Ce este analiza PESTEL? Definiție și șabloane

Când vine vorba de dezvoltarea strategiilor de afaceri și realizarea evaluărilor de risc, analiza PESTEL joacă un rol semnificativ.

Acest cadru cuprinzător funcționează ca un instrument pentru examinarea diferiților factori externi care pot afecta operațiunile și luarea deciziilor unei organizații. Rezultatul acestei analize poate fi în alte cadre, cum ar fi analiza SWOT.

Citiți mai departe, deoarece vom face lumină asupra analizei PESTEL și a beneficiilor acesteia în acest articol. Mai mult, veți învăța cum să efectuați această analiză și platformele în care sunt disponibile șabloane PESTEL.

Ce este analiza PESTEL?

O analiză PESTEL înseamnă analiza factorilor din diferite sectoare care pot avea un impact direct sau de lungă durată asupra organizației. PESTEL include factori politici, economici, sociali, tehnologici, de mediu și juridici. Este practic o versiune extinsă a modelului PEST utilizată în principal pentru scanarea mediului.

Acest cadru face parte dintr-un proces de planificare strategică sau de management al riscului. Prin această analiză, organizațiile pot obține o imagine de ansamblu asupra factorilor externi care le pot afecta funcționarea și pot crea strategii bazate pe acești factori.

Elemente de analiză PESTEL

Factori politici

Acești factori implică acțiunile guvernamentale și politicile localității de afaceri. Unii factori politici comuni includ impozitarea corporativă, politicile antitrust, politicile fiscale și disputele de liber schimb. Companiile pot chiar să aștepte rezultatele alegerilor pentru a vedea dacă partidul care vine la putere este favorabil afacerii lor.

Factori economici

Factorii economici se referă la mediul economic și la variabile cruciale pentru organizații. Acești factori pot pune în lumină situația economică, tendințele și influențele pieței.

  Care este cel mai bun pentru tine

Creșterea economică, ratele inflației, ratele deflației, ratele dobânzilor, ratele de schimb, ratele șomajului, nivelul veniturilor și politicile monetare sunt de obicei considerate factori economici.

Factori sociali

În analiza PESTEL, factorii sociali sunt factorii societali și culturali care pot influența afacerile și organizațiile. Acești factori includ factori precum tendințele demografice, normele socioculturale, comportamentul consumatorului, tendința de bunăstare și considerații etice care pot modela comportamentul consumatorilor și tendințele pieței.

Factori tehnologici

Un alt element de analiză PESTEL îl reprezintă factorii tehnologici care ajută companiile să-și afle oportunitățile de inovare și șansele de perturbări tehnologice. După identificarea acestora, companiile pot fi pregătite să îmbrățișeze transformarea digitală și să aibă un avantaj față de concurenți.

Cercetarea și dezvoltarea, automatizarea și eficiența proceselor, conectivitatea la internet, infrastructura tehnologică, inovația și perturbarea tehnologică și protecția drepturilor de autor sunt câteva elemente tehnologice majore.

Factori de mediu

În prezent, aceștia au apărut ca factori sensibili pe care comunitatea de afaceri ar trebui să ia în considerare. Se referă la aspectele ecologice și de mediu care pot avea implicații pentru industrie sau piață.

Factorii de mediu comuni pentru o afacere includ resursele naturale și deficitul, schimbările climatice, reglementările de mediu, conștiința de mediu în rândul utilizatorilor, amprenta de carbon, șansele de dezastre ecologice și biodiversitatea.

Factorii juridici înseamnă întregul cadru legal, inclusiv legile și reglementările care afectează întreprinderile și organizațiile. Acestea reflectă mediul legal al unei companii care poate avea impact asupra operațiunilor și strategiilor acesteia.

Drepturile de proprietate intelectuală, legile muncii, legile privind protecția consumatorilor, reglementările privind confidențialitatea datelor, legile antitrust și cerințele de licențiere sunt câțiva factori juridici majori.

Când să folosiți analiza PESTEL

Lansarea și extinderea afacerii

Înainte de a vă decide să lansați o afacere, trebuie să rulați analiza PESTEL. Lansarea afacerii este o decizie mare și nimeni nu vrea să se confrunte cu dificultăți socio-politice sau juridice.

Cu ajutorul analizei, puteți înțelege problemele care v-ar putea afecta organizația într-o situație nouă. Prin urmare, ar trebui să se facă și în timpul expansiunii pieței.

  Cum să selectați și să închideți mai multe file Chrome sau Firefox simultan

Întâmpinarea problemelor

Dacă afacerea dvs. se confruntă cu probleme, trebuie să aflați motivele reale și probabile din spatele acestora. Și în acest caz, analiza PESTEL poate ajuta. Poate identifica factorii externi care ar putea cauza problemele.

Planificarea pe termen lung

Această analiză ajută, de asemenea, la planificarea pe termen lung, oferind previziuni asupra factorilor externi care pot afecta viitorul organizației. Este util să localizați tendințele viitoare, schimbările din industrie și potențialele întreruperi, astfel încât companiile să își poată face planuri.

Evaluare a riscurilor

Un alt scenariu în care analiza PESTEL este crucială este în timpul evaluării și gestionării riscurilor. Puteți identifica riscurile care pot proveni din factori politici, economici, sociali, tehnologici, de mediu și juridici și puteți acționa în mod proactiv pentru a le atenua.

Luarea deciziilor

Atunci când companiile efectuează planificarea strategică, ar trebui să efectueze această analiză. Nu numai că le va oferi o înțelegere aprofundată a mediului extern, dar le va permite și să ia decizii informate cu privire la oportunitățile și provocările pieței actuale.

Beneficiile utilizării analizei PESTEL

  • Identificarea tuturor factorilor care pot afecta și influența operațiunile de afaceri, creșterea economică, tendințele pieței, comportamentul consumatorilor, schimbările climatice, reglementările specifice industriei și multe altele
  • Asistarea organizațiilor cu evaluarea și managementul riscurilor prin adaptarea la condițiile externe în evoluție.
  • Înțelegerea tendințelor și dinamicii bazate pe industrie pentru analiza pieței.
  • Identificarea și evaluarea potențialelor oportunități de extindere geografică
  • Evidențierea oportunităților, amenințărilor și provocărilor potențiale pentru inițiative strategice și strategii de afaceri
  • Oferirea unei baze pentru prognoza și planificarea scenariilor pentru orice scenarii nefavorabile
  • Ajutând la o mai bună gestionare a părților interesate, luând în considerare interesele tuturor părților interesate
  • Monitorizarea schimbărilor factorilor externi în timp, astfel încât companiile să poată fi pregătite pentru ajustări strategice
  • Identificarea avantajelor competitive fata de concurenti prin analiza factorilor externi

Cum se efectuează analiza PESTEL

Efectuați lucrările de bază

Trebuie să începeți analiza cu bazele necesare. Acest lucru va asigura acuratețea, calitatea și concentrarea analizei dvs. PESTEL. Ar trebui să aveți o idee clară despre scopul acestei analize, persoanele implicate, metodele de găsire a informațiilor și datele importante.

  13 instrumente de comparație/referință salariale de top pentru profesioniștii în resurse umane

Adunați informațiile necesare

Acum este momentul să colectăm date și informații despre fiecare dintre factorii PESTEL. Asigurați-vă că aveți o înțelegere aprofundată a fiecărui factor și utilizați surse de încredere, cum ar fi rapoarte guvernamentale, studii de piață și publicații din industrie.

Adăugați date la o diagramă PESTEL

După colectarea datelor brute, trebuie să puneți punctele principale într-o diagramă PESTEL. Amintiți-vă acea diagramă de analiză PESTEL. Clasificați în mod corespunzător factorii, astfel încât colegii să poată înțelege cu ușurință.

Evaluați rezultatele

Utilizați datele incluse în diagramă pentru a interpreta factorii de macromediu. Deoarece diferiți factori vor avea un impact diferit asupra organizației dvs., trebuie, de asemenea, să evaluați probabilitatea de apariție pentru a prioritiza inițiativele strategice.

Elaborați un plan de acțiune

Perspectivele generate din diagrama dvs. PESTEL pot fi folosite pentru a crea un plan de acțiune care să abordeze riscurile și oportunitățile. Acest pas crucial poate ajuta o organizație să ignore cu succes posibilele amenințări de afaceri.

Monitorizați semnalele externe

Analiza PESTEL la timp nu este suficientă pentru dinamica globală în continuă evoluție a diferitelor sectoare. Tehnologiile perturbatoare pot ajunge, iar tendințele pieței se pot schimba. Prin urmare, trebuie să monitorizați în mod regulat părțile fundamentale și să faceți modificări strategiilor în consecință.

Exemple de șabloane de analiză PESTEL

#1. Lucidspark

Pe Lucidspark, obțineți un șablon pentru cadrul PESTEL. Folosind-o, puteți analiza factorii externi care ar putea afecta organizația dvs. Șablonul poate fi exportat în formate PDF, SVG, PNG și JPEG.

#2. Creativ

Creately oferă, de asemenea, un șablon PESTEL care poate fi editat cu ușurință folosind instrumentul de editare de diagrame online al acestei platforme. După editare, poate fi convertit în PDF pentru imprimări sau exportat în formate PNG, SVG și JPEG pentru a fi utilizat în fișiere Word, Excel și PPT.

#3. EDIT.org

EDIT.org are o colecție mare de șabloane PESTEL gratuite. Puteți edita cu ușurință șabloanele pentru a adăuga analiza în câmpuri și apoi le puteți imprima pe hârtie pentru a le partaja într-o întâlnire. Companiile pot alege un șablon care se potrivește designului mărcii lor sau pot edita designul șablonului cu instrumente personalizate.

Încheierea

Cu analiza PESTEL, companiile pot identifica factorii care pot avea un impact asupra pieței lor și expansiunii afacerii. În timpul efectuării acestei analize, rețineți că problemele identificate trebuie abordate în mod corespunzător.

Acum că știți cum să faceți analiza PESTEL, o puteți efectua pentru afacerea sau organizația dvs. De asemenea, puteți utiliza șabloanele din platforma de resurse menționată pentru a vă ușura munca.

De asemenea, citiți cum să utilizați analiza comună.