Care este alegerea potrivită pentru tine?

Nu poți decide dacă ai nevoie de Confluence sau Notion? Acest ghid Confluență vs. Noțiune vă va ajuta să luați o decizie informată chiar acum!

Ecosistemul de lucru digital depinde mai mult de software-ul de productivitate și instrumentele de servicii (SaaS). Indiferent dacă dezvoltați aplicații, conținut de marketing, produse de consum sau servicii digitale, trebuie să planificați proiecte, să faceți brainstorming design și conținut și să le stocați în siguranță online, astfel încât membrii proiectului să le poată accesa fără probleme.

Dar alegerea unuia pentru viitorul proiect necesită sute de ore de cercetare și încercare a acestor instrumente. Nu doriți să schimbați software-ul de gestionare a conținutului și a muncii în mijlocul unui proiect, nereușind să atingeți termenul limită. Prin urmare, vă ajut să decideți inteligent dacă aveți nevoie de Confluence sau Notion pentru afacerea dvs. comparând mai jos Confluence și Notion.

Ce este confluența?

Confluence, de la Atlassian, este o aplicație cloud colaborativă și de management al cunoștințelor. Este casa tuturor wiki-urilor, conținutului, sesiunilor de brainstorming, schițelor de design de produs etc.

Oamenii din interiorul și din exteriorul companiei dvs. pot folosi Confluence fără probleme pentru a colabora la idei, pentru a crea o schiță de design de produs sau a schiță de conținut și pentru a obține aprobarea managerilor.

Ar putea fi o adevărată provocare dacă asistentul dvs. de birou trebuie să se grăbească la arhive și să recupereze un folder de documente și wireframes dintr-un proiect trecut. Ar pierde ore, dacă nu zile. Confluence vă ajută să evitați astfel de procese minuțioase de arhivare și recuperare a conținutului prin digitizarea întregului proces.

Folosind Spaces, Page Trees și Pages, puteți stoca mii de documente, planuri, proceduri standard de operare (SOP) etc., online. Preluați-le după cum aveți nevoie cu un clic pe un buton. Ca să nu mai vorbim, Confluence asigură securitatea muncii în echipă la distanță și hibridă, oferind acces bazat pe roluri la conținut și la resursele proiectului.

Utilizări ale confluenței în afaceri

Găsiți mai jos diverse utilizări ale Confluence în orice afacere, fie că este online sau offline:

  • Documentarea este printre cele mai comune utilizări ale Confluence. Majoritatea companiilor îl folosesc pentru a crea conținut de documentație pentru șofer, aprobator, contributor și informat (DACI) pentru luarea deciziilor, managementul schimbărilor, POS operațiuni de afaceri, POS pentru continuitatea afacerii etc.
  • Atunci când companiile trebuie să creeze o strategie pentru viitoarea agregare a investitorilor, lansare IPO, lansare de produs, marketing, vânzări sau recrutare HR, folosesc Confluence.
  • Publicarea de conținut este o altă utilizare majoră a Confluence. Editorii online și offline folosesc Confluence pentru a crea documente de strategie de conținut. Devine mai ușor să actualizați documentul de strategie trimestrial sau semestrial sau să faceți modificări ad-hoc atunci când piața prezintă schimbări bruște în industria editorială. Toți utilizatorii partajați au acces automat la cele mai recente modificări.
  • Profesioniștii creativi folosesc, de asemenea, Confluence ca instrument de brainstorming colaborativ.
  • De asemenea, îl puteți utiliza pentru proiectare de produse, servicii, aplicații mobile, site-uri web și software, integrându-l cu inVision, Atlassian Team, Figma și multe altele.
  • Companiile creează spații de lucru în echipă pentru a oferi echipelor acces la documente confidențiale, design, discuții și politici într-un spațiu online securizat în care fiecare clic și schimbare pot audita.
  3 moduri în care creatorii de conținut pot câștiga bani folosind X (Twitter)

Cum funcționează Confluence?

Confluence vă oferă dvs. și echipelor dvs. un tablou de bord care conține o imagine de ansamblu cuprinzătoare a sarcinilor, actualizărilor organizaționale, activităților Spaces și multe altele. Atlassian a încorporat următoarele interfețe în acest instrument de gestionare a conținutului și a cunoștințelor:

  • Numele și spațiul tău
  • Funcția „Reluați de unde ați rămas” pentru reluarea sarcinii
  • Feed „Descoperiți ce se întâmplă” care afișează conținut popular și urmărit
  • Spații care cuprind toate spațiile de lucru și paginile create sau partajate cu dvs
  • Anunturi
  • Calendare personale și de echipă
  • Confluence’s Spaces este centrul central pentru toate activitățile din cadrul unui proiect, echipă, departament sau organizație. O afacere mică poate avea un singur Spațiu, în timp ce o entitate multinațională ar putea avea sute de Spații.

    Fiecare spațiu conține mai multe pagini. De exemplu, spațiul de management al proiectelor preconfigurat din Confluence include pagini pentru planul de proiect, documentația de decizie și rapoartele de stare.

    Spre deosebire de SharePoint, Confluence nu permite accesul nerestricționat la Spații, Pagini sau Bloguri. Pot fi invitați colaboratori externi, dar trebuie să se înregistreze pentru un cont Confluence gratuit sau plătit înainte de a putea participa la eforturile de colaborare.

    Beneficiile utilizării Confluence

    • Confluence permite companiilor să creeze fără efort baze de cunoștințe online compatibile cu smartphone-uri, tablete și computere.
    • Face procesul de creare și publicare a conținutului mai rapid prin crearea unui spațiu de editare colaborativ, consimțământ automat pentru publicare și caracteristici de confidențialitate a conținutului.
    • Utilizarea Confluence pentru a crea și a partaja conținut de afaceri adaugă un nivel suplimentar de securitate, prevenind duplicarea conținutului neautorizat și protejând împotriva atacurilor ransomware.
    • Există o funcție de control al versiunilor, astfel încât dvs. sau membrii echipei dvs. să puteți reveni la cea mai veche sau cea mai recentă versiune de conținut fără efort.
    • Companiile IT care folosesc deja diverse instrumente SaaS de productivitate Atlassian, cum ar fi Jira Software, Jira Service Management, Jira Work Management etc., preferă Confluence față de alte aplicații de colaborare de conținut.

    Ce este Noțiunea?

    Notion este un instrument de productivitate a spațiului de lucru în scopuri personale, profesionale și de afaceri. Combină gestionarea proiectelor, luarea de note și funcționalitățile de gestionare a cunoștințelor într-o singură aplicație cloud. Deci, angajații, contractanții și furnizorii dvs. nu trebuie să folosească aplicații diferite pentru sarcini diferite.

    Dacă afacerea sau concertul dvs. trebuie să creeze baze de date, pagini de conținut, site-uri care pot fi partajate pentru muncă profesională etc., Notion v-a acoperit. Folosind sute de câmpuri oferite de Notion, puteți crea o pagină web sau o aplicație care are toate punctele personalizate de care aveți nevoie.

    De exemplu, diagrame Gantt, tabele, galerii, cronologie, nume, specificații de produs, formule, telefoane, e-mailuri și multe altele sunt lăsate pentru a le explora în paginile de noțiuni.

    Utilizări ale noțiunii în afaceri

    Iată care sunt principalele utilizări ale Notion pentru orice entitate comercială:

    • Puteți crea documente interactive în locul documentelor tradiționale folosind baza de date Meeting Notes a Notion. Poate găzdui proprietăți ale documentului, cum ar fi Creat de, Participanți, Tip, Agenda, Elemente de acțiune, Data ultimei editări, o secțiune separată pentru luarea de note pentru opinii personale și multe altele.
    • Puteți adăuga diferite tipuri de vizualizări în baza de date Notion pentru a o converti într-o pagină de management de proiect. Vizualizările pe care le puteți utiliza în aplicație sunt Tabel, Cronologie, Galerie, Listă, Kanban, Calendar etc.
    • Dacă dețineți multe proiecte, puteți crea diferite spații de echipă pentru fiecare proiect și puteți vizualiza toate acestea unul lângă altul pe pagina dvs. de pornire Notion.
    • Cea mai recentă adăugare a acestuia este Notion AI, un model AI generativ care poate crea prezentări de diapozitive, conținut, SOP-uri, baze de date, tabele și idei de afaceri.
      5 instrumente de care fiecare constructor de PC-uri are nevoie pentru o construcție de succes

    Cum funcționează noțiunea?

    Sub capotă, Notion este o aplicație robustă pentru baze de date relaționale. Acolo unde bazele de date tradiționale vă permit doar să faceți interogări și să preluați una sau mai multe date, Notion vă permite să creați povești din baze de date. Când creați mai multe pagini pe Notion, puteți lega aceste pagini pentru a spune povestea pe care doriți să o facă.

    Elementul principal al Noțiunii este Paginile. O pagină nouă vine cu următoarele personalizări standard:

    • Titlu (pictogramă, copertă și comentariu)
    • Începeți să scrieți cu Notion AI
    • Adăugați blocuri de conținut noi, cum ar fi
      • Import
      • Șabloane
      • Masa
      • Bord
      • Cronologie
      • Calendar
      • Listă
      • Galerie

    Dacă doriți să creați experiențe unice pentru angajați și clienți, puteți începe de la o pagină goală. Pe o pagină goală, puteți adăuga multe blocuri, iar unele dintre ele sunt după cum urmează:

    • Text
    • Lista de sarcini
    • Listă cu puncte
    • Comutați Lista
    • Mass-media
    • Cod
    • Hiperlinkuri
    • Vedere legată a bazelor de date
    • Butoane
    • Cuprins

    Deasupra Paginilor, există Workspaces (pentru întreaga afacere) și Teamspace (pentru proiecte individuale sau echipe). Un avantaj al Notion față de Confluence este că vă puteți publica wiki-ul sau jurnalul online, iar oricine de pe internet poate vizualiza conținutul publicat fără a se înscrie la Notion.

    Beneficiile utilizării Notion

    • Oricine poate începe să construiască Pagini și site-uri pe Notion.
    • Paginile Notion pot fi vizualizate folosind browsere web fără a instala sau abona la Notion.
    • Vă puteți bucura de beneficiile bazei de date relaționale pe Notion.
    • Notion oferă tipuri extinse de vizualizare a paginii, cum ar fi cronologie, tabel, listă, galerie etc.
    • Modulul său de creare a documentelor vă permite să adăugați peste 100 de blocuri pentru a insera conținut personalizat.

    Citiți și: Șabloane de tablou de bord Notion pentru gestionarea fără întreruperi a sarcinilor

    Confluență vs noțiune: o comparație înțeleaptă pentru caracteristici

    Comparație de caracteristiciConfluenceNotionInterfață utilizator și experiență Interfața sa de utilizare este ușor de navigat
    O vizualizare asemănătoare unui tablou de bord pe pagina Prezentare generală

    Acces facil la Pagini recente, Spații, Șabloane etc., în panoul superior

    O bară laterală pentru toate Teamspace-urile și Paginile. Fără tablou de bord; trebuie să se dezvolte manual
    Un buton Import pentru a obține conținut sau proiecte din surse terțe
    Interfața de utilizare este puțin complexă la prima vedereCurba de învățare Practic nu există o curbă de învățare Extensă dacă doriți să utilizați toate caracteristicile sale decât simpla aplicație PagesMobileDisponibilăDisponibilăAplicația de desktopNu este disponibilăDisponibil Încărcarea fișierelor și permisiuni de stocare în cloud2 GB până la nelimitat și variază în funcție de abonament5 MB până la nelimitat, în funcție de abonament alegeți Editare în timp real de către colaboratoriDa Da ȘabloaneMai mult de 100 pentru multe cazuri de utilizare în afaceri Șabloane limitate
    Până la 65 au fost făcute de Notion. Trebuie să se bazeze pe șabloane Notion plătite sau neplătite de la terți Automatizarea fluxului de lucru Încorporat cu aplicații și integrări. table albe precum MiroFără colaborare în timp real Istoricul versiunilor și paginilor Nelimitat pentru toate nivelurile7 zile gratuit, 30 de zile pentru Plus 90 de zile pentru Business Unlimited pentru EnterpriseIntegrare cu aplicațiile Atlassian Compatibil cu toate aplicațiile Atlassian Suport limitat pentru aplicațiile Atlassian Reluarea activitățiiPagină de pornire dedicată pentru a relua activitateaNici o pagină de pornire
    Trebuie să căutați manual paginile neterminate. Toate integrările Peste 100 de integrări de top: Gliffy, Markdown, MacroSuite, Scaffolding, LaTeX Math, HTML pentru Confluence etc. Până la 60 de aplicații. Cele mai bune integrări sunt Figma, Slack, GitHub etc. Acord de nivel de serviciu (SLA) 99,9% SLA de timp de funcționare pentru planuri Premium și mai sus. Niciun SLA standard declarat de Notion Custom SLA oferit de echipa de vânzări pentru companiile mari

      Realitate mixtă explicată în 5 minute sau mai puțin

    Aplicații în lumea reală a confluenței

    Creați articole despre software

    Companiile care dezvoltă aplicații și site-uri web sau bunuri de consum fizice folosesc Confluence pentru a crea articole instructive. O astfel de pagină pe Confluence oferă îndrumări pas cu pas pentru utilizarea unui produs sau software. Aici, de multe ori adăugați două titluri separate: unul pentru instrucțiuni și celălalt pentru conținut similar. De asemenea, vă permite să importați conținut How-to din Word, Docs etc.

    Brainstorming

    Multe agenții creative și echipe de afaceri folosesc, de asemenea, Confluence pentru a genera idei și a valida idei grozave într-o abordare colaborativă. Prin conectarea Confluence cu Mural, puteți aduce tabla albă Mural direct pe o pagină Confluence. Astfel, colaboratorii și dezvoltatorii vor avea acces direct la ideile și contextele inițiale pentru a dezvolta modele sau produse de succes.

    Managementul bazei de cunoștințe HR

    Dacă doriți să creați un portal de management al resurselor umane accesibil, utilizați acesta șablon de la Confluence gratuit. Un portal de resurse umane cu puncte de vedere diferite pentru resurse umane și angajați vă poate costa mii de dolari.

    Dimpotrivă, Confluence vă oferă acest lucru gratuit. Șablonul vine cu câmpuri extinse de conținut de gestionare a resurselor umane, cum ar fi concediu/tempo liber, sănătate și bunăstare, politica de recomandare a angajaților, programul 401K etc.

    Aplicații ale noțiunii în lumea reală

    Întâlniri

    Multe companii inteligente folosesc Notion pentru a planifica, găzdui și închide întâlniri. Pe o pagină de întâlnire, puteți adăuga butoane utile pentru informații rapide despre organizatorii de întâlniri, participanți, tipurile de întâlniri și evenimentele din calendar.

    Astfel de pagini includ, de asemenea, alte elemente ale bazei de date, cum ar fi începutul cu întâlnirile, Sincronizarea designului, planificarea Sprintului, Standupul designului etc. Utilizarea vizualizării Tabel pentru o întâlnire; puteți converti rapid notele în date segmentate pentru Ideation, Standup, Training etc.

    Docs

    Crearea unui site Docs este cel mai eficient caz de utilizare al Notion. Companiile își reunesc toate documentele confidențiale și neconfidențiale într-un singur loc pe Notion. În acest scop, puteți începe cu Șablon de documente de Notion.

    Conține documente standard pe pagina editată recent, cum ar fi Specificații tehnice, documentul cu cerințele produsului (PRD), Brainstorm etc. Puteți filtra în continuare documentele folosind un tabel după categorii pentru o mai bună înțelegere.

    Confluență vs. Noțiune: Verdictul

    Dacă sunteți în căutarea automatizării, raportarea paginilor, analize, colaborare intuitivă în timp real și accesibilitate, ar trebui să selectați Confluence peste Notion.

    Noțiunea nu este potrivită atunci când:

    • Aveți nevoie de o automatizare extinsă a fluxului de lucru
    • Afacerea se bazează pe diverse aplicații Atlassian
    • wiki modern, bază de cunoștințe și funcții de editare a documentelor
    • Control robust al versiunii
    • Acces complex bazat pe roluri la o pagină Confluence pentru diferite părți, cum ar fi clienți, furnizori și angajați interni
    • Raportare și analiză încorporate și avansate

    Și din perspectiva prețurilor, Confluence este o alegere mai bună. Abonamentul său gratuit este bun pentru o afacere mică de până la 10 angajați. Vine cu Pagini, Spații și integrări nelimitate de aplicații. Ca să nu mai vorbim de 2 GB de spațiu liber pentru încărcarea fișierelor. În timp ce planul Free of Notion vine cu servicii foarte limitate și este potrivit doar pentru o persoană.

    Dacă faceți upgrade și scalați dvs Abonament Confluenceplanul Premium ar costa doar 110 USD pentru 10 utilizatori pe lună, comparativ cu 180 USD pentru Noțiune Plan de afaceri. Confluence Premium oferă stocare nelimitată, analize, permisiuni de utilizator, IP permite listare și multe altele.

    În continuare, Confluence vs. Jira: Cunoașterea asemănărilor și diferențelor lor