Asigurarea siguranței vehiculelor este primordială, iar producătorii auto emit frecvent rechemări în service pentru a remedia potențiale pericole. Mitsubishi Motors America de Nord a anunțat recent o rechemare semnificativă care afectează aproape 200.000 de SUV-uri Outlander și Outlander PHEV din cauza unui defect critic de software. Această problemă ar putea afecta funcționalitatea camerei de marșarier, reprezentând un risc notabil pentru siguranța șoferilor.
Amploarea Rechemării Legate de Software
Rechemarea vizează aproximativ 198.900 de SUV-uri Outlander din anii model 2022-2024 și SUV-uri Outlander PHEV din anii model 2023-2025. Potrivit raportului de rechemare al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA), sistemul de infotainment din aceste vehicule este susceptibil să se blocheze sau să afișeze un ecran negru. O astfel de defecțiune înseamnă că imaginea camerei de marșarier ar putea fi pierdută la mersul înapoi, crescând semnificativ riscul de coliziune și scoțând vehiculele afectate din conformitate cu reglementările federale privind vizibilitatea în spate.
Mitsubishi a atribuit problema „programării incorecte a software-ului” în cadrul sistemului de infotainment. SUV-urile Outlander afectate au fost produse între începutul lunii februarie 2021 și sfârșitul lunii decembrie 2024, în timp ce Outlander PHEV-urile au fost fabricate de la sfârșitul lunii septembrie 2022 până în aprilie 2025. Această rechemare actuală servește, de asemenea, la înlocuirea și extinderea unei rechemări anterioare emise de Mitsubishi în mai 2023. Din fericire, producătorul nu a raportat nicio vătămare sau deces cunoscut legat de această problemă specifică.
Soluție și Informații pentru Proprietari
Proprietarii vehiculelor Outlander și Outlander PHEV rechemate vor primi scrisori de notificare oficiale prin poștă în jurul sfârșitului lunii iunie. Aceste comunicări vor instrui proprietarii să-și ducă vehiculele la o reprezentanță Mitsubishi. Acolo, sistemul de infotainment al vehiculului va fi reprogramat cu un „software de contramăsură” actualizat, un serviciu care va fi oferit clienților gratuit. Important, orice vehicule reparate anterior în cadrul rechemării 23V345 vor necesita în continuare această nouă soluție.
Tendințe Generale în Industrie
Rechemarea Mitsubishi nu este un incident izolat; mai mulți alți producători auto importanți s-au confruntat recent cu provocări similare legate de sistemele camerelor de marșarier. La începutul lunii mai, Volvo a rechemat aproximativ 413.000 de vehicule în S.U.A. din cauza unei probleme care ar putea împiedica afișarea imaginii camerei de marșarier. Luna trecută, peste 27.800 de vehicule electrice Polestar 2 (ani model 2021-2025) au fost rechemate pentru „probleme de vizualizare” cu afișajele camerelor lor de marșarier. Similar, în aprilie, Porsche Cars America de Nord a rechemat peste 8.500 de crossovere electrice Macan din 2024-2025, citând potențiale defecțiuni ale camerei de marșarier.
Cum să Verificați Statusul Vehiculului Dumneavoastră
Pentru a determina dacă un anumit vehicul este afectat de această rechemare sau de oricare alta, Mitsubishi oferă o pagină web dedicată. Proprietarii pot vizita acest site și pot introduce numărul de identificare al vehiculului (VIN) pentru a verifica dacă SUV-ul lor este subiectul rechemării.