Ce înseamnă ChatGPT Accesarea informațiilor actualizate pentru toată lumea

Aspecte Esențiale

  • Limitările bazei de cunoștințe a ChatGPT reprezintă o provocare majoră, deoarece nu poate furniza detalii corecte despre evenimentele ulterioare datei de ianuarie 2022.
  • OpenAI abordează această dificultate prin reintroducerea accesului la internet pentru ChatGPT, utilizând Bing, oferindu-i astfel posibilitatea de a da răspunsuri actualizate.
  • Activarea funcționalității de navigare crește precizia și caracterul complet al răspunsurilor ChatGPT, dar aduce cu sine și riscuri legate de dezinformare și afectează veniturile din reclame pentru platformele online.

Baza de cunoștințe restrânsă a ChatGPT este una dintre cele mai mari deficiențe. În funcție de modelul folosit, ChatGPT are o limită de cunoștințe până în septembrie 2021 (pentru GPT-3.5) sau ianuarie 2022 (pentru GPT-4). Aceasta înseamnă că ChatGPT nu poate gestiona corect cerințele legate de evenimentele petrecute după aceste date.

În prezent, OpenAI remediază această problemă prin actualizarea ChatGPT pentru a folosi internetul și a oferi răspunsuri actualizate la întrebările utilizatorilor. Iată ce ar trebui să cunoașteți despre această (re)introducere a accesului la internet în ChatGPT.

ChatGPT poate utiliza acum Bing pentru a accesa internetul

Unul dintre avantajele majore ale chatbot-urilor AI, precum Bard și Bing AI, este abilitatea de a accesa internetul pentru a obține informații la zi. ChatGPT, pe de altă parte, nu a avut această capacitate. Situația s-a schimbat pentru scurt timp după ce OpenAI a introdus funcțiile de navigare în mai 2022, dar această facilitate a fost ulterior dezactivată din cauza abuzurilor. Utilizatorii ChatGPT foloseau funcția de navigare pentru a ocoli barierele de plată ale site-urilor web, accesând gratuit articole de știri.

Ulterior, ChatGPT a revenit la designul inițial, fără acces la internet. În schimb, chatbot-ul se baza pe plugin-uri externe pentru a obține date de pe web. Acum, OpenAI a anunțat lansarea funcției „Navigare cu Bing”, care utilizează API-ul motorului de căutare Bing pentru a oferi ChatGPT capacitatea de a accesa informații actualizate. Pentru a evita problemele apărute la lansarea anterioară, OpenAI a impus restricții semnificative asupra site-urilor pe care le poate accesa funcția de navigare a ChatGPT. Site-urile web care au impus restricții asupra GPTBot-ului ChatGPT sunt exceptate din afișarea în răspunsurile sintetizate ale ChatGPT.

Cum se activează această funcție în ChatGPT? Cum va afecta revenirea accesului la internet utilizatorii ChatGPT? Haideți să explorăm.

Cum se activează navigarea în ChatGPT

Pentru a utiliza funcția de navigare, este necesar un abonament ChatGPT Plus. Dacă sunteți abonat la ChatGPT Plus, puteți activa funcția de navigare din pagina de setări a contului.

  • Deschideți ChatGPT.
  • Apăsați pe numele sau adresa de e-mail din colțul stânga-jos al ferestrei de chat.
  • Apăsați pe Setări și Beta.
  • Apăsați pe Funcții Beta și comutați butonul de lângă Navigare cu Bing.
  • Pentru a folosi funcția de navigare ChatGPT:

  • Începeți un nou chat.
  • Plasați cursorul deasupra modelului GPT-4.
  • Selectați Navigare cu Bing din meniul derulant.
  • ChatGPT va activa automat funcția de navigare pentru a obține informații actualizate atunci când este necesar. Alternativ, puteți solicita chatbot-ului să înceapă navigarea pentru un anumit subiect sau întrebare, ori de câte ori aveți nevoie de informații recente despre un anumit domeniu.

    Ce implică accesul la internet pentru utilizatorii ChatGPT

    Principalul avantaj al revenirii accesului la internet în ChatGPT este îmbunătățirea răspunsurilor. ChatGPT va putea oferi răspunsuri mai ample și mai precise. În prezent, nici modelele GPT-3.5, nici GPT-4 nu dețin informații despre evenimentele sau subiectele apărute după ianuarie 2022. Această lipsă de cunoștințe limitează ChatGPT în a răspunde la anumite întrebări sau îl determină să facă presupuneri care duc la răspunsuri eronate.

    Când am testat conversații care implicau statistici sau cifre în schimbare rapidă, importanța accesului la internet a fost evidentă. În timp ce ChatGPT fără navigare a oferit răspunsuri cu cifre incorecte, ChatGPT cu navigare a furnizat statistici mai precise pe teme precum populația mondială și cifrele de vânzări de smartphone-uri.

    În conversația de mai jos, am întrebat modelul implicit ChatGPT GPT-4 care este țara cu cea mai mare populație. Răspunsul a fost greșit.

    Apoi, am întrebat modelul GPT-4 al ChatGPT cu funcția de navigare activată și a răspuns corect.

    Dar nu totul este perfect. Accesul la internet va avea și câteva dezavantaje. Crește riscul de răspândire a informațiilor eronate, dacă ChatGPT se bazează pe site-uri web cu informații inexacte, părtinitoare sau false. Sursele de date utilizate pentru instruirea ChatGPT sunt verificate într-o anumită măsură. Acest lucru reduce riscul ca chatbot-ul să disemineze dezinformări și propagandă. Totuși, odată cu accesul nelimitat, ar trebui probabil să ne așteptăm la mai multe conversații despre ChatGPT care amplifică știrile false și alte forme de dezinformare în viitor.

    Un alt dezavantaj mai puțin evident al acestei adăugiri recente la ChatGPT este impactul asupra știrilor și surselor de informare. Majoritatea site-urilor web depind de traficul online pentru a obține venituri. ChatGPT cu acces la internet subminează oarecum acest aspect, oferind acces la informații de pe alte site-uri, fără ca utilizatorii să fie nevoiți să le viziteze. Acest lucru înseamnă că ChatGPT va priva site-urile web de veniturile din reclame, pe care le-ar obține în mod normal de la vizitatorii lor. Unele site-uri web vor bloca accesul ChatGPT și vor indica faptul că „fișierul „robots.txt” al site-ului web mă împiedică să preiau paginile solicitate”, însă mulți proprietari de site-uri web nu vor lua o astfel de măsură.

    Desigur, motoarele de căutare precum Google și Bing vor înregistra, de asemenea, o scădere a veniturilor din reclame de pe paginile cu rezultatele căutării. Dar companii precum Google și Bing sunt prea mari pentru a resimți un astfel de impact, cel puțin deocamdată. Impactul va fi mai puternic resimțit de site-urile mici, unde veniturile din publicitate reprezintă o sursă majoră de venit.

    Funcția de navigare a ChatGPT este o sabie cu două tăișuri

    Reintroducerea funcției de navigare a ChatGPT este o sabie cu două tăișuri. Pe de o parte, permite chatbot-ului AI să ofere utilizatorilor informații mai precise și mai actualizate. Dar, pe de altă parte, crește riscul de răspândire a dezinformării și are un impact negativ asupra veniturilor din publicitate pentru site-urile mici. Deși există preocupări justificate, funcția de navigare este, pentru moment, activă.

    Utilizatorii care doresc răspunsuri mai complete de la ChatGPT pot activa această funcție, în timp ce cei îngrijorați de informațiile incorecte pot rămâne la modelul inițial. Rămâne de văzut cum va afecta acest lucru pe termen lung peisajul chatbot-urilor AI. Deocamdată, OpenAI adoptă o abordare prudentă pentru a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a alege între un model complet închis și unul cu acces selectiv la internet.