De ce Deep Linking este esențială pentru marketingul aplicațiilor dvs

Conexiunea profundă reprezintă un mecanism avansat de distribuire a conținutului sau a resurselor unei aplicații, oferindu-vă posibilitatea de a direcționa publicul țintă exact către secțiunea dorită a aplicației. Aceasta optimizează eforturile de marketing pentru aplicații și produse.

În calitate de specialist în marketing pentru aplicații mobile, este posibil să fiți familiarizat cu diverse instrumente menite să extindă vizibilitatea aplicației dumneavoastră. Obiectivul principal este de a spori notorietatea brandului pentru produsele și serviciile oferite de aplicație.

Majoritatea instrumentelor de marketing disponibile se limitează la a informa clienții, potențialii utilizatori și publicul țintă cu privire la existența aplicației sau a brandului dumneavoastră. Decizia de a acționa revine apoi utilizatorului. Aceasta este o abordare pasivă, în care clientul este încurajat să inițieze acțiunea.

Din acest motiv, aceste metode nu sunt întotdeauna cele mai eficiente. Este nevoie de o abordare proactivă, care să conducă utilizatorii direct la pagina dorită a aplicației sau la o funcționalitate care să influențeze descărcările, instalările și veniturile generate de aplicație. Acest lucru poate fi realizat prin implementarea unui sistem de conectare profundă pentru aplicații mobile.

Vă invităm să continuați lectura pentru a vă familiariza cu conceptele de bază ale legăturilor profunde și pentru a afla cum puteți implementa acest instrument de marketing eficient.

Ce reprezintă Legăturile Profunde?

Sursa: blog.contus.com

În ecosistemul aplicațiilor mobile, legăturile profunde reprezintă o modalitate de a direcționa clienții și utilizatorii către o anumită pagină, funcție, produs, serviciu, coș de cumpărături sau orice alt element specific din cadrul unei aplicații mobile.

Prin utilizarea Identificatoarelor Uniforme de Resurse (URI), utilizatorii pot ajunge direct la conținutul specificat al aplicației mobile, fără a fi necesar să navigheze prin diverse ecrane.

Aceste link-uri elimină pașii suplimentari pe care utilizatorii ar trebui să îi parcurgă pentru a ajunge la ceea ce îi interesează. De asemenea, în anumite situații, aceste legături permit ocolirea etapelor de autentificare sau înregistrare, dacă utilizatorul a instalat și folosit anterior aplicația sau dacă sistemul de legături profunde este personalizat cu suficiente protocoale de autentificare.

Aceasta este componenta „Destinație” a legăturii profunde. În egală măsură, este necesar să stabiliți modul în care publicul țintă va accesa aceste link-uri. Aceasta este componenta „Sursă” a URI-urilor profunde. Configurarea sursei este relativ simplă. Puteți crea un link profund și îl puteți integra strategic prin diverse metode de distribuție a conținutului:

  • Distribuirea URL-urilor profunde prin SMS, cunoscută și ca „text-to-app”
  • Trimiterea link-urilor profunde către conținutul aplicației prin email, cunoscută ca „email-to-app”
  • Integrarea URI-urilor profunde în paginile web, creând conceptul „web-to-app”
  • Unii specialiști în marketing utilizează coduri QR (QR-to-app) generate cu ajutorul unor instrumente specifice și le aplică pe diverse obiecte, în magazine sau le afișează în format digital pe site-uri web, pentru ca utilizatorii să le poată scana și accesa link-urile profunde
  • Distribuirea link-urilor profunde prin intermediul statusurilor, comentariilor și imaginilor de pe rețelele sociale, prin modelul „social-to-app”
  • Unii marketeri de aplicații utilizează URI-uri profunde în link-urile de recomandare (referral-to-app)
  • Integrarea link-urilor profunde în reclame, cum ar fi bannerele Google Ads, cunoscută ca „ad-to-app”

Avantajele Legăturilor Profunde

Profesioniștii în marketing utilizează legăturile profunde în special pentru a facilita experiențe intuitive de distribuire a conținutului. Acestea contribuie la creșterea descărcărilor, instalărilor, înscrierilor, achizițiilor și altor acțiuni, direcționând rapid utilizatorii către pagina relevantă din cadrul aplicației.

În loc să trimiteți clienților instrucțiuni detaliate pentru descărcarea, instalarea aplicației și achiziționarea unui produs, puteți adăuga direct produsul în coș și îi puteți direcționa către ecranul finalizării comenzii.

În cazul serviciilor, puteți trimite direct utilizatorul către pagina de plată a abonamentului. De asemenea, pentru a încuraja clienții să încerce cea mai recentă funcție a aplicației, îi puteți direcționa către secțiunea relevantă din cadrul acesteia.

Mai jos sunt prezentate câteva avantaje suplimentare pe care le pot aduce campaniilor de marketing prin utilizarea tehnicii de deep linking:

#1. Sporirea Conversiilor

Legăturile profunde contribuie la creșterea vânzărilor prin intermediul aplicației. Dacă oferiți clienților reduceri sau promoții și le trimiteți un cod, este posibil ca aceștia să nu acorde atenție. Uneori, chiar dacă încearcă să folosească codul, pot întâmpina dificultăți în a ajunge la pagina de finalizare a comenzii.

În schimb, dacă le trimiteți un link profund către coșul de produse, împreună cu un cod promoțional inclus, cumpărătorul va ajunge direct la o pagină de finalizare a comenzii, unde este afișat cel mai bun preț. Este mult mai probabil ca utilizatorul să finalizeze tranzacția în acest mod.

#2. Îmbunătățirea Experienței Clientului

Utilizarea legăturilor profunde de pe diverse canale, precum coduri QR, SMS-uri sau email-uri, îmbunătățește semnificativ experiența utilizatorului în cadrul aplicației. Cu toate acestea, este important ca legătura să funcționeze corect, deoarece o legătură eronată poate duce la pierderea încrederii.

#3. Păstrarea Utilizatorilor și Clienților

Echipe de marketing din diverse domenii au utilizat legăturile profunde pentru a menține clienții activi. Aplicația dumneavoastră poate fi automatizată pentru a trimite link-uri profunde utilizatorilor care își șterg contul, abandonează coșurile de cumpărături sau nu își reînnoiesc abonamentele.

#4. Suport Clienți

URI-urile profunde sunt instrumente excelente pentru echipele de suport clienți. În loc să oferiți instrucțiuni pas cu pas pentru rezolvarea unei probleme, puteți trimite un link profund care va duce utilizatorul direct la setările aplicației, la secțiunea de permisiuni sau alte pagini unde poate rezolva singur problema.

#5. Creșterea Interacțiunii Utilizatorilor cu Brandul

Specialiștii în marketing folosesc SMS-uri, mesaje WhatsApp, email-uri și alte metode, toate incluzând link-uri profunde, pentru a încuraja utilizatorii să acționeze în direcția dorită, respectând totodată politicile etice și de conformitate.

De exemplu, dacă observați că evaluările aplicației nu cresc, puteți trimite SMS-uri sau mesaje WhatsApp utilizatorilor care nu au oferit încă o evaluare. În loc să îi rugați doar să ofere o evaluare, îi puteți trimite direct la pagina Google Play, unde pot evalua rapid aplicația.

#6. Creșterea Numărului de Utilizatori Plătitori

Specialiștii în marketing au observat că plasarea strategică a legăturilor profunde duce la o creștere a numărului de utilizatori plătitori ai aplicației.

#7. Creșterea Ratelor Clic-pentru-Instalare

Ratele de clic pentru instalare ale campaniilor publicitare cresc semnificativ atunci când sunt utilizate legături profunde în reclamele Google, Bing, Facebook și Twitter.

Tipuri de Legături Profunde

Există diferite tipuri de legături profunde, prezentate mai jos:

Legătură Universală

Sursa: developer.apple.com

Apple utilizează sistemul Universal Linking pentru toate dispozitivele sale, cum ar fi iPad, iPhone, iPod și Mac. Atunci când trimiteți un link profund unui utilizator, este necesar să respectați protocolul Universal Linking în ecosistemele iOS și iPadOS.

Când utilizatorul atinge acest link, aplicația desemnată se va deschide pe iPhone sau iPad. Dacă aplicația nu este instalată, linkul va redirecționa utilizatorul către site-ul web sau către sursa de unde a accesat linkul profund.

De asemenea, puteți modifica linkul universal astfel încât să redirecționeze utilizatorul către App Store pentru descărcarea și instalarea aplicației, deoarece legăturile universale vă permit să deschideți o pagină web din interiorul unei aplicații. Apple a introdus sistemul Universal Linking pentru legăturile profunde în sistemele sale de operare începând cu iOS 9.

Sistemul de operare iOS gestionează direct toate solicitările de conectare universală, ceea ce face ca Universal Linking să fie mai sigur decât legăturile profunde convenționale.

Link-uri Aplicație

Sursa: developer.android.com

Android App Links este un protocol de conectare profundă pentru a redirecționa de pe site-uri web către aplicații mobile pe dispozitive Android, cum ar fi smartphone-uri și tablete. Link-urile aplicațiilor utilizează adrese URL HTTP pentru a direcționa utilizatorii direct către ecranul, funcția sau conținutul unei aplicații mobile de pe un site web.

Dacă nu există nicio versiune instalată a aplicației, codul HTTP va încerca să redirecționeze utilizatorul către o copie a aceluiași conținut de pe site-ul web al aplicației. Dacă conținutul nu este disponibil pe site, utilizatorul va fi redirecționat către sursa link-ului aplicației.

App Link este compatibil cu produsele Google Ads, cum ar fi campaniile din Rețeaua de Display, Căutare, Cumpărături, de implicare în aplicații și altele.

Legătura Profundă Amânată

Legătura profundă amânată presupune în esență două redirecționări. Aceasta utilizează tehnologia de atribuire mobilă și memorează link-urile de conținut. În primul rând, duce utilizatorul la o pagină pentru a efectua anumite sarcini, iar apoi îl redirecționează către sursa linkului profund pentru a obține linkul original care va conduce utilizatorul către conținutul din aplicația mobilă.

Aceasta este varianta cea mai sigură de legături profunde pentru agenții de publicitate online, oferindu-le posibilitatea de a viza utilizatorii care nu au instalat încă aplicația.

Odată ce utilizatorul face clic pe link, prima acțiune este deschiderea butonului de descărcare din Google Play sau App Store, în funcție de dispozitivul mobil, pentru aplicația promovată. După instalarea aplicației, linkul redirecționează utilizatorul către conținutul sau caracteristica specificată din cadrul aplicației.

Legături Profunde Contextuale

Legăturile profunde contextuale duc sistemele de legături profunde la un nivel superior, oferind clienților experiențe personalizate și identificabile.

Puteți implementa aceste link-uri împreună cu o pagină de destinație personalizată în cadrul aplicației, care poate include un mesaj de bun venit și un cod promoțional unic sau o reducere disponibilă doar pentru utilizatorul respectiv. De asemenea, se pot colecta date referitoare la performanțele campaniei publicitare, numărul de clicuri, rentabilitatea investiției (ROI) și alte date relevante.

Ce sunt Schemele URI în Deep Linking?

Identificatorul Uniform de Resurse (URI) este o secvență de caractere care indică dispozitivele conectate în rețea, dar nu resursele fizice sau logice. URI-ul este similar cu URL-ul, însă URL-ul este utilizat doar în cazul protocoalelor de internet și intranet. URI-ul poate fi utilizat atât pentru identificarea resurselor online, cât și offline.

Formatul de creare sau scriere a unei adrese URI este cunoscut sub numele de scheme URI. Componentele schemelor URI sunt numele schemei (un domeniu, unitatea, datele aplicației etc.), autorizarea, interogarea și fragmentul.

În cazul redirecționărilor web-to-mobile, schemele URI reprezintă componentele legăturii profunde. De exemplu, twitter://, facebook://, netflix:// etc., sunt scheme URI. Legăturile profunde utilizează aceste scheme URI pentru a deschide aplicația corespunzătoare pe smartphone-uri și tablete. Acestea pot fi considerate, de asemenea, un tip de legături profunde personalizate.

Schemele URI interacționează cu datele aplicației de pe dispozitiv. Din acest motiv, dacă o aplicație nu este disponibilă pe dispozitivul țintă, schema URI va returna un mesaj de eroare.

Cum se implementează Deep Linking?

Sursa: support.google.com

Pentru a crea legături profunde pentru aplicații iOS sau Android, puteți utiliza o bibliotecă specializată. Indiferent dacă utilizați astfel de instrumente sau nu, următorii pași sunt necesari pentru implementarea legăturilor profunde:

#1. Alegerea unei Scheme URI Unice

Înainte de a putea crea o legătură profundă, este esențial să alegeți o schemă URI. Aceasta trebuie să fie unică, altfel link-ul profund ar putea deschide o aplicație concurentă sau afișa o eroare. După crearea schemei URI, trimiteți detaliile acesteia în manifestul aplicației.

#2. Definirea Acțiunilor Legăturii Profunde

Odată ce schema URI este pregătită, stabiliți acțiunile pe care link-ul le va efectua atunci când utilizatorul îl accesează.

După ce ați parcurs acești doi pași, puteți compila toate informațiile într-un cod de schemă URI. Acum, includeți codul în diverse sisteme de distribuție, precum WhatsApp, SMS, coduri QR sau site-uri web.

De asemenea, este necesar să activați legăturile profunde în cadrul aplicației. Pentru aplicațiile Android, accesați secțiunea „Testați linkurile aplicațiilor Android”, iar pentru dispozitivele Apple, utilizați „Instrumentul de validare API de căutare a aplicațiilor” de la Apple.

Exemple de Legături Profunde

#1. Legături Profunde pentru Recomandări și Achiziția de Utilizatori

Aplicațiile de jocuri și de mesagerie utilizează frecvent legăturile profunde pentru a atrage noi utilizatori și le oferă posibilitatea de a experimenta aplicația imediat, menținându-i astfel interesați.

De exemplu, un link profund de recomandare va direcționa utilizatorii direct către evenimentele din cadrul jocului imediat după descărcare, instalare și înregistrare.

#2. Gestionarea Situațiilor de Abandonare a Coșului de Cumpărături

Utilizatorii pot abandona coșul de cumpărături din diverse motive, cum ar fi pierderea paginii de plată din cauza unei ferestre pop-up sau a unei probleme cu metoda de plată. Site-urile de comerț electronic și retail digital utilizează legăturile profunde pentru a redirecționa utilizatorii către coșurile de cumpărături abandonate.

#3. Gestionarea Abandonului în Procesele Bancare

Domeniile bancare, de asigurări și de investiții folosesc legături profunde pentru a relua un nou proces de înregistrare a clienților. Dacă clienții abandonează un formular de înscriere sau o cerere, legăturile profunde vor apărea sub formă de bannere prin Google Ads sau alte platforme. Când utilizatorii fac clic pe ele, vor fi direcționați direct la câmpul de formular unde au abandonat procesul anterior.

Alte exemple populare de utilizare a legăturilor profunde sunt:

  • Trimiterea de oferte și reduceri promoționale
  • Prezentarea noilor funcții ale aplicației
  • Oferirea de conținut personalizat
  • Promovarea știrilor și a conținutului popular
  • Trimiterea de videoclipuri virale și meme-uri
  • Oferirea de experiențe personalizate de integrare a clienților sau utilizatorilor

Când să Evitați Utilizarea Legăturilor Profunde

Dezvoltatorii, specialiștii în marketing și utilizatorii trebuie să evite legăturile profunde pe rețele nesigure. De asemenea, un utilizator nu ar trebui să acceseze un link profund dacă suspectează că dispozitivul său a fost compromis.

Legăturile profunde transmit date securizate între serverul aplicației și dispozitivul mobil. Prin urmare, hackerii pot utiliza tehnici precum falsificarea aplicației, ingineria socială sau phishing-ul pentru a determina utilizatorii să descarce o aplicație falsă. Apoi, atacatorii pot fura date și le pot extrage fără ca utilizatorii să fie conștienți de acest lucru.

Concluzie

Dacă înțelegeți cum să dezvoltați și să implementați un sistem de legături profunde pentru aplicația mobilă, puteți atinge obiectivele de marketing cu investiții minime.

De asemenea, utilizatorii apreciază această abordare, deoarece este intuitivă și le oferă acces rapid la funcțiile, conținutul, produsele, reducerile și alte elemente promovate în aplicație.

Ca un specialist în marketing inteligent, tot ce trebuie să faceți este să utilizați sistemul de legături profunde în mod strategic, pentru a beneficia la maximum de avantajele oferite de această tehnică de marketing.

Vă recomandăm să analizați și cele mai bune instrumente de optimizare a magazinului de aplicații (ASO).