Ce este Brave Browser și cum se compară cu Chrome?

Există mai multe browsere web concurente decât oricând, multe dintre ele care deservesc nișe diferite. Un exemplu este Curajos, care se concentrează fără scuze asupra confidențialității utilizatorilor și vine cu o reimaginare radicală a modului în care ar trebui să funcționeze publicitatea online.

Brave se bazează pe Chromium, codul open-source care formează baza pentru Google Chrome. Dar este ceva bun? Și pentru cei care folosesc Google Chrome, merită să treci la Brave?

O scurtă istorie a lui Brave

Când Brendan Eich și Brian Bondy au fondat Brave în 2015, au vrut să abordeze ceea ce ei au perceput ca fiind cea mai mare problemă a internetului modern: publicitatea intruzivă.

Publicitatea este combustibilul care alimentează internetul modern, permițând site-urilor web și reclamelor digitale să-și monetizeze conținutul fără a taxa utilizatorii pentru fiecare articol citit sau pentru fiecare videoclip vizionat. Acestea fiind spuse, Eich și Bondy cred că are unele dezavantaje destul de semnificative, invocând natura potențial dăunătoare a confidențialității a trackerelor de publicitate, precum și impactul negativ pe care îl are asupra experienței generale a utilizatorului.

Prima lansare a lui Brave a apărut în mijlocul a două tendințe semnificative, care au definit în cele din urmă noul browser.

În primul rând, revoluția criptomonedei era în plină desfășurare. Companiile și persoanele fizice deopotrivă – precum pseudonimul Satoshi Nakamoto – își creau propriile criptomonede descentralizate, care au atins rapid capitalizări de piață de miliarde de dolari. În al doilea rând, tehnologia de blocare a reclamelor a intrat în mainstream. Până la jumătatea deceniului, milioane de oameni blocau reclamele online în toate browserele, desktopurile și dispozitivele mobile.

Brave a fost unul dintre primele browsere care a inclus reclame integrate și blocare de urmărire, depășind opera. A venit și cu propria sa criptomonedă, numită BĂŢ (sau Basic Attention Token), permițând utilizatorilor să ramburseze site-urile și creatorii pe care îi plac.

În esență, Brave vrea să-și imagineze din nou modul în care funcționează Internetul: nu doar la nivel de utilizare, ci și la nivel economic. Este o viziune incontestabil radicală, dar nu te-ai aștepta la mai puțin, având în vedere echipa fondatoare.

Brendan Eich este inventatorul limbajului de programare JavaScript și a co-fondat Fundația Mozilla, care a creat popularul browser web Firefox. El a fost, de asemenea, pentru scurt timp director general al fundației, înainte de a demisiona în urma unei controverse acerbe asupra donațiilor sale politice. Brian Bondy este, de asemenea, fostul Mozilla și a petrecut timp la startup-ul de educație Khan Academy.

  Unde să găsești cursuri online gratuite pentru a învăța ceva nou?

Dincolo de asta, Brave este un browser rezonabil standard. La fel ca Edge, Chrome și Opera, este construit pe motorul de randare Blink, ceea ce înseamnă că paginile web ar trebui să funcționeze așa cum vă așteptați. Brave este compatibil și cu extensiile Chrome.

A urmări sau a nu urmări?

Browserul Brave se caracterizează printr-un accent patologic fără scuze asupra confidențialității utilizatorilor. Mecanismul său principal pentru furnizarea acestui lucru este ceva numit Brave Shields, care combină tehnologia tradițională de blocare a trackerului, împreună cu mai multe modificări de configurare a browserului sub capotă. Această caracteristică este activată în mod implicit, deși utilizatorii o pot dezactiva cu ușurință în cazul în care provoacă distrugerea site-urilor web.

După cum v-ați putea aștepta, Brave blochează instrumentele de urmărire în funcție de faptul dacă acestea apar în mai multe liste publice de blocare. Mergând dincolo de asta, folosește și învățarea automată bazată pe cloud pentru a identifica dispozitivele de urmărire care au strecurat prin rețea, în plus față de euristica bazată pe browser.

Brave Shields obligă site-urile să folosească HTTPS, unde este disponibilă atât o opțiune criptată, cât și o opțiune necriptată. Forțând utilizatorii să folosească o versiune criptată a unui site web, îi este mai greu pentru cei din rețeaua dvs. să intercepteze și să interfereze cu conținutul pe care îl vizitați. Deși sună abstract, este mai frecvent decât crezi. Hotspot-urile Wi-Fi publice, cum ar fi cele găsite în aeroporturi, își injectează în mod obișnuit propriile anunțuri în site-urile web vizitate. Deși upgrade-ul la SSL nu este un glonț de argint împotriva tuturor securității și confidențialității, este o actualizare de securitate destul de semnificativă.

Separat de Shields, Brave include și un browser TOR încorporat. TOR permite utilizatorilor să ocolească cenzura locală – ca cea care are loc la nivel național sau ISP – prin direcționarea traficului prin alte computere din rețeaua sa descentralizată.

Instrumentul, care a fost finanțat de Departamentul Apărării al SUA, este folosit frecvent de dizidenții care trăiesc sub guverne autoritare pentru a scăpa de supraveghere și cenzură. Atât Facebook, cât și BBC oferă propriile lor site-uri de „ceapă” TOR din acest motiv. Cumva o sabie cu două tăișuri, este folosită și de actori răi – traficanți de droguri, hackeri și alți criminali online – pentru a opera fără controlul forțelor de ordine.

  Cum să răscumpărați un card cadou Xbox One, PlayStation 4 sau Nintendo Switch

Devin Batty pentru BAT

După cum am menționat, Brave folosește propria sa criptomonedă, numită BAT, pentru a recompensa site-urile web pentru conținutul pe care îl apreciază. Bacsisul bazat pe microtranzacții nu este nimic nou. Flattr a fost pionier în urmă cu aproape un deceniu. Ceea ce este diferit la BAT este atât implementarea, cât și scara.

În timp ce Flattr a folosit monede tradiționale bazate pe fiat (prin asta, mă refer la monede precum lire sterline, dolari și euro), Flattr are propria sa criptomonedă fungibilă (în esență, convertibilă) bazată pe blockchain-ul Ethereum. Și, ca browser cu aspirații principale, Brave poate oferi acest concept pentru milioane de oameni.

Deci, hai să vorbim despre cum funcționează. În primul rând, este complet opțional. Utilizatorii pot alege să folosească brave fără să atingă măcar sistemul de microplăți BAT. În mod implicit, este dezactivat.

Dacă decideți să vă înscrieți, utilizatorii pot achiziționa BAT printr-un schimb de criptomonede, cum ar fi Coinbase. Ei îl pot câștiga și prin vizualizarea anunțurilor „care respectă confidențialitatea”. Mai degrabă decât publicitatea tradițională bazată pe bannere, acestea se prezintă ca notificări push. Utilizatorii pot alege să respingă o notificare sau să o vadă pe ecran complet.

Spre deosebire de rețelele tradiționale de publicitate, calculele care determină ce reclame să vă arăți sunt efectuate pe propriul dispozitiv. Aceasta înseamnă că agentul de publicitate nu poate construi un profil al dvs. și al intereselor dvs.

Din toate veniturile din publicitate pe care Brave le primește, împarte 70% cu utilizatorii, păstrând o cotă de 30%. De asemenea, merită remarcat faptul că programul de publicitate Brave este disponibil doar într-o mână de țări, în mare parte împrăștiate în Europa și Americi, plus Israel, India, Australia, Africa de Sud, Filipine, Singapore și Noua Zeelandă.

Odată ce ai ceva BAT, îl poți cheltui. Puteți alege să contribuiți automat la anumite site-uri sau creatori de sfaturi, în mod ad-hoc. Puteți chiar să dați bacșiș pe tweeturi individuale. Când deschideți Twitter prin browser, Brave va adăuga automat un buton la fiecare postare din fluxul de știri. Apăsând-o, se va deschide o fereastră derulantă, unde vă confirmați sfatul.

Site-urile care acceptă BAT includ The Guardian, The Washington Post și Slate, precum și publicații tehnologice populare precum Android Police și The Register. Brave intenționează, de asemenea, să permită utilizatorilor să-și cheltuiască recompensele pentru recompense mai tangibile: cum ar fi sejururi la hotel, carduri cadou și tichete de restaurant. La momentul publicării, acest sistem nu este încă disponibil.

  Cum să calculați densitatea PPI a ecranului dvs

Cum se compară Brave cu Google Chrome?

Google Chrome controlează majoritatea pieței de browsere, cu alți concurenți, inclusiv Brave, în urmă. Cifre independente despre adoptarea lui Brave nu sunt ușor disponibile. Nu apare pe NetMarketShare sau W3Counter, deoarece folosește șirul user-agent al Chrome. În octombrie, însă, compania din spatele Brave au raportat opt ​​milioane de utilizatori activi lunar și 2,8 milioane de utilizatori activi zilnic.

Deși aceasta este o schimbare de buzunar în ecosistemul mai larg al internetului, este încă destul de impresionantă pentru o companie tânără care încearcă să perturbe o piață dominată de o mână mică de jucători bine înrădăcinați, cum ar fi Mozilla, Google, Microsoft și Apple.

Brave promite să fie mai rapid și mai puțin consumatoare de energie decât browserele rivale și își dă rezultate. Reperele științifice, plus propriile mele experiențe anecdotice, mărturisesc acest lucru. În plus, când deschideți o filă nouă, Brave vă arată cât timp ați economisit utilizând-o.

Cu toate acestea, există mici supărări pe care poate nu le-ați primi cu alte browsere. Funcționalitatea care vine standard în Chrome, cum ar fi capacitatea de a traduce automat paginile web, este disponibilă numai prin pluginuri.

De asemenea, întâlniți ocazional pagini web care vă obligă să „scăpați” scutul pentru a-l accesa. Și, deși aceasta nu este vina lui Brave, evidențiază faptul că o mare parte a internetului convențional nu este pregătită să îmbrățișeze viziunea sa utopică a modului în care conținutul ar trebui monetizat.

O lume nouă curajoasă?

Ar trebui să renunți la Google Chrome pentru Brave? Poate. Sunt multe de apreciat despre acest browser. Deși este în general rapid, se simte și extrem de lustruit. Apreciez faptul că vine atât cu teme luminoase, cât și întunecate și ușurința cu care permite utilizatorilor să-și protejeze confidențialitatea de trackerele pe site-uri.

Dar Brave este mai mult decât un browser. Este o declarație despre cum ar trebui să funcționeze internetul. Și, în timp ce majoritatea oamenilor vor fi de acord că ritmul și amploarea urmăririi online ar trebui să fie reduse, mulți s-ar putea să nu fie de acord dacă criptomonedele sunt cea mai bună modalitate de a monetiza conținutul care este altfel finanțat de publicitatea tradițională în browser. Și reclamele bazate pe notificări push de pe desktop-ul dvs. sunt într-adevăr o formă de publicitate mai puțin iritantă?

În cele din urmă, întrebarea este dacă ești de acord cu abordarea lui Brave sau nu.