9 strategii de date primare pentru stimularea implicării clienților

Găsiți aici strategiile populare de date primare pe care le puteți utiliza pentru a stimula colectarea de date folosind site-ul dvs. web, aplicația mobilă și alte platforme digitale.

Publicitatea și marketingul online depind în mare măsură de datele utilizatorilor de pe site-uri web, aplicații mobile, conținut de învățare online, bloguri, cărți electronice, buletine informative etc. În prezent, există agenții de colectare și gestionare a datelor despre utilizatori care colectează date despre consumatori folosind cookie-uri.

Cu toate acestea, iOS-ul Apple permite utilizatorilor să renunțe la urmărirea datelor, iar planul Google de a înceta suportul cookie-urilor în browserul său Chrome până în 2023 va pune capăt colectării de date bazate pe cookie-uri.

Înainte să se întâmple așa ceva, trebuie să vă schimbați strategia de colectare a datelor utilizatorilor către o bază primară. Dar cum ai pune la punct o astfel de strategie? Ei bine, răspund la asta mai jos în acest ghid concis și ușor de înțeles pentru strategia de date primară.

Ce sunt datele primare?

Datele primare înseamnă atunci când un utilizator își partajează direct informațiile companiei dvs. Când cineva își împărtășește adresa de e-mail pentru a primi un buletin informativ sau pentru a obține o reducere, se numește date primare. Aici, schimbul de date a avut loc direct și cu acordul utilizatorului.

Utilizarea linkurilor profunde pentru descărcarea aplicației și vizitarea unui site web sunt, de asemenea, considerate date primare.

Companiile folosesc aceste date pentru a înțelege și a viza consumatorii publicului lor cu publicitate și marketing.

Date primare vs. Date de la a doua parte vs. Date de la terți

Există câteva diferențe de bază între datele de la prima parte, de la a doua parte și de la terță parte. Datele primare sunt informațiile pe care le colectați direct de la publicul dvs. prin interacțiunea acestora pe site-ul dvs. web, aplicația, e-mailurile de marketing etc. Deoarece vine cu consimțământul utilizatorului, sunt de mare valoare, cu probleme minime de confidențialitate.

  Cum se reinstalează Microsoft Visual C++ Redistributable

Pe de altă parte, datele terțelor părți sunt colectate de o altă companie necompetitivă și de încredere înainte ca acestea să le împartă sau să le vândă companiei dvs. Datele de la terți înseamnă informațiile sau seturile de date colectate din mai multe resurse externe înainte de a fi partajate cu compania dvs. În acest caz, trebuie să fiți atenți la consimțământul utilizatorului.

Trebuie să creați o strategie de date primare pentru compania dvs., care ar trebui să includă planul de colectare și utilizare a datelor primare colectate direct de la publicul dvs. a primit consimțământul prin propriile canale și cu consimțământul lor explicit. Iată care sunt strategiile pe care le puteți folosi pentru a colecta și a genera bani de date primare.

Conectare unică (conectare Google/Facebook)

Single sign-on (SSO) este un proces care oferă o situație avantajoasă atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi. Permite utilizatorilor interesați să se conecteze la site-ul dvs. folosind conturile lor Google sau Facebook. Salvează utilizatorii să completeze formulare lungi pentru înregistrarea pe site-ul dvs. web.

În schimb, își pot folosi adresa de e-mail sau contul de Facebook pentru a se conecta rapid. Mai mult, vă oferă acces la datele primare ale utilizatorului respectiv, fără a le provoca enervare.

Urmărire pe bază de evenimente

Dacă doriți să colectați date comportamentale detaliate despre clienții dvs., urmărirea bazată pe evenimente este o modalitate excelentă de a începe colectarea de date primare. În acest proces, colectați date despre publicul dvs. în funcție de clicuri, achiziții, crearea coșului etc.

Pentru a face urmărirea bazată pe evenimente simplă și fără efort, puteți beneficia de ajutor de la diferite instrumente de analiză. Companiile pot implementa cu ușurință aceste instrumente pentru urmărirea evenimentelor și pot colecta date primare pentru sistemele lor.

Sondaje și Sondaje

Toată lumea adoră să participe la sondaje și sondaje pe subiecte care îi interesează. Puteți utiliza aceste tehnici pentru a colecta date primare de la clientul dvs. Dacă fabricați produse de înfrumusețare, puteți cere audienței să participe la un sondaj despre problemele pielii și ingredientele pe care le-ar prefera într-un produs de înfrumusețare.

Pe lângă faptul că vă ajută să colectați date despre utilizatori, vă va ajuta să înțelegeți mai bine alegerile acestora și vă va permite să le clasificați în funcție de punctul lor de interes.

Partajarea conținutului

Atunci când utilizatorii dvs. distribuie conținut captivant (bloguri, fotografii, podcasturi, videoclipuri) pe care l-ați postat, acesta oferă brandului și companiei dvs. expunere la un nou public. Acum, puteți crea conținut viral pentru canalele dvs. sociale și puteți inspira utilizatorii să le distribuie pe conturile sau canalele lor.

  Cum să ștergeți un contact în WeChat

Cu o strategie solidă de conținut, vă puteți asigura că acesta este partajat de alții și vă permite să colectați și mai multe date despre interacțiunile utilizatorilor.

Recenzii și feedback personalizate

În calitate de companie, ar trebui să le ceri întotdeauna clienților să-și împărtășească recenziile și feedback-ul despre compania ta pe site-ul tău web sau rețelele sociale. Pe măsură ce își împărtășesc feedback-ul, le puteți conecta cu ușurință la baza de clienți a companiei dvs.

Pe lângă colectarea datelor primare, acest proces vă ajută să descoperiți dezavantajele produselor și serviciilor pe care le oferiți. Astfel, puteți utiliza recenziile pentru a vă optimiza produsele viitoare și existente în consecință.

Înregistrarea produselor utilizatorilor sau a serviciilor de garanție

Știți că, oferind garanții pentru produsele dvs. și permițând clienților să înregistreze produsele achiziționate, puteți colecta date primare de la ei? Este corect.

Acestea sunt câteva modalități eficiente de a dezvolta o conexiune cu noii clienți și, bineînțeles, de a colecta date primare de la aceștia. Puteți atașa oricând un cod QR produsului sau ambalajului acestuia, astfel încât aceștia să poată avea acces comod la baza de date.

Profilarea utilizatorului

Această metodă depășește colectarea informațiilor de contact de bază despre un client și încearcă să adune mai multe informații, cum ar fi vârsta, locația, organizația, industria, profesia, dimensiunea companiei etc.

Scopul profilării utilizatorilor este de a colecta informații care vă vor ajuta cu marketingul și promovarea. Dar ar trebui să încercați să accesați încet informații suplimentare, în loc să cereți prea multe informații în etapa inițială.

Buletine informative sau cărți electronice

Una dintre cele mai atractive moduri de a colecta date primare, cum ar fi adresele de e-mail, este de a oferi ceva util în schimb, cum ar fi cărți electronice și buletine informative. Cu toate acestea, colectarea datelor nu termină responsabilitatea dumneavoastră.

Trebuie să le permiteți să descarce o carte electronică utilă sau un buletin informativ plin de resurse, astfel încât să nu marcheze adresa dvs. de e-mail ca spam. De asemenea, puteți efectua segmentarea clienților în această etapă, analizând clienții care aleg să primească buletine informative pe diferite subiecte.

Utilizați campanii de generare de clienți potențiali

Campania Lead-gen este o metodă utilă de a colecta date primare de la clienții dvs. împreună cu consimțământul acestora. Puteți adăuga un formular pop-up de generare de clienți potențiali pe site-ul dvs. În zilele noastre, LinkedIn și Facebook au devenit, de asemenea, surse importante pentru colectarea de date primare prin reclame și promoții lead-gen.

  Cum se creează o factură cu Canva

Cele mai bune practici pentru colectarea datelor primare

Pentru utilizarea corectă a datelor primare și pentru respectarea standardelor de confidențialitate a datelor, companiile trebuie să se asigure că urmează cele mai bune practici:

Colectarea datelor de la prima parte înseamnă a avea responsabilitatea completă pentru consimțământul pentru date asupra dvs. Prin urmare, trebuie să aveți o strategie adecvată de gestionare a consimțământului pentru afacerea dvs.

Cu aceasta, vă puteți asigura că respectați toate reglementările existente privind confidențialitatea datelor consumatorilor și, astfel, gestionați consimțământul, care devine din ce în ce mai complicat pe zi ce trece.

#2. Alegerea unei platforme de gestionare a datelor

Odată ce colectați datele clienților, cum le stocați și le gestionați? Trebuie să primiți ajutor de la o platformă de date pentru clienți fiabilă și puternică. Aceste platforme păstrează datele clienților dvs. securizate și le permit să acceseze cu ușurință datele de către echipa dvs. de marketing și vânzări. Așadar, datoria dumneavoastră este să alegeți o platformă de gestionare a datelor care vă poate permite să gestionați eficient datele primare pentru un ROI mai bun.

#3. Asigurarea activării pe canale încrucișate

Acum că aveți o strategie adecvată și o platformă competentă de gestionare a datelor, ar trebui să puteți clasifica, analiza și modela datele clienților și să le faceți disponibile pe toate canalele. De exemplu, atât echipele de socializare, cât și echipele de marketing prin e-mail ar putea avea nevoie să acceseze datele primare din diferite motive. Puteți permite ambelor echipe axate pe creștere să vă ajute să creșteți veniturile prin eliberarea eficientă a datelor despre clienți.

#4. Aliniați obiectivele de afaceri cu obiectivele clienților

Unul dintre defectele majore în strategia de colectare a datelor a companiilor este că nu au un plan care să coordoneze ce date să colecteze și cum să le folosească. Puteți depăși această problemă asigurându-vă că obiectivul clientului este sincronizat cu obiectivele dvs. de afaceri. Pentru aceasta, trebuie să aveți obiective măsurabile care vă pot ghida pentru a colecta date relevante pentru a vă atinge obiectivul.

#5. Oferiți valoare prin crearea unei politici transparente de utilizare a datelor

Pe măsură ce colectați date de la utilizatorii sau potențialii clienți, aceștia trebuie să știe cum le folosiți datele. Pentru o mai bună transparență, trebuie să le arătați că vă veți comporta responsabil cu datele lor. De asemenea, le-ați putea oferi oferte exclusive și programe de loialitate pentru a-i face mai interesați să-și împărtășească informațiile. De asemenea, trebuie să aveți o politică puternică de guvernare a datelor.

Încheierea

Colectarea datelor de la prima parte vă va ajuta să vă mențineți strategiile de marketing și publicitate în viață atunci când colectarea de date terță parte ajunge la apus. Cu toate acestea, nu ar trebui să așteptați până în ultimul moment pentru a crea un sistem accesibil, robust și eficient de colectare a datelor utilizatorilor folosind proprietățile dvs. online. În schimb, acționați acum urmând strategiile de date primare menționate aici.

Acum că ați colectat o mulțime de date despre utilizatori pentru publicitate și marketing direcționate, utilizați aceste cele mai bune platforme de date despre clienți pentru a folosi datele utilizatorilor.