9 motive pentru a utiliza etichetarea pe partea de server în detrimentul etichetării pe partea clientului

Întâlniți adesea etichetare pe partea de server și pe partea clientului în marketingul online și analiza web. Recent, majoritatea oamenilor pledează pentru etichetarea pe partea de server în detrimentul etichetării pe partea clientului. De ce?

Marketingul se referă la înțelegerea comportamentelor consumatorilor. Cu toate acestea, puteți realiza acest lucru doar prin tehnici eficiente de colectare și urmărire a datelor.

În acest articol, voi explica în detaliu ce este etichetarea, importanța sa în colectarea și urmărirea datelor, voi face diferența între etichetarea pe partea de server și cea pe partea clientului și voi ilustra de ce să folosiți etichetarea pe partea serverului în detrimentul etichetării pe partea clientului.

Ce este etichetarea?

Etichetarea înseamnă pur și simplu adăugarea de etichete (bucăți mici de cod) pe un site web. Astfel de etichete sunt concepute pentru a colecta date despre interacțiunile utilizatorilor, pentru a trimite informații către instrumente de analiză terță parte sau pentru a urmări evenimente.

Aceste etichete pot fi folosite pentru a realiza următoarele:

  • Analiză web: puteți urmări comportamentul utilizatorilor pe un site web în funcție de valori precum trimiterile de formulare, clicurile sau vizualizările de pagină.
  • Personalizare: puteți folosi aceste etichete pentru a aduna informații care personalizează experiența utilizatorului în funcție de comportament sau preferințe individuale.
  • Remarketing: aceste etichete pot colecta date care creează segmente de public pe care specialiștii în marketing le pot viza pentru remarketing.
  • Urmărirea conversiilor: etichetele pot monitoriza evenimentele care indică o conversie, cum ar fi depunerea unui formular de clienți potențiali sau o achiziție reușită.

Puteți adăuga aceste etichete (fragmente de cod) pe server sau pe partea clientului.

Etichetare pe partea clientului

Etichetarea pe partea client este atunci când adăugăm etichetele pe partea client. Pe aplicație sau pe site-ul web va exista un singur container. Această etichetă va conține toate etichetele, variabilele, declanșatoarele și codurile care măsoară interacțiunea utilizatorului.

Containerul va fi activat și va încărca etichetele relevante odată ce un utilizator vizitează o pagină. O acțiune a unui utilizator va declanșa o etichetă care trimite apoi datele evenimentului într-una sau mai multe solicitări HTTP din browser.

Sursa imagine: developers.google.com

Etichetare pe partea serverului

Etichetarea pe server este locul în care etichetele sunt procesate pe server. Această abordare de etichetare are două containere:

  • Container de server care este situat într-un mediu cloud
  • Container web situat în aplicație/site-ul web

Containerul web are etichete care monitorizează și trimit informații despre interacțiunile utilizatorului. Acest container generează apoi evenimente ca solicitări HTTP. Pe de altă parte, containerul server acceptă cereri de la containerul web.

  10 aplicații distractive de lectură pentru copii pe care ar trebui să le descărcați

Majoritatea agenților de marketing trec acum la etichetarea pe server. Înseamnă că etichetarea pe partea clientului nu mai funcționează?

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care majoritatea oamenilor trec la etichetarea pe server:

Îmbunătățirea performanței

Etichetarea pe server reduce cantitatea de cod executat, ceea ce duce la o viteză și performanță îmbunătățite. Browserul mapează fiecare eveniment la o singură solicitare HTTP sau mai multe pe etichetarea clientului. Clientul poate ajunge să trimită mai multe solicitări similare, care ajung să supraîncărce resursele clientului.

Pe de altă parte, în etichetarea pe server, un client generează o singură cerere HTTP per eveniment. Această solicitare HTTP este apoi trimisă la containerul serverului, care generează și trimite cereri specifice serverului. Ca rezultat, există puține solicitări HTTP și mai puțin cod executat, ceea ce duce la creșterea vitezei.

Confidențialitate, siguranță și securitate

Când utilizați etichetarea pe partea clientului, este greu de controlat ce date sunt partajate între browser și terți. În funcție de modul în care aplicația dvs. partajează informații, există riscul ca informațiile de identificare personală să fie partajate în solicitările HTTP.

Pe de altă parte, etichetarea pe server vă oferă control asupra naturii datelor care urmează să fie partajate cu terți. Containerul de server vă permite să eliminați orice informații de identificare personală înainte de a le transmite platformelor de marketing. Această abordare vă asigură că partajați numai date relevante și ceea ce este în conformitate cu reglementările privind datele în vigoare.

De asemenea, puteți seta un context primar în containerul serverului dvs. În mod ideal, toate datele site-ului web și modulele cookie vor rămâne în domeniul dvs., ceea ce îngreunează accesul furnizorilor de module cookie de la terți.

Precizie

Toate procesele de pe partea serverului au loc în afara browserului. Acest lucru facilitează asigurarea validității și coerenței datelor pe care le trimiteți către punctele finale ale furnizorului. De exemplu, procesoarele de pe partea client, cum ar fi dispozitivele și browserele, ar putea introduce inconsecvențe în datele despre evenimente. Cu toate acestea, etichetele de pe partea serverului le pot repara perfect pentru a asigura coerența.

Etichetarea pe server este, de asemenea, o soluție perfectă pentru a reduce riscul de pierdere a datelor. Când etichetarea se face pe partea serverului, va valida datele și se va asigura că îndeplinesc toate standardele acceptabile stabilite de furnizori. Etichetarea pe server elimină, de asemenea, datele inutile/redundante pe care aplicația/browserul le-ar fi putut introduce.

Rezistența blocurilor de anunțuri

Se așteaptă ca întreprinderile să respecte preferințele utilizatorilor și confidențialitatea. Cu toate acestea, unii agenți de blocare a reclamelor pot bloca instrumente care nu au legătură cu marketingul. De exemplu, este posibil să aveți module cookie menite să îmbunătățească experiența utilizatorului sau analize web pentru a analiza comportamentul utilizatorului.

  Cum să dezactivați sunetul tuturor la un apel Zoom

Cu un domeniu personalizat și o implementare pe partea de server, puteți transmite astfel de date fără a vă confrunta cu furia blocatorilor de anunțuri. Această abordare este considerată date primare; nu mai trebuie să vă bazați pe domenii terțe.

O mai bună gestionare a campaniei

Etichetarea pe server oferă un mediu stabil de colectare a datelor. Acest lucru reduce discrepanțele dintre diferitele surse. Drept urmare, în calitate de specialist în marketing, colectați date cu acuratețe, urmăriți conversiile și obțineți informații mai bune despre eforturile dvs. de marketing.

De asemenea, vă puteți consolida toți pixelii și etichetele într-o locație centrală. Astfel, devine ușor de gestionat, implementat și actualizat etichetele dvs. de analiză și marketing.

Control asupra intrărilor utilizatorului

Etichetele de pe partea serverului oferă aplicației dvs. mai mult control asupra intrărilor utilizatorilor. O astfel de aplicație va igieniza și valida intrările utilizatorului înainte de a le procesa. Această abordare este perfectă atunci când doriți să preveniți amenințările precum cross-site scripting (XSS) sau injecțiile SQL care se pot întâmpla atunci când utilizatorii trimit cod rău intenționat pentru procesare.

Dovadă pentru viitor, cookie-urile terță parte fiind eliminate treptat

Lumea tehnologică este în continuă schimbare. Chiar dacă cookie-urile terță parte au fost un lucru de ceva timp, acestea sunt acum eliminate treptat. Cookie-urile de la terți sunt generate și plasate pe dispozitivul utilizatorului de către o altă aplicație/site web, mai degrabă decât cea pe care o vizitează utilizatorul. Preocupările privind confidențialitatea au fost o dezbatere uriașă recent, iar eliminarea cookie-urilor terță parte a fost considerată una dintre soluții.

Ușor de actualizat și corectat

Actualizarea etichetelor (codul) de pe server este ușoară, deoarece aveți nevoie doar de un dezvoltator. Ușurința actualizării etichetelor de pe server asigură că instrumentele dvs. de urmărire sunt întotdeauna actualizate și sigure. De asemenea, puteți seta actualizările să fie automate atunci când utilizați etichete de pe partea serverului.

Pe de altă parte, etichetele de pe partea clientului solicită să vă actualizați manual browserul sau dispozitivul. Actualizările etichetelor de pe partea clientului sunt, de asemenea, vulnerabile la blocarea din extensiile browserului și blocantele de anunțuri, ceea ce înseamnă că actualizările pot fi blocate.

Scalabilitate

Etichetarea pe partea client este mai puțin scalabilă decât etichetarea pe partea serverului. Acest lucru se datorează faptului că primul se bazează pe browserul utilizatorului pentru a executa etichete, ceea ce poate supraîncărca sau chiar încetini timpii de încărcare a paginii. Etichetarea și urmărirea pe partea de server facilitează gestionarea unor cantități mari de date. De asemenea, puteți adapta etichetele pe măsură ce aplicația/site-ul dvs. web crește. În plus, etichetele de pe server nu sunt afectate de blocantele de anunțuri, ceea ce duce la o colectare precisă a datelor.

Limitări asociate cu etichetarea pe server

În ciuda numeroaselor avantaje asociate etichetării pe server, are și următoarele limitări:

  • Implementări complexe: etichetarea pe server poate necesita implementarea unor oameni cunoscători de tehnologie. Ca atare, trebuie să modificați configurațiile serverului care pot necesita o colaborare serioasă între dezvoltatori și echipa IT.
  • Mai puțină urmărire a comportamentului utilizatorului: este posibil să nu aveți o vizibilitate atât de mare asupra comportamentului individual când utilizați etichetarea pe partea de server, precum este posibil să obțineți cu etichetarea pe partea client.
  • Depinde de dezvoltatori: puteți depinde atât de mult de dezvoltatori pentru a adăuga etichete (fragmente de cod) la server. Pe de altă parte, puteți implementa etichetarea pe partea clientului folosind plugin-uri, chiar dacă nu sunteți cunoscător în tehnologie.
  Cum să obțineți IP-ul clientului de la AWS, Google Cloud LB și Cloudflare în Nginx?

Etichetarea pe partea de server vs. pe partea clientului

Caracteristică Partea serverului Partea clientului Locație Se execută pe partea de server a unei aplicații. Execută pe partea client/ browserFlexibilitate Mai puțin flexibil în urmărirea interacțiunilor utilizatorului Urmăriește toate interacțiunile utilizatorului pe măsură ce navighează prin diferite pagini de pe un site web/aplicație. evenimente secundare, capacitățile browserului și interacțiunile utilizatorului Blocante de anunțuri Urmărirea are loc pe server. Ca atare, etichetarea pe server nu este afectată de blocarea reclamelor. Scripturile de urmărire sunt executate pe client, ceea ce îl face susceptibil la blocarea reclamelor Impactul încărcării paginii. Nu afectează încărcarea paginii. O mulțime de JavaScript este procesată în browser, ceea ce poate duce la o încărcare mai lentă. vitezeSecuritatea datelor Marketerii au control asupra conținutului care este trimis vânzătorilor. Posibilitatea de a expune date sensibile către terți este foarte mare

Cele mai bune practici pentru implementarea pe partea serverului

  • Creați un design consistent al stratului de date: creați un strat de date clar și structurat care definește informațiile pe care ar trebui să le trimiteți către platformele de analiză. Convențiile de numire din acest strat de date ar trebui să fie, de asemenea, consecvente.
  • Validați datele: creați verificări de validare care vă asigură că sunt procesate numai datele valide și ajung la serverul de analiză.
  • Implementați o comunicare securizată: utilizați protocoale precum HTTPS pentru a trimite date între serverul dvs. și platformele de analiză. Acest lucru vă asigură că nimeni nu vă va intercepta și utiliza datele în dezavantajul dvs.
  • Respectați reglementările privind confidențialitatea: confidențialitatea datelor a fost un subiect fierbinte. Asigurați-vă că respectați reglementările privind datele precum GDPR și CCPA pentru a fi în siguranță. De asemenea, asigurați-vă că obțineți consimțământul înainte de a urmări activitățile utilizatorilor și spuneți-i cum le veți procesa datele.
  • Monitorizați și înregistrați: puteți configura diverse instrumente pentru a urmări performanța etichetelor dvs. de pe server. De asemenea, puteți avea instrumente de înregistrare care înregistrează informații și evenimente relevante în scopuri de audit.

Concluzie

Acum înțelegeți de ce etichetarea pe server preia etichetarea pe partea client în marketing și analiză. Chiar dacă partea de client este mai ușor de implementat, am descoperit că avantaje cum ar fi faptul că este pregătită pentru viitor, economică și rezistentă la blocarea reclamelor îi fac pe cei mai mulți specialiști în marketing să prefere etichetarea pe partea serverului decât etichetarea pe partea clientului. Această abordare vă face, de asemenea, să aveți controlul, deoarece puteți decide ce să alimentați algoritmul.

În continuare, puteți explora, de asemenea, câteva platforme de analiză web open source auto-găzduite.