9 motive pentru a implementa un program de afiliere pentru produsul dvs. SaaS

Asigurarea unei creșteri durabile este cea mai grea parte a gestionării unei afaceri SaaS. Puteți realiza acest lucru rulând programe de afiliere pentru produsul dvs. Saas.

Toată lumea este conștientă de peisajul extrem de competitiv al afacerii SaaS. În fiecare zi, multe produse SaaS intră pe piață. În această perioadă de concurență intensă, companiile caută întotdeauna strategii inovatoare pentru a îmbunătăți vizibilitatea produselor și pentru a genera creșterea veniturilor. O strategie care a câștigat recent multă popularitate este marketingul afiliat.

Continuați să citiți pentru a afla principalele motive pentru a opta pentru marketing afiliat pentru produsul sau afacerea dvs. SaaS.

Lumea competitivă a SaaS

SaaS, sau software-as-a-service, este una dintre componentele majore ale cloud computing. Este practic un model de distribuție de software în care aplicațiile sunt găzduite în servere cloud, iar utilizatorii pot accesa acel software în funcție de nevoile lor folosind internetul.

Utilizatorii nu trebuie să instaleze software-ul pe computerele lor locale și nici nu trebuie să-și facă griji pentru întreținerea acestuia.

Odată cu progresul tehnologiei, companiile devin din ce în ce mai dependente de soluțiile bazate pe cloud. Prin urmare, cererea pentru produse SaaS este în creștere și jucători consacrați și noi intră în diverse industrii și nișe ale acestei piețe, făcând-o mai aglomerată ca niciodată.

În ultimii șapte ani, dimensiunea industriei SaaS a crescut cu aproximativ 500%. În 2023, dimensiunea pieței globale SaaS va fi de 197 miliarde USD. Este de așteptat să ajungă la 232 de miliarde de dolari până în 2024. Pentru a accelera creșterea pe această piață competitivă, companiile SaaS trebuie să implementeze metode noi și eficiente, cum ar fi marketingul afiliat.

Companiile SaaS pot utiliza rețeaua vastă de influenți și experți din industrie care lucrează ca afiliați pentru a-și promova produsele SaaS la un public mai larg. Prin valorificarea puterii afiliaților, se poate promova cu ușurință produsele lor, evidențiază beneficiile și generează mai multe venituri la o rată durabilă.

Marketing afiliat pentru promovarea accesibilă a SaaS

Programul de afiliere este cunoscut și sub numele de program de parteneriat. Este un acord de compensare între o afacere/comerciant și un partener de marketing.

Acesta este un sistem bazat pe performanță, care implică plata unui comision către un agent de marketing atunci când acesta poate obține cu succes companiei un nou client utilizând eforturile sale de promovare. Când este făcut corect, acest program oferă o situație câștigătoare pentru afiliați și companii.

Procesul de marketing afiliat este următorul:

1️⃣ O afacere începe un program de afiliere.

2️⃣ Persoanele interesate se înscriu în program.

3️⃣ Compania oferă link-uri unice de urmărire sau coduri de afiliat pentru fiecare afiliat.

4️⃣ Afiliații încep să promoveze prin diverse canale.

5️⃣ Publicul face clic pe codul unic pentru a vizita site-ul comerciantului.

6️⃣ Vizitatorul efectuează o acțiune dorită sau cumpără ceva.

7️⃣ Conversia este urmărită prin cookie-uri sau alți identificatori.

8️⃣ Comisionul pentru afiliat se calculează și se plătește lunar sau trimestrial.

  Tot ce trebuie să știți despre inhalatoarele inteligente

Programul de marketing afiliat este o modalitate eficientă și rentabilă de marketing pentru companii de toate dimensiunile. Acest model de plată pentru performanță ajută companiile să-și controleze cheltuielile de marketing. În special în timpul unei încetiniri sau recesiune economică, companiile își optimizează bugetele de marketing.

Companiile pot stabili comisioane în funcție de bugetul lor de marketing și de capacitățile financiare. Această alternativă la metodele tradiționale de publicitate ajută, de asemenea, companiile să vizeze anumite audiențe și nișe fără a suporta costuri inițiale semnificative.

Motive pentru a alege Marketingul afiliat pentru SaaS

Multe companii presupun că marketingul afiliat nu este pentru produsele SaaS. În zilele noastre, veți vedea că mulți bloggeri tehnologici și creatori de conținut au apărut ca influenți care pot avea un impact semnificativ asupra vânzărilor de produse SaaS.

Prin urmare, tot mai multe companii SaaS incep programe de afiliere si colaboreaza cu influente pentru promovare. Dacă mai aveți îndoieli, iată de ce companiile SaaS ar trebui să implementeze programe de afiliere.

Creșteți vânzările și veniturile

Cel mai mare motiv pentru a opta pentru marketing afiliat este acela de a obține mai multe vânzări. Când vine vorba de a influența mai mulți oameni să facă achiziții de succes ale produselor sau serviciilor dvs. SaaS, marketingul afiliat este o strategie extrem de eficientă.

Vă ajută să accesați piețele de nișă și să ajungeți la persoanele interesate în mod special de produsele dvs. Atunci când mulți afiliați vă promovează produsele prin canalele lor, acestea devin mai vizibile și în rețelele sociale și motoarele de căutare.

Dacă luați în considerare veniturile produse și marja de profit, veți găsi că marketingul afiliat este extrem de benefic. Imaginați-vă că doriți să afișați un anunț pe rețelele de socializare sau media tradiționale despre produsul dvs. În acest caz, trebuie să plătiți acele media pentru afișarea anunțului în sine, indiferent dacă vă aduce clienți sau nu.

Scenariul este complet diferit în cazul marketingului afiliat. Plătești un comision agentului de marketing afiliat doar atunci când cineva îți cumpără produsul prin link-ul său. Pe măsură ce cheltuiți mai puțini bani pentru achiziția de clienți, marja de profit crește într-o mare măsură.

Acoperire și expunere la nivel global

Să ai un program de afiliere pentru produsele tale SaaS înseamnă să faci ca publicul global să se familiarizeze cu marca ta. Influencerii și bloggerii din întreaga lume se pot înscrie în acest program și vă pot promova produsele. Fiecare influencer are o bază de fani separată, iar conținutul promoțional pe care îl creează pentru produsele tale poate ajunge la mii de public interesat.

Dacă încercați să deveniți un brand global, trebuie să creați conținut promoțional localizat pentru diferite regiuni. Această sarcină poate fi realizată cu ușurință prin colaborarea cu agenții de marketing afiliați. Ei pot crea conținut în limbile locale care se va răspândi cu ușurință în rândul publicului local al unei țări.

Mai mult, majoritatea afiliaților au o rețea uriașă cu colegii lor. Ei își pot folosi chiar și rețelele pentru a asigura acoperirea globală a companiei dvs. În plus, acești agenți de marketing joacă un rol semnificativ în creșterea gradului de cunoaștere a mărcii dvs.

Este posibil ca un utilizator să nu fie nevoie să-ți cumpere produsul acum, dar atunci când va avea necesitatea de a utiliza un produs SaaS în viitor, familiaritatea mărcii îi va permite să-ți aleagă produsul în locul concurenților tăi necunoscuți.

  5 moduri de a repara Sims 4 nu poate începe conținutul datelor dvs. de utilizator

SEO și prezență online mai bune

Un motiv subevaluat pentru colaborarea cu afiliații este acela de a obține o vizibilitate online mai bună și beneficii SEO pentru site-ul dvs. Dacă vindeți un produs SaaS, trebuie să fiți vizibil vizibil pe diferite canale online. Puteți valorifica resursele și expertiza agenților de marketing afiliați pentru a vă îmbunătăți prezența online.

Pe măsură ce folosesc platforme consacrate, cum ar fi site-uri web, bloguri și platforme sociale, pentru a vă promova produsele, marca dvs. devine mai multă vizibilitate. Mai mult, aceste bloguri și videoclipuri generează backlink-uri valoroase către site-ul dvs. principal, ajutându-l să se claseze mai sus în rezultatele căutării și să devină o companie cu o reputație online.

În plus, agenții de marketing afiliați folosesc diferite tehnici de marketing online pentru a genera mai mult trafic către site-ul dvs. web sau paginile de destinație. Deoarece nu trebuie să le plătiți nimic decât dacă există o achiziție reușită, traficul pe care îl obțineți prin ei este absolut gratuit. Creșterea traficului este, de asemenea, benefică pentru stimularea eforturilor dvs. de SEO și vă permite să obțineți o poziție mai bună.

Marketing bazat pe performanță

Marketingul afiliat este un canal popular pentru marketingul performanței. În marketingul performanței, obiectivul este atingerea unor obiective prestabilite sau obținerea de rezultate măsurabile. Programul de afiliere implică, de asemenea, o structură de plată bazată pe performanță, în care nu plătiți influențelor pentru eforturi, ci pentru rezultate cuantificabile.

Performanța unui agent de marketing afiliat poate fi urmărită cu ușurință pe măsură ce le oferiți linkuri unice pe care publicul le folosește pentru a vă vizita site-ul web și pentru a vă cumpăra produsele SaaS. Vă scutește de promovarea pe panouri publicitare sau media tradiționale unde este dificil să măsurați performanța reclamelor.

În plus, companiile SaaS pot evalua performanța campaniilor și le pot optimiza în consecință cu ajutorul datelor de analiză. Dacă vreo campanie promoțională nu funcționează, ei pot cere agenților de marketing afiliați să schimbe strategia, astfel încât ambele părți să poată beneficia.

În cele din urmă, această strategie de marketing bazată pe performanță vă poate ține sub control cheltuielile de marketing. Plătiți afiliatului doar atunci când acesta poate obține un client care a cumpărat sau s-a abonat la produsul dvs. Îți reduce CAC și, în cele din urmă, are un impact pozitiv asupra veniturilor tale.

Programul de afiliere este o modalitate excelentă de a construi o relație bună cu influenți și experți din industrie. Experții pot interacționa cu comunitatea dvs. și pot răspunde la întrebările clienților despre produsele dvs. În plus, ei pot oferi informații valoroase despre produsele dvs. pe baza experienței lor, pe care o puteți folosi pentru a vă îmbunătăți produsele.

Un program de afiliere nu ar trebui să fie doar despre influenți. Puteți chiar să faceți clienții actuali parte a acestui program. Dacă începeți un program prin care un client va primi un comision sau o reducere pentru obținerea unui client nou, mulți oameni vor dori să facă parte din acesta. De fapt, ei sunt cei mai buni oameni pentru a vă promova produsul sau serviciul în schimbul unei recompense.

Includerea acestora în programul dvs. de afiliere va consolida loialitatea și încrederea clienților și va funcționa ca dovadă socială pentru audiență. Acest lucru vă va îmbunătăți, de asemenea, reputația în rândul clienților potențiali ca o companie cu o legătură puternică cu clienții săi și îi va încuraja să aleagă produsele dvs.

  Cum să utilizați pluginul masiv al Native Instruments

Strategie de creștere scalabilă

Un program de afiliere este o strategie de marketing scalabilă care poate fi mărită sau redusă în funcție de creșterea și bugetul companiei. Aceasta înseamnă că companiile își pot extinde eforturile de afiliere atunci când bugetul și resursele lor cresc.

Ei pot recruta mai mulți afiliați pentru a-și extinde rețeaua și a intra pe noi piețe fără costuri suplimentare semnificative. De fapt, acest motiv face ca marketingul afiliat să se adapteze la creșterea afacerii.

Pe de altă parte, dacă afacerea nu poate genera veniturile dorite, poate reduce comisionul de afiliere sau chiar poate opri complet programul de afiliere.

Marketing prin gură în gură

Programul de afiliați poate funcționa chiar și ca o strategie de marketing din gură în gură. Când publicul constată că un afiliat de încredere vă promovează produsul, ei devin interesați să-l încerce.

Din acest motiv, ați dori să dezvoltați o rețea de afiliați experți în industrie, care să vă înțeleagă software-ul și să vă împărtășească opinia experților despre el.

Fără riscuri implicate

Știți că un program de afiliere nu are niciun dezavantaj? Dacă aveți un program bine structurat, nu aveți nicio șansă de a pierde bani.

Plățile pe care le faceți către afiliați provin din venitul real pe care îl obțineți. Deci, nu trebuie să plătiți nimic până nu veți genera venituri din program.

Credibilitate crescută

Dacă sunteți un startup SaaS, stabilirea credibilității dvs. pe piață ar putea fi o provocare. Când alegeți să lucrați în colaborare cu creatori de conținut proeminenți sau site-uri web celebre din industriile relevante, puteți deveni rapid credibil și puteți face mai mulți oameni să vă aleagă cu încredere produsele.

Acum că știți care este justificarea derulării unui program de marketing afiliat pentru produsele dvs. SaaS, găsiți mai jos câteva platforme online care pot simplifica întregul proces:

#1. PartnerStack

PartnerStack vă oferă instrumentele și cunoștințele necesare pentru a crea un ecosistem de parteneri de succes și în continuă creștere. Cu costuri și efort reduse, puteți găsi clienți noi pentru produsele dvs. SaaS, puteți crește cota de piață,

#2. Impact

Impact este platforma de management de parteneriat de ultimă generație pentru afacerea dvs. SaaS în creștere. Pe platforma sa ușor de utilizat și plină de funcții, puteți gestiona diferite tipuri de parteneri care vă ajută să vindeți abonamente sau suplimente SaaS. Instrumentul online este bun pentru influenți, afiliați, ambasadori etc.

#3. Recompensator

Rewardful vă permite să creați un cont de gestionare a programului de afiliere pe platforma sa. Apoi, echipa însăși gestionează recomandările, sumele comisioanelor, reducerile și alte sarcini cruciale de gestionare a parteneriatului. Puteți alege dintre Paddle sau Stripe pentru plăți fluide ale afiliaților.

Cuvinte finale

Nu este posibil să vă concentrați doar pe îmbunătățirea produsului dvs. SaaS, garantarea securității acestuia și oferirea de asistență în timp ce gestionați simultan și dvs. marketingul. Deși trebuie să promovați singur instrumentele SaaS, ar trebui să vă bazați foarte mult pe programele de afiliere.

Vă permite să vă asociați cu influenți din rețelele sociale, ambasadori, bloguri online, canale YouTube, grupuri Discord și așa mai departe pentru a vă promova produsul. Este o modalitate eficientă și ieftină de a vinde și de a ajunge la masă.

De asemenea, multe companii preferă să obțină recomandări de produse SaaS de la contacte cunoscute. Configurați acum programul dvs. de marketing afiliat pentru instrumentele SaaS și bucurați-vă de beneficiul marketingului pe scară largă.

În continuare, vezi cum să pornești un site de marketing afiliat și să faci bani.