8 motive pentru care inteligența artificială nu poate înlocui oamenii la locul de muncă

Recomandări cheie

  • Inteligența emoțională distinge oamenii de AI la locul de muncă. Oamenii pot forma conexiuni semnificative și pot empatiza cu ceilalți, ceea ce este crucial pentru creșterea afacerii.
  • AI este limitată de datele pe care le primește și se luptă să se adapteze la noile situații. Raționamentul uman și creativitatea nu pot fi reproduse cu ușurință de mașini.
  • Abilitățile soft, cum ar fi munca în echipă și comunicarea eficientă, oferă oamenilor un avantaj față de AI. Dezvoltarea acestor abilități este esențială pentru succesul profesional.

Când se confruntă cu creșterea rapidă a tehnologiei inteligenței artificiale (AI) pe piața muncii de astăzi, angajatorii probabil se gândesc la procese automatizate care fac munca mai ușoară, mai rapidă și mai eficientă. Pe de altă parte, probabil angajații se tem să-și piardă locul de muncă și să fie înlocuiți de o mașinărie.

În timp ce AI este concepută pentru a înlocui munca manuală cu un mod mai eficient și mai rapid de a lucra, nu poate trece peste nevoia de intervenție umană în spațiul de lucru. În acest articol, veți vedea de ce oamenii sunt încă extrem de valoroși la locul de muncă și nu pot fi înlocuiți complet de AI.

1. AI îi lipsește inteligența emoțională

Inteligența emoțională este un factor distinctiv care face ca oamenii să fie mereu relevanți la locul de muncă. Importanța inteligenței emoționale în spațiul de lucru nu poate fi subliniată, mai ales atunci când ai de-a face cu clienții.

Ca animale sociale, o nevoie de bază, de netăgăduit, a oamenilor este nevoia de conexiune emoțională cu ceilalți. AI încearcă să imite inteligența umană, dar inteligența emoțională nu este la fel de ușor de reprodus ca inteligența intelectuală. De ce? Pentru că necesită empatie și o înțelegere profundă a experienței umane, în special a durerii și suferinței, iar AI pur și simplu nu simte durere.

  Ce este datoria tehnică și de ce ar trebui să îți pese

Proprietarii de afaceri inteligenți și directorii companiei înțeleg importanța de a apela la emoțiile personalului și clienților. O mașină nu poate atinge astfel de niveluri de conexiune umană, dar, ca om, există modalități de a vă crește inteligența emoțională.

Indiferent de cât de bine sunt programate mașinile AI să răspundă la oameni, este puțin probabil ca oamenii să dezvolte vreodată o conexiune emoțională atât de puternică cu aceste mașini. Prin urmare, AI nu poate înlocui oamenii, mai ales că conectarea cu alții este vitală pentru creșterea afacerii.

2. AI poate lucra numai cu date de intrare

AI poate funcționa numai pe baza datelor pe care le primește. Orice mai mult decât atât ar lua mai mult decât poate suporta, iar mașinile nu sunt construite așa. Deci, atunci când datele introduse în mașină nu includ o nouă zonă de lucru sau algoritmul său nu include circumstanțe neprevăzute, mașina devine inutilă.

Aceste situații sunt frecvente în industriile tehnologice și de producție, iar constructorii de AI încearcă în mod constant să găsească soluții temporare. Ideea că instrumentele AI se vor adapta oricărei situații este unul dintre câteva mituri comune în jurul inteligenței artificiale.

Prin urmare, dacă vă temeți că AI s-ar putea infiltra în toate industriile și poate elimina cererea pentru abilitățile dvs. profesionale, puteți fi sigur că nu se va întâmpla. Raționamentul uman și puterea creierului uman de a analiza, crea, improviza, manevra și aduna informații nu pot fi reproduse cu ușurință de AI.

3. Procesul creativ al AI este limitat la datele pe care le primește

Atunci când face brainstorming concepte creative și moduri de a lucra, AI nu are această abilitate umană, deoarece, așa cum s-a stabilit deja, AI poate funcționa numai cu datele pe care le primește. Prin urmare, nu poate gândi noi moduri, stiluri sau modele de a lucra și este limitat la șabloanele date.

Angajatorii și angajații știu cât de importantă este creativitatea în spațiul de lucru. Creativitatea oferă senzația plăcută a ceva nou și diferit în locul acțiunilor plictisitoare și repetitive în care AI este proiectată să funcționeze. Creativitatea este baza inovației.

Legat de gândirea creativă este capacitatea de a gândi în afara cutiei. Mașinile sunt proiectate să „gândească în cutie”. Aceasta înseamnă că instrumentele AI pot funcționa numai în conformitate cu datele lor date.

Pe de altă parte, oamenii pot gândi în afara cutiei, obținând informații din diverse mijloace și generând soluții la probleme complexe cu date puține sau deloc disponibile. Întrucât AI nu are capacitatea de a gândi ieșit din cutie și de a genera idei creative pentru inovare, AI nu poate prelua oamenii în spațiul de lucru.

  Din ce procese puteți renunța în siguranță în Monitorul de activitate pe un Mac?

4. AI nu are abilități soft

Abilitățile soft sunt o necesitate pentru fiecare lucrător din spațiul de lucru. Acestea includ munca în echipă, atenția la detalii, gândire critică și creativă, comunicare eficientă și abilități interpersonale, pentru a menționa doar câteva. Aceste abilități soft sunt solicitate în fiecare industrie și trebuie să le dezvolți pentru a reuși profesional.

Oamenii sunt învățați și li se cere să posede aceste abilități; dezvoltarea acestora este valoroasă pentru toată lumea, indiferent de poziție. Directorii companiei au nevoie de ei pentru a prospera, la fel ca o echipă de lucrători pe teren din orice industrie. Prin urmare, aceste abilități soft vă oferă avantaj asupra AI în spațiul de lucru.

Cu toate acestea, abilitățile soft sunt străine mașinilor cu inteligență artificială. Inteligența artificială nu poate dezvolta aceste abilități soft esențiale pentru dezvoltarea și creșterea la locul de muncă. Dezvoltarea acestor abilități necesită un nivel ridicat de raționament și inteligență emoțională.

5. Oamenii fac AI să funcționeze

Nu ar exista inteligență artificială fără inteligența umană. Termenul de inteligență artificială înseamnă că oamenii o proiectează. Oamenii scriu liniile de cod cu care este dezvoltată IA. Datele cu care funcționează mașinile AI sunt introduse de oameni. Și oamenii sunt cei care folosesc aceste mașini.

Pe măsură ce aplicațiile AI continuă să crească, la fel și serviciile oamenilor. Cineva trebuie să proiecteze procesele AI ale mașinii, să creeze aceste mașini, să le opereze și să le întrețină. Numai oamenii pot face asta. Având în vedere aceste fapte, puteți respinge cu îndrăzneală orice speculație că AI-ul depășește oamenii în spațiul de lucru.

6. AI este menită să completeze capacitatea și inteligența umană, nu să concureze cu acestea

Aplicațiile de inteligență artificială câștigă într-adevăr teren la locul de muncă și vor înlocui multe locuri de muncă pe care oamenii le fac astăzi. Cu toate acestea, locurile de muncă necesare sunt adesea limitate la sarcini repetitive care necesită un raționament mai puțin intens. În plus, cerințele în evoluție la locul de muncă vor crea noi roluri pentru oameni, pe măsură ce lumea se îndreaptă către un peisaj tehnologic mai integrat.

  Remediați butoanele laterale Corsair Scimitar care nu funcționează

Un raport al Forumul Economic Mondial arată că, în timp ce mașinile cu IA vor înlocui aproximativ 85 de milioane de locuri de muncă în 2025, aproximativ 97 de milioane de locuri de muncă vor fi disponibile în același an datorită AI. Deci, marea întrebare este: cum pot oamenii să lucreze cu AI în loc să fie înlocuiți de ea? Acesta ar trebui să fie focalizarea noastră.

Pentru că în această epocă, va fi dificil, dacă nu imposibil, să trăiești fără inteligență artificială – și fără oameni, nu ar exista inteligență artificială. Organizațiile avansate dezvoltă deja modalități de a încorpora capacitățile umane și AI pentru a atinge niveluri mai ridicate de productivitate și inovare.

7. AI trebuie să fie verificată

Credit imagine: T. Schneider/Shutterstock

O mare problemă cu chatbot-urile AI precum ChatGPT este că sunt adesea inexacte și necesită verificarea faptelor de către moderatorii umani. Desigur, AI este capabilă să învețe foarte repede, dar îi lipsește bunul simț și este pur și simplu incapabil să raționeze și să conteste faptele în măsura în care oamenii o pot face. De aceea, probabil că ar trebui să evitați să întrebați anumite lucruri chatbot-urilor AI.

Concluzia este că, deoarece inteligența artificială nu este capabilă să se controleze și are nevoie de moderare externă, verificarea faptelor va deveni probabil o carieră majoră în viitor. Deci, s-ar putea să doriți să vă îmbunătățiți abilitățile de cercetare între timp.

8. AI nu poate efectua muncă manuală

Lucrările cu guler alb, cum ar fi scriitor, programator, contabil și designer necesită lucrul cu software și, prin urmare, sunt mai susceptibile de a fi realizate, cel puțin parțial, de sistemele AI.

Cu toate acestea, locurile de muncă de gulere albastre, cum ar fi instalator, electrician, ofițer de poliție, zidar și muncitor în construcții sunt departe de a fi expuse riscului de uzură din cauza AI, deoarece necesită muncă manuală.

La urma urmei, nu poți cere ChatGPT să construiască o clădire. Poate că într-un viitor îndepărtat, sistemele de inteligență artificială vor putea construi case cu imprimante 3D automate, dar în viitorul apropiat, munca de guler albastru pare să fie protejată de invazia inteligenței artificiale. Pentru că munca de guler albastru poate deveni mai profitabilă în viitorul apropiat.

Învață să lucrezi cu inteligența artificială, nu să te temi

Inteligența artificială nu este ceva de care să te sperii. Cu toate acestea, trebuie să vă intensificați jocul pentru a nu fi înlocuit de AI. Perfecționați, rămâneți la curent cu cele mai recente tendințe din domeniul dvs. și fiți inovatori și creativ. În acest fel, vei fi un atu pe care niciun angajator nu ar risca să îl piardă.

Așa că data viitoare când veți auzi cum inteligența artificială amenință să elimine oamenii din forța de muncă, consultați acest articol și fiți siguri că oamenii vor avea întotdeauna avantajul asupra AI.