Pentru a spori popularitatea și implicarea aplicației tale mobile și pentru a susține dezvoltarea prin campanii publicitare, este crucial să ai un partener de măsurare mobil (MMP) de încredere. MMP-urile sunt esențiale pentru analiza corectă a datelor de atribuire mobilă.
Timpul în care utilizatorii căutau un joc preferat în magazinele fizice sau online pentru PC sau PlayStation a apus. În trecut, opțiunile erau limitate. Astăzi, există mii de aplicații de jocuri, iar această tendință se extinde la toate tipurile de aplicații mobile, inclusiv cele de comerț electronic, educație online, mesagerie și rețele sociale.
În prezent, aplicațiile sunt prezente oriunde se află publicul țintă, iar reclamele sunt principalul mijloc de promovare. Însă, cum poți ști dacă reclamele tale sunt eficiente? Răspunsul stă în datele de atribuire mobilă, analizate de MMP-uri, care creează o hartă a traseului utilizatorului, legând fiecare punct de interacțiune. Descoperă în continuare câteva platforme MMP de încredere, utilizate de liderii din dezvoltarea de aplicații mobile.
Ce reprezintă atribuirea mobilă?📉
Atribuirea mobilă este o tehnică de analiză a datelor de marketing digital care stabilește legătura dintre cauză și efect în industria aplicațiilor mobile. De exemplu, presupunem că rulezi o campanie pe Facebook sau Google Ads pentru a promova o aplicație de jocuri dezvoltată de echipa ta.
Să presupunem că observi o creștere a numărului de instalări ale aplicației. În marketing, nu poți atribui automat această creștere campaniei publicitare. Trebuie să colectezi date suplimentare despre anunț (cauza) și despre reacția utilizatorului (efectul) și să le corelezi prin puncte de date.
Atribuirea campaniilor de publicitate mobilă dezvăluie aspecte relevante despre aplicația ta, care motivează utilizatorii să efectueze instalări, recomandări, achiziții de produse, abonamente și altele. Odată ce înțelegi preferințele utilizatorilor, poți investi în acea parte a aplicației pentru a menține clienții implicați.
Această tehnică de marketing are ca scop maximizarea veniturilor din aplicație, fie prin creșterea instalărilor, fie prin ghidarea utilizatorilor către o decizie de cumpărare.
De ce este necesară atribuirea mobilă?
Specialiștii în marketing pentru aplicații mobile și liderii în dezvoltarea de aplicații ar trebui să folosească această tehnică de marketing din motivele prezentate mai jos:
Optimizarea strategiilor de retargeting
Analiza datelor de atribuire a campaniilor de publicitate mobilă poate evidenția informații esențiale, cum ar fi lacunele în parcursul utilizatorului, unde un utilizator a ajuns pe pagina aplicației tale, dar nu a finalizat instalarea. Astfel de date pot fi folosite pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și a redirecționa utilizatorii pentru a obține noi clienți sau abonați.
Prevenirea fraudei publicitare
Un partener de măsurare mobil poate efectua o analiză aprofundată a datelor campaniilor publicitare pentru a identifica click-uri sau instalări false. Furnizorul MMP va raporta aceste surse, permițându-ți să iei măsuri pentru a stopa frauda publicitară.
Verificarea eficacității canalului de vânzări
Să presupunem că investești în strategii de canal de vânzări pentru a stimula achizițiile de produse sau abonamente. Analiza datelor de marketing poate dezvălui dacă și cum canalul de vânzări face parte din călătoria utilizatorilor, permițându-ți să îi testezi eficacitatea.
Calcularea rentabilității investiției
Investiția în campanii publicitare este, de fapt, o investiție în dezvoltarea aplicației. Prin urmare, investitorii pot dori să cunoască rentabilitatea investiției (ROI) a acestor cheltuieli. Datele de atribuire a reclamelor mobile oferă informațiile necesare pentru a calcula ROI.
Creșterea interacțiunii cu brandul
Când înțelegi ce funcții și servicii ale aplicației sunt apreciate de utilizatori și generează recomandări, poți îmbunătăți acele elemente sau le poți promova intens. În cele din urmă, acest lucru va spori prezența online și interacțiunea cu brandul.
Investiții eficiente și venituri sporite
Campaniile publicitare plătite sunt o componentă costisitoare a marketingului. Prin urmare, este important să rulezi reclame pe platforma și către publicul potrivit. Acest lucru este posibil doar cu ajutorul datelor de atribuire furnizate de MMP. În consecință, veniturile vor crește, iar costurile de marketing vor scădea.
Modele de atribuire mobilă
#1. Modelul primei interacțiuni atribuie credit punctului de contact inițial pe care clientul a dat click și care a condus la o conversie sau instalare.
#2. Modelul ultimei interacțiuni acordă credit ultimei reclame pe care clienții au dat click înainte de a achiziționa un produs din aplicație sau de a instala aplicația. Acesta este cel mai frecvent model folosit de marketerii de aplicații mobile.
#3. Modelul de atribuire multi-touch alocă un procent ponderat de credit fiecărei platforme sau media care a contribuit la instalarea sau achiziția aplicației.
Ce rol au partenerii de măsurare mobilă?
#1. MMP-urile oferă un singur kit integrat de dezvoltare software (SDK) pentru toți editorii de anunțuri și rețelele de colectare a datelor. Astfel, nu este necesar să instalezi SDK-uri separate pentru diverse rețele publicitare, evitând încărcarea aplicației cu coduri inutile.
#2. MMP-urile sunt singura sursă de date imparțiale pentru atribuirea mobilă. Aceste platforme oferă rapoarte clare care evidențiază performanța campaniilor publicitare, indicând problemele și zonele care necesită îmbunătățiri.
#3. Unele MMP-uri oferă instrumente de blocare a fraudelor publicitare, cum ar fi falsificarea SDK, inundarea de click-uri, spam-ul de click-uri, deturnarea instalărilor, injectarea de click-uri și stivuirea anunțurilor.
Mai jos sunt prezentate câteva dintre cele mai bune MMP-uri pentru campanii de publicitate mobilă de succes.📱
AppsFlyer
Appsflyer este un instrument principal pentru monitorizarea atribuirii reclamelor mobile. Oferă funcții avansate, cum ar fi atribuirea redirecționării, atribuirea multi-touch și perioade configurabile de atribuire. Aceste funcționalități ajută specialiștii în marketing să își atingă obiectivele cu ușurință.
Instrumentul MMP oferă trei planuri de abonament, adaptate diferitelor tipuri de afaceri, de la microîntreprinderi la mari corporații. Planul Zero este ideal pentru bugetele limitate și include servicii precum o probă gratuită de 30 de zile a suplimentelor plătite, legături profunde, redirecționarea clienților, bannere inteligente și analize de marketing de bază.
Appsflyer se remarcă prin rapoarte avansate, cum ar fi cele de retenție și analiza cohortelor, care pot fi personalizate în funcție de sursă, țară, date brute despre utilizatori și versiunea aplicației. În plus, rapoartele pot fi exportate cu ușurință în instrumente de vizualizare a datelor și business intelligence, cum ar fi Power BI.
Adjust
Adjust este un alt nume important în domeniul atribuirii campaniilor publicitare. Platforma oferă soluții complete, dincolo de gestionarea atribuirii.
Acquired.io, o platformă importantă de agregare a datelor, face acum parte din Adjust, oferind un tablou de bord de marketing unic și intuitiv pentru toate campaniile de publicitate mobilă. Produsul Adjust Automate este o soluție complet automatizată de analiză de marketing, care permite crearea de fluxuri de lucru autonome pentru gestionarea ofertelor și alocarea bugetului de marketing.
Modulele active pentru prevenirea fraudelor publicitare reprezintă un alt motiv pentru a lua în considerare acest instrument MMP. Acesta blochează codurile și scripturile rău intenționate, protejând ecosistemul campaniilor publicitare ale clienților.
Adjust a achiziționat și Unbotify, o companie specializată în securitatea cibernetică. Astfel, platforma MMP elimină și roboții de fraudă publicitară care reușesc să se infiltreze în aplicația clientului ca utilizatori sau abonați falși.
Branch.io
Branch.io este o altă platformă populară de atribuire și conectare pentru specialiștii în marketing de aplicații mobile. Dacă valorifici experiența clienților cu aplicația ta, Branch este o soluție excelentă. Platforma ajută la utilizarea canalelor de vânzare existente pentru a mulțumi utilizatorii și a crește veniturile.
Conform unui raport privind aplicațiile integrate Branch, specialiștii în marketing care folosesc această platformă pot aștepta o creștere de până la 3,5 ori a valorii pe durata de viață a clienților (LTV), o creștere anuală de până la 48% a aplicațiilor mobile și o creștere de până la 200% a veniturilor din aplicații mobile.
Instrumentul oferă legături pentru a atrage publicul țintă. Astfel de activități bazate pe legături conduc la instalarea sau achiziția aplicației. Branch este mai mult decât un instrument de analiză a conversiilor; ajută și la generarea achizițiilor, abonamentelor și instalărilor de aplicații mobile.
Localitice
Dorești să interacționezi cu utilizatorii aplicației tale într-un mod mai relevant? Vrei să crești implicarea utilizatorilor prin campanii personalizate? Încearcă Localitice, un instrument performant de marketing și analiză a aplicațiilor mobile.
Acest software MMP gestionează eficient date complexe ale campaniilor publicitare din diverse rețele de publicitate și un set divers de clienți din următoarele sectoare:
- Retail și comerț electronic
- Călătorii și ospitalitate
- Media și divertisment
- Servicii financiare și asigurări
- Telecomunicații
Localytics permite integrarea cu alte instrumente de analiză sau conectori de date terți. De exemplu, conectează Movable Ink pentru a afișa imagini sau videoclipuri personalizate, în funcție de preferințele utilizatorilor.
Kochava
Unii specialiști în marketing consideră Kochava un jucător relativ nou în domeniul atribuirii datelor de marketing. Însă, această platformă MMP este subestimată, având în vedere capacitățile sale și ofertele sale tehnologice. Kochava tinde să devină un nume comun pentru atribuirea datelor aplicațiilor, oferind o gamă variată de servicii de marketing.
Acest furnizor de servicii a dezvoltat un indice de trafic intern pentru aplicații, destinat managerilor de campanii publicitare și specialiștilor în marketing. Astfel, poți alege cu ușurință rețele de marketing de înaltă calitate, canale de marketing online cu risc redus de fraudă și baze de clienți de încredere pentru campaniile viitoare. Indicele de trafic Kochava te ajută să economisești timp prețios.
Pe lângă analiza atribuirii de marketing, Kochava oferă servicii suplimentare, cum ar fi testarea A/B multivariată pentru experimentarea strategiilor de marketing. De asemenea, poți spori implicarea în aplicație prin trimiterea de notificări push utilizatorilor aplicației mobile prin Kochava.
Platforma sa unificată pentru public ajută la identificarea segmentelor de clienți, organizarea publicului în funcție de interacțiunile cu aplicația, activarea clienților și optimizarea campaniilor de marketing. Un avantaj important al acestui instrument este că poți utiliza gratuit majoritatea funcțiilor de bază, dacă partajezi datele despre traficul aplicației cu Kochava.
Singular
Singular este o platformă de marketing cu servicii complete, care oferă funcții excelente pentru analiză și atribuire de marketing. Ca parte a serviciilor sale MMP, oferă soluții precum Atribuirea mobilă, Legătura profundă, Atribuirea SKAdNetwork și Prevenirea fraudei.
Serviciile de atribuire a aplicațiilor permit măsurarea datelor publicitare pe diverse canale de campanii, inclusiv SMS-uri, aplicații mobile, site-uri web, TV, recomandări și e-mailuri. În plus, poate genera rapoarte privind re-implicarea și achiziția pe diferite platforme publicitare, folosind atribuirea web-to-app, cross-device și legăturile profunde.
Pentru analiza performanței de marketing, Singular conectează datele de atribuire cu conectori de date externi. Astfel, obții date detaliate despre performanță pentru fiecare cuvânt cheie, campanie, material publicitar și editor de anunțuri.
Tapstream
Echipa de dezvoltare Tapstream promovează produsul ca un set complet de instrumente pentru marketingul aplicațiilor mobile. Unele dintre cele mai importante aplicații mobile, cum ar fi Hootsuite, WebMD, Microsoft, Twitch, SPRING etc., folosesc acest furnizor de servicii MMP pentru atribuire mobilă.
Pentru a analiza campaniile de marketing pentru aplicații și pentru a genera conversii, Tapstream oferă un set de produse, cum ar fi Analytics, Deep Links, App Invites și Campaign Landers. Modulul Analytics este folosit pentru a măsura succesul unei campanii publicitare și pentru a identifica sursele de trafic.
Instrumentul Deep Links este folosit pentru a direcționa utilizatorii existenți sau noi către conținutul plătit din aplicație, crescând astfel veniturile la fiecare conversie. În plus, poți atrage utilizatori noi prin crearea de pagini de destinație personalizate pentru achiziții sau instalări de aplicații. Modulul App Invites ajută la stimularea utilizatorilor atunci când aceștia recomandă aplicația altora.
Tenjin
Poți încerca și Tenjin atunci când dorești să optimizezi bugetul de marketing sau să accesezi date la nivel de utilizator pentru îmbunătățirea campaniilor publicitare. Platforma oferă module de servicii separate:
- Achiziția de utilizatori pentru a analiza instalările sau achizițiile de aplicații
- Tabloul de bord al veniturilor publicitare pentru vizualizarea ROI-ului, a LTV-ului și a veniturilor publicitare într-un singur loc
- DataVault Platform & Science, care găzduiește date la nivel de utilizator pe care specialiștii în marketing le pot folosi pentru a îmbunătăți aplicațiile și serviciile
În funcție de buget și strategia de marketing, poți alege un abonament Advanced sau Pro de la Tenjin. Dezvoltatorii noi de aplicații și specialiștii în marketing pot începe cu planul gratuit de servicii de bază.
Concluzii finale💻
Acum că ai o idee despre partenerii de măsurare mobilă de top, poți alege mai ușor. Majoritatea instrumentelor menționate oferă servicii standard: analiză a datelor de atribuire mobilă și raportarea performanței aplicației.
Cu toate acestea, unele instrumente pot oferi funcții suplimentare, ușurință în utilizare, prețuri accesibile, pachete de abonament scalabile etc. Alege soluția care se aliniază cel mai bine cu strategia de dezvoltare a aplicației tale mobile.
Pe lângă un MMP, este necesară protecție împotriva fraudelor prin click-uri, care pot duce la depășirea bugetului de marketing fără a obține rezultatele dorite.