02/08/2023

Diferența dintre eroare, defect, eroare, eșec și eroare în testarea software-ului

Testarea software-ului este un proces de detectare a erorilor, erorilor, defecte, erori și defecțiuni, care reprezintă variația dintre rezultatele așteptate și cele reale.

Indiferent dacă vă testați software-ul manual sau cu proceduri automate, acești termeni apar atunci când identificați problemele din codificare.

Și prin identificarea deficiențelor, a cerințelor lipsă sau a erorilor în software, vă faceți software-ul impecabil și de înaltă calitate pentru utilizatori.

În acest fel, oferiți o experiență mai bună pentru utilizator, deoarece aceștia pot utiliza cu ușurință software-ul fără probleme și deteriorarea performanței sau a funcționalității.

În acest articol, voi explica ce sunt erorile, erorile, defectele, erorile și defecțiunile și diferențele dintre acești termeni pe baza definițiilor, tipurilor, exemplelor, motivelor, focalizării și altor parametri.

Să începem!

Ce este un bug?

Bug-ul este un termen utilizat pe scară largă în dezvoltarea de software. Dar, nu este unul primitor. Este descrisă ca o problemă sau eroare care poate determina software-ul să se comporte în alte moduri care nu sunt așteptate de utilizator sau intenționate de dezvoltator.

Bug-urile au o gamă largă de impacturi asupra performanței software-ului, de la probleme mici care pot fi gestionate cu ușurință până la cele mari care pot face aplicația dvs. imposibil de utilizat. Dar, în ambele cazuri, erorile trebuie rezolvate și remediate imediat pentru a oferi utilizatorilor o experiență de calitate și pentru a construi încredere.

Bug-urile majore sunt, în general, tratate ca prioritare și urgente, mai ales atunci când există riscul de nemulțumire a utilizatorului. Există multe erori care pot afecta funcționalitatea și performanța, dar cel mai frecvent tip de eroare este blocarea. Aceasta înseamnă că software-ul încetează să funcționeze conform așteptărilor utilizatorilor și se oprește automat în timpul utilizării.

De exemplu, atunci când un utilizator scrie un raport sau un articol într-un software de procesare de text și acesta se blochează brusc, utilizatorul va pierde toată munca dacă nu apasă butonul de salvare înainte. Acest lucru va avea un impact negativ asupra productivității utilizatorului.

Greșelile de scriere sunt, de asemenea, erori care par a fi probleme minuscule, dar care sunt capabile să creeze rezultate dezastruoase. Chiar și un număr incorect sau o literă greșită poate provoca o schimbare drastică a funcțiilor preconizate ale unui program.

În plus, o eroare de software perturbă capacitatea unei organizații de a interacționa cu utilizatorii, de a genera clienți potențiali, de a facilita achizițiile și multe altele. Prin urmare, trebuie eradicată cât mai curând posibil.

Ce este un defect?

Un defect în testarea software-ului se referă la abaterea sau variația software-ului față de cerințele utilizatorilor sau de afaceri. Este o problemă în codarea aplicației care poate afecta întregul program. Echipele de testare, în timp ce execută diferite cazuri de testare, întâlnesc defecte.

Defectele unui produs reprezintă ineficiența și incapacitatea aplicației de a îndeplini criteriile și de a împiedica software-ul să efectueze munca dorită. Acestea se întâmplă în timpul ciclului de dezvoltare software de către dezvoltatori. Un defect se poate forma atunci când un programator sau dezvoltator face o greșeală minoră sau majoră în timpul fazei de dezvoltare.

Ei bine, bug-urile și defecte au diferențe foarte subțiri. În industria software, ambele sunt considerate defecte care trebuie remediate imediat înainte de implementare. Există multe tipuri de defecte pe care le puteți întâlni în timpul ciclului de dezvoltare a software-ului. Acestea sunt după cum urmează:

Defect aritmetic

Un defect aritmetic include defecte în expresia aritmetică sau găsirea de soluții la o expresie aritmetică în program. Aceste greșeli sunt cauzate în principal de dezvoltatorii care lucrează la software din cauza cunoștințelor mai puține sau a muncii în exces. Congestia codului este, de asemenea, un motiv pentru defectele aritmetice atunci când dezvoltatorii nu pot urmări codul corect.

  Cum să setați spațierea dublă între linii în Microsoft Word pentru munca academică

Defecte de sintaxă

Defectele de sintaxă sunt tipurile comune de greșeli făcute în timpul scrierii codului. Arată chiar și o eroare minoră în sintaxă. Acest lucru se întâmplă atunci când un dezvoltator sau un programator scapă din greșeală de un simbol din program, cum ar fi un punct și virgulă (;), în timp ce scrie cod în C++.

Defecte logice

Defecte logice apar în imagine în timpul implementării codului. Atunci când un programator se gândește incorect la soluție sau nu înțelege clar cerința, aceste defecte apar. De asemenea, apare atunci când un dezvoltator uită de carcasele de colț. Este legat de nucleul aplicației.

Defecte de performanță

Când aplicația software sau sistemul nu poate atinge rezultatele așteptate, se numește un defect de performanță. Include răspunsul aplicației în timpul utilizării cu sarcini diferite.

Defecte de multithreading

Defecte de multithreading apar atunci când executați sau rulați mai multe sarcini în același timp. Acest lucru poate duce la posibilitatea depanării complexe. În timpul procesului de multithreading, există o șansă de blocaj și înfometare care duce la defecțiunea sistemului.

Defecte de interfață

Defectele de interfață sunt defectele care apar în timpul interacțiunii dintre utilizatori și software. Include interfețe complicate, interfețe bazate pe platforme sau interfețe neclare. Aceste defecte împiedică utilizatorii să utilizeze software-ul fără efort.

Ce este o eroare?

O eroare este o concepție greșită, o neînțelegere sau o greșeală din partea dezvoltatorului aplicației. Un programator sau dezvoltator poate uneori să înțeleagă greșit notația semnului sau ar putea scrie o vrajă greșită, ducând la o eroare în codul de programare.

Este generat din cauza unei logici, sintaxe sau bucle greșite care pot avea un impact semnificativ asupra experienței utilizatorului final. În termeni de bază, o eroare se calculează prin diferențierea dintre rezultatele așteptate și rezultatele reale. În interiorul unui program, atunci când apare un astfel de scenariu, acesta modifică funcționalitatea aplicației, ducând la nemulțumirea clienților.

O eroare apare din mai multe motive, dar duce la o problemă în codul aplicației. Pot fi probleme de proiectare, probleme de codare sau probleme de specificații ale sistemului. Este ușor diferit de defecte.

Funcționalitatea este un criteriu major al software-ului, dar uneori, software-ul duce la erori de funcționalitate atunci când ceva este incomod, imposibil, confuz sau mai greu. Tipurile de erori sunt:

  • Erorile de comunicare pot apărea în timpul comunicării de la aplicație la utilizator. De exemplu, niciun meniu furnizat în software, fără instrucțiuni de ajutor, fără buton de salvare etc.
  • Eroarea de comandă lipsă este o altă eroare comună în rândul programatorilor din cauza vitezei scăzute de tastare, a termenelor limită scurte sau mai mult. Ieșirea programului deviază dacă lipsesc unele comenzi.
  • Propozițiile incorecte din punct de vedere gramatical și cuvintele scrise greșit sunt erori comune întâlnite în fiecare cod de aplicație. Atunci când eroarea este tratată într-un mod semnificativ și transparent, aceasta poate fi redusă în timpul testării.
  • Erorile de calcul apar din cauza erorilor de codare, a unei logici proaste, a formulelor incorecte, a problemelor de apelare a funcției, a nepotrivirii tipurilor de date și multe altele.

Ce este un eșec?

Uneori, în timpul execuției programului, sistemul va produce rezultate neașteptate care pot duce la eșecul aplicației. În anumite situații sau medii, defectele pot fi motivul eșecului, iar uneori motivele pot varia.

Nu orice defect are ca rezultat defecțiuni. De exemplu, defectele codului mort nu vor duce la eșecuri. Poate fi cauzată și din alte motive. În plus, de multe ori, condițiile de mediu, inclusiv un câmp magnetic puternic, poluare, câmpuri electronice, explozie de radiații etc., pot cauza defecțiuni în firmware sau hardware.

Eșecul se poate întâmpla și din cauza erorilor umane în timpul interacțiunii cu software-ul. De exemplu, o defecțiune a software-ului poate apărea dacă un om pune o valoare de intrare greșită. Cu toate acestea, o defecțiune poate fi cauzată în mod intenționat în sistem de către o persoană.

  Cum să primiți alerte de baterie plină în Chrome

Când vine vorba de eșecurile software, există câteva puncte care sunt esențiale să le înțelegeți:

  • În timpul testării software-ului, dacă un tester nu este sigur dacă o anumită situație este un eșec sau nu, poate fi denumit incident. Incidentul necesită apoi teste suplimentare pentru a confirma dacă defectul este cauza defecțiunii sau alte motive, cum ar fi intrarea nevalidă, mediul nefavorabil și lipsa cunoștințelor cu privire la funcționalitatea acestuia.

Aceste incidente sunt raportate și trimise dezvoltatorilor, astfel încât aceștia să poată analiza incidentul pentru a confirma motivul eșecului.

  • Eșecul este un termen care vine după etapa de producție a software-ului. Pentru a evalua calitatea software-ului, acesta trebuie verificat în mod corespunzător înainte de implementare, deoarece calitatea are cea mai mare importanță în creșterea încrederii clienților, rezultând în afaceri îmbunătățite.

Cu toate acestea, defecțiunea poate fi identificată în aplicație numai atunci când piesa defectă este executată. Dacă piesele defecte nu au fost executate deloc, piesa respectivă nu poate cauza nicio defecțiune.

Ce este o defecțiune?

O eroare este un comportament neintenționat sau incorect al unui program de aplicație. Determină un avertisment în program. Dacă este lăsată netratată, poate duce la eșecuri în funcționarea codului implementat. Dacă diverse componente ale codului aplicației se bazează una pe cealaltă, o defecțiune este cea care poate cauza probleme în mai multe componente.

O eroare minoră poate duce la o eroare de vârf. Defecțiunea poate fi prevenită prin adoptarea de tehnici de programare, metodologii de dezvoltare, evaluare inter pares și analiză de cod.

Iată diferite tipuri de erori în testarea software-ului, cum ar fi:

  • Eroare de algoritm: apare atunci când o logică a componentei sau un algoritm nu poate furniza un rezultat clar pentru intrarea dată din cauza pașilor greșiți de procesare. Dar, poate fi prevenit cu ușurință prin verificarea discului.
  • Eroare de sintaxă: apare atunci când se utilizează o sintaxă greșită în cod. O singură eroare de sintaxă poate duce la zero ieșire sau eșec.
  • Eroare de calcul: apare atunci când implementarea unui disc este greșită sau nu poate calcula rezultatul dorit. De exemplu, combinarea variabilelor cu virgulă mobilă și cu numere întregi poate produce un rezultat neașteptat.

  • Eroare de sincronizare: Când aplicația nu răspunde după ce programul eșuează, se numește o eroare de sincronizare.
  • Eroare de documentare: documentația adecvată spune ce face programul de fapt. Eroare de documentare apare atunci când programul nu se potrivește cu documentația.
  • Eroare de supraîncărcare: dezvoltatorii folosesc structuri de date precum o coadă, o stivă și o matrice în scopuri de memorie în programe. Când utilizatorul umple memoria și o folosește peste capacitatea sa, va duce la o defecțiune de suprasarcină.
  • Eroare hardware: atunci când hardware-ul specificat nu funcționează corect pentru software-ul dorit, apare acest tip de defecțiune.
  • Eroare software: atunci când software-ul specificat nu poate funcționa sau nu poate suporta platforma sau sistemul de operare, apare acest tip de eroare.
  • Eroare de omisiune: Când aspectul cheie este greșit sau lipsește în program, apare o eroare. De exemplu, inițializarea variabilei nu se face la punctul de pornire.
  • Eroare comision: Când o declarație de expresie este greșită, apare o eroare comision. De exemplu, un număr întreg este inițializat cu float.

Cu toate acestea, implementarea tehnicilor adecvate poate evita cu ușurință o defecțiune a programului. Aceste tehnici și proceduri sunt necesare pentru a fi aliniate cu specificațiile software și hardware, limbaje de programare, algoritmi etc.

De ce oamenii confundă acești termeni?

Bug, defect, eroare, eșec și greșeală sunt adesea folosite ca sinonime în termeni generali. Dar testarea software-ului are diferențe în funcție de comportamentul lor.

O eroare este o greșeală făcută de un dezvoltator. Un defect se numește eroare care se găsește în timpul ciclului de dezvoltare. Un bug este un defect care se găsește în timpul ciclului de testare. Un eșec este denumit atunci când programul nu îndeplinește criteriile. O defecțiune este cauza eșecului.

  8 cele mai bune platforme de găzduire reseller pentru următoarea ta afacere

Cu toate acestea, acești termeni sunt utilizați diferit pentru a defini problemele din cod.

Să înțelegem acești termeni folosind un exemplu din viața reală:

Imaginează-ți mașina care nu funcționează și o duci la un mecanic. Vă plângeți că mașina nu funcționează (utilizatorul raportează o defecțiune). Mecanicul inspectează mașina și descoperă problema (defectul). Problema (eroarea) a fost că șoferul a pus motorină în motorul pe benzină (testerul a identificat defecțiunea) – a fost vina utilizatorului.

Eroare vs. defect vs. eroare vs. eșec vs. eroare: diferențe

Acum că aveți câteva idei despre acești termeni, să înțelegem câteva diferențe cheie dintre ei în testarea software-ului:

BugDefectErrorFailureFaultUn bug se referă la defecte, spunând că software-ul nu funcționează conform așteptărilor. Un defect este o abatere între rezultatul așteptat și cel real. O eroare este o problemă sau o greșeală făcută de dezvoltator în timpul scrierii codului, din cauza căreia compilarea și execuția eșuează. Eșecul este o combinație de diverse defecte care duc la defecțiuni hardware și software care au ca rezultat un sistem care nu răspunde. O defecțiune este cea care provoacă defecțiunea software-ului și îl împiedică să îndeplinească sarcinile prevăzute. Inginerii de testare îl ridică. Este identificat de inginerii de testare și este rezolvat de programatori sau dezvoltatori. Inginerii de testare de automatizare și dezvoltatorii îl ridică. Testerii găsesc eșecul în timpul fazei de dezvoltare. Utilizatorii îl găsesc. Tipurile de erori sunt erori logice, erori de resurse , și erori algoritmice.Este clasificat ca critice, minore, majore și triviale.Tipurile de erori sunt eroare sintactică, eroare de ecran UI, eroare de control al fluxului, eroare hardware, eroare de calcul și altele. Niciun tip Tipurile sunt erori de logica de afaceri, erori logice. defecte, defecțiuni funcționale, erori GUI, erori de securitate, defecțiuni hardware și multe altele. Acest lucru este cauzat de lipsa logicii, codurile redundante și logica eronată. Acest lucru este cauzat din cauza introducerii incorecte, erori de adaptare și multe altele. Acest lucru este cauzat din cauza unei erori de cod, a incapacității de a executa, a ambiguității în logica codului, a designului defectuos. , eroare logică etc. Acest lucru este cauzat de erori de sistem, erori umane și variabile de mediu. Acest lucru este cauzat din cauza unui design greșit, a unei logici neregulate și altele. Pentru a preveni erorile, trebuie să implementați dezvoltarea bazată pe teste, să ajustați îmbunătățirea practici de dezvoltare a codului și multe altele. Pentru a preveni defectele, trebuie să implementați metode de programare gata de fabricație și să utilizați practici de codificare software corecte și primare. Pentru a preveni erorile, trebuie să efectuați evaluări inter pares, să validați remedierea erorilor, să îmbunătățiți calitatea generală a aplicației și multe altele. Pentru a preveni eșecul, trebuie să confirmați retestarea procesului, să revizuiți cerințele, să clasificați problemele și să evaluați erorile. Pentru a preveni defecțiunile, trebuie să revizuiți documentele și să verificați designul aplicației și corectitudinea codificării.

Concluzie

Erori, defecte, erori, erori și defecțiuni afectează diferite părți ale unei aplicații și afectează masiv utilizarea acesteia. Acestea încetinesc performanța și excelența software-ului, ducând la nemulțumirea clienților.

Prin urmare, aceste probleme trebuie prevenite imediat în orice proiect software, astfel încât software-ul dvs. să funcționeze optim, iar cererea acestuia să rămână în vârful pieței.

Puteți, de asemenea, să vă uitați la unele dintre instrumentele de testare software.

x