8 clienți desktop la distanță (RDP) pentru Windows, macOS și Linux

Distanța nu mai constituie un impediment atunci când ai la dispoziție un software client pentru desktop la distanță, care îți oferă posibilitatea de a accesa și controla un calculator conectat de oriunde te-ai afla.

Imaginează-ți următoarea situație: ai uitat acasă laptopul care conține fișierele necesare pentru o prezentare importantă. Întâlnirea urmează să înceapă în scurt timp. Te-ai întoarce acasă după el? Dar dacă locuința ta este foarte departe?

În loc să te complici cu toate acestea, poți pur și simplu să te conectezi la laptop folosind un software client pentru desktop la distanță și să începi prezentarea pe care ai pregătit-o cu atâta efort.

Acesta este doar un exemplu de cum te poate ajuta acest instrument. Poți accesa orice dispozitiv, oriunde ar fi acesta, fie că vrei să ajuți un membru al familiei cu calculatorul lui sau să oferi suport tehnic clienților, fără să te deplasezi fizic la locația lor.

Nu este extraordinară această tehnologie?

Într-adevăr, este foarte utilă. Mai ales în contextul actual, în care mulți oameni lucrează de acasă, administratorii IT pot prelua controlul dispozitivelor pentru a rezolva problemele tehnice, asigurând astfel continuitatea activității.

Așadar, haide să explorăm în detaliu ce este un software client pentru desktop la distanță și cum funcționează el.

Ce este un software client pentru desktop la distanță?

Un software client pentru desktop la distanță reprezintă o unealtă care permite conectarea și interacțiunea cu un alt calculator, indiferent de locația sa geografică, prin intermediul internetului sau al unei rețele locale. Acest software îți oferă posibilitatea de a vizualiza și controla calculatorul conectat, preluând controlul mouse-ului și al tastaturii, ca și cum ai fi fizic în fața acelui dispozitiv.

Acest tip de software este utilizat într-o varietate de scopuri, incluzând:

  • Transferul fișierelor între calculatoare, fără a apela la servicii de partajare sau la e-mail.
  • Partajarea ecranului cu alți utilizatori.
  • Rezolvarea de la distanță a problemelor tehnice.
  • Monitorizarea rețelei de calculatoare conectate.
  • Gestionarea unui dispozitiv, a resurselor de rețea și a stocării.
  • Imprimarea fișierelor stocate pe alt calculator, folosind o imprimantă conectată la acesta.
  • Colaborarea în timp real la proiecte.

Este important să nu confundați clienții pentru desktop la distanță cu software-ul server pentru desktop la distanță.

Cum funcționează?

Accesul la distanță necesită instalarea unui software special pe calculatorul pe care dorești să-l accesezi și să-l controlezi. Acesta este numit „gazdă” și poate fi localizat oriunde în lume. Un alt calculator, care are autorizația și acreditările necesare pentru a se conecta și a controla gazda, este numit „client”.

Calculatorul gazdă pune la dispoziție software-ul client pentru desktop la distanță și sistemul de operare pentru a afișa ecranul pe calculatorul client. Software-ul captează inputul de la tastatură și mouse de pe calculatorul client și îl transmite gazdei.

Beneficiile software-ului client pentru desktop la distanță

Software-ul client pentru desktop la distanță a devenit din ce în ce mai important în contextul muncii la distanță, post-pandemie. Și va continua să fie relevant, având în vedere că multe companii se adaptează la această cultură de lucru. Iată câteva dintre avantajele acestui tip de software:

Funcționare de la distanță

Așa cum sugerează și numele, principalul beneficiu al software-ului client pentru desktop la distanță este posibilitatea de a lucra de la distanță, de pe orice dispozitiv, oriunde s-ar afla. Nu este necesar niciun hardware suplimentar, fiind suficientă doar o conexiune la internet.

Simplitate

Acest tip de software oferă o modalitate simplă pentru echipele IT de a efectua actualizări, corecturi, diagnosticări și remedierea problemelor, fără a fi nevoie să se deplaseze la birourile sau la domiciliile utilizatorilor.

Reducerea costurilor

Software-ul ajută la reducerea costurilor de capital ale unei companii, atât pentru hardware, cât și pentru cheltuielile generale ale departamentelor IT. Actualizările de software, securitatea și performanța sunt gestionate de compania care oferă software-ul pentru desktop la distanță. În plus, se economisesc costurile legate de călătorii, deoarece totul se desfășoară online.

Performanță și securitate

Alegerea unui software client performant pentru desktop la distanță te ajută să îmbunătățești securitatea și performanța IT. Poți rezolva rapid problemele, înainte ca acestea să producă daune și să optimizezi starea de funcționare a dispozitivelor, astfel încât acestea să funcționeze la capacitate maximă. În plus, software-ul contribuie la creșterea productivității angajaților, permițându-le să lucreze fără întreruperi frecvente.

Acum, să vedem care sunt unele dintre cele mai bune software-uri client pentru desktop la distanță, disponibile pe piață pentru dispozitivele Windows, Linux și macOS.

mRemoteNG

mRemoteNG este un manager de conexiuni open-source, multi-protocol, pentru conexiuni multiple la distanță, cu interfață pe bază de file, destinat sistemului de operare Windows. Acesta permite vizualizarea tuturor conexiunilor la distanță într-o interfață simplă și eficientă.

mRemoteNG a adăugat funcții noi și a corectat erorile existente în mRemote. Suportă multe protocoale, printre care RDP, VNC, ICA, SSH, Telnet, HTTP/HTTPS, rlogin și conexiuni Raw Socket. În plus, oferă suport pentru comenzi rapide de la tastatură și teme, pentru o experiență îmbunătățită.

mRemoteNG utilizează panouri și file, care permit organizarea și vizualizarea sarcinilor executate în cadrul aplicației. Există o opțiune de conectare care permite conectarea rapidă la o gazdă la distanță, utilizând diverse protocoale de rețea.

O altă opțiune utilă este Port Scan, care funcționează similar scanării porturilor cu Nmap. Ajută la scanarea unui interval de adrese IP și determină dacă protocoalele suportate sunt active. Panoul de notificări afișează erorile apărute în timpul conexiunii și oferă informații despre conexiunile pierdute.

Mai mult, conexiunile pot fi exportate și importate prin diferite metode. Transferul de fișiere către gazda la distanță se realizează în siguranță, prin tunel criptat, folosind SCP sau SFTP, cu ajutorul funcției de transfer de fișiere SSH. De asemenea, se pot lansa instrumente externe, pentru a eficientiza activitatea.

SupRemo

SupRemo este o soluție puternică pentru controlul de la distanță al calculatoarelor și serverelor, mai ușoară și mai accesibilă decât multe dintre alternativele de pe piață. Poate fi folosit pe Windows, macOS și Linux (prin Wine), dar și pe dispozitive mobile Android și iOS.

Software-ul este gratuit pentru uz neprofesional, foarte ușor de utilizat și nu necesită instalare sau configurare: trebuie doar să-l descarci de pe site și să lansezi fișierul.

Acest software este foarte intuitiv, fiind o soluție ideală atât pentru asistență la distanță, cât și pentru lucrul de acasă. Pentru a stabili conexiunea, trebuie să lansezi SupRemo pe ambele dispozitive (cel personal și cel controlat) și să introduci în interfața software codul de identificare și parola vizibile pe dispozitivul controlat.

Un aspect interesant este posibilitatea de a rula SupRemo ca serviciu, care permite conectarea la calculatoarele de la distanță chiar și atunci când nu este nimeni fizic în fața lor.

Un alt element important este securitatea: datele sunt protejate, deoarece aplicația utilizează un flux de date criptat, prin protocol de conexiune TLS 1.2.

SupRemo oferă și o serie de funcții dedicate companiilor și profesioniștilor, cum ar fi personalizarea interfeței software cu logo-ul propriu, posibilitatea de a înregistra contactele într-o agendă de adrese gratuită și nelimitată și raportul conexiunilor realizate.

Abonamentele sunt accesibile și flexibile, în funcție de numărul maxim de conexiuni simultane necesare. Spre deosebire de alte programe, fiecare licență poate fi utilizată pe un număr nelimitat de computere și poate fi achiziționată trimestrial sau anual.

Pentru a afla mai multe informații sau pentru a-l încerca chiar acum, poți accesa site-ul SupRemo și îl poți descărca gratuit, fără a fi nevoie de e-mail sau card de credit.

RustDesk

RustDesk este un software de desktop la distanță sigur, personalizabil și rapid, dezvoltat în Rust. Acesta poate fi utilizat fără nicio configurație și oferă control total asupra datelor, fără a compromite securitatea.

RustDesk permite utilizarea serverului lor de releu/întâlnire, scrierea propriului server sau configurarea întregului sistem. Tehnologia de criptare TLS 1.3 end-to-end protejează desktopul de accesul neautorizat.

În plus, poți prelua controlul total asupra datelor, prin configurarea facilă a rețelei de întreprindere. Calitatea imaginii poate fi ajustată prin cuantificator și rata de biți. Un manager de fișiere încorporat permite transferul ușor de fișiere între desktopuri. Se pot configura tuneluri TCP și se pot realiza conexiuni RDP printr-un singur clic.

RustDesk oferă programe de releu și server ID, care pot fi instalate cu ușurință, fără configurații complexe. Adresele de server releu/ID pot fi setate simplu și pe partea clientului.

FreeRDP

FreeRDP este un client și o bibliotecă Remote Desktop Protocol, disponibile gratuit. Acesta este lansat sub licența Apache, oferind libertatea de a utiliza software-ul oriunde și în orice mod dorești.

FreeRDP contribuie la un mediu de interoperabilitate și oferă o experiență de lucru flexibilă.

Quasar

Quasar este un instrument de administrare la distanță, destinat utilizatorilor Windows. Acesta este open-source, gratuit, ușor de utilizat și rapid. Quasar este dezvoltat în C#, are licență MIT și beneficiază de 4.500 de stele pe GitHub. Poate fi utilizat pentru asistență tehnică, administrare zilnică și monitorizarea angajaților.

Quasar dispune de o interfață intuitivă și oferă stabilitate ridicată. Include multe funcții utile, cum ar fi un flux de rețea TCP cu suport IPv4 și IPv6, comunicații criptate și comprimate TLS și serializarea rețelei de mare viteză.

Acest software oferă un manager de fișiere, un manager de activități, suport UPnP, un manager de pornire, un shell la distanță, un desktop la distanță și execuție la distanță. În plus, Quasar oferă un editor de registry, keylogger, comenzi de alimentare a sistemului, precum oprire, repornire și standby, proxy invers, recuperarea parolei și multe altele.

Quasar este compatibil cu framework-ul .NET (4.5.2 sau o versiune ulterioară) și cu sisteme de operare precum Windows 10, 8, 8.1, 7, Vista, Server 2008, 2012, 2016 și 2019.

Royal TS

Royal TS este o soluție completă de management la distanță, compatibilă cu diferite tipuri de conexiuni, cum ar fi RDP, SSH, VNC, S/FTP etc. Listele de conexiuni pot fi partajate, fără a fi necesară partajarea acreditărilor personale.

Acest software oferă funcții sigure de partajare în echipă și gestionare a acreditărilor încorporate. Sarcinile de secvență de taste și sarcinile de comandă facilitează automatizarea activităților repetitive. Royal TS se integrează cu tunelul bazat pe SSH, care este o poartă securizată.

Datele pot fi importate dinamic în folderele dinamice din surse externe. Se pot stabili conexiuni de tip desktop la distanță bazate pe controlul Microsoft RDP ActiveX, terminale precum Rebex.net și telnet și SSH bazat pe PuTTY, VNC bazat pe UltraVNC și TightVNC și web bazat pe Chrome și Internet Explorer.

În plus, se pot transfera fișiere folosind SFTP, SCP și FTP și se poate utiliza TeamViewer pentru conectarea și gestionarea sesiunilor. Royal TS permite monitorizarea performanței în timp real, conectarea și gestionarea instanțelor VMware și Hyper-V și analiza evenimentelor Windows.

Se pot porni, reporni, opri serviciile Windows, gestiona și monitoriza procesele active, gestiona sesiunile de servicii terminale și executa scripturi pentru a afișa rezultatele. Software-ul se integrează cu alte aplicații și instrumente externe, pentru a facilita activitatea.

Royal TS permite stocarea acreditărilor personale într-un document privat protejat cu parolă și distribuirea altor detalii necesare în cadrul echipei. Spațiul de lucru personalizabil include comenzi de tip panglică, file de conexiune și panouri de andocare.

MobaXterm

MobaXterm este un terminal îmbunătățit pentru Windows, care include un client SSH cu file, instrumente de rețea, server X11 și multe altele. Acesta oferă multe funcții special adaptate pentru webmasteri, administratori IT, programatori și alți profesioniști care doresc să-și gestioneze sarcinile de la distanță într-un mod eficient.

MobaXterm oferă instrumente esențiale de rețea, cum ar fi comenzile X11, SSH, MOSH, VNC, FTP, RDP și Unix, printre care cat, Is, bash, grep, rsync, sed etc. MobaXterm a dezvoltat o interfață intuitivă, care permite accesul eficient la serverele de la distanță prin diverse sisteme sau rețele.

Acest software pune la dispoziție un Xserver configurat, care permite afișarea aplicațiilor de la distanță pe desktopul Windows. Se pot exporta DISPLAY din Unix în ferestrele locale și se poate extinde capacitatea MobaXterm prin diverse plugin-uri și suplimente.

MobaXterm este o aplicație portabilă și ușoară, care nu necesită drepturi de administrator și poate fi pornită de pe un stick USB. Edițiile superioare sunt concepute pentru mai multă stabilitate și securitate în timpul lucrului de la distanță.

Acest software include un browser grafic SFTP, execuție multiplă, servere și instrumente încorporate, gateway SSH, tuneluri SSH, manager de pachete, editor de text, suport pentru macrocomenzi, gestionarea parolelor, evidențierea sintaxei în terminal și personalizare profesională.

Remmina

Remmina facilitează lucrul de la distanță, accesul la ecran, partajarea fișierelor etc. Se poate reține ultimul mod de vizualizare, se poate menține calitatea și se poate configura aplicația cu un singur dublu clic.

Remmina oferă și funcții precum apăsări de taste, capturi de ecran în foldere, nume de fișiere, vizibilitate bară de instrumente, mod de vizualizare implicit, configurație file, configurație ecran complet etc. În plus, se pot preveni capturile de ecran și se pot trimite statistici de utilizare dezvoltatorilor.

Remmina oferă configurarea tastei gazdă, precum ajustarea automată a ferestrei, comutarea paginilor file, preluarea tastaturii, comutarea modului ecran complet, comutarea modului scalat, printre altele. Se pot utiliza diferite plugin-uri, precum RDP, VNC, SSH, SFTP, SPICE, EXEC, NX, Simple Terminal, XDMCP pentru a adăuga pachete suplimentare în aplicație.

Aceste plugin-uri adaugă funcții utile, cum ar fi setarea unui nume de utilizator și a unei parole, menținerea calității, securității, sunetului și a domeniului. Se poate seta un server gateway desktop la distanță, un nume de utilizator, o parolă și un domeniu. În plus, se pot configura o cale de pornire, numele clientului, programul de pornire, informații despre echilibrul de încărcare și multe altele.

Mai mult, se poate accesa folderul jurnal al sesiunii SSH, numele fișierului și comanda proxy. Remmina introduce modul chioșc și alte funcții care facilitează munca. Instalarea aplicației oferă acces la un pachet complet de funcții, de la acces la securitate și performanță.

Concluzie

Cultura muncii la distanță este în continuă expansiune, iar tehnologiile asociate, cum ar fi software-ul client pentru desktop la distanță, sunt tot mai performante. Alege software-ul potrivit pentru tine, în funcție de nevoile tale, pentru a beneficia de remedieri rapide și de avantajele oferite de performanța și securitatea ridicată, indiferent de dispozitivul pe care îl accesezi și de locația de unde o faci.