7 factori de care trebuie să luați în considerare atunci când cumpărați o soluție de stocare în cloud

Stocarea locală a datelor pe dispozitivul dvs. este modalitatea evidentă de a salva fotografii, documente și videoclipuri de ceva vreme. Cu toate acestea, compromisul cu stocarea locală a datelor este că acestea pot fi compromise dacă dispozitivul dvs. este deteriorat sau furat. Aceasta este o preocupare și mai mare pentru persoanele care lucrează de acasă sau care operează o afacere mică.

Aici intervine stocarea în cloud. Platforme precum Dropbox, Google Drive, OneDrive și iCloud sunt excelente pentru backup și stocarea datelor în afara site-ului. Dar înainte de a merge să investești în oricare dintre aceste soluții, ar trebui să iei în considerare cu atenție nevoile tale pentru a lua decizia corectă. De la securitate la servicii pentru clienți, iată ce ar trebui să luați în considerare înainte de a cumpăra o soluție de stocare în cloud.

1. Capacitate și caracteristici de colaborare

În interesul de a economisi câțiva dolari, puteți face cu ușurință greșeala de a vă subestima nevoile de stocare. Intenționați să vă stocați fotografiile în siguranță sau aveți nevoie de o platformă care să vă poată stoca fișierele importante de afaceri? Ambele cazuri de utilizare sunt complet diferite și vor necesita niveluri diferite de capacitate.

De asemenea, veți dori să vă asigurați că puteți partaja ușor și rapid fișiere cu colegii sau prietenii și familia. Dacă cumpărați o soluție de stocare pentru echipa dvs., asigurați-vă că aceasta acceptă funcții de colaborare. Ar trebui să puteți comenta, restricționa sau acorda acces la anumite fișiere și etichetați alți utilizatori cu relativă ușurință.

2. Securitate și confidențialitate

Securitatea și confidențialitatea ar trebui să fie prioritățile tale principale dacă ai de-a face cu date sensibile. Căutați servicii care oferă criptare end-to-end. Acest lucru asigură că numai dvs. aveți acces la date, iar furnizorul sau orice terță parte nu vă poate citi fișierele.

  35 de imagini grozave pentru un ecran AMOLED

Asigurați-vă că datele sunt, de asemenea, criptate atunci când sunt transferate între dispozitiv și serviciul cloud. Asigurați-vă că înțelegeți cum funcționează protocoalele de criptare precum TSL și SSL, deoarece sunt importante pentru securitatea stocării.

Serviciul dvs. de stocare în cloud ar trebui să aibă, de asemenea, o autentificare puternică cu doi factori, acces bazat pe roluri și o politică de confidențialitate puternică. Mulți dintre furnizorii mai mari sunt supuși auditurilor de securitate regulate de către terți, așa că asigurați-vă că furnizorul dvs. este supus acestor verificări.

3. Prețuri și planuri

Servicii precum Dropbox, Google Drive și chiar iCloud oferă aproape aceleași funcții. Diferența se reduce la securitate, ecosistem și, cel mai important, prețuri. Ar trebui să fiți sceptici cu privire la orice taxe ascunse, așa că asigurați-vă că planurile de prețuri sunt transparente. Majoritatea acestor taxe ascunse se aplică atunci când depășiți limitele de stocare.

Un alt lucru important de reținut este că aceste servicii de stocare în cloud vor sublinia anumite planuri față de altele. De exemplu, mulți dintre ei vor spune că „planul lor premium” este cea mai bună valoare. Acesta nu este întotdeauna cazul, deoarece adesea puteți scăpa cu planul gratuit sau cu planul de pornire. Pur și simplu cumpărând cantitatea de spațiu de stocare de care veți avea de fapt nevoie, puteți preveni o mulțime de cheltuieli excesive.

4. Facilitate de backup

Majoritatea oamenilor cumpără spațiu de stocare în cloud pentru că au mai mult spațiu pentru stocarea fișierelor importante. Cu toate acestea, este la fel de important ca serviciul pe care îl alegeți să aibă funcții robuste de backup și recuperare a datelor. Backup-urile ar trebui să fie regulate și automate, astfel încât să puteți recupera orice formă de date pierdute cu ușurință.

De asemenea, ar trebui să puteți alege și să alegeți ce fișiere doriți să faceți copii de rezervă în mod regulat. Anumite servicii vă vor permite să faceți copii de rezervă ale datelor din alte aplicații și puteți seta manual cât de des doriți ca datele să fie copiate de rezervă. O mulțime de oferte oferă și planuri de recuperare a datelor, care vă pot ajuta să recuperați fișierele pierdute din cauza problemelor de server sau a unei unități proaste.

  Cum să utilizați AirTags: un ghid complet

5. Funcții de sincronizare

Cel mai bun lucru despre cloud computing este că puteți lucra la orice tip de fișier de la distanță de pe orice dispozitiv. Deși stocarea în cloud este diferită de cloud computing, oferă același beneficiu. Majoritatea soluțiilor de stocare în cloud oferă sincronizare cu mai multe dispozitive, ceea ce înseamnă că vă puteți accesa datele de pe aproape orice dispozitiv.

Cu toate acestea, există excepții de la aceasta. De exemplu, în timp ce vă puteți sincroniza datele iCloud cu un computer Windows, aceasta necesită o aplicație separată, care poate fi puțin greșită. Căutați o soluție de stocare în cloud care face backup și sincronizează datele dvs. în timp real pe diferite dispozitive. Nu știi niciodată când va trebui să trimiți un fișier de pe telefon și poți avea probleme dacă fișierele nu se sincronizează între dispozitive.

6. Asistență pentru clienți

Este important ca furnizorul de stocare în cloud pe care intenționați să îl aveți să aibă un canal de comunicare puternic. Puteți întâmpina probleme tehnice, probleme de cont sau de facturare sau chiar încălcări de securitate. În toate aceste scenarii, ar trebui să puteți solicita asistență tehnică cât mai curând posibil.

Dacă serviciul de stocare în cloud se confruntă cu perioade de nefuncționare sau întreruperi, poate fi necesar să contactați serviciul de asistență pentru clienți pentru a obține actualizări despre situație, timpii estimați de rezoluție și orice soluție.

Un truc aici este să testați asistența pentru clienți a unui serviciu de stocare în cloud înainte de a-l cumpăra. Mergeți pur și simplu pe site-ul web al furnizorului de servicii pe care îl luați în considerare și căutați pictograma de chat de asistență pentru clienți. Faceți clic pe el și încercați să luați legătura cu un agent. Acest lucru vă va spune multe despre oportunitatea lor în rezolvarea problemelor clienților.

  Începeți proiecte creând o schiță și organizându-vă conținutul

Un alt lucru pe care îl puteți face este să citiți recenzii. Deși vă vor ajuta să evaluați cât de bine este un serviciu de stocare în cloud, de asemenea, vă vor spune și cum a răspuns furnizorul la problemele cu care se confruntă clienții.

7. Interfață ușor de utilizat

Veți interacționa zilnic cu serviciul dvs. de stocare în cloud, așa că este importantă o interfață de utilizator prietenoasă și ușoară. Interfața ar trebui să aibă un tablou de bord bine conceput, care să indice utilizarea stocării, fișierele recente și informațiile de rezervă. De asemenea, ar trebui să puteți să glisați și să plasați cu ușurință fișierele de pe computer direct în interfață.

Atenție la filtre de căutare și sortare eficiente. Funcționalitatea robustă de căutare vă ajută să localizați rapid anumite fișiere sau foldere în spațiul de stocare în cloud, chiar dacă aveți un volum mare de date. Filtrele ajută la sortarea fișierelor după tip, dată, dimensiune și dată, astfel încât să puteți gestiona cu ușurință diferite fișiere. În afară de asta, asigurați-vă că primiți notificări în timp util despre partajarea fișierelor, actualizări și limitele de stocare pentru a rămâne informat.

Stocarea în cloud este viitorul

Stocarea în cloud ne oferă o privire asupra a ceea ce este posibil cu serviciile de colaborare la distanță și de partajare a fișierelor. A fi capabil să trimiți fișiere în valoare de câțiva gigaocteți cu un link simplu este deloc incredibil. Atâta timp cât știi ce să cauți, nu ar trebui să ai probleme în a alege un furnizor de încredere de stocare în cloud.

Multe dintre aceste soluții sunt scalabile, rentabile și oferă securitate sporită. Având în vedere acest lucru, uneori este mai fiabil să aveți informații importante stocate în cloud. Este cu siguranță mai fiabil decât un hard disk care ar putea în cele din urmă să nu mai funcționeze. Securitate și fiabilitate mai bune sunt doar câteva dintre beneficiile pe care le obțineți cu cloud computing.