3 reguli de aur ale contabilității pe care fiecare proprietar de afaceri ar trebui să le cunoască

În lumea afacerilor de astăzi, toți cei care dețin o afacere trebuie să înțeleagă temeinic contabilitatea. Avand cunostinte solide de contabilitate face ca individul sa realizeze performanta companiei.

Contabilitatea este un proces de identificare, analiză, înregistrare și comunicare a informațiilor necesare despre situația financiară a companiei. Și, în schimb, ajutând factorii de decizie ai companiei să ia decizii înțelepte.

Înainte de a vorbi despre Regulile de aur ale contabilității, să vă prezentăm câțiva termeni de bază. Acestea sunt după cum urmează:

Entitatea este definită ca o unitate economică care diferențiază contabilitatea anumitor tranzacții de alte entități. Principalele tipuri de entități sunt – parteneriat, corporație și proprietate individuală.

Tranzacție: O tranzacție este o ocazie în care o anumită valoare este schimbată între două sau mai multe entități. Ar putea implica cumpărarea, primirea de bani, plata unui creditor etc. Ar putea fi o tranzacție de credit sau în numerar.

Credit: Abreviat ca Cr, creditele sunt intrări contabile care reduc activele sau cresc datorii. Un credit este acordarea unui avans sau avans de bunuri, servicii sau bani.

Debit: Abreviat ca Dr., debitul este o intrare contabilă care servește la creșterea valorii unui activ sau la reducerea unei datorii. Un debit este scoaterea de bunuri, servicii sau bani din contul entității comerciale care este debitoare.

Cheltuieli: Cheltuielile unei afaceri sunt costul activelor sau serviciilor utilizate în timpul unei perioade contabile. Amortizarea, salariul, chiria, lumina și apă, telefonul și alte cheltuieli obișnuite sunt câteva exemple.

Pierderea este diferența dintre cheltuielile unei perioade și veniturile asociate. Sau, în alți termeni, ca suma de bani pierdută sau costuri suportate fără niciun profit în schimb. De exemplu, bani sau obiecte furate și pierdute sau un accident de incendiu.

Câștig: un câștig este definit ca o creștere a valorii unui activ. Profitul sau câștigul apare atunci când prețul curent al unui activ deținut este mai mare decât prețul inițial de cumpărare.

Alți termeni standard în contabilitate sunt active, audit, bilanț, bugetare, fluxuri de numerar, dividende, capitaluri proprii și altele.

Întrucât avem acum o idee de bază despre aceasta, acum să vă prezentăm cele trei reguli de aur ale contabilității, importanța, clasificarea și multe altele.

De ce avem nevoie de reguli în contabilitate?

Fără reguli specifice, înregistrările în jurnal nu pot fi înregistrate. „Regulile de aur ale contabilității” sunt liniile directoare pentru înregistrarea înregistrărilor sau tranzacțiilor în jurnal în mod sistematic sau cronologic. Pentru a trece înregistrările de jurnal necesare pentru o contabilitate corectă, trebuie să urmați cele 3 reguli de aur ale contabilității.

  Cum să anulați Amazon Music de pe telefon, computer sau iTunes

Înainte de a pătrunde în aceste principii de aur, haideți să perfecționăm terminologiile de bază din regulile contabile.

Jurnal: Este o carte de înregistrări originale în care fiecare informație tranzacțională este înregistrată pe măsură ce apare. Atrage atenția asupra conturilor care trebuie creditate și a celor care trebuie debitate. Jurnalizarea este procesul de introducere a tranzacțiilor într-un jurnal.

Conturi: În jurnal, există trei clasificări majore de conturi – Cont personal, Cont real și Cont nominal.

  • Cont personal: Un registru cu scop general conectat la persoane fizice, firme și asociații. Poate fi, de asemenea, o persoană fizică și un cont personal reprezentativ. Există trei tipuri de ea și anume.
    • Cont personal natural: cont legat de ființe umane. Exemplu: Richi, George, Bill, Amanda etc.
    • Cont personal artificial: Conturi ale entităților comerciale. Exemplu: companii, entități guvernamentale, societăți și cluburi.
    • Cont personal reprezentativ: Conturi care reflectă conturi comune. Exemplu: contul de trageri al unui proprietar, contul de capital al unui proprietar, contul de pasiv restante etc.
  • Cont real: Conturi legate de activele, posesiunile, pasivele, capitalurile proprii și proprietățile unei firme. Exemplu: cont de utilaje, conturi de investiții, cont de active, cont de pasiv, numerar în mână, depozite fixe etc.
  • Cont nominal: acest cont, cunoscut și ca un cont temporar, aparține veniturilor, câștigurilor, pierderilor și cheltuielilor. Este un cont pe care îl închideți la sfârșitul fiecărei perioade contabile. Exemplu: Conturi pentru salariu, chirie, dobândă plătită, reduceri primite etc.

Să trecem acum la Regulile de aur ale contabilității.

Regula 1: Debitați Beneficiarul, Creditați Donatorul

Conturile personale sunt supuse principiului debitării destinatarului și creditării donatorului. Debitează contul dacă primești ceva. Creditați contul dacă donați.

  7 instrumente pentru a crea magneți de plumb care convertesc

Scenariul 1: Cumpărați articole de la Compania XYZ în valoare de 2000 USD. Trebuie să creditați Compania XYZ și să vă debitați contul de achiziție în evidențele dvs. Trebuie să creditați Compania XYZ, deoarece ei sunt furnizorii care furnizează bunurile. Contul de achiziție al destinatarului trebuie apoi debitat.

Data (LL/ZZ/AAAA)ContDebit (Dr)Credit (Cr)14.07.2022Cont de achiziție2000Conturi de plătit2000

Scenariul 2: Să presupunem că ați plătit Compania XYZ pentru rechizite de birou în numerar pentru 1500 USD în acest exemplu. Trebuie să creditați contul de numerar (al donatorului) și să debitați destinatarul.

Data (LL/ZZ/AAAA)ContDebit (Dr)Credit (Cr)15.08.2022Cont de consumabile1500Cont de numerar1500

Regula 2: Debitează ceea ce intră și creditează ceea ce iese

Utilizați a doua regulă de aur atunci când aveți de-a face cu conturi reale, numite și conturi permanente. Aceste conturi nu își încheie anul fiscal. Soldurile lor rămase sunt în schimb reportate în trimestrul contabil următor.

Această regulă îl face foarte simplu: debitați contul ori de câte ori un articol intră în compania dvs. (cum ar fi un activ). Creditați contul atunci când suma părăsește compania dvs. De exemplu, o plată efectuată.

Să folosim exemplul cumpărării unui vehicul pentru 5000 USD. Creditați contul de numerar (ce iese) și debitați contul vehiculului (ce intră)

Data (LL/ZZ/AAAA)ContDebit (Dr)Credit (Cr)16.07.2022Cont vehicul5000Cont numerar5000

Regula 3: Debitează toate cheltuielile și pierderile și creditează toate veniturile și câștigurile

Conturile nominale sunt reglementate de regula de aur finală a profesiei de contabil. Dacă compania dumneavoastră suportă cheltuieli sau suferă pierderi, debitați contul folosind conturi nominale. Dacă compania dvs. trebuie să înregistreze venituri sau profit, creditați contul.

De exemplu, pentru venituri sau câștig, să presupunem că vindeți bunuri companiei XYZ în valoare de 17000 USD. Contul dvs. de vânzări trebuie să debiteze cheltuiala și să crediteze venitul.

Data (LL/ZZ/AAAA)ContDebit (Dr)Credit (Cr)18.07.2022Cont de numerar17000Cont de vânzări17000

De exemplu, pentru cheltuieli sau pierderi, să presupunem că cheltuiți 13000 USD pentru a cumpăra orice de la Compania XYZ. Trebuie să debitați plata (achiziția de 13000 USD) și să creditați venitul pentru a înregistra tranzacția.

Data (LL/ZZ/AAAA)ContDebit (Dr)Credit (Cr)17.07.2022Cont de achiziție13000Cont de numerar13000

Creditele și debitele sunt documentate pentru fiecare tranzacție în contabilitate. Ideile fundamentale ale contabilității depind de debite și credite. Iată câteva dintre exemple-

  Cum să remediați eroarea „Stocarea în browser pentru MEGA este plină”

Exemplul 1: Afacerea a început cu un capital de 10.000 USD

Două conturi – conturile de numerar și de capital – sunt angajate în această tranzacție. Aici, Contul de numerar este contul real, așa că ar trebui să-l debiți cu orice bani care intră în firmă (în acest caz, numerar), iar din moment ce Contul de capital este proprietarul contului afacerii, ar trebui să îl creditați. Și apoi, intrarea generală ar fi Cash A/C to Capital A/C.

Exemplul 2: Mașini achiziționate în valoare de 3000 USD în numerar

Conturi implicateNaturaDr./ Cr. Intrare jurnal Cont de mașiniCont realDebit (ce intră)Mașini A/C Dr.Cont de numerarCont realCredit (ce iese)
Pentru a încasa A/C

Aici, vor fi două conturi care vor fi afectate – Machinery A/C și Cash A/C. Vei debita ceea ce intră și vei credita ceea ce iese, deoarece ambele sunt conturi reale. În acest caz, numerarul iese din afacere, așa că numerarul A/C va fi creditat, iar utilajele intră în industrie, astfel încât A/C-ul său va fi debitat. Prin urmare, Machinery to Cash A/C ar fi intrarea generală.

Exemplul 3: Bunuri achiziționate cu credit de la Smith în valoare de 2000 USD

Conturi implicateNatureDr./ Cr. Intrare jurnalCont de achizițiiCont nominalDebit (cheltuială)Achiziții A/C Dr. Cont de creditorCont personalCredit (dator)
Către Smith A/C

Conturile în cauză sunt Smith, creditorul și Cumpărături A/C. Va trebui să debitați cheltuiala deoarece Achiziții A/C este un cont nominal, iar Smith, cel care dă, va fi creditat cu banii. Ca urmare, contul lui Smith va fi creditat, iar contul de Achiziții va fi debitat.

Exemplul 4: Salariile plătite 5000 USD

Conturi implicateNaturaDr./ Cr. Intrare jurnalCont de salariiCont nominalDebit (cheltuială)Salariu A/C DrCont bancarCont personalCredit (dator) Către bancă A/C

Două conturi – Salariile A/C și Bank A/C – sunt implicate în acest caz. Întrucât un cont de salarii este doar un cont nominal, suma va fi debitată deoarece salariile reprezintă o cheltuială pentru companie. Cu toate acestea, deoarece contul bancar aparține personal firmei, banii vor fi creditați în cont. Salariul A/C la Bancă ar fi intrarea standard în acest caz.

Rezumând

Pentru a înregistra tranzacțiile financiare în registre, se folosesc toate cele trei reguli de aur. Și acest lucru îi permite companiei să înțeleagă unde se află astăzi în ceea ce privește evaluările economice. Factorii de decizie pot face alegeri raționale, pot primi asistență cu probleme fiscale și juridice și mai mult cu aceste documente exacte.