17 Date și date și statistici de comerț electronic de verificat în 2023

În vremurile noastre actuale, pare aproape imposibil să înființăm o afacere fără o prezență online.

Internetul a revoluționat modul în care ne descurcăm viața, inclusiv comerțul, și se pare că nu mai există întoarcere.

Acest lucru m-a intrigat să mă uit la modul exact în care se descurcă industria comerțului electronic, mai ales având în vedere că este setat să depășească formele tradiționale de tranzacționare. După ce am făcut câteva cercetări, am reușit să alcătuiesc o listă de tendințe și statistici în comerțul electronic care merită luate în considerare pentru orice persoană care încearcă să înțeleagă starea actuală a comerțului electronic global.

Vânzări globale de comerț electronic

Comerțul electronic a eliminat vânzările tradiționale chiar din parc cu ajutorul acestuia cifra de vânzări uluitoare de aproximativ 6,31 trilioane de dolari, care este de așteptat să crească doar în următorii ani. Experții sugerează că până în 2026, prognoza de creștere va fi de 24%, ceea ce înseamnă că acest procent din vânzări este de așteptat să fie online, aducând aproximativ 8,148 trilioane de dolari.

Sursa: insiderintelligence

Vânzările de comerț electronic par să fie fructuoase în toate părțile lumii, dar se pare că Statele Unite au pus pedala la metal și au atins platformele de comerț electronic cu cea mai rapidă creștere și se așteaptă la o creștere de 50%, trecând de la 907,9 miliarde de dolari. în 2022 la 1,4 trilioane de dolari în 2025.

China, care are cea mai mare piață de comerț electronic de pe planetă, este de așteptat să crească cu 15% în aceeași perioadă, urmând SUA pe locul doi în ceea ce privește creșterea.

Nu mai este o alegere să ai o afacere online, ci mai degrabă o necesitate. Având în vedere traiectoria comerțului electronic și probabilitatea ca dependența noastră de internet să fie în creștere, companiile vor beneficia în mod semnificativ de transformarea într-o afacere online și vor servi drept o piatră de temelie majoră pentru extindere.

Citiți și: Ghidul complet pentru comerțul electronic

Cota de piață a comerțului electronic

Nu mă surprinde că Amazon conduce din nou piața comerțului electronic. La urma urmei, a devenit aproape un instinct să cauți orice dorești să cumperi de pe Amazon înainte de oriunde altundeva.

Reprezentând 37,8% din totalul vânzărilor de comerț electronic în SUA, CEO-ul Andy Jassy a făcut o treabă remarcabilă pentru a menține afacerile înfloritoare după ce fondatorul și fostul CEO, Jeff Bezos, a demisionat din funcția de CEO în 2021.

Amazon pare să fie cel mai profitabil în SUA, aducând vânzări de peste 356 de miliarde de dolari în 2022.

Al doilea și al treilea loc revin Walmart și, respectiv, Apple, cu cota lor de piață de 6,3% și 3,9% în sectorul comerțului electronic. Cu toate acestea, Walmart se află în vârful dealului în ceea ce privește cel mai mare trafic adunat, deși, în decembrie 2022, se lăuda cu o nebunie de 854,9 milioane de vizite lunare.

Comerț electronic mobil

Comerțul electronic mobil sau m-commerce reprezintă, în esență, cumpărarea și vânzarea de bunuri și servicii prin intermediul dispozitivelor portabile, cum ar fi smartphone-uri și tablete.

În zilele noastre, majoritatea persoanelor au acces la un telefon mobil și la internet, având în vedere că ambele au devenit disponibile pe scară largă și la prețuri accesibile până la urmă. Deci, nu este deloc șocant că în 2023, 60% din toate vânzările de comerț electronic în lume se fac folosind un telefon mobil și au ajuns la 2,2 trilioane de dolari uimitoare.

Având în vedere că majoritatea consumatorilor sunt oameni (desigur) și oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe dispozitivele lor mobile, este de așteptat ca cota de piață a m-commerce să crească în următorii ani. După toate acele achiziții în ultima secundă și cumpărături în pat, factorul de comoditate este prea bun pentru a rezista.

De asemenea, merită luat în considerare faptul că o forță motrice majoră pentru comerțul electronic sunt millennials și Generația Z, ambele încă nu își ating potențialul maxim de câștig, iar ambele categorii aleg în mod predominant să cumpere online de pe o singură platformă, în loc să viziteze un magazin.

Până în anul 2027, se estimează că vânzările de m-commerce vor ajunge până la 2,4 trilioane de dolari, cu o cotă de piață de 62%.

  Generați clienți potențiali de la X cu 8 cele mai bune Twitter / X CRM

Crescând în anii ’90, era rar să vezi consumatori umplându-și cărucioarele de cumpărături, trăgându-le prin mall și abandonându-i mai târziu, lăsați ca morți. Cu toate acestea, cu luxul care nu este necesar și totul este la atingere pe care îl oferă cumpărăturile online, s-a observat că rata de abandon a cărucioarelor a fost de 79,54% în 2022, o creștere față de rata din anul precedent de 80,68%.

Cu toate acestea, aceasta ridică o întrebare interesantă: de ce abandonăm aceste cărucioare?

Este frustrant pentru un proprietar de afaceri să-și atragă clienții potențiali prin canalul de vânzări doar pentru a abandona vânzările la sfârșitul căii. Să vedem de ce un consumator ar face acest lucru:

Sursa: Salecycle

➡️ Costuri neașteptate: Un studiu 2021 realizat de către Institutul Baymard ne spune că aproximativ 49% dintre cărucioarele abandonate sunt cauzate de prețul final ridicat, neașteptat al produsului. O afacere care poate părea prea bună pentru a fi exactă la început ajunge să fie prea bună pentru a fi adevărată. Oftat!😔

➡️ Lipsa unor intenții serioase de cumpărare: cu toții am fost vinovați de adăugarea articolelor în coșul nostru de pe site-uri web pe care le-am descoperit la întâmplare printr-un anunț. Odată cu factorul de ușurință al cumpărăturilor online, fenomenul „Cumpărături la fereastră” s-a transpus în sfera online sub forma acestor cărucioare abandonate.

➡️ Crearea unui cont: Imaginați-vă că întâlniți un site web cu produse care vă stârnesc interesul. Găsești o lampă care îți place, ipotetic vorbind, și o adaugi în coșul tău doar pentru a fi solicitat de temutul „Creează un cont”.

Ei bine, dacă nu sunteți hotărât să obțineți acea lampă, un consumator ocazional ar spune pur și simplu că se oprește acolo. Înțeleg din partea vânzătorului de ce ar dori ca un consumator să creeze un cont; de înțeles de ce un consumator ar alege să nu o facă.

➡️ Opțiuni de plată insuficiente: opțiunile de plată limitate nu sunt niciodată un semn bun în ochii unui consumator. Mulți consumatori ar plăti pe cauțiune dacă nu ar găsi un portal/metodă de plată preferat sau opțiunea de a plăti la livrare, mai ales dacă au făcut cumpărături de pe site pentru prima dată.

Există modalități de a reduce rata de abandon al coșului de cumpărături, cum ar fi oferirea de diverse opțiuni de plată, comandă mai ușoară și verificarea costului real al produsului de la început și o garanție de rambursare a banilor.

Cumpărăturile online au înregistrat o creștere fulgerătoare în timpul pandemiei de Covid-19. Deși s-ar putea atribui această creștere ca fiind cauzată exclusiv de pandemie, experții se așteaptă ca cumpărăturile online să crească doar în timp. Până în 2025, potrivit Mercatus, 21,5% din toate vânzările de produse alimentare se va face online, în valoare de aproximativ 250 de miliarde de dolari din vânzările totale de produse alimentare de 1,16 trilioane de dolari.

În Statele Unite, Walmart este cel mai mare retailer online de produse alimentare, cu vânzări estimate la aproximativ 38,7 miliarde de dolari.

Cumpărătorii inițiali pot ezita, dar odată ce un consumator merge pe calea cumpărăturilor alimentare online, aceștia devin adesea clienți recurenți, raportând câteva beneficii observate pentru cumpărăturile tradiționale, și anume, în nicio ordine anume:

  • Timp economisit
  • Nicio bătaie de cap să găsești un magazin în apropiere
  • Siguranță (având în vedere efectele ulterioare ale pandemiei, aceasta este considerată un plus major)
  • Efectuarea de alegeri mai bune/evitarea achizițiilor impulsive

Ca să nu mai vorbim de cel mai evident element de comoditate, desigur, precum și de varietatea mai mare.

Apariția rețelelor sociale a schimbat cu adevărat peisajul lumii și oferă platforma perfectă pentru a stimula vânzările oricărui brand emergent sau consacrat. Zilele în care ne bazam doar pe fluturași și reclame la televizor par să fie lucruri din trecutul îndepărtat.

Deși încă sunt tactici de marketing valoroase, noul copil de la bloc, influența rețelelor de socializare, are un pumn destul de semnificativ.

Hiper-succesul mărcilor precum Prime Hydration Energy Drink este un exemplu perfect al influenței pe care o are rețelele sociale. Fiind asociat și fondat de 2 mega YouTubers, i-a ajutat enorm popularitatea, iar cifrele sale vorbesc de la sine, cu 250 de milioane de dolari în vânzări cu amănuntul chiar în primul său an.

În sezonul sărbătorilor din 2021, s-a raportat că 58% din deciziile de cumpărare ale consumatorilor au fost influențați de rețelele sociale, platforme precum YouTube, Facebook, Instagram și TikTok fiind în fruntea tuturor.

Platforma preferată variază de la o generație la alta, cum ar fi Gen-Z preferând Instagram și TikTok decât Facebook; rămâne faptul că majoritatea cumpărătorilor raportează că rețelele sociale le vor influența deciziile de cumpărare. Conținutul pe care îl consumăm se reflectă adesea în deciziile de cumpărare și disponibilitatea de a plăti.

  8 aparate AB de înaltă calificare pentru a vă sculpta mușchii abdominali ca un profesionist

Comerțul vocal

Ce rost are tehnologia dacă nu este pentru ușurința omenirii? Asistentul vocal este exact asta: comoditate și, ei bine, o necesitate în anumite cazuri. Poți să faci crunch și să-i ceri lui Alexa, regina discutabilă a asistenților vocali, să facă o achiziție. În cazul în care aveți o deficiență de vedere, puteți face același lucru.

Luând în considerare acești factori, estimarea este că până în 2023, valoarea globală a Tranzacții de comerț electronic cu asistent vocal este de așteptat să atingă pragul de 20 de miliarde de dolari (SUA).

Există mai mult de un singur asistent vocal. La fel ca Alexa, o avem pe Siri. Pentru a contracara Siri, avem Google Assistant. Ambele din urmă, în ceea ce privește asistenții vocali de pe telefon sau tabletă, depășesc versiunea de asistent vocal mobil a Alexa. Cu toate acestea, Alexa câștigă războiul difuzoarelor inteligente.

Comerț electronic transfrontalier

Vânzarea de produse sau servicii către cumpărători din străinătate folosind un site web de comerț electronic este, în esență, comerțul electronic transfrontalier. Avem asta? Dulce.

Se estimează că comerțul electronic transfrontalier a reprezentat 22% din livrările de comerț electronic a tuturor produselor fizice în 2022.

Sursa: Statista

Deși această piață este foarte tentantă, datorită „aproape” exclusiv internetului, nu vine fără provocări. Trebuie să vă faceți timp pentru a învăța legile locale, obiceiurile, cultura, reglementările vamale și standardele și pentru a avea o logistică de încredere și o configurație de livrare.

Personalizare și experiență client

Internetul a oferit un loc de joacă pentru cumpărători pentru a personaliza experiența de cumpărături pentru client. Orientați-l după gustul lor și ceea ce le îndeplinește cerințele.

Studiile arată că 80% dintre cumpărători preferă să cumpere de la o companie care le oferă o experiență personalizată.

Trebuie să înțelegeți piața țintă și cum să ofere bunurile și serviciile pe care este cel mai probabil să le consume, cum ar fi oferirea de bilete Metalhead la Gojira, nu la Ed Sheeran.

Amazon este un bun exemplu în acest sens prin strategia lor de a le arăta cumpărătorilor produsele pe care le cumpără adesea cu cea pe care o cumpără în prezent. Dacă cumpărați o chitară🎸, vă vor oferi o alegere.

Cu toate acestea, ceea ce îi face un astfel de lider pe piața de comerț electronic este personalizarea și experiența clienților. Amazon Prime permite membrilor Prime să completeze un sondaj, oferind informații precum stilul și potrivirea lor preferate.

După analiza de către o echipă de oameni angajați pentru a vă ajuta să vă îmbrăcați mai bine, veți primi recomandări personalizate.

Preferințe de plată pentru comerțul electronic

În ciuda credinței aparente pe care o avem că obiceiurile umane nu se schimbă, se pare 49% din totalul comerțului electronic tranzacțiile au fost prin portofel digital, fie că este Apple Pay, Google Pay, Paypal sau restul lotului.

În ciuda faptului că portofelele digitale sunt o metodă de tranzacție relativ nouă, ei au învins vechiul card de credit cu un singur punct pe cardul arbitrilor!

Potrivit cercetărilor, 32% din toate tranzacțiile digitale/plățile online au fost efectuate cu portofele digitale, iar 31% au fost cu carduri de credit, medalia de bronz fiind destinată cardurilor de debit la 19%.

Și o revenire pare să nu fie în vedere, deoarece portofelele digitale sunt de așteptat să câștige o pondere mai mare, crescând până la 41% din valoarea tranzacțiilor. Se preconizează că cardurile de credit și de debit vor scădea la 23%, respectiv 19%.

Piețe de comerț electronic

Piețele sunt câmpuri de luptă, fie online, fie offline. Piețele de comerț electronic sunt numeroase, având în vedere că recompensa lor a fost estimată la 6,3 trilioane de dolari în 2023. Deci, firește, avem o mulțime de războinici în domeniu.

Arma noastră de top este Amazon, cu aproximativ 4,79 miliarde de vizite pe lună în întreaga lume, iar locul 2 ocupă o altă platformă de comerț electronic din SUA, eBay, cu aproximativ 1,21 miliarde de vizite pe lună în 2022.

Studiile arată că eBay, în al doilea trimestru al anului 2023, a acumulat un estimat la 132 milioane cumpărători activi din întreaga lume.

Comerțul electronic și COVID-19

Pandemia de COVID-19 a avut un efect atât de masiv asupra stilului de viață general al tuturor celor care au trăit-o, în special al generației mai tinere; era obligat să provoace un efect de undă pe piață.

Sursa: Recensământ

Comerțul electronic era în creștere, dar pandemia din 2020, în ciuda tragediei, a zguduit piața comerțului electronic. Sondajul anual al comerțului cu amănuntul al Biroului de Recensământ al Statelor Unite (ARTS) a raportat datele colectate în 1998 că vânzările online au fost de doar 5,0 miliarde de dolari, comparativ cu post-pandemie în 2020, când vânzările au crescut la 815,4 dolari.

O creștere uluitoare de 43% în comparație cu cele 571,2 miliarde de dolari din 2019. Pentru a finaliza matematica, aceasta este o Markup de 244,2 miliarde USD.

  Cum să faceți și să adnotați capturi de ecran pe iPad folosind Apple Pencil

Experiența utilizatorului în comerțul electronic

Într-un magazin de vânzare cu amănuntul, unele lucruri evidente pot ieși în evidență pentru tine atunci când te gândești să faci experiența mai bună pentru cumpărător, cum ar fi managementul plăcut, un magazin în apropierea locației lor, oferirea de expoziții, crearea unei atmosfere plăcute, organizarea de evenimente la care să participi și multe altele . Lucrurile nu sunt atât de departe pentru utilizatorii care vizitează un site web.

Un site web de comerț electronic bine conceput, care oferă un design frumos, conținut captivant, suport pentru chat live și un aspect curat, îmbunătățește cu siguranță experiența utilizatorului, dar… timpul este prețios. Cercetările arată că o întârziere de doar 1 secundă în timpul de răspuns al unei pagini are ca rezultat un 7% reducere a conversiei.

Cumpărătorul își atrage clientul potențial prin canalul de vânzări, doar pentru ca o pagină web cu încărcare lentă să-l distrugă. Un sondaj arată că participanții au fost dispuși să aștepte aproximativ 6-10 secunde înainte de a renunța.

De asemenea, este important să rețineți că metoda prin care un cumpărător vizitează un site web face diferența. În medie, utilizatorii de dispozitive mobile se confruntă cu timpi de încărcare mai lenți decât utilizatorii de desktop/PC.

Comerț electronic cu abonament

Oamenii sunt creaturi de obișnuință, iar comerțul electronic pe bază de abonament se adresează însăși naturii noastre, oferind un serviciu sau un bun în mod recurent pentru o taxă lunară sau anuală.

Beneficiază un proprietar de afaceri prin aducerea unui flux de numerar stabil, facilitând planificarea pentru extinderea strategiilor și păstrarea clienților. De asemenea, clienții beneficiază de faptul că nu trebuie să-și amintească să cumpere un bun sau un serviciu pe care îl folosesc în mod regulat. Ei pot opta pur și simplu pentru un abonament și îl pot livra la ora și locul stabilit.

În ciuda pandemiei și a războiului actual între Rusia și Ucraina, se estimează că dimensiunea globală a pieței abonamentelor de comerț electronic va crește de la 119,4 miliarde de dolari la 196,3 miliarde de dolari în 2023, la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 64,4%.

Până în 2027, este de așteptat să crească la 1482,11 miliarde USD cu a 65,8% CAGR.

Influencer Marketing în comerțul electronic

Influencer Marketing este o strategie pe care o adoptă companiile pentru a-și aduce serviciul sau produsul în lumina reflectoarelor prin colaborarea cu o organizație sau un individ cu o influență socială semnificativă. De exemplu, unul dintre cei mai mari influenți de pe planetă este Dwyane Johnson, alias The Rock.

Sursa: Statista

În comerțul electronic, marketingul poate fi adesea cheia succesului global. Un sondaj realizat la nivel global în 2023 a raportat că 10-20% din bugetul lor de marketing de către agențiile de marketing și mărcile a fost investit în marketingul de influență.

Securitatea cibernetică a comerțului electronic

Pe măsură ce cota de piață pentru comerțul electronic continuă să crească, preocupările legate de securitatea cibernetică și infracțiunile cibernetice continuă să crească. Este cea mai mare prioritate pentru un site de comerț electronic să se asigure că clienții săi sunt protejați de fraude și escrocherii online, iar datele lor sunt protejate de scurgeri.

Se estimează că e-commerce pierderi din cauza fraudei de plată online sunt uimitoare 41 de miliarde de dolari în 2022, care se așteaptă să crească doar până în 2023, atingând punctul de 48 de miliarde de dolari.

Preocupări privind datele personale

Cu cât cumpărăm mai mult online, cu atât se pare că datele noastre sunt în pericol. Un sondaj arată că 79% dintre consumatori sunt îngrijorați că datele lor riscă să fie furate în timpul cumpărăturilor online.

Este o suferință majoră pentru consumatori modul în care sunt utilizate datele pe care suntem de acord să le oferim unei platforme. Ce date se salvează, până la urmă? Cum este folosit? Este bine protejat?

Sursa: Norton LifeLock

Companiile oferă mult mai multă transparență, răspunzând la întrebările de mai sus pentru a liniști mințile clienților lor. Sunt implementate sisteme de securitate mai bune și sunt colectate doar date relevante pentru produsele/serviciile vânzătorului și pentru consumul acestora.

Această colecție de date îi ajută pe vânzători să obțină mai multe informații despre obiceiurile de cumpărare ale clienților lor, oferind produse mai bune, reclame focalizate și oferte personalizate.

De aceea, în ciuda preocupărilor și a potențialilor factori de risc, din cei 10.000 de adulți chestionați în 10 țări, 64% au raportat că sunt dispuși să accepte riscurile, deoarece le face experiența de cumpărături mult mai convenabilă.

Gânduri de închidere

Comerțul electronic este o piață majoră, iar creșterea și potențialul său sunt incontestabile. O afacere care trebuie să se extindă trebuie să investească într-o platformă de comerț electronic, utilizând strategiile corecte și evitând dezavantajele prin analiza statisticilor și datelor oferite.

Sper că datele și statisticile discutate în această postare v-au ajutat să înțelegeți mai bine spațiul e-commerce.

În continuare, ți-ar plăcea să verifici aceste statistici și date uluitoare Netflix.