Doriți să vindeți o idee, un produs sau un serviciu fără efort? Trebuie să adoptați conceptul de poveste cu vizualizarea datelor!
A spune o poveste convingătoare prin tăierea și tăierea în bucăți a datelor a devenit o abilitate esențială pentru orice carieră și afacere. Dacă doriți să vă asigurați un loc de muncă într-o marcă de renume, trebuie să demonstrați ce puteți face pentru companie arătând fapte bazate pe date.
Sau, dacă marca dvs. vinde ceva, trebuie să prezentați, susținut de date, modul în care produsul/serviciul dvs. poate face diferența.
De asemenea, doriți să vă udați picioarele în vizualizarea datelor și să aveți succes ca profesionist sau ca afacere? Citiți acest articol până la sfârșit!
Cuprins
Ce este vizualizarea datelor?
Când reprezentați grafic datele într-un format vizual ușor de înțeles, aceasta este vizualizarea datelor. În acest proces, oamenii de știință și analiștii de date folosesc diverse elemente de vizualizare a datelor, cum ar fi grafice, diagrame, pivot, hărți termice, hărți și multe altele.
Obiectivul este de a face datele mai accesibile și mai ușor de înțeles pentru public. Angajații, managerii și părțile interesate pot evidenția cu ușurință modele, tendințe și valori aberante în diapozitive de date vizualizate corect.
Veți găsi vizualizarea datelor peste tot în viața personală și profesională. Tablourile de bord colorate pe care le vedeți în aplicațiile de antrenament, finanțe, bursă, utilitate pentru casă inteligentă, navigare în trafic etc., sunt rezultatele vizualizării datelor.
Cum funcționează vizualizarea datelor?
Vizualizarea datelor funcționează prin transformarea numerelor în imagini ușor de înțeles. Dacă explicați tendința de creștere a temperaturii ambientale într-o zi folosind numere simple, oamenii cu greu o vor înțelege.
Cu toate acestea, atunci când desenați o diagramă cu linii din datele de intrare și arătați că temperatura continuă să crească de dimineață, atinge un vârf și apoi scade pe măsură ce se apropie noaptea, graficul va crea o formă de V inversată. Publicul va înțelege acum cu ușurință mișcarea temperaturii pe parcursul zilei.
Vizualizarea datelor funcționează deoarece:
- Oamenii digeră cu ușurință imagini precum forme, culori, fotografii, desene etc., în comparație cu cifrele și textele dintr-o foaie de calcul.
- Graficele, hărțile, diagramele etc., sunt metafore vizuale. Deoarece ființele umane procesează imaginile mai rapid decât textele, pot conecta cu ușurință punctele în timpul vizualizării datelor.
- Datele brute în sine într-o bază de date sau un instrument de foaie de calcul nu dețin nicio valoare. Când organizați datele brute și le vizualizați, adăugați valoare datelor. Datele vizualizate sunt informații acționabile și publicul le poate folosi pentru a rezolva probleme sau pentru a lua decizii.
De ce este importantă vizualizarea datelor?
- Ajută la absorbția rapidă a informațiilor.
- Deoarece primiți cozi vizuale, procesarea informațiilor, extragerea informațiilor și luarea deciziilor devin fără efort.
- Puteți partaja vizualizări cu colaboratori externi și interni cu câteva clicuri.
- Identificarea corelațiilor dintre variabile independente devine o sarcină ușoară.
- Puteți descompune datele complicate în bucăți simple și apoi le puteți vizualiza pentru a avea sens cu ușurință.
Diverse tipuri și exemple de vizualizare a datelor
#1. Grafice liniare
Trebuie să utilizați diagrame cu linii sau grafice pentru a vizualiza datele din seria temporală. Ele sunt foarte asemănătoare cu diagramele de împrăștiere, dar prezintă puncte de date care sunt separate prin intervale de timp. Graficele cu linii unesc segmentele folosind linii și de aici și numele.
#2. Diagrame de zonă
Similar cu diagramele cu linii, oamenii de știință din date folosesc diagramele cu zone pentru a urmări datele în timp. Cu toate acestea, instrumentul colorează zona trasată dintre linii pentru mai multe elemente. Pentru a măsura volumele generale, cum ar fi volumele diferitelor produse vândute în diferite țări, puteți utiliza acest tip de vizualizare a datelor.
#3. Grafice de rețea
Graficele de rețea constau din rețele, noduri, interacțiuni între rețele și căi pentru a forma grafice foarte complexe. Dacă trebuie să identificați modele între rețelele de clustere, atunci puteți utiliza acest format de vizualizare a datelor.
#4. Hărți geografice
Credit imagine: UBS.com
Puteți prezenta și explica datele specifice locației cu ușurință și în mod semnificativ utilizând o vizualizare a datelor de tip hartă geografică. Veți vedea în mare parte distribuția datelor bazate pe volum despre ființele umane, cum ar fi cota de vot, cota de gen, acoperirea internetului, acoperirea cu energie electrică a salubrității etc., în hărțile geografice.
#5. Hărți de copac
Hărțile arborescente folosesc dreptunghiuri imbricate pentru a vizualiza datele ierarhice. Astfel de diagrame folosesc eficient spațiul ecranului. Prin urmare, puteți compara sute de grupuri și cifrele lor de performanță pe un singur ecran. Modelul de vizualizare folosește, de asemenea, diferite nuanțe și temperaturi de culori pentru a reprezenta cifrele de performanță pe care le poartă fiecare grup.
#6. Diagramă cu bare
Graficele cu bare sau diagramele vă ajută să vizualizați datele categorice în raport cu valori distincte. Pe axa X, trebuie să plasați elementele pe care le observați. Apoi, pe axa Y, trasați valorile elementelor corespunzătoare. Astfel, obțineți bare verticale. Cu cât valoarea unui articol este mai mare, cu atât bara este mai mare.
#7. Diagrama Gantt
Diagrama Gantt este cel mai comun tip de vizualizare a datelor pe care îl puteți găsi în managementul de proiect.
Este varianta orizontală a diagramei cu bare. Diagrama Gantt vizualizează sarcinile și progresul lor în funcție de durata fiecărei sarcini. Lungimea orizontală a barelor depinde de începutul, progresia și sfârșitul unei sarcini.
#8. Graficul proporțiilor
Acest tip de vizualizare a datelor prezintă datele într-un grafic în formă de cerc. Când trebuie să comparați diferite produse sau servicii în funcție de veniturile lor, puteți utiliza acest grafic. Aici, considerați întreaga zonă a celulei ca fiind 100%. Apoi, în funcție de valoarea procentuală a fiecărui element, le distribuiți în întreaga zonă a celulei.
Cazuri de utilizare de vizualizare a datelor
Identificarea tendințelor și a vârfurilor
Cazul de utilizare principal este identificarea tendințelor, modelelor, relațiilor dintre produse/servicii etc., dintr-un set de date brute. Dacă observați o creștere bruscă a tendințelor de-a lungul unui set de date pe termen lung, puteți considera că evenimentele cresc în acele intervale.
De exemplu, în timpul evenimentului de Vinerea Neagră, este posibil să observați rapid o creștere a vânzărilor de produse/servicii pe platformele de comerț electronic.
Obiectivele de monitorizare
Oamenii de știință de date creează tablouri de bord interactive folosind vizualizarea datelor. Aceste tablouri de bord vă pot arăta productivitatea, utilizarea resurselor, valorile de performanță, vânzările, rentabilitatea investiției în marketing etc. Puteți, de asemenea, să faceți selecții și modificări minore în tabloul de bord pentru vizualizarea personalizată a punctelor de date.
Accesarea datelor
Companiile trebuie să furnizeze informații angajaților lor într-un format ușor de digerat. Aici puteți utiliza și vizualizarea datelor. În locul datelor brute, puteți trimite diverse diagrame și grafice pentru vânzări, marketing, buget, venituri, cheltuieli generale etc.
Acum, găsiți mai jos cele mai bune practici pe care ar trebui să le urmați pentru ca proiectul dvs. de povestire de vizualizare a datelor să aibă succes:
Specificația publicului țintă
Trebuie să creați o prezentare de vizualizare a datelor analizând publicul țintă. Dacă publicul provine dintr-un mediu tehnic puternic, puteți include instrumente complexe de vizualizare, cum ar fi grafice de rețea, histograme, hărți arbore, diagrame Gantt etc.
Aceste grupuri de participanți ar putea fi profesioniști, profesori, oameni de știință, directori etc. și sunt conștienți de instrumente complexe de vizualizare a datelor.
Dimpotrivă, dacă vă prezentați constatările unui public non-tehnic, rămâneți la diagrame simple precum diagrame de dispersie, diagrame cu bare, diagrame cu linii etc.
Acest grup de audiențe în principal utilizatori finali, trecători într-un eveniment de marketing, potențiali, clienți potențiali etc., care înțeleg datele cu cozi vizuale. Este posibil să nu cunoască principiile de bază ale diagramelor și graficelor pe care le utilizați.
Definiți Scopul
Indiferent dacă utilizați una sau mai multe diagrame vizuale în prezentarea dvs., asigurați-vă că definiți scopul fiecărui grafic. Nu lăsa pe seama publicului. Dacă o faci, s-ar putea să nu obții atenția pe care o vrei de la ei.
De exemplu, în vizualizarea datelor site-ului web de marketing Google Analytics de mai sus, există patru grafice: diagrame cu linii, hărți geografice, grafice cu bare orizontale etc. Acum, dacă priviți cu atenție imaginea, veți vedea diferite definiții pentru fiecare vizualizare.
- Un grafic cu linii pentru tendința sesiunilor de pe site
- O hartă geografică pentru tendințele la nivel de țară
- O diagramă cu bare orizontale pentru tendințele bazate pe canal
Utilizarea elementelor corecte de vizualizare
Diagramele diferite au cazuri de utilizare diferite. Nu puteți utiliza un grafic de rețea în locul unui grafic cu bare. Prin urmare, înțelegeți datele și apoi selectați o metodă de vizualizare. Consultați secțiunea „Tipuri și exemple de vizualizare a datelor” de mai sus pentru mai multe îndrumări privind alegerea graficului potrivit.
În zilele noastre, multe instrumente de manipulare a datelor, cum ar fi Google Sheets, Excel etc., oferă versiuni 3D ale multor diagrame și grafice comune. De exemplu, o diagramă circulară 3D. Cu toate acestea, utilizarea diagramelor 3D are diverse limitări.
Uneori, o diagramă circulară 3D nu vizualizează datele așa cum ar trebui să o faceți. Într-un plan 3D, trebuie să puneți și mai multe etichete. În cele din urmă, ai putea distorsiona vizualizarea și povestea. Prin urmare, rămâneți la diagrame și grafice 2D, deoarece publicul le înțelege cu ușurință.
Etichetarea corectă
Nu uitați să etichetați graficele și diagramele pe care le utilizați în proiectul dvs. de vizualizare a datelor. De exemplu, trebuie să menționați valorile pentru axa X/Y, numele articolelor, legendele, intervalul de timp pentru colectarea datelor etc.
În imaginea de mai sus, veți găsi etichete pentru fiecare element din slide-ul de vizualizare a datelor. Ajută publicul să citească diagramele, graficele și tabelele.
Ori de câte ori utilizați bare și diagrame 2D, asigurați-vă că începeți graficul de la intersecția X și Y, unde ambele sunt zero. Dacă inversați acest lucru și începeți dintr-un punct în care axa Y nu este zero, vizualizarea ar putea induce în eroare utilizatorul.
Puncte de date digerabile și mai simple
Includeți doar câteva vizualizări cu date pe ecran. Bazați-vă mai ales pe imagini, ilustrații și videoclipuri pentru a spune povestea. Când explicați punctele de date, utilizați termeni obișnuiți în loc de terminologia din industrie.
De exemplu, în imaginea de mai sus pentru Raportul de prezentare generală Google Ads, am folosit doar patru instrumente pentru a vizualiza datele: tablouri de bord, diagrame cu linii, diagrame circulare și un tabel.
Cu toate acestea, puteți îmbunătăți aceeași vizualizare explicând termenii din industrie precum CTR-uri, afișări, conversii etc.
Utilizarea corectă a culorilor și a fonturilor
Trebuie să utilizați culori diferite pentru a separa punctele de date. Când utilizați culori, asigurați-vă că diapozitivul general arată liniștitor pentru ochi. Nu utilizați culori foarte contrastante. Publicul se va simți obosit în ochii lor în timp ce se uită la topuri mult timp.
De asemenea, utilizați fonturi ușor de citit pentru numere și alfabete. Utilizați fonturi Sans Serif, deoarece arată mult mai bine atunci când prezentați seturi mari de date. În plus, încercați să utilizați un font mare și aldine, astfel încât publicul să poată vizualiza cu ușurință datele.
Crearea unei narațiuni
Povestirea dvs. bazată pe date are nevoie de o narațiune sau o poveste. Începeți cu o problemă convingătoare la care publicul se poate identifica personal. Apoi începeți să explicați cifrele pe care le generează produsul/serviciul dvs. În cele din urmă, prezentați produsul/serviciul dvs. ca o soluție.
Puteți crea o narațiune grozavă folosind următoarele:
- O linie de tendință pentru a vizualiza pierderile în timp
- Un grafic de comparație pentru a arăta cum diferă produsul dvs. de celelalte
- Creați un tabel de ordine de clasare pentru a arăta că produsul dvs. se află în partea de sus atunci când comparați diverse caracteristici cu alte produse
- Un grafic de dispersie pentru a arăta că creșterea afacerii clientului este proporțională cu utilizarea produselor sau serviciilor dvs
Urmați modelele vizuale standard
Publicul dvs. din emisfera vestică citește de la stânga la dreapta, apoi de sus în jos, din nou de la stânga la dreapta. Acest model de citire este cunoscut sub numele de model Z. Prin urmare, dacă vizați țări occidentale, plasați grafica într-un model Z.
Astfel, puneți prima diagramă în partea stângă sus a slide-ului. Apoi, în dreapta ei imediată, puneți o altă vizualizare a datelor care se referă la diagramă din partea stângă. Acum, plasați următorul grafic asociat în colțul din stânga jos și diagrama finală în partea dreaptă în jos.
Sincronizați povestea datelor
Datele pe care le prezentați trebuie să vă susțină povestea. Uneori, erorile site-ului sau sistemele de securitate a e-mailului pot restricționa conținutul sau imaginile. Atunci publicul nu va putea înțelege reprezentarea grafică a datelor. Prin urmare, etichetarea este importantă, astfel încât publicul să poată înțelege povestea direct din elementele vizuale.
Fără îndoială, puteți vizualiza de la zero folosind aplicații pentru foi de calcul precum Microsoft Excel sau Google Sheets. Cu toate acestea, există instrumente de vizualizare a datelor mai avansate și mai inteligente disponibile pe piață.
În astfel de instrumente, doar importați datele brute, definiți un caz de utilizare și obțineți vizualizări formatate în câteva secunde. Puteți verifica instrumente precum Tableau Public, Looker Studio, Microsoft Power BI, Open Refine etc.
Încheierea
Până acum, ați trecut prin elementele de bază ale vizualizării datelor, cum ar fi definiția, tipurile, metoda de lucru, importanța, cazurile de utilizare și exemplele acesteia. În plus, ați învățat cele mai bune practici de vizualizare a datelor pe care trebuie să le urmați pentru a spune o poveste convingătoare și captivantă folosind datele de afaceri.
Urmează cele mai bune instrumente de business intelligence și instrumentul de vizualizare a datelor FusionCharts pe care poate nu doriți să le ratați.