Un ghid pentru SEO local

Optimizarea SEO locală, în special pentru motorul de căutare Google, reprezintă o metodă accesibilă și eficientă de a atrage, în mod organic, un număr sporit de clienți potențiali și cumpărători.

Ajustarea strategiei de afaceri pentru căutările de tipul „În apropiere de mine” contribuie la perfecționarea strategiei SEO locale.

În ultimii cinci ani, volumul căutărilor „În apropiere de mine” a înregistrat o creștere semnificativă. Google Trends indică faptul că utilizatorii din SUA, Marea Britanie, Canada, Australia și Africa de Sud utilizează această sintagmă din ce în ce mai des.

Vă invităm să parcurgeți întregul articol pentru a acumula cunoștințe specializate despre elaborarea strategiilor de optimizare SEO locală și a căutărilor „În apropiere de mine”.

Ce presupune SEO local?

SEO local reprezintă procesul de optimizare a prezenței în motoarele de căutare, orientat spre rezultatele căutărilor locale. În contextul Google, SEO local înseamnă o vizibilitate mai mare a afacerii sau brandului dvs. în Google Map Pack sau Google Search Local Pack.

Google SERP (pagina cu rezultatele motorului de căutare) își propune să ofere întotdeauna cele mai relevante rezultate pentru utilizatori. De exemplu, când un utilizator caută „librării lângă mine” în Căutarea Google, Google SERP va afișa trei profiluri de afaceri Google, cele mai relevante, sub forma unui Local Pack sau Map Pack, folosind tehnologii precum Wi-Fi, date celulare, GPS și alte sisteme de localizare.

Google SERP evaluează toate datele din profilele Google Profilul Companiei pentru afacerile relevante și clasează primele trei mărci în pachetul local sau pachetul de hărți. Astfel, este esențial ca profilul companiei dvs. să fie complet, incluzând numele firmei, numărul de telefon, orele de deschidere și închidere, link-ul către site, materiale video, fotografii, evaluări, recenzii și alte detalii relevante.

De ce este important SEO local?

Cuvintele cheie locale au un clasament superior în Google

Consumatorii preferă, din motive de economie de timp și efort, să aleagă servicii și produse din vecinătatea lor. Prin urmare, este mai avantajos pentru o afacere să se claseze pentru cuvinte cheie locale, decât la nivel național sau internațional. Aceasta este motivul pentru care tot mai multe companii își concentrează eforturile pe clasarea cuvintelor cheie locale.

Transformarea facilă a căutărilor online în achiziții offline

În prezent, majoritatea consumatorilor caută online un produs înainte de a se deplasa fizic la un magazin pentru a-l cumpăra. Prin intermediul SEO local, afacerea dvs. poate apărea în primele rezultate, iar dacă produsul sau serviciul dvs. se dovedește atractiv, consumatorii vor alege să cumpere de la dvs., în loc să caute în altă parte.

Creșterea traficului pe site de la utilizatorii locali

SEO local înseamnă o mai mare vizibilitate în rândul clienților din zonă. În mod frecvent, utilizatorii vizitează site-urile web din rezultatele de top. Astfel, site-ul dvs. va beneficia de o vizibilitate sporită, trafic relevant și o mai bună promovare a brandului, aspecte care se vor traduce în creșterea vânzărilor.

Publicitate locală gratuită

SEO local acționează și ca publicitate online gratuită pentru compania dvs., permițându-vă să interacționați cu consumatorii fără costuri suplimentare. Puteți expune informații vitale precum adresa, numărul de contact, adresa de email, meniul de produse, programul de lucru, zilele de sărbătoare etc., potențialilor clienți.

Ce este o căutare „În apropiere de mine”?

Căutarea „În apropiere de mine” este o tehnică de a obține rezultate de căutare hiper-locale de la motoarele de căutare compatibile. Iată cum funcționează:

  • Utilizatorul deschide un motor de căutare precum Google, Yahoo sau Bing.
  • Introduce produsul sau serviciul dorit, adăugând și expresia „În apropiere de mine”.
  • Exemple includ: librării „În apropiere de mine”, restaurante „În apropiere de mine”, benzinării „În apropiere de mine” și altele similare.
  • Expresia „În apropiere de mine” indică faptul că utilizatorul dorește doar rezultate locale.
  • Ca răspuns, motorul de căutare prezintă cele mai bune opțiuni, clasate în funcție de date și recenzii, în fruntea tuturor rezultatelor.

Motorul de căutare Google este foarte bine adaptat pentru căutările de tipul „În apropiere de mine”. Acesta afișează carduri speciale pe pagina de rezultate, care permit utilizatorului să identifice rapid cele mai bune afaceri. De exemplu, când efectuați o căutare „În apropiere de mine” pe Google, primiți un card Local Pack înaintea tuturor rezultatelor. Dacă repetați căutarea în Google Maps, veți obține, de asemenea, rezultate relevante în pachetul de hărți.

Datele Google Trends arată că interesul pentru căutările „În apropiere de mine” a crescut constant în ultimii ani. Potrivit Google Trend, căutarea „În apropiere de mine” a atins o medie de 90 de puncte de interes în 2022, ceea ce indică o popularitate foarte mare a acestei expresii.

Mai jos este o listă a popularității căutării „În apropiere de mine” pe țări:

  • Statele Unite ale Americii: 100
  • Australia: 47
  • Regatul Unit: 46
  • Canada: 44
  • Malaezia: 35

Companiile locale pot beneficia semnificativ de optimizarea pentru căutările „În apropiere de mine”. Dacă respectă abordarea corectă în materie de SEO și conținut pentru Google Maps și Google Business, pot obține următoarele avantaje:

  • O apariție frecventă a afacerii lor în cardurile Local Pack și Map Pack.
  • Mai mulți utilizatori vor primi informații despre afacerea dvs., cum ar fi numerele de telefon, adresele site-urilor web, adresele de e-mail etc.
  • Utilizatorii pot contacta direct birourile dvs. de asistență pentru informații despre produse sau servicii.
  • Echipa dvs. de marketing poate colecta informații diverse despre potențialii clienți, prin intermediul apelurilor telefonice, e-mailurilor și click-urilor pe site.
  • Echipa de vânzări sau marketing poate elabora oferte personalizate pentru clienții noi și poate obține rapid comenzi și contracte.

Impactul celei mai recente actualizări Google Local Search

În noiembrie 2021, Google a introdus o actualizare a algoritmului, denumită Actualizarea Vicinity, care vizează rezultatele căutărilor locale. Această actualizare a reechilibrat factorii de clasare responsabili pentru generarea rezultatelor căutărilor locale.

Google a recomandat companiilor să continue să respecte cele mai bune practici SEO locală pentru a se clasa în căutările „În apropiere de mine”. Aceasta a inclus și principalii factori de clasare pentru generarea rezultatelor căutărilor locale. Acești factori sunt:

#1. Relevanța: cât de relevant este profilul dvs. de afaceri pentru o anumită interogare de căutare. De exemplu, un profil axat pe produse de patiserie cu ciocolată va avea șanse mai mari de a se clasa pentru o căutare similară, comparativ cu un profil axat pe produse de patiserie cu căpșuni.

#2. Distanța: Google ia în considerare și distanța dintre locația afacerii dvs. și locația menționată în căutare. Companiile cele mai apropiate vor primi o prioritate mai mare în rezultatele căutărilor locale.

#3. Proeminența: popularitatea afacerii dvs. va fi luată în considerare la clasarea în rezultatele căutărilor. Cu cât compania dvs. este mai cunoscută (pe baza evaluărilor și recenziilor), cu atât sunt mai mari șansele de a apărea în căutările locale.

Deoarece ponderea fiecărui factor a fost reajustată, iar Google nu dezvăluie ponderea exactă a fiecărui factor de clasare, reevaluarea eforturilor dvs. este cea mai bună modalitate de a răspunde acestei actualizări.

Cum să vă optimizați afacerea pentru căutarea „În apropiere de mine”?

Dacă doriți să deserviți comunitatea locală cu produsele sau serviciile dvs., adaptarea companiei pentru căutările „În apropiere de mine” ar trebui să fie o prioritate. Iată câteva sfaturi pentru succes în căutările locale Google:

Creați un profil Google Profilul Companiei

Primul pas pentru a obține succes în căutările „În apropiere de mine” este crearea unui profil Google Profilul Companiei pentru afacerea dvs. Acest profil este un instrument gratuit oferit de Google, pe care antreprenorii și organizațiile non-profit îl pot utiliza pentru a-și promova activitatea pe Google Maps și Google Search.

Toate informațiile introduse în profilul Google Profilul Companiei trebuie să fie actualizate și corecte. În caz contrar, Google nu va afișa numele companiei dvs. atunci când cineva caută un serviciu „În apropiere de mine” pe care îl oferiți. Mai mult, profilul oferă clienților informații suplimentare care îi ajută să decidă dacă aleg sau nu compania dvs.

Geocodificați imaginile

Adăugarea informațiilor necesare nu este suficientă pentru căutările „În apropiere de mine”; trebuie să includeți și imagini relevante. De cele mai multe ori, clienții potențiali analizează imaginile pentru a obține o idee clară despre produse, servicii sau companie în ansamblu.

Prin urmare, evitați fotografiile de tip stock și prezentați afacerea folosind imagini originale ale magazinului, personalului, produselor și meniului (dacă aveți un restaurant). Nu uitați să adăugați și etichete alternative și etichete de titlu precise și optimizate pentru fotografii. Utilizarea cuvintelor cheie țintă ca etichete „alt” și titlu crește șansele de clasare în căutarea locală.

NAP și recenzii pozitive

NAP înseamnă Nume, Adresă și Număr de Telefon. Profilul Google Profilul Companiei trebuie să includă aceste trei informații într-un format ușor de citit și înțeles. Adăugați programul de lucru, adresa URL a site-ului web și categoria corectă a companiei.

În majoritatea platformelor de listare, există o secțiune de recenzii, pe care clienții o consultă înainte de a alege o companie sau afacere. Cu cât obțineți mai multe recenzii pozitive, cu atât mai mulți oameni vor fi interesați de afacerea dvs. În afară de a solicita clienților fideli să ofere evaluări și recenzii bune, este recomandat să răspundeți la toate recenziile, pentru a arăta că sunteți activi.

Repere și denumiri ale cartierelor

Multe companii sunt cunoscute în lumea offline sub un alt nume. Dacă acesta este și cazul companiei dvs., este esențial să includeți și acest nume în rezultatele căutărilor locale, având un impact pozitiv asupra clasamentului local. De exemplu, dacă magazinul dvs. este cunoscut oficial ca Pizza World, dar localnicii îl numesc Henry’s Pizza, trebuie să adăugați și al doilea nume în profilul dvs. de afaceri.

Mai mult, nu uitați să includeți repere pentru magazin sau afacere. Dacă un localnic dorește să vă viziteze, reperul îl va ajuta să vă găsească mai ușor.

Ancoră geografică

Pentru a obține o clasare superioară în căutările „În apropiere de mine”, este important să obțineți backlink-uri relevante și autorizate pentru textul ancora cu informații geografice. Aceasta va contribui la îmbunătățirea clasamentului companiei în căutările locale Google.

De exemplu, pentru a vă clasa în căutările „În apropiere de mine” pentru „cele mai bune restaurante lângă Turnul Eiffel”, este necesar să obțineți backlink-uri de pe alte site-uri web, utilizând textul ancora, precum „cele mai bune restaurante din Paris”, „restaurante lângă Turnul Eiffel” sau expresii similare.

Link-uri locale din conținut

Adăugarea unei secțiuni de blog pe site-ul dvs. web și publicarea regulată de articole relevante, crește șansa de a obține o poziție mai bună în căutările „În apropiere de mine”. În acest mod, puteți obține rapid link-uri interne către paginile dvs. de destinație, cu ajutorul cuvintelor cheie preferate.

Puteți folosi blogul pentru a vă promova produsele sau compania, informând în același timp cititorii despre noutățile în materie de produse. Aici puteți publica și interviuri cu influenceri care vă promovează afacerea, sau articole informative care răspund la întrebările frecvente ale utilizatorilor despre serviciile oferite.

Site-uri web adaptate dispozitivelor mobile

La mijlocul anului 2019, Google a implementat o strategie de indexare orientată spre dispozitivele mobile. Aceasta înseamnă că Google acordă prioritate site-urilor web care sunt adaptate pentru dispozitivele mobile. Motivul este simplu: majoritatea căutărilor Google se fac de pe dispozitive mobile.

Pentru a profita la maximum de această schimbare, este necesar să dețineți site-uri web responsive, care oferă experiențe personalizate utilizatorilor, indiferent de dispozitivul folosit. De asemenea, evitați folosirea adreselor URL separate pentru site-ul desktop și site-ul mobil, deoarece în acest caz, adresa URL mobilă va fi indexată înaintea celei desktop.

Marcaj Schema

O metodă utilă de a diferenția afacerea de concurență este marcarea Schema. Acesta permite motoarelor de căutare precum Google să obțină informații despre afacerea dvs. și să le afișeze sub formă de fragmente îmbogățite. Un fragment care conține toate datele necesare (adresă, date de contact, orele de funcționare) este suficient pentru a atrage potențialii clienți.

Pentru a asigura acuratețea și afișarea în panoul de cunoștințe, adăugați marcajul Schema pe pagina de start. Totuși, includeți în marcajul Schema doar datele pe care doriți să le afișați pe pagina web.

Creați pagini pentru toate locațiile în care operează compania dvs.

Dacă afacerea dvs. are mai multe locații, nu este recomandat să le listați pe toate pe o singură pagină, cu scopul de a economisi timp și efort. Această abordare ar putea afecta clasamentul local. Prin urmare, este indicat să aveți pagini de destinație separate, conținând informații specifice pentru fiecare locație, precum adresa, personalul și orele de deschidere.

Acest sfat este valabil indiferent dacă aveți sucursale în țări diferite sau în locații diferite din același oraș.

Optimizarea pentru căutări vocale „În apropiere de mine”

Creșterea utilizării căutărilor vocale implică faptul că și companiile trebuie să își ajusteze strategiile de căutare locală. Modul în care formulăm căutările verbal și în scris diferă semnificativ. Oamenii tind să folosească un limbaj informal și să adreseze întrebările ca întrebări complete atunci când interacționează cu asistenți smart home, precum Alexa, Siri și Google Home.

De exemplu, o căutare verbală ar putea suna „de unde pot obține cele mai bune servicii de manichiură „În apropiere de mine”, în timp ce aceeași căutare sub forma text ar putea fi „cea mai bună manichiură „În apropiere de mine””. Prin urmare, optimizarea SEO pentru căutări vocale locale este esențială pentru a atrage mai mulți clienți potențiali.

Concluzie

Acest articol a analizat principalele aspecte ale căutărilor „În apropiere de mine”. Acum, odată ce sunteți familiarizați cu importanța SEO local și modul în care puteți optimiza profilul companiei pentru a obține o poziție superioară în căutările „În apropiere de mine”, implementați aceste strategii pentru a asigura prosperitatea afacerii.

De asemenea, vă încurajăm să testați cele mai bune API-uri SEO din industrie, pentru a beneficia la maximum de optimizarea SEO.