Un ghid introductiv pentru alăturarea și accesul la Metaverse [+7 Platforms]

Metaverse oferă utilizatorilor o nouă modalitate de a juca, de a socializa, de a educa, de a lucra și de a face achiziții. Să explorăm cum să vă alăturați și să accesați Metaverse și câteva platforme populare de metaverse.

Metaverse a devenit popular recent, dar nu este un concept nou. Cea mai veche idee de bază asociată cu Metaversul a început în secolul al XIX-lea. În 1838, Sir Charles Wheatstone a introdus „viziunea binoculară”, o combinație de două imagini pentru ochi diferiți pentru a crea o imagine 3D.

Prima utilizare a „metaversului” a fost făcută de Neal Stephenson în romanul său „Snow Crash” în 1992. În acest roman, Stephenson menționează Metaversul ca un loc virtual în care personajele sale folosesc avatarele pentru a interacționa.

În 2010, Palmer Luckey a dezvoltat un prototip pentru căști VR. Aceste căști aveau un câmp vizual impresionant de 90 de grade. În 2012, Luckey a lansat Oculus VR, pe care Facebook l-a achiziționat ulterior în 2014 pentru 3 miliarde de dolari.

De asemenea, în 2014, Samsung și Sony au anunțat crearea de căști VR. În același an, Google a lansat Google Glass și căști VR Cardboard la preț redus. Rebranding-ul Facebook la Meta în 2021 a fost una dintre cele mai populare activități din istoria metaversului.

Metaverse este o lume virtuală care reprezintă aspecte ale lumii fizice folosind tehnologii avansate. Tehnologiile utilizate în mod popular includ Realitatea Augmentată (AR), Realitatea Virtuală (VR), Inteligența Artificială (AI), monedele digitale și platformele de social media.

Folosind Metaverse, îți poți petrece timpul într-o lume digitală făcând lucruri care te entuziasmează. Puteți să vă creați avatarul personalizat și să interacționați cu alte avatare și obiecte digitale. Metaverse este considerat în principal un joc video 3D, dar Metaverse nu se limitează doar la jocuri. În afară de jocuri, îl puteți folosi pentru educație, socializare, creare de proiecte, petreceri, modă și divertisment, pentru a numi câteva cazuri de utilizare.

Metaverse constă din patru tipuri diferite în funcție de cazurile lor de utilizare. Să aruncăm o privire la acestea:

  • Realitate Augmentată: Această metodă include o proiecție a informațiilor cu ajutorul dispozitivelor digitale precum dispozitive inteligente sau smartphone-uri în lumea reală.
  • Lumile oglinzilor: așa cum sugerează și numele, lumea oglinzii creează un spațiu identic cu lumile reale și virtuale.
  • Lumi virtuale: Lumea virtuală este un spațiu virtual în care vă puteți muta avatarele personalizate folosind grafică 3D.
  • Lifelogging: Lifelogging constă într-un spațiu virtual în care acțiunile și datele din realitate sunt transmise lumii virtuale.
  • Cerințe de software și hardware Metaverse

    Deoarece am discutat despre cazurile de utilizare, importanța și tipurile de Metaverse, este, de asemenea, esențial să înțelegem cerințele software și hardware necesare. Deci, haideți să ne aprofundăm în asta.

    Cerințe software

    Cerințele software recomandate de care aveți nevoie pentru a avea o experiență lină în metaverse sunt enumerate mai jos:

    • OS: Cel puțin Windows 7 sau 8.
    • Memorie: minim 4 GB RAM.
    • Procesor: Quadcore 2,0 GHz sau mai mult.
    • Grafică: compatibil SM 3.0, compatibil DirectX 9.0c, Nvidia GeForce 8800 GTS, 512 MB VRAM sau mai bun.
    • Stocare: minim 8 GB spațiu liber.
    • Rețea: conexiune la internet de bandă largă de mare viteză.
    • DirectX: Versiunea 9.0c.
      Lootie coduri gratuite Mystery Box: Valorificați acum

    Cerințe hardware

    Puteți obține o experiență imersivă de bază la un buget redus cu Google Cardboard, care începe de la doar 9,00 USD. Dar, dacă doriți să obțineți o experiență metaverse grozavă, trebuie să alegeți dispozitivele enumerate mai jos:

    Oculus Quest 2: Oculus oferă utilizatorilor o experiență VR de calitate cu căștile lor Quest 2. Puteți conecta aceste căști VR la dispozitivul mobil sau la computer.

    Skinetic de la Actronika: Căștile VR oferă o experiență grozavă de realitate virtuală. Skintec duce această experiență la nivelul următor adăugând simțul tactil.

    HoloLens 2 de la Microsoft: HoloLens este un salt semnificativ pentru proiectele AR ale Microsoft. De asemenea, au inventat termenul de „realitate mixtă” pentru dispozitivele lor AR.

    HoloLens folosește optică avansată, procesare holografică și senzori multipli care se îmbină fără probleme cu mediul său. Mai mult, Microsoft a semnat un contract oficial pentru a furniza HoloLens în valoare de 22 de miliarde de dolari cu armata SUA în 2021.

    Cum este conectat Crypto la Metaverse?

    Crypto și Metaverse sunt două lucruri diferite, dar acestea două depind în mare măsură de tehnologia fundamentală: blockchain. Atât cripto, cât și Metaverse folosesc tehnologia blockchain pentru a beneficia de natura lor descentralizată. Mai exact, descentralizarea ajută proiectele să interacționeze cu utilizatorii lor fără o autoritate centrală de control.

    Platformele metaverse pot folosi NFT-uri pentru a crea avatare care îi ajută pe utilizatori să determine valoarea unui anumit avatar pe baza valorii sale cripto. De asemenea, platformele metaverse pot recompensa utilizatorii cu jetoane native sau alte criptomonede direct în portofelul lor cripto.

    Folosind un portofel cripto, puteți folosi diferite platforme metaverse, evitând procesele tradiționale complexe de înregistrare. Cele mai populare proiecte metaverse oferă tokenul lor nativ pentru achiziționarea de active digitale.

    Combinația dintre Metaverse și cripto crește dramatic caracteristicile de securitate ale platformelor metaverse. Odată cu creșterea proiectelor legate de cripto, dezvoltatorii de metaverse pot beneficia și prin crearea unei comunități în jurul spațiului cripto.

    De ce investesc mărcile în Metaverse?

    S-ar putea să fi citit despre companii și mărci de top care investesc în Metaverse. Unele nume celebre sunt Meta, Google, Microsoft, Nvidia, Roblox, Shopify, Nike și Epic Games. Principalul obiectiv din spatele acestor investiții masive este de a oferi o experiență de calitate utilizatorilor lor. În afară de asta, mărcile își pot viza publicul de nișă folosind Metaverse.

    Metaversul și dezvoltarea lui sunt considerate o etapă de început în comparație cu posibilitățile imense. Mărcile doresc să folosească această oportunitate pentru a rămâne în fața concurenților lor, obținând avantajul „primul motor” în domeniile lor respective.

    Ținând cont de punctele menționate mai sus, să aruncăm o privire la cele mai recente tendințe metaverse:

    • Evenimente metaverse: În 2020, concertul Fortnite bazat pe metaverse al lui Travis Scott a fost vizionat de 12,3 milioane de fani. Acest eveniment demonstrează de unul singur potențialul organizării de evenimente pe platforme metaverse. Celebrități precum Narshmello și Ariana Granade au condus și ele cu succes concerte metaverse.

    • AR și VR îmbunătățite în jocuri: creșterea cererii pentru jocurile metaverse și nevoia de tehnologie de calitate asociată cu 3D, AR și VR au crescut, de asemenea. Intrarea unor giganți ai tehnologiei precum Microsoft, Meta, Google, Sony, HP, HTC și alții a ajutat la revoluționarea dispozitivelor pentru a oferi o experiență superioară utilizatorului. În afară de asta, aceste companii au jucat un rol crucial în adoptarea metaversului.
    • Implementarea NFT-urilor în Metaverse: NFT este un alt termen popular în cripto. Este utilizat pe scară largă pentru a crea avatare metaverse. NFT-urile ajută la menținerea fiecărui avatar unic, iar platformele metaverse permit utilizatorilor să vândă sau să cumpere diferite NFT.
      Este sigur să previzualizați e-mailul dvs.?

    Acum că ați acoperit cele mai importante subiecte legate de Metavers, s-ar putea să vă gândiți, cum mă pot alătura Metaversului? Să sărim direct în asta.

    Cum să vă alăturați și să accesați Metaverse?

    Dacă ești nou în Metaverse și crezi că a te alătura lui este complex, atunci nu este adevărat. Procesul de alăturare și acces la Metaverse este simplu. Să aruncăm o privire la pașii pe care utilizatorii noi trebuie să-i urmeze pe platformele metaverse:

    #1. Accesați platforma oficială metaverse la care doriți să vă alăturați. Să luăm ca exemplu Decentraland.

    #2. În pasul următor, alegeți tipul dvs. de acces la metaversul Decentraland. Puteți prefera să continuați cu browserul sau să utilizați o aplicație dedicată.

    #3. După ce ați ales tipul de acces, aveți alte două opțiuni. O opțiune este să continuați ca oaspete sau vă puteți conecta portofelul cripto la Decentraland.

    #4. Dacă alegeți să utilizați un cont de invitat, puteți continua cu următorul pas fără niciun alt proces. Dar dacă doriți să vă salvați datele, conectați portofelul Metamask cu metaversul Decentraland.

    #5. După procesul de conectare, trebuie să vă alegeți avatarul. Sunteți liber să alegeți și să vă personalizați avatarele în consecință. În plus, îți poți schimba avatarul în orice moment.

    #6. După ce selectați un avatar, trebuie să furnizați un nume. După selectarea și denumirea avatarului, faceți clic pe butonul „Următorul”.

    #7. După ce faceți clic pe butonul „Următorul”, sunteți dus la metaversul Decentraland. Acum puteți explora diverse orașe virtuale, clădiri, cafenele etc. În plus, un asistent virtual vă va ajuta dacă aveți nevoie de îndrumare.

    Am parcurs pașii pentru a accesa și a ne alătura Metaverse luând Decentraland ca exemplu. S-ar putea să vă gândiți, ce se întâmplă dacă vreau să accesez o altă platformă metaverse? Nu vă faceți griji; majoritatea platformelor metaverse urmează un proces similar.

    Cum va transforma Metaverse tehnologia și marketingul?

    Cererea de platforme virtuale este probabil să crească în viitor. Participarea activă a utilizatorilor ajută la îmbunătățirea calității experiențelor oferite pe platformele metaverse.

    Metaverse va juca un rol crucial în comerțul electronic, educație, călătorii și turism, proprietate digitală, jocuri, concerte virtuale și multe altele. De exemplu, veți putea încerca și testa o colecție de modă pe avatarul dvs. înainte de a o cumpăra.

    Educația poate deveni mai interactivă și mai distractivă folosind platformele metaverse. Noii angajați pot urma cursuri folosind VR pentru a obține cunoștințe și experiență mai bune. Unitățile de producție pot trimite instrucțiuni bazate pe lucru folosind AR.

    Metaverse are, de asemenea, un potențial de marketing enorm. Clienții percep mărcile din Metaverse ca fiind extrem de inovatoare, așa că este un loc bun de comercializare, oferind experiențe de înaltă calitate.

    Brandurile pot colabora cu platformele metaverse pentru a-și face publicitate și a-și promova produsele. De exemplu, în 2021, Vans le-a oferit utilizatorilor Roblox skateboard-uri virtuale folosind magazine virtuale. În plus, Gucci a colaborat cu VRChat și Roblox pentru a-și lansa pantofii lor virtuali, The Gucci Virtual 25.

      Cum îți poți schimba adresa de e-mail pe PS4

    Cele mai bune platforme metaverse

    Pe măsură ce am trecut prin subiectele importante legate de Metavers, să ne uităm la platformele de top referitoare la Metavers:

    #1. Decentraland

    Decentraland este o platformă metaverse populară construită pe Ethereum. Puteți cumpăra și vinde terenuri virtuale numite LANDS. MANA este criptomoneda folosită pentru a cumpăra și vinde TERENURI.

    Vă puteți alătura și accesa cu ușurință platforma metaverse oferită de Decentraland. Printre mărcile majore ale Decentraland se numără Adidas, Samsung, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger și multe altele. Utilizatorii pot cumpăra, de asemenea, avatare și alte articole digitale, cum ar fi NFT-uri.

    #2. Axie Infinity

    Axie Infinity este o platformă puternică de jocuri metaverse construită pe Ethereum. Creaturile virtuale prezente în Axie Infinity se numesc Axies. Utilizatorii pot cumpăra terenuri tokenizate din patria Axie, Lunacia, pentru a construi case și baze pentru Axies.

    AXS este simbolul nativ al lui Axie Infinity pe care îl puteți folosi pentru a cumpăra parcele virtuale. În afară de asta, proprietarii de terenuri sunt și recompensați cu jetoane AXS.

    #3. Viața Avakin

    Dacă sunteți în căutarea unei platforme metavers care oferă simulare de viață 3D, atunci Avakin Life este o alegere excelentă de încercat. Platforma vă ajută să vă personalizați avatarul cu diferite garderobe în funcție de cea mai recentă modă.

    Utilizatorii au, de asemenea, opțiunea de a-și selecta casa și locația de vis. În plus, utilizatorii pot participa și la noi aventuri, evenimente și petreceri. Avakin Life este disponibil în App Store și Google Play.

    #4. Microsoft Mesh

    Microsoft Mesh este o platformă de realitate mixtă construită și rulată folosind cloud-ul Azure. Această platformă permite oamenilor din diferite locații să colaboreze și să lucreze la diferite proiecte.

    Utilizatorilor mesh li se recomandă să folosească HoloLens, tablete, PC-uri sau smartphone-uri. Mesh este concurentul puternic al Microsoft în competiția metaverse. În plus, utilizarea cloudului Azure oferă confidențialitate, securitate, învățare automată, AI și alte caracteristici moderne.

    #5. Cutia cu nisip

    Sandbox-ul este o lume virtuală care permite jucătorilor să dețină, să construiască și să-și monetizeze experiența. SAND este simbolul utilitar utilizat pentru tranzacțiile bazate pe platformă.

    Misiunea The Sandbox este de a oferi utilizatorilor săi o experiență captivantă bazată pe metaverse. Jucătorii sunt recompensați cu jetoane SAND. Mai mult decât atât, creatorilor li se oferă o proprietate reală folosind NFT-uri.

    #6. Lumi orizontale

    Horizon Worlds este un joc video online bazat pe realitate virtuală, dezvoltat de Meta Platforms. Acest joc a fost conceput pentru căștile populare VR Oculus Quest 2 și Oculus Rift S.

    Horizon Worlds este cel mai mare pariu al lui Meta pe Metaverse. În calitate de utilizator, puteți construi un mediu virtual personalizat. Mai mult, poți să joci și să petreci cu alte avatare.

    #7. Jocuri epice

    Epic Games, creatorul Fortnite, un joc popular cu peste 350 de milioane de utilizatori, adaugă mai multă valoare utilizatorilor săi cu Metaverse. Cu sprijinul Lego și Sony, Epic Games intenționează să îmbunătățească experiența utilizatorului cu vizualizarea AR, VR și 3D.

    Epic Games a reușit deja să organizeze spectacole de filme virtuale și concerte muzicale de succes. În afară de asta, Epic a colaborat cu Lego în aprilie 2022 pentru a oferi un ecosistem metavers dedicat copiilor.

    Gânduri finale

    În prezent, Metaversul poate fi considerat în stadiul său incipient. Inovația tehnologică și intrarea unor mărci și companii uriașe de tehnologie vor spori potențialul Metaverse.

    Procesul de alăturare și accesare a metaversului este foarte ușor. Trebuie să urmați pașii simpli menționați în acest articol. Așadar, experimentează lumea Metaversului și distrează-te!

    S-ar putea să fiți interesat și de cele mai populare platforme metaverse.