Un ghid despre continuitatea afacerii [+4 Software]

Continuitatea afacerii este capacitatea unei întreprinderi de a-și continua funcțiile după o criză.

Evenimentele neplanificate, cum ar fi pierderea masivă de date, ieșirea bruscă a unui angajat și întreruperea lanțului de aprovizionare pot provoca o pierdere de un miliard de dolari.

Prin urmare, cât de bine o organizație face față acestor provocări este unul dintre factorii în care decide succesul sau eșecul afacerii tale. Cu toate acestea, eșecul infrastructurii și al aplicațiilor critice pot duce la o pierdere masivă pentru o companie.

Costurile dvs. ar putea fi limitate dacă sunteți o afacere pornită sau în creștere. Iar situațiile neplanificate de acest fel pot costa bani și timp pentru companii de orice dimensiune.

Timpurile de neașteptate neașteptate testează competitivitatea și capacitățile organizației dvs. Deci, dacă compania dumneavoastră poate gestiona aceste situații în mod eficient, veți supraviețui pierderii și vă veți spori reputația pe piață.

Acesta este motivul pentru care un plan de continuitate a afacerii este necesar pentru ca fiecare afacere să aibă succes în lumea competitivă de astăzi.

În acest articol, voi explica continuitatea afacerii, câteva bune practici și cel mai bun software de continuitate a afacerii pentru afacerea dvs.

Începem!

Ce înțelegeți prin continuitatea afacerii?

Continuitatea afacerii se referă la capacitatea unei organizații de a-și continua funcțiile de afaceri în timpul unei crize. Aceasta implică o planificare atentă de către companie în prealabil pentru a depăși perioadele de întrerupere și evenimentele neplanificate și pentru a-și continua activitatea.

Motivul pentru care un plan de continuitate a afacerii este vital pentru companii este că nimic nu ar trebui să le împiedice munca să le afecteze creșterea și rezultatul final. Ei trebuie să fie capabili să își desfășoare cel puțin funcțiile critice de afaceri în orice caz, inclusiv o criză de afaceri, violență la locul de muncă, întrerupere în orice operațiune, pandemie, dezastre naturale și multe altele.

Este nevoie să fii un gânditor anticipat și să planifici din timp, astfel încât nimic să nu-ți poată opri afacerea cu totul. De asemenea, vă va ajuta să prognozați evenimentele viitoare care pot provoca întreruperi. Astfel, puteți crea un plan potrivit pentru acel eveniment și vă puteți încuraja angajații să-și continue munca.

Pentru a depăși incidentele, o companie trebuie să urmeze câteva linii directoare de bază pentru a elimina riscurile, a-și continua funcțiile de afaceri și a furniza servicii. Unele dintre cele mai bune practici pe care le puteți urma sunt:

  • Păstrați o altă copie a datelor dumneavoastră esențiale pentru misiune într-o altă sursă
  • Pregătiți un plan care este consistent și accesibil în situații neplanificate
  • Actualizați-vă strategiile după o anumită perioadă
  • Testați planul din nou și din nou într-un mod realist pentru a vă asigura că planul funcționează
  • Utilizați beneficiile virtualizării
  • Antrenează-ți oamenii pentru astfel de evenimente cu un plan eficient

Chiar dacă utilizați instrumente și resurse avansate, cu greu vă va ajuta în situații imprevizibile dacă nu aveți un plan B sau planuri de remediere. Deși este imposibil să eradicați toate amenințările, cu linii directoare și planificare adecvată, amenințările maxime vor trece fără să vă afecteze.

Prin urmare, o afacere trebuie să se concentreze asupra modului de redresare după întreruperile afacerii în cazul unor cauze nefericite. Deoarece companiile depind în totalitate de informații pentru a excela și a supraviețui, gestionarea datelor și a sistemelor IT sunt cruciale.

Ce este un plan de continuitate a afacerii?

Un plan de continuitate a afacerii (BCP) este o schiță sau un document care conține informații esențiale pentru organizația dvs. care vă ajută să operați în mod similar chiar și în timpul unei situații imprevizibile.

  De ce primesc spam de la propria mea adresă de e-mail?

Un plan perfect de continuitate a afacerii identifică sistemele și procesele critice, precizează funcțiile esențiale ale afacerii dvs. și detaliază cum să continuați funcțiile de afaceri.

Un plan de continuitate a afacerii constă din trei elemente cheie – reziliență, recuperare și contingență. O întreprindere își poate spori rezistența prin construirea de funcții critice și proiectarea infrastructurilor critice cu posibilități diferite de evenimente.

În mod similar, o organizație își poate crește recuperarea și contingența prin aplicarea unui plan perfect care include instruirea angajaților, stocarea copiei datelor într-o altă sursă și multe altele.

O potențială criză de afaceri vă poate perturba operațiunile. Nu este sub controlul tău să atenuezi evenimentele neașteptate, dar poți minimiza efectele și poți controla afacerea.

Aici intervine planificarea continuității afacerii. Vă permite să construiți proceduri și să vă pregătiți pentru a face față unor astfel de evenimente. De asemenea, vă permite să realizați alte beneficii, cum ar fi:

  • Recuperează-ți rapid operațiunile critice după tulburări
  • Păstrați-vă afacerea în funcțiune în timpul și după incident
  • Reduceți durata impactului
  • Protejează-ți reputația pe piață
  • Salvați vieți în cazul unor evenimente periculoase, care pun viața în pericol
  • Respectați cerințele legale
  • Reduceți expunerea financiară și riscurile
  • Dezvoltați încrederea în rândul angajaților
  • Construiți încrederea clienților
  • Asigurați împotriva riscurilor inacceptabile

Dar fii realist că nu toate planurile reușesc!

Fiecare plan vine cu unele obstacole și provocări. Deși depășirea acestor obstacole poate fi dificilă, devine mai accesibilă cu sprijinul și îndrumarea corespunzătoare. Să cunoaștem câteva dintre provocările planificării continuității afacerii:

  • Lipsă de resurse
  • Abordare nepotrivită
  • Lipsă de suport
  • Angajamentul scăzut al angajaților
  • Absența unui cadru de plan de continuitate a afacerii în mai multe locații
  • Tehnologie și instrumente insuficiente
  • Lipsa testelor regulate
  • Lipsa de consens
  • Fără monitorizare a planurilor create
  • Complexitate ridicată
  • Ipoteze incorecte
  • Lipsa de antrenament

În secțiunea următoare, să discutăm ce să includeți în planul dvs. de continuitate a afacerii pentru a depăși rapid aceste probleme.

Ce să includeți într-un plan de continuitate a afacerii?

Un plan perfect de continuitate a afacerii include mai multe funcții și strategii pe care o organizație trebuie să le urmeze pentru a elimina provocările și problemele.

  • O analiză completă a tuturor funcțiilor critice de afaceri din organizația dvs. pentru a pregăti toate resursele.
  • Faceți o listă de riscuri prioritizate care vă pot afecta foarte rău afacerea.
  • Pregătiți o listă de activități sau strategii de atenuare care vă ajută să protejați toate componentele critice pe care le-ați identificat mai devreme în plan.
  • Utilizați indicatori critici, scenarii financiare și valori pentru a dovedi că strategiile sunt testate în toate funcțiile dvs. de afaceri.
  • Pentru a cunoaște impactul, actualizați-vă planul și procesele în funcție de modificări și pregătiți un raport în timp.
  • Puneți informațiile de contact în caz de urgență pe partea din față a tabloului de bord.
  • Pregătiți-vă echipele de recuperare să ia măsuri imediat în timpul evenimentului.
  • Pune o copie a datelor esențiale pe alt site.
  • Aranjați rezervări de alimentare și servicii sau echipamente esențiale.
  • Pregătiți comunicații alternative și site-ul operațiunilor.

Plan de continuitate a afacerii vs. plan de recuperare în caz de dezastru

Continuitatea afacerii și planurile de recuperare în caz de dezastru joacă un rol esențial în fiecare afacere. Au planuri similare în întreaga întreprindere pentru a depăși perioadele neașteptate și situațiile neașteptate. Cu toate acestea, ele diferă în funcție de funcțiile lor și de modul în care funcționează în timpul unei crize.

Să descoperim mai multe.

  • Un plan de continuitate a afacerii se concentrează pe gestionarea operațiunilor de afaceri, în timp ce recuperarea în caz de dezastru se concentrează pe recuperarea infrastructurii IT și a accesului la date.
  • Planurile de continuitate a afacerii limitează timpul de nefuncționare operațional, dar planurile eficiente de recuperare în caz de dezastru limitează funcțiile ineficiente sau anormale ale sistemului.
  • Un plan de continuitate a afacerii asigură că toate metodele de comunicare precum serverele de rețea și telefoanele continuă să funcționeze corect în timpul crizei. Pe de altă parte, un plan de recuperare în caz de dezastru ajută la extinderea capacității organizației de a restabili toate funcțiile și datele după dezastru.
  • Termenul de livrare al unui plan de continuitate a afacerii este în timpul crizei, în timp ce timpul de livrare al unui plan de recuperare în caz de dezastru este după criză.
  Cum să deschideți rapid o pagină de setări folosind comenzi rapide pe iPhone și iPad

Ce este software-ul de continuitate a afacerii?

Software-ul de continuitate a afacerii este o soluție pentru a dezvolta, gestiona și implementa un plan perfect pentru ca afacerea dvs. să își mențină operațiunile în timpul unui eveniment neașteptat. Folosind software-ul, puteți analiza funcțiile dvs. actuale de afaceri și modul în care acestea sunt afectate în timpul întreruperilor sau crizelor.

Software-ul de continuitate a afacerii ghidează și urmărește analiza pentru a crea protocoalele necesare. Scopul principal al software-ului de continuitate a afacerii este de a analiza procesele organizației dvs., activele fizice, funcțiile de afaceri, diferitele departamente și fluxurile de lucru. Se încadrează în una dintre cele două categorii:

  • Prima categorie de software vă ajută să analizați riscurile în diverse scenarii și să elaboreze un plan pentru eliminarea întreruperilor de afaceri.
  • O altă categorie de software implementează diferite fațete ale planului de continuitate a afacerii și gestionează operațiunile dumneavoastră critice în timpul evenimentului.

Acum că avem o idee clară despre continuitatea afacerii, să trecem mai departe la unele dintre cele mai bune software de continuitate a afacerii care oferă tehnologii avansate în acest domeniu.

Continuitatea 2

Obțineți unul dintre cele mai importante instrumente de continuitate a afacerii pentru afacerea dvs Continuitatea 2. Dacă aveți nevoie de o certificare ISO, doriți să implementați un program BC, doriți să obțineți un buy-in la nivel organizațional, aveți nevoie de un raport detaliat sau să generați viteza de gândire, Continuity2 vă oferă soluția pe care o căutați.

Cu Continuity2, veți obține un software eficient, eficient și simplu de gestionare a continuității afacerii, care vă ușurează munca. În aceste zile sunt așteptate întreruperi în afaceri, dar trebuie să vă asigurați că planul de continuitate a afacerii vă recuperează afacerea de la orice dezastru.

Continuity2 asigură că organizația dvs. va reveni rapid la forma inițială. Dezvoltatorii săi și designerii UX lucrează zilnic pentru a vă oferi tehnologia de ultimă oră de care aveți nevoie pentru a vă face treaba la viteze mari. Puteți beneficia de livrare permanentă de servicii ori de câte ori aveți nevoie, fără nicio bătaie de cap.

Fii printre cele mai inovatoare afaceri cu planurile tale de continuitate a afacerii gata de lupta. Faceți o demonstrație de 1 oră astăzi și alegeți Continuity2 ca partener de management al continuității afacerii.

Cuantificați

Cuantificați este un software de gestionare a continuității și planificare a afacerii strategice și implementabil operațional. Se asigură că afacerea dvs. va supraviețui și va avea succes în orice dezastru neplanificat.

S-au dus zilele când companiile întrețin caiete mari de planuri de continuitate care devin depășite stând pe un raft ani de zile. Quanttivate reduce timpul de gestionare a planurilor și de menținere a acestora. Vă ajută să vă înțelegeți organizația și să dezvoltați un plan de continuitate implementabil.

Quanttivate îți menține noile planuri la zi și îmbunătățește disponibilitatea operațiunilor în afacerea ta. Software-ul său de continuitate a afacerii folosește o metodă repetabilă care elimină punctele unice de eșec cu noi procese și tehnologii.

Datorită soluției sale ușor de utilizat, afacerea dvs. va câștiga capacități de gestionare a riscurilor. Permite organizațiilor să aibă date de recuperare care trebuie valorificate pentru risc, conformitate și guvernanță excelentă.

Software-ul Quantivate pentru continuitatea afacerii vă permite:

  • Înțelegeți dependențele și conexiunile din organizația dvs. cu ajutorul capabilităților integrate de partajare a datelor.
  • Utilizați procesele planificate pentru a dezvolta un întreg program de continuitate bazat pe resurse și procese de afaceri în loc de silozuri de date și activități deconectate.
  • Centralizați și digitalizați-vă planurile de continuitate a afacerii și alte documente, făcând upgrade din foi de calcul și notebook-uri insuficiente.
  • Înregistrați procedurile pentru situații de urgență, incidente neașteptate, dezastre etc., pentru a obține răspunsuri rapide în momentul în care este nevoie.
  • Dezvoltați planuri de continuitate a afacerii bazate pe date, care să asigure că angajații sunt pregătiți pentru orice întâmplări neașteptate, cu instrumente încorporate care vă ajută să vă concentrați asupra proceselor critice, să analizați riscurile, să testați eficiența și să răspundeți la incidente.
  • Acces la șabloane de plan de continuitate a afacerii, servicii de consultanță opționale și un instrument de editare încorporat, astfel încât planul dvs. să meargă în direcția corectă.
  înlocuiți șirul de text în fișier [Guide]

Fuziune

Obțineți o abordare integrată pentru o gestionare mai bună a continuității afacerii și soluții excelente de recuperare în caz de dezastru IT, mapare a dependențelor, gestionarea incidentelor și multe altele cu Software-ul de management al continuității afacerii de la Fusion.

Puteți vedea cum cadrul Fusion vă permite să vă adaptați la noile provocări, vă permite să continuați operațiunile critice mai rapid și vă protejează afacerea de întreruperi. Păstrați-vă afacerea întotdeauna pe calea cea bună, înțelegând cum funcționează afacerea și ce acțiuni trebuie luate pentru a remedia problemele.

Când descoperiți cum funcționează afacerea dvs., vă puteți pregăti cu ușurință să remediați și să descoperiți principalele riscuri, ineficiențe și puncte unice de eșec. Creați o vizualizare unică pentru toate operațiunile din organizația dvs., pentru a elimina griul din fiecare operațiune prin valorificarea oamenilor, proceselor, sistemelor și datelor.

Veți obține planificarea continuității, managementul exercițiilor, evaluarea riscurilor și a impactului, toleranța la impact, maparea contextului și maparea dependenței cu Fusion. Vă permite să navigați în lucrurile neașteptate care se vor întâmpla.

MetricStream

Gestionați proactiv crizele de afaceri cu un software eficient de management al continuității afacerii – MetricStream. Va reduce timpul necesar pentru a crea analize de impact asupra afacerii cu 80% și va reduce costurile de gestionare a planificării continuității afacerii cu 40%.

Cu MetricStream, asigurați operațiuni neîntrerupte, recuperați-vă mai rapid și răspundeți mai bine la dezastre. Îți împuternicește organizația să gestioneze și să execute un program eficient de continuitate a afacerii.

Este o platformă puternică, integrată și flexibilă pentru a adapta planificarea continuității afacerii, urmărirea dezastrelor, notificarea în masă de urgență, acțiunile de recuperare și evaluările riscurilor.

Mențineți o structură ierarhică a proceselor dvs. de afaceri utilizând biblioteca centralizată a MetricStream. Aceasta include relațiile dintre procesele de afaceri, activele dependente, subprocesele și obiectivele.

Puteți declanșa cu ușurință sondaje de analiză de impact pentru afacerea dvs. și puteți automatiza scorul cumulativ al criticității prin maparea obiectivului punctului de recuperare și a obiectivului timpului de recuperare. Puteți vizualiza în continuare capabilitățile de modelare a proceselor de afaceri cu exploratorul de date.

Software-ul de management al continuității afacerii MetricStream vă ajută să:

  • Menține o planificare sistematică
  • Efectuați evaluări calitative și cantitative
  • Implementați un sistem puternic de urgență
  • Declanșează notificări în masă de urgență
  • Gestionați, închideți și urmăriți gestionarea inteligentă a problemelor bazată pe inteligență artificială
  • Asigurați integrarea cu managementul riscului furnizorului
  • Creați și publicați capabilități mobile pentru operațiuni continue

În plus, instrumentul vă permite să obțineți rezistență operațională, să vă consolidați operațiunile de afaceri, să luați decizii mai bune cu o analiză de impact la 360 de grade și să îmbunătățiți eficacitatea răspunsului la incident prin integrare fără întreruperi.

Înregistrați-vă pentru o demonstrație live și înțelegeți cum vă poate ajuta să vă dezvoltați afacerea.

Concluzie

Organizațiile moderne implementează rețele interconectate digital pentru a rula operațiunile de afaceri fără nicio întrerupere. Aceasta înseamnă că operațiunea de afaceri se poate opri dacă conectivitatea este afectată din cauza unui eveniment neașteptat. Acest tip de afaceri este nesustenabil și costisitor.

Din fericire, un plan eficient de continuitate a afacerii vă ajută să funcționeze fără probleme după și în timpul unei crize. Puteți utiliza oricare dintre programele software menționate mai sus pentru a pregăti un plan perfect și pentru a analiza impactul timpului de nefuncționare neprevăzut asupra afacerii dumneavoastră. De asemenea, vă va ajuta să vă instruiți angajații să fie pregătiți pentru astfel de scenarii și să lucreze cu încredere.

De asemenea, puteți afla despre recuperarea în caz de dezastru.