Statistici/Tendințe AI care vă vor uimi mintea [2023]

Inteligența artificială (AI) transformă lumea – revoluționând aproape fiecare aspect al vieții noastre și al operațiunilor noastre de afaceri.

Pe scurt, AI ușurează viața — de la automatizarea sarcinilor redundante până la furnizarea de recomandări relevante și sugestii personalizate, lăsând mai mult timp și economisind eforturi.

Cu organizațiile și companiile care profită de potențialul vast al AI pentru a eficientiza procesele, valorificând rezultate excelente cu o productivitate îmbunătățită, un management al timpului, calitatea rezultatelor, venituri și investiții generale scăzute — AI este pregătit să se angajeze într-o traiectorie de creștere a adoptării în creștere în următorii ani. .

Astăzi, inteligența artificială nu se referă doar la Alexa sau la chatbot-uri automate, ci se răspândește într-o gamă largă de sectoare, inclusiv asistența medicală, stilul de viață, securitatea cibernetică, inginerie, educație, finanțe, jocuri, agricultură, cum ar fi.

De la proceduri medicale automate și vehicule cu conducere autonomă până la construirea de algoritmi de social media și prevenirea amenințărilor, AI nu lasă niciun domeniu neatins, dă drumul la titluri și vine cu noi tendințe la două săptămâni.

Așadar, continuați să citiți dacă sunteți curios despre această tehnologie în evoluție și doriți să aflați mai multe despre cele mai recente tendințe și statistici AI!

Interacțiunea AI cu consumatorul

Indiferent dacă îi cereți lui Siri să redă melodia dvs. preferată pe iPhone sau discutați cu un chatbot virtual pentru a rezolva o problemă comună cu care v-ați confruntat cu un site web, toți am interacționat cu AI într-un fel sau altul.

A existat o tendință de creștere a interacțiunii cu consumatorii AI, remodelând modul în care trăim, cumpărăm, lucrăm și ne implicăm online. De la interacțiunea cu asistenții virtuali până la utilizarea conținutului generat de AI, utilizatorii încorporează din ce în ce mai mult AI în viața lor de zi cu zi.

Iată câteva statistici care ajută la susținerea acestei afirmații:

  • 27% dintre americani pretind că interacționează cu inteligența artificială de cel puțin 7 ori pe zi.
  • 28% dintre americani cred că interacționează cu inteligența artificială aproximativ o dată pe zi sau de mai multe ori pe săptămână.

  • 68% dintre consumatori au mai multe șanse să folosească inteligența artificială dacă îi ajută în viața de zi cu zi, cum ar fi economisind timp sau bani.

Cota de piață AI

Susținută de perturbarea digitală, investițiile în creștere în tehnologiile AI și avantajele competitive pe care companiile le obțin odată cu adoptarea AI, este de așteptat ca cota de piață globală a AI să crească într-un ritm depășitor în următorii ani.

Să aruncăm o privire la statistici:

  • În timp ce cota de piață estimată a inteligenței artificiale în 2023 este de 207,9 miliarde USD, se așteaptă ca aceasta să atingă un nivel uimitor. 1,87 trilioane de dolari până în 2030în creștere cu 788,64%.

Încrederea clienților în AI

În ciuda popularității în creștere și a adoptării AI, ce cred clienții cu adevărat despre AI? Au total încredere sau se bazează pe ea? Mai au încredere în capabilitățile AI, în ciuda faptului că le cunosc riscurile și au auzit despre percepțiile negative? Să aflăm.

  • Cu scor de 75%India se află pe primul loc printre multe țări cu cel mai înalt nivel de încredere în AI.
  • China are un al doilea rang când vine vorba de încrederea clienților AI cu un scor de 67%, urmată de Africa de Sud, cu un scor de 57%. În mod similar, Brazilia ocupă un al patrulea loc cu un scor de 56%, urmată de Singapore cu un scor de 45% și Statele Unite cu un scor de 40%, ocupându-se pe locul cinci și, respectiv, pe locul șase.
  Cum să transferați videoclipuri pe un iPad

  • Despre 82% dintre oameni au auzit anterior de AI, dar 49% nu sunt siguri când și cum este folosit. Cu toate acestea, 82% dintre oameni doresc să afle mai multe despre AI.
  • In timp ce 68% dintre oameni pretind că folosesc aplicații AI, 41% dintre ele nu au nicio idee că AI este componenta cheie a acestor aplicații.
  • Despre 85% dintre oameni cred că AI oferă o serie de beneficii, dar doar jumătate dintre oameni cred că beneficiile AI depășesc riscurile sale.
  • 73% dintre oameni, 3 din 4sunt îngrijorați de riscurile AI, securitatea cibernetică fiind evaluată printre cele mai importante riscuri globale.
  • Peste 53% dintre clienți a spus că este posibil ca AI să demonstreze părtinire într-un fel sau altul atunci când ia decizii.
  • Doar 12% dintre oameni a fost de acord cu faptul că AI poate face diferența dintre bine și rău. Și doar 56% dintre oameni nu cred în realitate sau ideea de a dezvolta mașini care să se comporte moral.
  • 68% dintre consumatori Aveți încredere în companiile care folosesc tehnologii AI, în ciuda percepțiilor negative asociate cu AI în mod tardiv.

Adoptarea afacerilor AI și automatizarea forței de muncă

Organizațiile și companiile de vârf, inclusiv Microsoft și IBM, investesc din ce în ce mai mult în adoptarea AI în operațiunile lor pentru a rezolva probleme complexe, pentru a crește eficiența și productivitatea generală și pentru a îmbunătăți experiența clienților.

Inteligența artificială ajută companiile să prezică tendințele consumatorilor, să automatizeze sarcinile și operațiunile de rutină și să personalizeze campaniile de marketing pe baza datelor de tendințe adunate, permițându-le să prospere și să îmbunătățească vânzările și veniturile.

Iată statisticile care ajută la demonstrarea domeniului de aplicare al adoptării AI de afaceri la nivel mondial și al automatizării forței de muncă:

  • Global AI Adoption Index 2022 al IBM sugerează că, la nivel mondial, 77% dintre afaceri interacționează cu inteligența artificială într-un fel sau altul, fie utilizând-o, fie explorând-o. Din acesti 77%, 35% din afaceri folosesc tehnologii AI, în timp ce ceilalți 42% încă explorează AI și capacitățile acesteia.
  • Aceste roluri reprezintă aproximativ 26.000 de lucrători. Și Krishna prezice că tehnologiile AI și automatizarea vor înlocui cel mai probabil 30% din aceste roluri pe parcursul următorilor cinci ani.
  • Odată cu evoluția economiei și a piețelor muncii și cu revoluția robotilor, 97 de milioane de noi locuri de muncă va apărea în industriile tehnologice ale celei de-a patra revoluții industriale, cum ar fi AI și domeniile de creare de conținut.
  • Conform Raportului privind locurile de muncă 2023 al Forumului Economic Mondial, 50% dintre companiile chestionate intenționați să investească în departamentele de formare internă și la locul de muncă legate de adoptarea AI – în încercarea de a-și îmbunătăți calificarea forței de muncă.

Investiții și finanțare AI

AI este una dintre tehnologiile cu cea mai rapidă creștere, atrăgând finanțare masivă și investiții de la companii și afaceri de top din întreaga lume.

  Cum să faci o captură de ecran atingând partea din spate a iPhone-ului tău

Această tendință de investiții a companiilor în AI este atribuită beneficiilor potențiale ale AI, inclusiv reducerea costurilor, scalabilitatea, experiența îmbunătățită a clienților, luarea deciziilor bazate pe date, avantajul competitiv și multe altele.

Să ne uităm la statisticile care dezvăluie tendința de creștere a întreprinderilor care finanțează și investesc în tehnologii AI pentru a accelera operațiunile de afaceri:

  • În 2022, în jur 3.198 de startup-uri AI a primit o finanțare de 52,1 miliarde de dolari în cadrul a 3.396 de tranzacții VC.
  • Se așteaptă ca veniturile totale ale pieței de software de inteligență artificială (AI) să ajungă 126 de miliarde de dolari în 2025 din suma existentă de 70,94 miliarde USD în 2023.
  • În anumite sectoare din Statele Unite care sunt legate de date, cu excepția agriculturii, pescuitului, vânătoarei și silviculturii, a fost observată o creștere a postărilor de locuri de muncă legate de IA, în medie, de la 1,7% în 2021 la 1,9% în 2022. Acest lucru arată cererea tot mai mare de profesioniști AI și de persoane calificate în sectoarele industriale critice americane.
  • California are cea mai mare cotă de postări de locuri de muncă AI dintre toate afișările de locuri de muncă din Statele Unite în 2022. În 2022, 17,9% din toate postările de locuri de muncă în SUA erau în California, urmate de 8,4% în Texas și 5,5% în New York.
  • Potrivit unui analiza indicelui AI al dosarului legislativ din 127 de țări, numărul total de proiecte de lege care constau în „Inteligenta artificială” adoptate în lege a crescut de la doar 1 în 2017 la 37 în 2022.

ChatGPT a creat destul de multă zgomot când a fost lansat la începutul acestui an și este încă folosit de marketeri, companii, creatori de conținut, dezvoltatori, profesioniști IT și multe altele pentru cazuri de utilizare variate.

Permițându-vă să vă angajați în conversații asemănătoare oamenilor și să răspundeți rapid la toate întrebările dvs. pe baza solicitărilor date, ChatGPT este unul dintre cei mai folosiți chatbot, care are un impact mare asupra productivității afacerii, calității muncii și angajării.

Iată instrumentele AI critice și statisticile privind evoluția AI conduse de ChatGPT pe care trebuie să le cunoașteți:

  • Un sondaj Forbes dezvăluie tendința tot mai mare a utilizatorilor de a utiliza instrumente bazate pe inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT, peste motoarele de căutare, precum Google. 76% dintre respondenții la sondaj a votat probabilitatea de a folosi ChatGPT sau instrumente similare AI în loc de motoarele de căutare tradiționale precum Google, revoluționând modul în care oamenii interacționează cu datele și culeg informații online.

În ciuda acestei potențiale schimbări a utilizatorilor care folosesc din ce în ce mai mult instrumentele AI, mulți sunt, de asemenea, îngrijorați de acuratețea și fiabilitatea acesteia, făcând dezinformarea una dintre preocupările majore în rândul utilizatorilor atunci când vine vorba de implementarea AI în conținutul site-ului web de afaceri.

Prin urmare, companiile trebuie să se concentreze pe credibilitatea și acuratețea conținutului generat de AI, adăugând interpretări și unghiuri unice conținutului.

În plus, consumatorii au crezut, de asemenea, că AI îmbunătățește experiența consumatorului prin integrarea instrumentelor AI și prin utilizarea ChatGPT pentru a genera conținut pentru bloguri, e-mailuri și multe altele. Iată statisticile din spatele acestei afirmații:

  • 54% dintre respondenți credeți în AI care îmbunătățește conținutul scris al site-ului web. 53% dintre respondenți au considerat mesageria instantanee, cum ar fi chatboții, o potențială zonă de îmbunătățire. În același timp, ceilalți 48% au considerat e-mailurile, iar 46% au considerat că mesajele text ar putea îmbunătăți CX prin integrarea instrumentelor AI.
  Codurile de schimbare pre-sequel pentru Nintendo Switch Borderlands: Valorificați acum

AI generativ

AI generativ a câștigat recent o oarecare popularitate. Este o tehnologie AI care este mult mai robustă și creativă decât un model tradițional AI. AI generativă depășește simpla îndeplinire a sarcinilor pe baza solicitărilor date prin generarea de date și conținut noi, inclusiv imagini, text, videoclipuri, fișiere audio etc. — asemănător cu conținutul generat de oameni.

Un raport Gartner sugerează că până în 2025, 80% din serviciile de asistență pentru clienți și organizațiile de asistență vor aplica capabilități AI generative într-o anumită formă pentru a îmbunătăți experiența clienților și productivitatea agenților.

Această statistică în sine este suficientă pentru a arăta impactul potențial al IA generativă asupra asistenței clienților în viitor. Dar să ne uităm la câteva statistici și tendințe AI generative:

  • Conform sondajului GoDaddy de la sfârșitul lunii aprilie, 38% dintre respondenți au dezvăluit că au încercat instrumentele AI generative, 27% pentru distracție și 11% dintre respondenți pentru sprijinul lor de afaceri.
  • 63% dintre utilizatorii generației Z (cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani) au folosit IA generativă în trecut, fie pentru uz personal, fie în scopuri de afaceri. Și 83% dintre respondenții cu vârsta peste 55 de ani (Baby Boomers) au fost cel mai puțin probabil să fi încercat IA generativă.
  • Dintre toate diferitele grupe de vârstă, numai 33% dintre respondenți sunt încrezători în explicarea IA generativă unui prieten.
  • 64% dintre respondenți folosind instrumente generative de inteligență artificială experimentează generarea de conținut, chiar de la redactarea de bloguri până la îmbunătățirea campaniilor de marketing. În același timp, 29% dintre respondenți folosesc inteligența artificială pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți pentru a ajuta la elaborarea răspunsurilor clienților.
  • Peste 50% dintre profesioniștii în marketing și publicitate în Europa și America de Sud și de Nord, folosește IA generativă pentru a crea conținut. În mod similar, 48,5% îl folosesc pentru brainstorming, 33,2% pentru cercetare și aproximativ 13,4% pentru personalizarea reclamelor.

Încheierea

Privind aceste statistici despre inteligența artificială și tendințele ei, este sigur să spunem că AI este în creștere și nu se poate opri.

AI nu se mai limitează la industriile tehnologice, ci a devenit o parte integrantă a afacerilor de zi cu zi, răspândindu-se în mai multe sectoare. Instrumentele și software-ul AI ajută companiile să automatizeze operațiunile redundante, să îmbunătățească detectarea fraudelor, să personalizeze experiența clienților prin valorificarea datelor despre tendințele clienților și a modelelor de comportament și multe altele, ajutând companiile să ia decizii mai bune, să-și sporească eficiența și economia și să obțină un avantaj competitiv.

Nu se poate nega faptul că AI va afecta mai multe afaceri și organizații în viitor, iar statisticile sugerează doar adoptarea și investițiile în creștere în soluții de inteligență artificială.

În timp ce unele statistici ne fac, de asemenea, îngrijorați de faptul că AI va înlocui locurile de muncă în următorii ani, câteva dintre ele demonstrează, de asemenea, că AI creează noi locuri de muncă la nivel global.

Pentru profesioniști, aceste statistici și tendințe AI sugerează importanța de a rămâne la curent și de a se adapta la noile tehnologii AI pentru a îmbunătăți competențele și a prospera în competiția în creștere. În același timp, pentru companii și organizații, statisticile AI evidențiază necesitatea de a adopta instrumente și soluții AI în operațiunile zilnice de afaceri pentru a rămâne în fruntea concurenței.

Așadar, fie că sunteți proprietar de afaceri, un profesionist IT, un dezvoltator web sau un marketer de conținut, păstrați-vă informat despre tendințele și tehnologiile AI în evoluție pentru a prospera în acest mediu de afaceri digital și revoluționar.

În continuare, consultați articolul nostru detaliat despre Inteligența generală artificială.