Vrei să conduci proiecte interesante cu o mentalitate antreprenorială și să câștigi recompense grozave cu un risc minim? Poți deveni intraprenor în organizația ta!
O afacere sustenabilă și în creștere necesită inovare constantă în produsele, serviciile, marketingul, vânzările, operațiunile și managementul resurselor umane. De unde astfel de inovații?
Ai dreptate! Angajații săi. Unii angajați sunt hotărâți să ducă afacerea la următorul nivel. Ei contribuie la creșterea afacerii prin conceperea de strategii revoluționare, prin introducerea unui nou produs care îi va crește valoarea mărcii și așa mai departe.
Acesta este rolul unui intraprenor. Dacă vrei și tu să obții promoții mari și să stai în scaunul de conducere al afacerii, ar trebui să citești acest articol până la sfârșit pentru a afla ce este nevoie pentru a fi intraprenor.
Cuprins
Ce este un intraprenor?
Ești un antreprenor dacă ești un angajat care gândește și acționează ca un antreprenor în timp ce lucrează în cadrul unei companii. Sunteți condus de inovație și vă asumați riscuri calculate pentru a dezvolta idei, produse sau strategii noi.
Intraprenorii sunt esențiali pentru creșterea unei companii, deoarece identifică oportunități, rezolvă probleme și profită de avantaje în peisajul afacerilor în continuă schimbare. Dați dovadă de o atitudine proactivă, deseori contestați status quo-ul și faceți eforturi pentru schimbări pozitive în cadrul organizației.
Nu sunteți mulțumit doar să urmați comenzile; iei inițiativă, arăți leadership și contribui în mod semnificativ la succesul companiei prin promovarea unei culturi a inovației și adaptabilității.
În cele din urmă, scopul unui intraprenor este să vină cu idei noi pentru transformarea afacerii în creștere și extindere, fără a pune în pericol valoarea mărcii și veniturile existente.
Rolurile și responsabilitățile unui intraprenor
Iată cum arată viața unui antreprenor la locul de muncă:
Abilități intraprenoriale: caracteristici care definesc un intraprenori de succes
Iată abilitățile pe care trebuie să le dețineți sau să le dobândiți pentru a deveni un intraprenor vedetă:
- Puteți genera idei și soluții creative folosind gândirea inovatoare.
- Există abilități de rezolvare a problemelor care vă permit să identificați și să abordați provocările la timp și eficient.
- Puteți inspira și motiva pe alții să susțină inițiative inovatoare folosind abilitățile de conducere.
- Puteți comunica cu părțile interesate de afaceri, investitori, parteneri și colaboratori în mod clar și eficient.
- Ai abilitățile necesare de adaptabilitate, astfel încât să poți răspunde provocărilor și schimbărilor fără a eșua proiectul.
- Aveți abilități de gestionare a riscurilor care vă permit să prognozați riscurile și să le atenuați pentru a menține întotdeauna proiectul intraprenorial pe drumul cel bun.
- Abilitățile tehnice, cum ar fi proiectarea produselor, testarea, marketingul etc., sunt, de asemenea, cruciale.
- Ai cunoștințele financiare necesare pentru a înțelege rentabilitatea investiției, bugetul etc.
În plus, trebuie să aveți abilitățile de gestionare a timpului care vă permit să prioritizați setul potrivit de sarcini și să respectați termenele limită. Cu toate astea sub centură, ești gata!
Beneficiile intraprenoriatului
Intraprenoriatul este benefic atât pentru angajați, cât și pentru angajatori în moduri diferite.
Avantaje pentru angajați
Dacă sunteți angajat într-o organizație, dar aveți o idee nouă pe care o puteți transforma într-un produs sau serviciu, un program de intraprenoriat în organizația dvs. actuală vă poate ajuta să vă aduceți ideea la viață.
De asemenea, puteți câștiga bonusuri masive dacă tehnologia sau produsele inovate și materializate de dvs. primesc un răspuns uriaș pe piață. Pe termen lung, vă puteți asigura locul de muncă și rolul în cadrul organizației.
Avantaje pentru angajatori
Dacă sunteți proprietar de afaceri care se luptă să concureze pe piață într-un peisaj în continuă evoluție, intraprenorii din cadrul companiei dvs. vă pot ajuta.
În plus, a fi văzut ca un inovator și susținător al intraprenoriatului îmbunătățește reputația companiei dvs. în rândul clienților, concurenților și partenerilor.
Exemple populare de intraprenori
Găsiți mai jos exemplele inspiratoare care vă vor motiva în călătoria dvs. intraprenorială:
Richard Montañez
Richard Montañez de la Frito-Lay a creat Flamin’ Hot! aromă pentru gustarea Cheetos cu condimente în stil latino în timp ce lucra ca îngrijitor în companie. Acest lucru a fost posibil deoarece CEO-ul Roger Enrico a anunțat o inițiativă numită „Act Like an Owner”, care nu este altceva decât o mișcare de intraprenoriat.
Steve Jobs și echipa
Steve Jobs împreună cu alți 20 de ingineri de la Apple s-au separat pentru a crea o nouă linie de produse numită computere Apple Macintosh. Acest computer este precursorul sistemelor de calcul puternice ale Apple, cum ar fi Macbook și iMac.
Silver și Fry
Spencer Silver și Art Fry de la 3M au inventat marca Post-It Note. Acestea sunt note lipicioase care generează venituri de miliarde de dolari pentru compania 3M.
Greg Greeley și echipa
Conceptul Amazon de calitate de membru Prime a apărut dintr-o echipă de angajați Amazon, sub conducerea vicepreședintelui Amazon Greg Greeley. Ei și-au imaginat că clienții ar plăti de bunăvoie în plus pentru a avea acces la un abonament exclusiv, oferind luxul livrării în două zile.
Astăzi, abonamentul Prime generează venituri de miliarde de dolari pentru Amazon. În 2023, a fost de 25,21 miliarde de dolari Raport de căutare logistică.
Cum să devii un intraprenor
Adesea, în companiile conduse de produse și tehnologie, anumiți angajați au talentul inovator de a gândi idei care ar putea fi materializate într-un produs sau serviciu.
Dacă sunteți un astfel de angajat în organizația dvs. existentă, iată cum puteți deveni și un antreprenor precum Steve Wozniak de la Apple, Sheryl Sandberg de la Meta, Marissa Mayer de la Yahoo, Reid Hoffman de la LinkedIn și așa mai departe:
#1. Cercetați înainte de a prezenta o idee
Efectuați cercetări inițiale despre cum să materializați ideea într-un produs sau inovație operațională de care poate beneficia afacerea.
Apoi, căutați politicile de antreprenoriat ale organizației pentru a afla cum vă va împărtăși compania orice rezultat profitabil dacă ideea dvs. devine un bestseller.
Dacă sunteți de acord cu recompensele, continuați cu prezentarea ideii unui manager de afaceri, CEO sau proprietar.
#2. Găsiți o platformă unde puteți prezenta
Căutați evenimente de idee, brainstorming și hackathon în organizația dvs. și participați activ la astfel de evenimente. Propune idei logice inovatoare pe care să le materializezi într-un lucru real dacă primești sprijin adecvat din partea companiei.
#3. Deveniți un jucător de echipă
Trebuie să fii și un jucător de echipă. În cazul în care managerul sau proprietarul dvs. de afaceri alege să meargă mai departe cu ideea dvs. inovatoare, ei vor desemna o echipă de analiști, dezvoltatori, designeri, experți financiari etc., astfel încât să puteți dezvolta un prototip.
Este nevoie de un colaborator extrem de expert pentru a orchestra un proiect prin includerea în buclă a fiecărui talent independent.
#4. Asumați riscuri calculate și bazate pe date
Deși nu ți-ai pus în joc economiile vieții în proiectul intraprenorial, asumă-ți responsabilitatea pentru a evita orice pierdere mare pentru organizație. Rețineți că, dacă afacerea crește, crește și cariera dvs. și compensația.
Cum să sprijiniți intraprenoriatul în afacerea dvs
Sprijinirea intraprenoriatului în afacerea dumneavoastră implică încurajarea unei culturi a responsabilității și a inovației în rândul angajaților. De asemenea, necesită un cadru care să le împuternicească angajaților să acționeze ca antreprenori în cadrul organizației dumneavoastră. Iată cum să o faci:
Antreprenor vs. Intrapreneur: O diferențiere tabelată
Antreprenorii sunt persoane independente care asumă riscuri. Ei își creează propriile afaceri de la zero, asumându-și întreaga responsabilitate pentru succesul sau eșecul lor. În schimb, intraprenorii operează în cadrul unei organizații-mamă, inovând și conducând schimbarea din interior. În timpul proiectului de intraprenoriat, aceștia beneficiază și de resursele și sprijinul angajatorului lor.
Caracteristici Antreprenor Intrapreneur Proprietate Deține și operează propria afacere Lucrează în cadrul unei organizații existente ca inovator sau cercetător RiscAsumarea riscului financiar și operațional complet Înfruntă un risc financiar personal mai mic Independență Autonomie completă și luare a deciziilor Funcționează în cadrul structurii organizaționale Accesul la resurse Trebuie să securizeze resurse în mod independent Accesul la resursele existente ale companiei și inovarea se concentrează pe piața inovatoare. cadrul organizațieiRecompensePăstrează profituri, dar suportă și pierderiPoate primi recompense și recunoaștere în cadrul organizației numai dacă produsul sau serviciul inovat primește un răspuns imens din partea publicului țintă ResponsabilitateUnic responsabil pentru succes sau eșecPartajează responsabilitatea cu organizațiaExemple Steve Jobs (Apple), Elon Musk (Tesla)Steve Wozniak (în cadrul Apple), Sergey Brin (în cadrul Google)
Citește și: Cele mai bune comunități de startup unde antreprenorii prosperă
Dezavantajele antreprenoriatului
Găsiți mai jos dezavantajele și provocările peisajului intraprenoriat:
Pe termen lung, protejarea proprietății intelectuale și a informațiilor sensibile legate de proiectele intraprenoriale poate fi, de asemenea, o provocare.
Îmbrățișează spiritul intraprenorial!
Intraprenorii sunt forța motrice din spatele succesului corporativ. Ele infuzează organizațiile cu idei proaspete, inovație și o dorință neobosită de a excela. Capacitatea lor de a gândi în afara cutiei, de a rezolva problemele în mod creativ și în momentul în care compania s-ar putea confrunta cu o închidere.
Promovând o cultură care încurajează angajații să fie intraprenori, companiile pot profita de această resursă neprețuită. Este vorba despre recunoașterea faptului că spiritul antreprenorial nu se limitează doar la startup-uri și poate fi răspândit cu ușurință în casele de afaceri.
În continuare, cum să folosiți informațiile despre vânzări pentru a face afacerea profitabilă.