Învățați din cele mai bune campanii de marketing viral pentru a vă crește gradul de cunoaștere a mărcii

Doriți să vedeți mii de spectatori pentru conținutul de marketing al mărcii dvs. într-un timp scurt, fără a investi prea mult? Puteți explora campanii de marketing viral!

Un mare produs al anilor de cercetare de marketing este marketingul viral. Aici nu folosiți doar o echipă de marketing pentru a crea conștientizarea mărcii sau a produsului. Implicați pe oricine, nu neapărat publicul țintă, să facă marketing pentru dvs.

Vă întrebați de ce publicul ar comercializa marca dvs. gratuit? Citiți conținutul până la sfârșit pentru a obține răspunsul și cum vă poate beneficia planurile de marketing online.

Ce este marketingul viral?

Marketingul viral este o metodă prin care un brand, un produs, un serviciu sau un profil de celebritate se bazează pe promovarea cuvântului în gură. În marketingul convențional, cum ar fi reclamele TV sau online, plătiți un media pentru a reda sau a publica materialul de marketing, cum ar fi videoclipuri, imagini, mesaje de marcă etc.

Cu toate acestea, în marketingul viral, publicați conținut unic și creativ, plin de mesaje de distracție, divertisment, satiră sau activități sociale. Aici, principalele medii de marketing sunt rețelele sociale, YouTube, e-mailurile de marketing, Google Ads și chiar reclamele TV.

Audiența dvs. de bază și utilizatorii generali de internet vor înțelege acest lucru din mai multe media. Ei ar împărtăși conținutul cu familia, prietenii, colegii și alți asociați cunoscuți. Acești oameni vor continua să distribuie și, în cele din urmă, milioane de utilizatori au conținutul sau mesajul tău de marketing.

O astfel de răspândire rapidă a conținutului este cunoscută ca senzație virală sau devine virală. Când garanția dvs. de marketing devine virală, puteți numi acel marketing viral.

De exemplu, Duolingo a avut doar 50.000 de urmăritori pe canalul său TikTok. Dar, au reușit să aducă acest număr la 2,9 milioane de urmăritori prin marketing viral pe TikTok, așa cum se arată într-un raport IBL News.

Duolingo a creat mai multe videoclipuri TikTok în care celebra mascota bufniță verde Duolingo arată o mare obsesie față de cântăreața și compozitorul celebru Dua Lipa în videoclipuri amuzante. Un astfel de videoclip are 196.8K aprecieri, 2.907 comentarii și 2.143 distribuiri.

De ce este important marketingul viral?

Marketingul viral este important pentru companii, deoarece oferă un număr extraordinar de clicuri, vizualizări, distribuiri, redirecționări, aprecieri, afișări și multe altele pentru conținutul sau reclamele de marketing ale mărcii dvs.

  Cum să activați Picture-in-Picture pe Chrome

Trebuie să cheltuiți mii de dolari în campanii PPC pentru a obține câteva sute de clicuri. În campaniile de marketing viral, primești mii, dacă nu milioane, gratuit. Desigur, va necesita creativitate remarcabilă, idee de conținut, capacitate de tendințe și luni de încercare și eroare.

Dar, rezultatul va sterge stresul de pe fața echipei dvs. de marketing și creare de conținut. Toată lumea se va bucura văzând că nu doar publicul dvs. țintă, ci și utilizatorii de internet care nu au legătură vă vizualizează conținutul, îi place și îl redirecționează către alte câteva sute de utilizatori.

O campanie de marketing viral, dacă este făcută corect, este mai mult decât marca ta. Conectezi milioane de internauți într-un web de conținut în care toată lumea vorbește despre creativitatea și ideea ta.

Beneficiile marketingului viral

Asigură rezultate remarcabile

Faptul ca conținutul de marketing sau mesajele să devină virale ar putea dura ani. Dar atunci când echipa ta are succes, brandul tău devine o senzație printre locuitorii rețelelor sociale, Twitterati, bloggeri, creatorii de meme și așa mai departe.

Rezultatele sunt asigurate, care includ o mulțime de clienți potențiali, conversii organice, mii de abonați la newsletter și multe altele.

Cost extrem de scăzut

Ai nevoie doar de o idee și de conținut bine ilustrat. Videoclipul este standardul de aur aici. Publicul va face restul. Nu trebuie să investești nici măcar un cent în a-i împinge pe utilizatorii de internet să-ți vizioneze conținutul. Doar postați-l pe mânerul rețelei sociale, YouTube, TikTok, Instagram, Facebook și oriunde puteți.

Accesul său este dincolo de Internet

Campaniile de marketing viral sunt atât de eficiente încât ajung la cei care nu au acces la internet. Entuziaștii percep un astfel de conținut viral ca pe un instrument de divertisment.

Ei vor imprima copii ale conținutului dacă este un slogan, meme sau o opera de artă. Unii o duc la nivelul următor și folosesc sisteme de difuzare video pentru a arăta conținutul maselor.

Oferă rezultate într-o perioadă scurtă

Este singurul instrument de marketing care poate oferi rapid rezultate remarcabile dacă puneți mâna pe câteva idei bune de conținut viral. Dacă marca ta se luptă de ceva vreme, campania de marketing viral merită încercată.

Generează tone de clienți potențiali

O mare parte a publicului care participă la transformarea conținutului tău într-o senzație virală ar vizita site-ul tău web. Ar încerca încă câteva conținuturi pe care le-ați publicat sau ar verifica produsele sau serviciile pe care le oferiți. Asta e! Aveți o mulțime de piste de urmărit pe tot parcursul anului.

Creează o percepție non-invazivă

Într-o campanie virală, conținutul este regele, nu marca ta. Îți vei subestima marca. Poate că logo-ul sau numele ar apărea în câteva cadre.

De asemenea, nu forțați utilizatorul să consume conținutul. Utilizatorii o fac pentru divertisment, distracție sau pentru a sprijini o cauză socială.

Marca dvs. creează în mod eficient o percepție non-invazivă în jurul său și clienților le place cu adevărat o astfel de atitudine.

Convertește automat clienții potențiali în clienți

Unii utilizatori foarte entuziaști ți-ar cumpăra produsele sau serviciile în avans. Astfel de acțiuni le dau un sentiment emoțional că acum fac parte din tendință sau din cauza socială.

Mai multe date pentru analiza pieței

Obțineți terabytes de date despre consumatori atunci când anunțul dvs. digital sau videoclipul YouTube devine viral. Echipa dvs. de știință a datelor poate folosi tehnici avansate pentru a găsi noi modele. În cele din urmă, veți descoperi noi baze de clienți, noul domeniu de aplicare pentru produsele/serviciile dvs. și așa mai departe.

  Cum să înființezi un magazin Etsy și să-ți transformi pasiunea în profit

Mărește credibilitatea mărcii dvs

Puteți prezenta astfel de angajamente de brand ca credibilitate investitorilor și acționarilor dvs. Este un moment de mândrie când poți spune că brandul pe care l-ai început a devenit viral și acum ar valora miliarde.

Faceți relații de afaceri pe termen lung

O parte dintre clienți vor rămâne conectați cu afacerea dvs. pentru mulți ani de acum înainte, chiar dacă fenomenul viral a dispărut.

Exemple de marketing viral

Zoom

Compania de software pentru conferințe virtuale Zoom a creat o competiție virală plină de distracție în martie 2020, când forța de muncă digitală globală lucra de acasă din cauza blocării COVID-19.

Competiția le-a cerut participanților să partajeze imagini sau videoclipuri prin intermediul fundalului virtual Zoom pe mânerul rețelei sociale a campaniei.

Mulți utilizatori noi s-au înscris în primele zile după lansarea campaniei doar pentru a participa la competiție.

Măr

Apple a venit cu campania „Shot on iPhone” pentru a promova smartphone-ul iPhone X. Dispozitivul a adus câteva caracteristici remarcabile ale camerei pe care foarte puține dispozitive le-au oferit în timpul lansării sale.

Proprietarii mândri de Apple iPhone X au început să distribuie fotografii creative, portrete și selfie-uri pe platforma de socializare pentru campanie. Campania a devenit în curând virală și a crescut cu adevărat vânzările de dispozitive.

Acest brand global a anunțat și câștigătorii competiției pe portalul său Newsroom.

Dropbox

Programul de recomandare a clienților Dropbox recompensează atât arbitrul, cât și arbitrul cu 500 MB până la 1 GB spațiu suplimentar de stocare în cloud. Înainte de program, marca a raportat doar 100.000 (din 2008) de utilizatori înregistrați. Dar, după această campanie de marketing viral, în doar 15 luni, Dropbox a înregistrat 4 milioane de utilizatori înregistrați.

Spotify

Spotify a desfășurat o campanie de marketing rapidă împreună cu Facebook pentru a crește baza de clienți pentru ambele platforme.

În această schemă de marketing viral, Spotify a permis utilizatorilor săi să publice o listă de redare cu melodii de lungă durată pe profilul lor de Facebook. Apoi, urmăritorii și prietenii utilizatorului pot asculta acele melodii gratuit cu un singur clic.

Schema a devenit atât de virală încât Facebook și Spotify au trebuit să extindă această integrare în 175 de țări începând cu 17.06.2021.

Stare de nervozitate

Cea mai importantă platformă de microblogging a fost lansată comercial în cadrul unei conferințe South by South West (SXSW) din 2006. Twitter a amplasat ecrane gigantice în jurul locului conferinței. Apoi, participanții la campanie cu cont Twitter au inundat aceste ecrane cu microbloguri despre conferința SXSW.

Această strategie de marketing a devenit virală. Înainte de acest eveniment, Twitter a primit până la 20.000 de tweet-uri pe zi. După acest eveniment, numărul de tweet-uri s-a triplat la 60.000 pe zi, după cum a raportat Harvard Business School.

Strategii de marketing viral

#1. Creșteți-vă activele online

Dacă campania de marketing de conținut viral devine una de succes, va trebui să gestionați traficul uriaș de site-uri web, abonații la newsletter și clienții potențiali. Ca să nu mai vorbim de faptul că clienții vor veni de pe piețe noi. Prin urmare, actualizați site-ul și aplicația pentru a face față sarcinii suplimentare.

#2. Publicul țintă trebuie să aibă legătură cu marca dvs

Trebuie să creați conținut viral pentru un public țintă. Apoi, aceste grupuri inițiale de public pot redirecționa conținutul dvs. către utilizatori neînrudiți și înrudiți pe o scară masivă.

  Cum să-ți construiești propriul chatbot AI cu API-ul ChatGPT: un tutorial pas cu pas

Dacă nu aveți o țintă inițială, atunci este posibil ca conținutul să nu vadă acțiunile și transmiterile așteptate necesare pentru a deveni virale.

#3. Dați un mesaj de marketing clar

Asigurați-vă că limbajul conținutului este adecvat pentru toate secțiunile de utilizatori. Folosiți o limbă locală dacă sunteți o afacere mică. Organizațiile mijlocii și mari pot folosi engleza, franceză, spaniolă, germană și așa mai departe.

#4. Păstrați-vă prezența mărcii la minim

Rețineți că scopul dvs. este să implicați și să provocați spectatorul să acționeze. Prin urmare, păstrați-vă marca la un nivel minim. În caz contrar, imaginile ar putea părea mai mult comerciale decât distractive.

#5. Postați conținut pe mediul potrivit

Distribuiți conținutul prin diverse medii, astfel încât niciunul dintre publicul țintă să nu rateze conținutul. Pentru că aceste audiențe reprezintă traficul tău obișnuit și vor juca un rol cheie în a face conținutul viral.

#6. Concentrați-vă pe emoția publicului

Trebuie să cercetezi emoțiile publicului țintă. Apoi, direcționați-le emoția cu subiectul de conținut, deoarece aceste tipuri de videoclipuri și imagini devin ușor virale.

Cum funcționează marketingul viral?

Factorul principal pentru ca campaniile de marketing viral să reușească este promovarea prin gură în gură. Trebuie să existe un volum considerabil de utilizatori care sunt gata să accepte conținutul tău și să-l consume cu plăcere. Iată cum va progresa o campanie standard:

  • Echipa de conținut, marketing și produs a făcut un brainstorming pentru a găsi o idee de conținut, de preferință un scurt videoclip.
  • Ar putea fi, de asemenea, chestionare, provocări etc., dar legate de marca dvs.
  • Creați conținutul și testați-l intern pentru a vă asigura că nu va crea furie în comunitatea internauților.
  • Publicați videoclipul sau orice alt conținut pe care îl decideți prin intermediul rețelelor de socializare, forumuri, platforme de partajare video, portaluri de știri, agregatoare de comunicate de presă, aplicații de mesagerie și multe altele.
  • Să considerăm că conținutul va deveni viral.
  • În acest caz, câțiva utilizatori îl vor urmări de pe site-urile găzduite principale.
  • Acești utilizatori vor partaja conținutul cu mai multe persoane.
  • Există o reacție în lanț de partajare a conținutului.
  • În câteva ore, veți vedea milioane de vizualizări, aprecieri, distribuiri etc.

Marketing viral: idei bonus

Încercați să rezolvați o problemă

Când faceți brainstorming conținut pentru marketing viral, încercați să răspundeți la întrebările pe care utilizatorii le pun. Răspunsul sau soluția la problemă ar trebui să fie informativ, educativ, distractiv și ușor de înțeles de către toate clasele societății.

Folosiți Controverse cu limite

Multe echipe de marketing folosesc controversele cu succes. Dar, uneori s-ar putea întoarce înapoi. Deci, limitați utilizarea subiectelor controversate.

Stai departe de știrile false

Publicarea de știri false pentru a deveni virală este cu adevărat ieftină și lipsită de etică. Ai putea face mai mult rău decât bine.

Cercetați pe larg platformele de social media pentru subiecte în tendințe, imagini, videoclipuri și articole. Apoi aplicați-vă creativitatea pentru a crea ceva unic care distrează pe toată lumea.

Încercați nișă de public

De asemenea, puteți încerca un anumit grup de audiențe pentru a începe cu prima campanie de marketing viral.

Dacă aveți de-a face cu produse SaaS, creați conținut amuzant în jurul dezvoltării de software, depanării etc. Cu siguranță ați putea interacționa cu întreaga comunitate de dezvoltatori.

Spune NU subiectelor sociale serioase

De la Pepsi Ad Live for Now Moments Anthem

În timpul mișcării sociale extrem de sensibile Black Lives Matter, Pepsi a publicat reclama „Join the Conversation”. Deși anunțul a încercat să predice înțelegerea și unitatea, activistul a luat-o în altă direcție. În curând, Pepsi a trebuit să-și amintească de reclama.

Astfel, stai departe de subiecte serioase și foarte emoționante care nu pot fi mulțumite pentru distracție sau distracție.

Încheierea

Acum știi ce sunt campaniile de marketing viral și cum funcționează. De asemenea, ai descoperit câteva strategii și cele mai bune sfaturi pentru următorul tău proiect de marketing viral.

Ca să nu mai vorbim că articolul a prezentat și câteva exemple fenomenale de campanii de marketing viral care vor rămâne în mintea internauților pentru mulți ani de acum înainte.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de marketing de teren pentru creșterea vânzărilor și a profitabilității.