Înțelegerea redirecționărilor 301 pentru începători

Redirecționarea pe site-uri web este ca și cum ai ajuta vizitatorii pierduți să-și găsească drumul către locația dorită.

Imaginează-ți asta; ați mutat site-ul dvs. la o adresă URL diferită. În acest scenariu, cum le veți spune vizitatorilor că v-ați mutat deja?

Este posibil ca unii dintre vizitatorii tăi frecventi să fi văzut o actualizare sau o intimidare anterioară în legătură cu aceasta. Dar majoritatea dintre ei nu vor ști deloc.

Aici sunt utile redirecționările, în special o redirecționare 301! Ori de câte ori un vizitator introduce vechiul URL, acesta va fi redirecționat automat către cel modificat.

Dacă doriți să aflați totul despre redirecționările 301 și despre cum să le utilizați, iată un ghid complet pentru începători despre redirecționările 301.

Ce este redirecționarea 301?

O redirecționare 301 este un cod de semnal HTTP care redirecționează permanent o adresă URL la alta.

Există o multitudine de motive pentru a folosi o redirecționare 301. Cel mai frecvent motiv pentru care site-urile îl folosesc este atunci când își mută site-ul la o nouă adresă URL sau când o pagină a fost eliminată.

Deci, ori de câte ori cineva introduce o adresă URL veche, este imediat redirecționată către noua adresă URL, care are conținutul pe care îl căuta.

Alături de conținut, un 301 redirecționează, de asemenea, aceeași putere de clasare pe care a avut-o în primul rând vechiul URL.

Vorbind despre SEO de redirecționare 301, acesta comunică cu motorul de căutare pentru a-l anunța despre modificările dvs.

Le spune motoarele de căutare că conținutul care era anterior aici a fost mutat acum într-o altă locație. Cu toate acestea, nu a existat nicio altă modificare, așa că poziția sa pe SERP trebuie să fie aceeași.

Pe scurt, o redirecționare 301 nu vă va strica clasamentul sau performanța SEO.

Un alt lucru despre o redirecționare 301 este că vă permite să evitați paginile de eroare 404. Ori de câte ori ștergeți o pagină, introducerea adresei URL va duce utilizatorul la o pagină 404. În schimb, o redirecționare 301 duce utilizatorul în noua locație.

Procesul de redirecționare cu un 301 este atât de rapid încât un utilizator nu poate observa cu adevărat dacă nu se uită la adresa URL modificată. Chiar dacă utilizatorul a marcat vechiul URL, după o redirecționare 301, marcajul va fi actualizat la cea mai recentă adresă URL.

Crearea unei redirecționări 301 este extrem de simplă. Nu aveți nevoie de cunoștințe de codificare și puteți utiliza pluginuri WordPress pentru a face treaba pentru dvs. (mai multe despre asta mai târziu).

Deocamdată, să vedem câteva scenarii sau situații în care trebuie să adăugați o redirecționare 301:

Când să implementați redirecționările 301?

#1. După modificarea unei adrese URL

Există câteva cazuri în care o adresă URL trebuie schimbată din cauza optimizării necorespunzătoare sau doar pentru a face modificări în ierarhia paginii.

  8 Șabloane și instrumente de panou publicitar pentru a crea anunțuri uimitoare

De obicei, ori de câte ori vă schimbați adresa URL, numai unele CMS adaugă automat redirecționare la acesta. Așadar, verificați adresele URL după ce le-ați actualizat și vedeți dacă există deja o redirecționare 301 în uz.

#2. După crearea unui site web nou

În zilele noastre, majoritatea serverelor deschid un site fără www înainte de numele domeniului. Dacă nu este cazul, trebuie să adăugați variante ale adresei URL a domeniului dvs., astfel:

  • http://yoursite.com
  • http://www.yoursite.com
  • https://yoursite.com
  • https://www.yoursite.com

Utilizați redirecționări 301 pentru a vă asigura că toate duc la aceeași pagină.

#3. După adăugarea unui certificat SSL

Certificatele SSL sunt necesare; fără unul, site-ul dvs. poate deveni victima încălcării sau încălcărilor de la terți. Adăugarea unui certificat SSL și a unei conexiuni HTTPS va face site-ul dvs. mai sigur.

Deci, dacă adresa URL a site-ului dvs. web se schimbă de la http://domain.com la https://domain.com, trebuie să adăugați o redirecționare 301.

#4. Recrearea unei pagini

Este posibil să întâlniți câteva ocazii în care trebuie să recreați o pagină întreagă cu o temă mai nouă sau un aspect modificat. Dacă da, trebuie să redirecționați vechea adresă URL a paginii către cea nouă pentru a menține performanța SEO.

#5. Trecerea de la un domeniu la altul sau fuzionarea domeniilor

Să presupunem că ați schimbat un domeniu sau aveți două domenii pe care doriți să le îmbinați; redirecționarea paginilor cu un 301 este o necesitate. Conținutul și eforturile dvs. de SEO pot fi transmise fără a fi nevoie să faceți totul din nou.

Dacă utilizați redirecționări 301 pentru oricare dintre cazurile de mai sus, ar trebui să înțelegeți și efectele redirecționării 301 SEO pe paginile dvs.

Care sunt efectele redirecționării 301 asupra SEO?

Când discutați despre SEO de redirecționare 301, trebuie să vă amintiți că orice citiți despre SEO este informații derivate din experiențe și rezultate ale efectuării anumitor acțiuni.

În realitate, Google nu va dezvălui niciodată nimic despre algoritmii săi și despre modul în care diferite lucruri afectează SEO.

Dacă vă întoarceți cu câțiva ani în urmă, testele și experiențele mai multor utilizatori au arătat că utilizarea unei redirecționări 301 ar putea cauza o oarecare pierdere în puterea de clasare.

Pentru a fi specific, scăderea clasamentului paginilor a fost sugerată de aproximativ 10% în acest videoclip de către Google Search Central.

Google fiind Google, evident că nu a dat cifre exacte pentru a-și păstra secretele algoritmului, dar majoritatea oamenilor cred că această cifră este exactă.

Din fericire, acest lucru a fost acum câțiva ani și nu a mai fost cazul de atunci. Puteți utiliza redirecționări 301 fără a pierde nicio performanță SEO pe paginile dvs. web.

Trebuie doar să vă amintiți să setați corect redirecționările 301 și să nu creați mai multe hopuri. Ori de câte ori există 4 sau 5 sărituri între adrese URL, roboții nu le vor mai urmări și pagina dvs. nu va fi scanată. Prin urmare, rezultă un SEO slab.

Redirecționările multiple tind, de asemenea, să încetinească viteza de încărcare, care este, de asemenea, un factor important de clasare SEO.

Deci, nu ezitați să utilizați redirecționările 301. Folosiți-le corect și fără a crea lanțuri de redirecționare.

Cum se face o redirecționare 301 – Ghid pas cu pas

Puteți continua să adăugați redirecționări 301 cu metode diferite pentru cazuri diferite. Vom discuta despre cum să adăugați o redirecționare 301 pentru uz general și link-uri afiliate.

Pentru ambele, vă vom arăta cum să o faceți pe WordPress CMS, deoarece este cea mai populară soluție pentru mulți dezvoltatori web.

  PhotoTag vă permite să adăugați o descriere la fotografiile și videoclipurile dvs [Jailbreak]

Pentru uz general

În mod ideal, ar trebui să redirecționați o pagină prin serverul dvs. pentru a avea cea mai rapidă și cea mai fiabilă redirecționare. Singura problemă cu această metodă este că necesită o înțelegere profundă a stivei de software pe care serverele dvs. îl folosesc.

De exemplu, Apache, Nginx, IIS sau o altă platformă, va trebui să învățați și să înțelegeți abordarea pentru a adăuga o redirecționare 301.

Deci, recomandarea noastră ar fi doar să folosiți un plugin pe WordPress.

Pentru acest tutorial, vom folosi Plugin de redirecționare de John Godley. Este gratuit de utilizat și are o interfață de utilizare ușoară pentru începători. Iată pașii pentru a adăuga o redirecționare 301:

Pasul 1: Descărcați pluginul

Din meniul WordPress, navigați la secțiunea Plugin-uri și faceți clic pe Adăugare nou.

Căutați „Redirecționare” în bara de căutare.

Odată ce rezultatele apar, selectați următorul rezultat al pluginului și faceți clic pe Instalare.

Odată ce instalarea este finalizată, faceți clic pe Activare.

Pasul 2: Accesați pagina de plugin

Odată ce ați instalat și activat pluginul, va trebui să îl optimizați în funcție de nevoile dvs.

Pentru a accesa pagina de plugin, navigați la secțiunea Instrumente și faceți clic pe Redirecționare.

După ce accesați pagina de plugin, finalizați prima instalare și finalizați instalarea.

Pasul 3: Adăugați detaliile URL pentru o redirecționare 301

Pasul final este adăugarea unei redirecționări 301 la o adresă URL. Pentru aceasta, faceți clic pe butonul Adăugați nou din partea stângă sus a paginii de plugin pentru a deschide fereastra pop-up de redirecționare. Va arata cam asa:

Aici, trebuie să adăugați 3 lucruri principale:

  • Adresa URL sursă
  • Cod HTTP pentru redirecționare (redirecționare 301)
  • Adresa URL țintă

Dacă nu sunteți expert, vă sugerăm să nu modificați alte opțiuni sau câmpuri din fereastra pop-up.

Dacă nu puteți vedea opțiunea de cod HTTP, faceți clic pe pictograma roată de lângă butonul Adăugați redirecționare. Deși, codul HTTP va fi setat la o redirecționare 301 în mod implicit.

După ce ați introdus corect toate câmpurile, faceți clic pe Adăugare redirecționare pentru a finaliza redirecționarea.

Acum că știți cum să adăugați o redirecționare 301 pentru uz general, să trecem la adăugarea aceeași pentru redirecționarea afiliată.

Pentru redirecționarea afiliaților

Pentru redirecționarea afiliaților, vom folosi pluginul ThirstyAffiliates.

ThirstyAffiliates este un instrument excelent pentru gestionarea tuturor linkurilor dvs. de afiliat. Deocamdată, ne vom concentra pe redirecționările 301 folosind versiunea simplă a acestui plugin, care este gratuit de utilizat.

Pentru început, continuați și urmați aceeași procedură ca mai sus pentru a descărca și instala pluginul. Tastați ThirstyAffiliates în bara de căutare, instalați și activați-l.

Apoi, tot ce trebuie să faceți este să navigați la secțiunea ThirstyAffiliates, care poate fi accesată din meniu. După ce intri în pagina de plugin, poți urma pașii de mai jos pentru a adăuga un link afiliat cu redirecționări 301.

Mai întâi, faceți clic pe butonul Link nou afiliat pentru a deschide fereastra pop-up.

Acum, adăugați titlul linkului afiliat și adresa URL de destinație, care este pagina dvs. de link afiliat.

După completarea acestor două câmpuri, puteți adăuga și o imagine dacă doriți.

Pentru a adăuga detaliile de redirecționare, trebuie să derulați în jos până când puteți vedea secțiunea Opțiuni de legătură din bara laterală din dreapta.

Aici, puteți selecta opțiunile dorite pentru modul în care ar acționa linkul dvs. Pentru obiectivul nostru vizat, trebuie să selectați Global (301) din opțiunea Tip de redirecționare.

  10 Podcasturi de management de proiect care schimbă jocul pentru leadership și strategie avansată

După ce ați terminat, derulați înapoi în sus și faceți clic pe butonul de salvare a linkului pentru a finaliza procedura.

Iată, acum știți cum să adăugați o redirecționare 301 pentru uz general și redirecționare afiliată!

De asemenea, merită menționat că puteți utiliza întotdeauna un verificator de redirecționare 301 pentru a vă asigura că redirecționarea este corectă și funcționează.

Acest lucru este doar pentru a verifica orice probleme sau greșeli pe care le-ați putea face cu opțiunile sau adresele URL.

Cum se verifică redirecționarea?

Folosind tipstrick.ro URL Redirection Checker, puteți verifica dacă starea site-ului dvs. este ok sau dacă există vreo eroare.

Pentru a utiliza instrumentul de redirecționare tipstrick.ro, trebuie doar să introduceți numele de domeniu al site-ului dvs. și să faceți clic pe „Run Test”.

Instrumentul va încărca starea redirecționării site-ului dvs. în câteva secunde.

Lucruri de evitat în timpul implementării redirecționărilor 301

Deoarece am acoperit tot ce trebuie să știți despre redirecționările 301 și despre cum să le folosiți, este, de asemenea, esențial să înțelegeți ce nu ar trebui să faceți.

Redirecționările 301 pot avea un impact negativ asupra SEO dacă nu ești atent. Deci, asigurați-vă că evitați următoarele greșeli:

#1. Crearea lanțurilor de redirecționare

După cum am menționat mai devreme, lanțurile de redirecționare sunt teribile pentru SEO.

Dacă aveți mai multe redirecționări 301 înlănțuite, vă puteți pierde performanța SEO, deoarece roboții Google nu mai urmăresc redirecționările după 5 salturi.

Modul exact în care acest lucru afectează performanța este prin încetinirea vitezei de încărcare. Google și vizitatorii dvs. vor trebui să aștepte mai mult timp pentru a ajunge la adresa URL de destinație, ceea ce ar putea crește rata generală de respingere a site-ului dvs.

#2. Adăugarea de redirecționări 301 la conținut învechit sau fără legătură

Dacă adăugați o redirecționare 301 la o pagină de conținut învechită, nu rezolvați cu adevărat interogarea vizitatorului în cel mai bun mod posibil. Mai rău este atunci când redirecționați către o pagină complet fără legătură, unde conținutul nu este ceea ce caută vizitatorul.

Acest lucru poate fi descoperit cu ușurință de către roboții Google, care îți vor scădea clasarea din cauza conținutului irelevant, iar vizitatorii tăi nu vor fi tocmai mulțumiți de el.

#3. Adăugarea de redirecționări inutile

Adăugarea de redirecționări inutile va întări fișierul .htaccess. Ca urmare, de fiecare dată când site-ul dvs. este încărcat, toate redirecționările vor fi verificate pentru a vedea dacă adresa URL introdusă trebuie redirecționată în altă parte.

Acest timp lung și enervant de încărcare va încetini site-ul dvs. fără un motiv întemeiat.

Asigurați-vă că nu faceți aceste greșeli și folosiți redirecționările 301 mai judiciar, doar atunci când este absolut necesar și nu veți avea probleme.

Întrebări frecvente

Care este diferența de bază dintre 301 și 302?

Atât codurile sau redirecționările HTTP din seria 301, cât și 302 și 300 trimit vizitatorul de la o adresă URL la alta. Singura diferență reală dintre cele două este că o redirecționare 301 este o redirecționare permanentă, iar redirecționările 302 sunt temporare.

Care este diferența dintre 301 Redirect și Canonical Tag?

O redirecționare 301 instruiește roboții Google și redirecționează vizitatorii de la o adresă URL la alta. În timp ce eticheta canonică sugerează că o pagină sau adresa URL are mai multe versiuni. Diferența aici este că o etichetă canonică asigură că numai pagina originală este indexată de motorul de căutare.

Care sunt celelalte tipuri de redirecționare?

Există un total de 5 tipuri de redirecționare:
1. 301 Redirecționare – Redirecționare permanentă de la o adresă URL la alta
2. 302 Redirecționare – Redirecționare temporară de la o adresă URL la alta
3. Redirecționare 303 – Redirecționare temporară, o singură dată, către o altă adresă URL pentru solicitarea unui identificator de resurse unificate sau a unei interfețe de gateway comună
4. Redirecționare 307 – Redirecționare temporară în același scop ca redirecționarea 303
5. Redirecționare 308 – Redirecționare permanentă în același scop ca redirecționarea 307
În cea mai mare parte, singurele 2 redirecționări cu care majoritatea utilizatorilor vor trebui să fie familiarizați sunt redirecționările 301 și 302. Restul sunt în primul rând pentru dezvoltatorii web.

Încheierea

Am explicat tot ce trebuie să înțelegeți despre redirecționările 301.

Deci, dacă intenționați să schimbați adresele URL sau să vă mutați conținutul pe un alt site web, știți ce să faceți și, mai important, ce să nu faceți!

Puteți, de asemenea, să vă uitați la implementarea redirecționării HTTP către HTTPS în WordPress.