Dincolo de asistenții virtuali – De ce este AI mult mai mult decât chatbot-uri?

Automatizarea nu mai este un lucru al viitorului, ci o alegere pe care o putem face pentru a ne îmbunătăți viețile ca indivizi și companii.

In orice caz, conform Adobe, în 2018, doar 15% dintre companii au folosit în mod activ sisteme bazate pe inteligență artificială. Desigur, cifrele sunt diferite acum, deoarece același raport a prezis că aproximativ 31% dintre întreprinderi vor face schimbarea în anul următor.

Putem vedea schimbarea pe măsură ce tot mai multe companii folosesc chatbot-uri inteligenți pentru a îmbunătăți experiența serviciului pentru clienți și pentru a crește eficiența lor în abordarea problemelor de nivel scăzut. Există, de asemenea, o creștere a numărului de persoane care folosesc asistenți vocali (cum ar fi Siri, Google Assistant sau Alexa). Potrivit unui recent Raportul Centrului de Cercetare Pewaproape 50% dintre cetățenii americani interacționează cu smartphone-urile lor folosind comenzi vocale.

Dar sistemele de inteligență artificială nu se referă doar la asistenți vocali și chatbot (pe cât de unici sunt ei)! Aceste sisteme promit să acopere sarcinile banale pe care angajații se ocupă în prezent, astfel încât să ne putem folosi creierul pentru o muncă mai creativă și mai provocatoare. Inteligența artificială remodelează lumea așa cum o cunoaștem, influențând industrii întregi, de la relațiile cu clienții până la producție și producție.

Având în vedere acest lucru, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că marketingul digital este unul dintre cele mai afectate segmente. Specialiştii în marketing sunt deja familiarizaţi cu sistemele concepute pentru a oferi analize predictive bazate pe date colectate din diverse surse. Cu toate acestea, AI a adus la iveală un nou mod de a lua decizii și de a identifica publicul (printre altele).

Influența inteligenței artificiale asupra marketingului digital

Principala schimbare alimentată de inteligența artificială în strategiile de marketing digital este modul în care brandurile se conectează cu publicul lor. Multe mărci folosesc chatboți, dar specialiștii în marketing folosesc și sisteme inteligente pentru personalizarea conținutului, pentru a crea campanii mai bine direcționate și pentru a reduce costurile. Ca o notă secundară, acest lucru arată, de asemenea, că și marketerii digitale ar putea avea nevoie învață Inteligența Artificială (cel puțin la un nivel de bază) în viitorul apropiat.

Chatbot pentru o conexiune mai bună client-brand

În termeni simpli, chatboții sunt instrumente software concepute pentru a interacționa cu clienții și pentru a oferi informații utile. Industria chatbot este în creștere, iar mai mulți dezvoltatori se concentrează pe crearea de sisteme inteligente care pot susține o conversație umană naturală.

Acest lucru este posibil datorită dezvoltării recunoașterii semantice AI, tehnologiei de conversie a vocii și procesării limbajului. În timp ce încă lucrăm la perfecționarea acestor instrumente, sistemele de chatbot de bază pot îndeplini sarcini simple, cum ar fi răspunsul la întrebări de bază, preluarea comenzilor, ghidarea utilizatorilor prin diferite procese și multe altele.

  Ce înseamnă „TFW” și cum îl folosiți?

Principalele beneficii ale mărcilor care folosesc chatbot-uri sunt:

  • Acces non-stop la serviciile pentru clienți – chatboții nu au nevoie de somn sau pauză, astfel încât să poată oferi asistență non-stop;
  • Abordare unu-la-mulți – un sistem poate funcționa simultan cu mai mulți clienți, eliminând limitările unui sistem operat de oameni în care doar interacțiunile unu-la-unu sunt posibile la un moment dat.
  • O experiență mai bună pentru clienți – chatboții nu sunt frustrați de clienții nerăbdători și nu își pierd calmul.
  • Serviciu pentru clienți localizat – multe sisteme de chatbot pot fi utilizate în mai multe limbi, astfel încât clienții să își aleagă limba maternă.
  • Livrare rapidă – chatboții au acces la o bază de date extinsă (inclusiv interacțiunile anterioare ale utilizatorilor cu platforma) și pot furniza informațiile solicitate mult mai rapid decât un operator uman.

Chatboții sunt cu atât mai critici, deoarece multe mărci au trecut la comunicarea cu clienții prin intermediul aplicațiilor text, cum ar fi Facebook Messenger, Slack sau WhatsApp. Și, după cum se dovedește, peste 50% dintre consumatori adoră ideea unei comunicări mai simple și mai rapide cu mărcile lor preferate!

Personalizarea conținutului

Este vorba despre personalizarea experienței fiecărui utilizator cu un site sau o platformă, sugerând conținut care se potrivește mai bine nevoilor acestuia.

Un bun exemplu aici este algoritmul folosit de YouTube pentru a recomanda conținut pentru fiecare utilizator pe baza selecțiilor anterioare. Dar acest lucru se întâmplă doar dacă aveți un cont. În caz contrar, vi se vor afișa recomandări pentru locația dvs. actuală.

Într-o încercare similară, agenții de marketing pot (și folosesc) sisteme AI pentru a oferi spectatorilor produse, oferte, conținut și alte articole care se potrivesc interacțiunilor lor anterioare cu platforma. Mergând cu un pas mai departe, același sistem poate fi folosit pentru a crește vânzările, făcând recomandări mai precise pentru utilizatori.

În cele din urmă, sistemele AI pot determina, de asemenea, tipul de conținut cel mai probabil să atragă publicul dvs. În acest fel, eliminați multe presupuneri și sisteme de încercare și eroare care sunt încă predominante în strategiile de marketing digital de astăzi.

Principalul avantaj din spatele sistemelor inteligente actuale este că pot procesa cantități mari de date la viteze mari, oferind astfel rezultate care pot avea impact în timp real.

Rafinarea marketingului prin e-mail

Marketingul prin e-mail este unul dintre acele instrumente care definesc timpul și tehnologia, menținându-se în formă și livrând ROI incredibil chiar și în epoca AI. Chiar și așa, poate folosi un pic de rafinament și acum avem modalitatea perfectă de a o face corect.

Acum avem sisteme inteligente care configurează declanșatoare pentru diferite acțiuni (pe baza comportamentului anterior). Acest lucru permite marketerilor să vizeze doar oamenii potriviți cu conținutul potrivit, făcând experiența mai relevantă pentru client și profitabilă pentru afacere.

De exemplu, multe mărci folosesc o strategie de e-mail segmentată bazată pe statutul unui utilizator. Ca atare, trimit un tip de e-mail cuiva care tocmai s-a înscris pentru un cont, un alt e-mail cuiva care este membru și are o listă de dorințe și un alt e-mail cuiva care este un client fidel.

  Cum se creează o comandă rapidă personalizată de la tastatură în MS Word 2016

Concepte de reclame uimitoare

Reclamele (în special publicitatea digitală) devin din ce în ce mai inteligente și totul se datorează informațiilor oferite de AI. Putem vedea acest lucru pe toate platformele de social media și pe Google, unde sistemele inteligente sunt folosite pentru a viza publicul potrivit.

Datorită tehnologiei AI, agenții de marketing pot prezice cu exactitate tendințele și pot profita de micro-tendințe, ceea ce permite o direcționare mai bună, reducând astfel risipa de cheltuieli pentru publicitatea digitală. Conform Statista, estimarea globală a cheltuielilor publicitare pentru 2019 a fost de peste 560 de miliarde de dolari, iar o parte din aceasta a fost irosită din cauza sistemului de încercare și eroare pe care îl folosesc majoritatea companiilor. Cu toate acestea, pe măsură ce AI preia controlul, din ce în ce mai puțin bugetul de publicitate al unei companii se va pierde.

Acum, inteligența artificială nu înseamnă doar să te asiguri că bugetul tău este bine cheltuit. Este, de asemenea, despre inovație și creativitate. Majoritatea platformelor de social media care difuzează reclame pot crea copii care se potrivesc nevoilor dvs. pe baza comportamentului utilizatorilor anteriori și a linkurilor pe care doriți să le promovați. Ca atare, cel procesul de creare a conținutului a unei agenții de marketing digital poate fi îmbunătățită și perfecționată de platformele bazate pe inteligență artificială.

De asemenea, unele mărci combină tehnologii moderne precum realitatea augmentată sau realitatea virtuală pentru a crea reclame uimitoare care mențin oamenii implicați și le păstrează atenția.

Reducerea Costurilor

În timp ce inovația și o direcționare mai bună sunt benefice pentru marketeri, proprietarii de afaceri sunt încântați de AI, deoarece este o oportunitate fantastică de a reduce costurile.

Gandeste-te la asta.

Doar prin utilizarea chatbot-urilor, companiile economisesc bani și măresc profiturile oferind o experiență mai bună pentru clienți. Același lucru se întâmplă atunci când planificați strategii de marketing sau personalizați conținutul.

Sistemele bazate pe inteligență artificială au inteligența necesară pentru a prelua unele dintre sarcinile ușoare care erau acoperite de operatorii umani. Aceasta înseamnă mai puțini angajați și mai multă eficiență.

Principala sarcină a unui marketer digital este să intre în capul clientului și să înțeleagă ce ar putea ajunge să caute online, despre produsul sau serviciul pe care îl promovează. În trecut, această sarcină era destul de ușoară, deoarece motoarele de căutare foloseau cuvinte cheie pentru a găsi pagini relevante.

Dar acele vremuri au trecut de mult, iar acest lucru se datorează, în parte, dezvoltării sistemelor inteligente. În zilele noastre, un algoritm de căutare înțelege nuanțele și semnificația contextuală (căutare semantică). Unii algoritmi oferă rezultate, de asemenea, luând în considerare istoricul căutărilor unui utilizator.

Odată cu lansarea asistenților virtuali (Siri, Alexa, Google Assistant și altele), sistemele AI pot folosi, de asemenea, căutarea vocală și recunoașterea vorbirii pentru a identifica noi nișe și pentru a atinge resurse necunoscute anterior.

  Tastele media ale tastaturii funcționează în toate browserele web moderne

Deci, ce înseamnă asta pentru specialiștii SEO?

Pe scurt, marketerii digitale trebuie să fie deschiși la noi posibilități și să aibă un aliat puternic în platformele bazate pe inteligența artificială.

Acum că știm de ce și cum sistemele artificiale inteligente fac parte din industria de marketing digital, să aruncăm o privire la unele dintre instrumentele pe care le putem folosi.

Google Cloud AI

Acesta este un instrument pentru a învăța cum să utilizați și să implementați AI în afacerea dvs. și vă recomandăm insistent să răsfoiți unele dintre modulele acestora. Google Cloud AI oferă exemple uimitoare de instrumente și modele care pot deveni extrem de populare în viitor.

De asemenea, oferă o perspectivă asupra a ceea ce poate face concurența dvs. pentru a câștiga un avantaj și a tăia o porțiune mai mare de piață pentru ei înșiși.

Zoomph

O platformă fantastică pentru mărcile care se străduiesc în campanii de social media!

Zoomph oferă informații și ajută marketerii să-și înțeleagă publicul și platformele sociale. De asemenea, analizează emoțiile și sentimentele care fac o campanie să zboare, oferind date mai precise decât modelele CPM tradiționale.

MarketMuse

MarketMuse este o platformă bazată pe inteligență artificială pentru SEO, cercetare de conținut și analiză competitivă și ajută marketerii să creeze conținut care este cu adevărat relevant pentru publicul lor. În plus, oferă informații utile despre diverse cuvinte cheie și identifică zone potențial neexploatate.

Așadar, dacă simți că conținutului tău îi lipsește acel „je ne sais quoi”, poți beneficia de ajutor de la o astfel de platformă.

Yext

Aceasta este platforma ideală pe care să o utilizați atunci când prezența dvs. pe rețelele sociale devine mult implicată prin comentarii și recenzii.

Yext este instrumentul potrivit de utilizat atunci când doriți să aflați cum este reprezentată online compania sau marca dvs. Prelucrează date de pe platformele de social media, recenzii și multe altele și înțelege vibrația generală. De asemenea, acordă prioritate recenziilor și comentariilor care necesită atenția dvs. pentru a vă spori reputația online.

Cor

După cum am menționat deja, un marketer trebuie să cunoască și să înțeleagă nevoile publicului (ceea ce poate căuta online) pentru a crea o campanie eficientă. Ca atare, Cor este o platformă care folosește puterea inteligenței artificiale pentru a analiza modele care duc la vânzări de succes în apeluri.

De asemenea, poate oferi o perspectivă asupra motivului pentru care un apel de vânzări nu a avut succes și poate permite vânzătorilor să se concentreze pe sarcina lor principală – încheierea de oferte. Face asta prin crearea automată a rapoartelor pentru fiecare interacțiune cu utilizatorul, luând astfel această sarcină de pe mâinile operatorilor umani.

Gânduri de închidere

După ce am citit toate acestea, concluzia este destul de evidentă – sistemele AI sunt profund integrate în viața noastră profesională și personală. La fel de marketeri digitaleîl vedem acționând din ambele perspective și este timpul să înțelegem și să acceptăm că modul în care facem lucrurile nu este util fără ajutorul unor algoritmi și analizoare de date inteligenți.