Dezvoltarea resurselor umane (HRD) vs Managementul resurselor umane (HRM): Diferențele explicate

Dezvoltarea resurselor umane (HRD) și managementul resurselor umane (HRM) sunt doi piloni importanți ai unei organizații care lucrează împreună pentru a realiza operațiuni de resurse umane de succes.

Concurența dintre candidați este în creștere; prin urmare, recrutarea candidatului calificat devine din ce în ce mai dificilă.

Astfel, este necesar să angajați în mod inteligent oamenii și, de asemenea, să aveți grijă de ei în toate aspectele, de la onboarding și plăți până la menținerea unui mediu mai sigur pentru ca aceștia să prospere.

Pentru a face acest lucru, organizațiile urmează două programe – Dezvoltarea resurselor umane și Managementul resurselor umane.

Ambele programe implică diverse strategii de gestionare a forței de muncă. Împreună, aliniază practicile de HR pentru a atinge obiectivele companiei. În plus, ajută forța de muncă să-și dezvolte abilitățile, să muncească din greu, să ofere tot ce e mai bun companiei și să primească recompense pentru același lucru.

Deși ar putea arăta similar, HRD și HRM sunt diferite cu propriile seturi de funcții într-o organizație.

În acest articol, voi discuta HRD și HRM, funcțiile și diferențele lor.

Începem!

Ce este dezvoltarea resurselor umane?

Dezvoltarea resurselor umane (HRD) este un subset al managementului resurselor umane (HRM) care se concentrează pe dezvoltarea forței de muncă a unei organizații. Acesta urmărește îmbunătățirea abilităților, cunoștințelor, atitudinii, competențelor și comportamentului angajaților care lucrează într-o companie.

În plus, activitățile HRD sunt desfășurate pentru a împuternici și întări capacitățile angajaților de a construi indicatori de performanță mai buni într-o organizație. Oferă oportunități benefice pentru dezvoltarea generală a angajaților. Activitățile principale includ:

  • Dezvoltarea carierei
  • Managementul talentelor
  • Coaching și mentorat
  • Antrenament și dezvoltare
  • Planificarea succesiunii
  • Managementul performantei
  • Identificarea esențială a angajatului

De la data aderării până la încetare sau pensionare, departamentul DRU lucrează pentru dezvoltarea angajaților.

Ce este managementul resurselor umane?

Managementul resurselor umane (HRM) se referă la gestionarea angajaților care lucrează într-o organizație. Este, de asemenea, preocupat de gestionarea tuturor strategiilor organizaționale pentru a îmbunătăți și maximiza performanța, experiența și implicarea angajaților. Acest lucru se poate face prin angajare, achiziție de talente, instruire, integrare, salarii, compensații, stimulente și multe altele.

Profesioniștii în domeniul resurselor umane, precum HR-urile, acoperă sarcina de a gestiona angajații dintr-o organizație, care include angajarea și concedierea, crearea de fișe de post, stabilirea salariilor și menținerea disciplinelor și a codului de conduită.

Scopul HRM este de a asigura un management adecvat al angajaților, de a le îmbunătăți performanța și angajamentul și de a crea un mediu de companie prosper. Există diverse principii ale companiei aplicabile pentru MRU, astfel încât angajații să poată lucra eficient.

În plus, HRM nu numai că ajută la îmbunătățirea performanței generale a companiei, ci și a productivității. În plus, implică selectarea candidatului potrivit pentru postul potrivit. Acest lucru le permite profesioniștilor HRM să utilizeze la maximum forța de muncă a organizației.

HRM este un departament mai larg care include o varietate de activități, cum ar fi recrutarea, angajarea, introducerea, formarea, dezvoltarea abilităților, întreținerea, siguranța, motivația, planurile de bunăstare, sănătatea, managementul schimbării și multe altele. Acesta își propune să mențină o relație bună în cadrul organizației și la diferite niveluri de management.

Funcțiile DRU

#1. Planificare, reținere și recrutare a forței de muncă

Echipele de resurse umane urmează o modalitate strategică de a angaja angajați, astfel încât aceștia să își poată construi o forță de muncă calificată. Preocupările lor principale sunt să planifice dezvoltarea personalului, să recruteze noi talente și să-i păstreze pe o perioadă mai lungă. Aceștia sunt factorii critici în succesul afacerii pe termen lung.

  Remediați eroarea de nedescărcare a Sea of ​​Thieves

Dezvoltarea angajaților ajută la eliminarea decalajelor de competențe; așa că atunci când trebuie să prognozați și să planificați nevoile de resurse umane, puteți obține cu ușurință persoana potrivită pentru acest rol. Dezvoltarea abilităților angajaților vă ajută să îi atrageți și să îi păstrați, în special pe piețele competitive ale muncii de astăzi.

#2. Managementul talentelor și planificarea succesiunii

Planul de management al talentelor este benefic pentru angajați, concentrându-se pe creșterea lor în ceea ce privește abilitățile, comportamentul etc. În plus, ajută la promovarea unor relații mai bune între angajați.

Un program de dezvoltare a resurselor umane ajută la protejarea viitorului și la îmbunătățirea productivității organizației dvs. folosind planificarea succesiunii.

#3. Politică și proceduri

HRD identifică nevoia de a dezvolta politici adecvate împreună cu proceduri pentru a satisface cerințele dvs. de afaceri. Acest lucru este realizabil folosind un ciclu de lansare, creare, îmbunătățire și monitorizare a inițiativelor pentru dezvoltarea angajaților.

HRD colectează feedback și realizează rapoarte bazate pe politici și proceduri pentru a atinge cu ușurință obiectivele departamentului.

#4. Managementul performantei

Sistemul de management al performanței depinde de alinierea forței de muncă pe baza obiectivelor strategice ale companiei. Aceste sisteme de management combină tehnologii și metodologii care măsoară și dezvoltă performanța fiecărui angajat.

HRD monitorizează și îmbunătățește continuu planurile de dezvoltare împreună cu alți factori de management al performanței.

#5. Program de beneficii și compensații

Beneficiile și compensațiile se referă la concepte distincte. Beneficiile sunt sub formă de recompense care nu sunt în numerar, în timp ce compensația se referă la salariile sau salariile angajatului, în cazul în care obțineți profituri în numerar.

HRD le folosește pe ambele pentru a oferi dezvoltare profesională prin achiziționarea diferitelor platforme de învățare, crearea de programe interne de formare, finanțare pentru diverse grupuri și multe altele.

#6. Valoarea brandului

De asemenea, brandul joacă un rol crucial în atragerea angajaților. Deci, HRD le permite angajaților tăi să facă branding pentru ei. În general, nu puteți crea un brand de angajator robust fără a investi mult.

Funcțiile HRM

HRM le permite angajaților să urmeze pașii simpli către producție. Procesul începe cu formularea corectă a politicii pentru locuri de muncă și se termină cu creșterea de succes a afacerii.

Prin urmare, este considerat un agent invizibil al unei companii care îi leagă pe toți în cadrul unei organizații.

#1. Proiectarea si analiza postului

Funcția cea mai esențială a HRM este proiectarea și analiza locurilor de muncă. Acesta implică mai multe procese, cum ar fi descrierea operațiunilor, responsabilităților și îndatoririlor postului.

Pentru a angaja angajati pe baza de cercetare si rationalitate este necesara identificarea caracteristicilor si calitatilor candidatului. Acest lucru poate fi realizat cu ușurință prin descrierea trăsăturilor de caracter și a abilităților angajaților cu cele mai bune performanțe.

Analiza postului implică înțelegerea cerințelor postului, cum ar fi abilitățile, experiența de muncă și calificările. Deci, trebuie să descrieți în detaliu funcțiile de zi cu zi, deoarece aceasta va decide cursul de acțiune al unui candidat în timpul recrutării.

#2. Selectarea și angajarea angajaților

Recrutarea, fiind funcția majoră a MRU, urmărește obținerea de angajați eficienți și calificați și reținerea acestora în vederea atingerii obiectivelor și scopurilor organizaționale. Toate acestea depind de angajarea candidatului potrivit dintr-un grup de candidați.

Profesioniștii în domeniul resurselor umane identifică și caută solicitantul ideal pentru interviu și selecția finală. Candidații trec apoi printr-un proces de selecție pentru a filtra candidații potriviți. În continuare, candidații se confruntă cu mai multe runde de interviu pe baza abilităților, experienței de lucru și cunoștințelor necesare pentru poziție.

#3. Antrenament și dezvoltare

Formarea angajaților și dezvoltarea lor în călătoria lor profesională influențează creșterea și succesul unei organizații.

Profesioniștii în domeniul resurselor umane studiază continuu performanța fiecărui angajat, cât de bine au dobândit cunoștințele din instruire și nivelul lor de dezvoltare și creștere aliniat cu compania.

Acest lucru va crește productivitatea și eficiența generală a forței de muncă, ceea ce va duce la creșterea afacerii. HRM joacă un rol vital într-o organizație în pregătirea tuturor angajaților pentru a-și asuma responsabilități mai mari.

  Cum să utilizați o cameră digitală ca cameră web

#4. Beneficii și compensații

Această funcție se preocupă de plata angajaților pentru locurile de muncă lor. Profesioniștii în MRU formulează un beneficiu atractiv pentru angajați, pentru a-i încuraja să performeze bine, să aibă cel mai bun comportament și să fie aliniați cu cultura muncii, păstrând în același timp caracterul sfințenie al mediului companiei.

Avantajul principal al acestei funcții este de a stabili o remunerație corectă și echitabilă pentru fiecare angajat. În plus, HR-urile folosesc această funcție pentru a maximiza productivitatea angajaților și pentru a stabili o imagine bună a afacerii pe piață.

#5. Performanța angajaților

Managementul eficient al performanței unui angajat asigură că angajații îndeplinesc obiectivele și scopurile organizației. Se concentrează pe performanța unui angajat, precum și pe echipa, departamentul și organizația.

#6. Relații de muncă și manageriale

Relațiile de muncă sunt de două tipuri – relații de muncă și relații manageriale. Relațiile de muncă sunt în principal relația dintre companie și forța de muncă, în timp ce relațiile manageriale sunt relațiile dintre multiplele procese dintr-o organizație.

Aceste relații determină munca care trebuie efectuată într-un interval de timp dat și modul de gestionare a forței de muncă pentru a atinge obiectivul. Este vorba despre a oferi o muncă adecvată angajatului potrivit pentru a se asigura că proiectul decurge fără probleme.

#7. Comunicarea și implicarea angajaților

Comunicarea și implicarea angajaților garantează o mai mare satisfacție a angajaților și o productivitate mai bună. Acest lucru ajută la creșterea ratei de reținere a angajaților. HRM este sursa potrivită de management care gestionează fără probleme angajarea angajaților.

Implicarea și comunicarea adecvată sporesc implicarea angajaților și îi mențin fericiți pe tot parcursul zilei. Se spune că, cu cât angajații sunt mai angajați, cu atât vor fi mai motivați și angajați în munca lor.

#8. Reglementări de securitate și sănătate

Angajatorii trebuie să respecte reglementările de securitate și sănătate elaborate de autorități. Legile muncii impun angajatorilor să ofere instruire, consumabile, informații esențiale și EIP pentru a asigura securitatea și sănătatea. HRM integrează reglementările de securitate și sănătate cu procedurile organizaționale pentru a se asigura că fiecare angajat al unei organizații este în siguranță.

#9. Suport personal

Atunci când angajații se confruntă cu probleme personale care pot încetini fluxul de lucru, HRM îi ajută. După pandemia de COVID, scenariul de sprijin personal a crescut. Fie că este vorba despre asistență în asigurare, concedii suplimentare, asistență medicală sau mai mult, profesioniștii în MRU oferă ajutor pentru ca angajații să se simtă mai bine și să lucreze cu atenție deplină.

#10. Planificarea succesiunii

Planificarea succesiunii are ca scop monitorizarea, planificarea și gestionarea traseului angajaților în cadrul organizației. Pentru aceasta, HR-urile aleg personal angajați și supraveghetori strălucitori și promițători pentru a-și dezvolta căile de creștere.

Scopul aici este de a insufla încredere angajaților pentru a le spori loialitatea față de organizație pentru cel mai lung timp. Deci, atunci când dezvoltă căi de creștere pentru angajați, companiile trebuie să aibă grijă de diverse aspecte, inclusiv atribuirea de sarcini, activități provocatoare și îmbunătățirea angajamentului.

#11. Relațiilor industriale

Companiile, în special în liniile de producție și producție, trebuie să urmeze practicile de relații industriale. Acest lucru îi ajută să se angajeze cu Sindicatele existente în fabrici într-o manieră pozitivă și prietenoasă și să mențină o relație bună cu acestea.

Obiectivul principal al acestui lucru este de a înțelege problemele din industrii și de a găsi soluții. De exemplu, ajută la îndeplinirea standardelor salariale, la reducerea grevelor și protestelor, la îmbunătățirea siguranței și a condițiilor de muncă, la reducerea risipei și la minimizarea timpului de producție.

Dacă sunt gestionate corespunzător, relațiile industriale joacă un rol important în eludarea violenței, proceselor, retragerilor, protestelor, pierderii producției și a fondurilor și multe altele.

Avantajele DRU

  • Angajații cu abilități îmbunătățite: angajaților li se cere să dezvolte un set de abilități care să-și definească potențialul într-o organizație. HRD are grijă de abilitățile soft și hard ale angajaților din cadrul companiei.
  • Îmbunătățiți diversitatea forței de muncă: Un departament puternic HRD extinde diferite oportunități pentru angajați în ceea ce privește formarea atitudinii și comportamentului. Acest lucru ajută echipa HRD să aducă un loc de muncă mai funcțional și divers.
  • Susținător al obiectivelor de afaceri: Pentru a aduce obiective de afaceri mai largi, este necesară alinierea ordinii HR. Aici echipa HRD organizează programe de dezvoltare pentru angajați pentru a îmbunătăți competențele profesionale, având ca rezultat atingerea obiectivelor de afaceri.
  • Managementul simplu al angajaților: HRD le permite angajaților să se coordoneze între ei și seniorilor pentru a reduce presiunea. Toate acestea vor duce la îmbunătățirea abilităților funcționale și de gestionare a timpului către obiective.
  7 instrumente de transformare a datelor pentru a vă gestiona mai bine datele

Provocările DRU

  • Programele DRU sunt costisitoare pentru a fi menținute și implementate
  • Aceste programe sunt aplicabile numai anumitor locuri de muncă și angajați
  • Unii angajați nu doresc schimbări și se opun participării la programe
  • Programele HRD pot consuma mult timp pentru manageri și angajați

Avantajele HRM

  • Îmbunătățirea cifrei de afaceri: profesioniștii în HR selectează candidații ideali pentru acest rol, ajutând compania să-și economisească costurile. Beneficiile și compensațiile adecvate sunt subliniate perfect pentru a permite unui angajat să rămână concentrat asupra rolurilor sale.
  • Rezolvarea conflictelor: conflictele sunt obișnuite în interiorul unei companii, unde apar diverse opinii și personalități lucrează împreună. Dar, un bun management al resurselor umane va face față în mod eficient conflictelor și le va rezolva mai rapid. Acest lucru va ajuta ambele părți să rămână calm și le va permite profesioniștilor HRM să le asiste în mod egal.
  • Creșterea performanței angajaților: echipele HRM gestionează sistemele de management al performanței. Ei construiesc o relație bună cu angajații, permițând fiecărui angajat să mențină o atmosferă bună în interiorul companiei. Acest lucru va duce la un mediu de lucru mai bun și va îmbunătăți performanța și productivitatea.
  • Satisfacția angajaților: profesioniștii HRM organizează sondaje, se concentrează pe strategiile de interviu și multe altele pentru a angaja candidatul potrivit pentru postul potrivit. Odată angajați, aceștia își verifică în mod regulat starea emoțională și performanța etc. și oferă recompense și sprijin pentru a îmbunătăți satisfacția angajaților.

Provocări ale managementului resurselor umane

  • Programele HRM cresc costurile legate de angajare, recrutare și formare.
  • Ar putea exista prejudecăți față de anumiți angajați, afectând moralul și încrederea altor angajați.
  • HRM depinde în mare măsură de calitatea conducerii. Dacă nu este eficient, ar putea duce la haos și dizarmonie între angajați.
  • Practicile de resurse umane trebuie să fie conforme cu cerințele legale și de reglementare. În rest, vor exista provocări legale.

Dezvoltarea resurselor umane vs. Managementul resurselor umane

Dezvoltare HR Managementul HR Se referă la dezvoltarea abilităților angajaților în cadrul organizației pentru a îmbunătăți performanța fiecărui angajat. Se referă la gestionarea mediului de lucru al angajaților, probleme personale și multe altele într-un mod eficient. Dezvoltarea resurselor umane este o subfuncție a managementului resurselor umane. Managementul resurselor umane este o întreagă funcție de management a unei organizații pusă în mod special pentru angajați. Funcțiile HRD sunt proactive și trebuie aplicate continuu pentru a îmbunătăți productivitatea angajaților. Funcțiile HRM sunt reactive și sunt aplicate pentru atingerea obiectivelor organizaționale. Scopul principal al HRD este să se conecteze cu îmbunătățirea cunoștințelor, dezvoltarea abilităților și îmbunătățirea competențelor. Obiectivul principal al HRM este de a îmbunătăți performanța generală a fiecărui angajat dintr-o organizație. Procesele HRD sunt procese în curs de desfășurare. Procesele HRM sunt procese de rutină care sunt efectuate atunci când apare cerința. HRD este un subset de HRM care atrage funcții, procese și funcții din HRM. HRM este independent și cuprinde mai multe secțiuni, inclusiv angajare și menținere, compensare, HRD, evaluare, performanță și multe altele. Funcțiile HRD ar putea fi informale, care ajută la primirea de coaching de la manageri sau superiori. Funcțiile HRM sunt formale și sunt aplicate în laborator sau în sala de clasă. Are planificare strategică și obiective pe termen lung. Are nevoi de operare instantanee și vizează obiective pe termen scurt. Este orientat către angajați, vizează implicarea angajaților, creșterea și progresul în carieră. Este orientat către organizație, vizează managementul resurselor și eficiența.

Concluzie

HRD și HRM se concentrează atât pe dezvoltarea și gestionarea forței de muncă a unei companii. Acestea au scopul de a spori productivitatea și performanța angajaților folosind diferite programe de formare. Deși ambele ar putea părea a fi la fel, sunt de fapt diferite în ceea ce privește dezvoltarea și managementul.

HRM este un concept mai mare decât HRD. Se concentrează pe planificare, personal, dezvoltare, întreținere, monitorizare, gestionare și evaluare.

Pe de altă parte, HRD este o parte a HRM care se concentrează doar pe partea de dezvoltare, inclusiv învățarea, managementul talentelor, implicarea angajaților, dezvoltarea carierei, formarea și împuternicirea.

Puteți explora, de asemenea, unele cele mai bune software-uri de management al oamenilor pentru întreprinderile mici și mijlocii.