De ce sunt conectat la Wi-Fi, dar nu la internet?

Ni s-a întâmplat tuturor la un moment dat. Semnalul dvs. Wi-Fi este puternic, dar nu există conexiune la internet. Acest lucru se datorează faptului că Wi-Fi și internetul sunt două lucruri diferite, iar înțelegerea diferenței vă poate ajuta să depanați viitoarele probleme de rețea.

Cum este Wi-Fi diferit de Internet?

Wi-Fi este o denumire comercială înregistrată pentru un grup de tehnologii care permit unui dispozitiv, cum ar fi un computer, un smartphone sau o consolă de jocuri, să se conecteze fără fir la o rețea locală (LAN) folosind o legătură radio. Wi-Fi înlocuiește necesitatea unui cablu fizic între un dispozitiv în rețea și un router – un dispozitiv care gestionează conexiunile între toate dispozitivele de pe LAN.

Internetul este un nume general pentru sute de milioane de rețele mai mici, cum ar fi rețelele LAN, legate între ele. În aceste rețele mai mici se află miliarde de dispozitive conectate prin intermediul TCP/IP protocoale. Aceste computere pot fi conectate între ele folosind fire fizice, cabluri optice, legături radio sau alte tehnologii care nu au fost încă concepute.

Deci, atunci când dispozitivul dvs. are o conexiune Wi-Fi, sunteți conectat la o rețea LAN. Dar rețeaua LAN la care ești conectat s-ar putea să nu fie neapărat conectată la internet. Acolo se află problema. Să aruncăm o privire mai atentă.

Înțelegerea problemei de conectare

Iată o diagramă de rețea foarte simplificată. În acesta, dispozitivul dvs. este conectat la un router prin Wi-Fi, formând o rețea locală, iar rețeaua locală este conectată cu succes la internet.

  Un ghid pentru declarația JavaScript Switch cu exemple

Uneori, legătura dintre rețeaua locală (gestionată de un router, hub sau modem) și internet se întrerupe. Ar putea exista o problemă temporară cu echipamentul ISP-ului dvs., deteriorarea fizică a cablurilor care vă conectează la rețeaua ISP-ului sau o altă problemă. În acest caz, sunteți încă conectat la rețeaua locală, dar rețeaua locală nu este conectată la internet.

În acest al doilea caz, dispozitivul dvs. poate afișa o conexiune sau un semnal Wi-Fi puternic, dar nu aveți conexiune la internet.

Ce să faceți când conexiunea dvs. la internet este întreruptă

Când aveți probleme de conexiune la internet, încercați mai întâi să reporniți dispozitivul. Dacă asta nu funcționează, ceea ce faci în continuare depinde de locul în care te afli.

Dacă sunteți acasă, puteți încerca să depanați routerul în sine (prin repornirea acestuia, de exemplu), iar dacă sunteți suficient de calificat din punct de vedere tehnic, există și alți pași pe care îi puteți face folosind computerul pentru a depana conexiunea la internet. Dacă toate celelalte nu reușesc, sunați-vă ISP-ul și raportați problema.

Dacă aveți probleme cu internetul la serviciu, contactați departamentul IT și descrieți simptomele. Dacă vă aflați într-un loc public, cum ar fi un magazin, un cabinet medical sau un restaurant, ați putea spune politicos unui membru al personalului că internetul lui pare să fie întrerupt. Amintiți-vă că problema ar putea fi cu dispozitivul dvs., așa că nu vă așteptați la remedieri rapide. Noroc!