Cum se scrie un comunicat de presă [+ 4 Templates]

Șabloanele de comunicate de presă sunt un instrument valoros care vă ajută să creați și să publicați comunicate de presă frumoase și profesionale pentru marca dvs. și să o aduceți în centrul atenției.

Vă va ajuta să atrageți atenția instituțiilor media și a jurnaliștilor pentru evenimentele dvs., noi angajări, parteneriate, fuziuni și achiziții și alte anunțuri și evenimente importante.

În acest fel, puteți spune lumii despre evenimentele interesante din compania dvs., puteți să vă promovați evenimentele, să faceți strângeri de fonduri un succes uriaș și să culegeți alte avantaje.

Așadar, atunci când începeți să vă creați comunicatul de presă, va trebui să vă gândiți și să planificați mult la el, de la designul și culorile sale până la câmpuri și texte. Este consumator de timp și, dacă evenimentul tău este mai aproape, devine și mai dificil să produci la timp un comunicat de presă de înaltă calitate.

Dar dacă folosești un șablon de comunicat de presă, nu trebuie să te mai chinui.

Puteți doar să luați șablonul de comunicat de presă potrivit pentru evenimentul dvs., să-l personalizați și să apăsați pe Publicare.

Nu e simplu?

Sunt sigur că este.

În acest articol, voi discuta câteva lucruri despre un comunicat de presă, cum să scriu unul și cele mai bune resurse de șablon de comunicat de presă pe care le puteți folosi.

Sa incepem!

Ce este un comunicat de presă?

Un comunicat de presă este o declarație oficială transmisă instituțiilor media pentru a oferi informații despre un eveniment important. Este o poveste scurtă convingătoare, scrisă pentru a atrage atenția publicațiilor, jurnaliştilor sau instituţiilor media, astfel încât acestea să poată spune lumii povestea despre eveniment.

De exemplu, o companie poate scrie un comunicat de presă despre noii săi angajați, despre lansarea unui nou produs sau despre orice alte evenimente de afaceri importante despre care dorește să cunoască lumea.

Comunicatele de presă sunt scrise și pentru alte evenimente precum muzică, concerte, strângeri de fonduri, organizații non-profit, caritate, fuziuni, achiziții, lansări de cărți, premii, lansări de startup și multe altele.

Diferitele categorii de comunicate de presă sunt:

  • Anunț general: comunicatul de presă standard este pentru un eveniment de știri discret și sensibil la timp, cum ar fi lansarea unui produs, raportul de câștiguri, noi angajări și așa mai departe. Se adresează editorilor, jurnaliştilor, investitorilor şi clienţilor.
  • Marketing de conținut: marketingul de conținut poate folosi comunicatele de presă pentru a face anunțuri directe către public. Este creat ținând cont de principiile marketingului de conținut pentru a informa și educa publicul și pentru a-l încuraja să fie clienții tăi. Poate fi sub forma unei povești pentru a atrage atenția publicului cu un CTA în final.
  • Comunicat de presă Evergreen: Durata de viață a acestei categorii a comunicatului de presă este mai lungă în comparație cu anunțul general. De obicei, este publicat online și reprezintă o marcă în loc să raporteze doar un eveniment. Pentru a-l scrie, trebuie să vă concentrați pe o scriere mai puternică și mai captivantă, în timp ce vă vizați publicul.

Cum se scrie un comunicat de presă

Scrierea unui comunicat de presă devine mai simplă dacă cunoașteți structura standard și utilizați strategia și cercetarea pentru a viza publicul. Deși limba, conținutul și tonul comunicatului dvs. de presă pot varia în funcție de intenția și organizația dvs., structura standard rămâne aceeași.

Un comunicat de presă, în general, conține 300-800 de cuvinte, în care corpul are 4-5 paragrafe împreună cu o limită de 400-500 de cuvinte. Elementele sale structurale sunt:

  • Logo: Un comunicat de presă va conține sigla companiei dvs. în partea de sus, pentru a ajuta cititorul să identifice cu ușurință autorul și să vă promoveze marca.
  • Informații de contact: Numele companiei, adresa de e-mail, numărul de telefon, adresa fizică și alte informații importante de contact sunt adăugate, astfel încât casele media și personalul de relații publice (PR) să poată contacta compania.
  • Data lansării: este data la care este programată publicarea comunicatului de presă. Atribuiți „PENTRU LANSAREA IMMEDIATĂ” pentru comunicatele dvs. de presă, cu excepția cazului în care doriți ca acestea să fie publicate în viitor.
  • Titlu și subtitlu: pentru a atrage atenția mass-media, trebuie acordat un titlu clar, la obiect. Trebuie să fie creativ și atent și să rezumați pe scurt evenimentul dvs. în 1-6 cuvinte. De asemenea, puteți adăuga un subtitlu pentru a furniza informații suplimentare, care trebuie să adauge valoare comunicatului de presă.
  • Dateline: este textul care descrie data și locul evenimentului. Formatul standard pentru data este – „Oraș, Stat, Data”.
  • Lede: Este scurt, iar primul paragraf răspunde la ce, cine, când, de ce, unde și cum. Trebuie să includeți informații esențiale despre eveniment în acest paragraf pentru a informa publicul despre esența poveștii tale.
  • Corp: După lede, trebuie să scrieți corpul comunicatului de presă. Ar putea fi 2-3 paragrafe scurte, inclusiv informații de fundal, o explicație a evenimentului, citate, statistici, surse valide și alte informații utile.
  • Boilerplate: Este un text care explică activitățile organizației dumneavoastră, cunoscut și sub denumirea de secțiunea „despre noi” a companiei dumneavoastră. Este plasat în ultimul paragraf. Poate fi reutilizabil în alte comunicate de presă pentru organizația dvs.
  • Îndemn la acțiune (CTA): este un text direct, scurt, care spune publicului ce trebuie să facă în continuare sau ce acțiune să întreprindă. Exemplu – „Faceți o încercare gratuită de 14 zile”, „Înscrieți-vă la buletin informativ”, etc.
  • Notare de închidere/încheiere: Puteți încheia comunicatul de presă cu notația – „###”. Semnalizează imprimantei că nicio copie nu mai urmează să fie tipărită.
  Cum să reporniți Mac-ul dvs

Deci, să discutăm acum câteva dintre șabloanele gratuite de comunicate de presă din aceste resurse:

Smartsheet

În Smartsheet, puteți găsi o gamă largă de șabloane de comunicate de presă GRATUIT. Acest lucru vă va permite să începeți mai rapid campania de comunicate de presă, fără a petrece ore întregi creând un format de la zero.

Toate aceste șabloane gratuite de comunicate de presă sunt compilate cu atenție de experți în marketing. Veți primi șabloane de comunicate de presă pentru rețelele sociale, evenimente, lansări, știri de afaceri, premii, comunicate de presă standard și multe altele.

Aceste șabloane au secțiuni clare și definite, împreună cu ideea despre ce să scrieți în ele. Astfel, vă va fi mai ușor să declarați toate informațiile pe care doriți să le împărtășiți cu publicul și să includeți ce, când, cine, de ce, unde și cum.

În afară de aceasta, puteți încorpora date comerciale esențiale, cum ar fi sigla companiei, data și ora lansării, detaliile de contact și multe altele. În plus, șablonul de comunicat de presă al evenimentului Smartsheet este util pentru orice fel de eveniment, cum ar fi modă, film, artă, sport, deschidere de restaurante, etc. puteți chiar edita o copie de probă furnizată pentru a edita și prezenta evenimentul dvs.

Aceste șabloane sunt ușor de personalizat și puteți încorpora multimedia și adăuga linkuri relevante către rețelele dvs. de socializare, site-ul dvs. web etc.

Jotform

Indiferent dacă doriți să anunțați noi angajări, lansări de produse sau evenimente, Jotform oferă o varietate de șabloane de comunicate de presă prefabricate, care sunt atrăgătoare și profesionale, potrivite pentru diferite cazuri de utilizare. Tot ce aveți nevoie este să alegeți un șablon în funcție de nevoile dvs. și să începeți să-l personalizați.

Personalizarea acestor șabloane este ușoară utilizând un editor PDF în care puteți introduce toate detaliile și apoi puteți genera comunicatul de presă instantaneu. Puteți folosi editorul PDF cu glisare și plasare și puteți modifica modelele de șabloane adăugând mai mult text și câmpuri pentru a vă completa brandingul, aspectul și senzația. Acest lucru vă va ajuta să vă reprezentați mai bine afacerea și compania.

  6 Cele mai bune servicii și instrumente de monitorizare Microsoft Azure

După depunerea formularului de comunicat de presă cu detalii relevante, șablonul personalizat pe care l-ați ales va crea automat un comunicat de presă în format PDF cu ușurință. Puteți chiar să descărcați acest PDF și să îl distribuiți prin intermediul rețelelor sociale sau prin e-mail cu câteva clicuri sau să îl publicați direct pe site-ul dvs. web.

Diferite tipuri de șabloane de comunicate de presă oferite de Jotform sunt:

  • Comunicat de presă de lansare a produsului pentru a atrage atenția presei și a publicului
  • Comunicat de presă muzical pentru a atrage atenția iubitorilor de muzică
  • Comunicat de presă de concert pentru a capta atenția mass-media și a comunității
  • Comunicat de presă al evenimentului pentru a anunța data evenimentului, prețurile biletelor, locul și alte detalii
  • Comunicat de presă al teatrului pentru a crește numărul de spectatori și vânzări
  • Comunicat de presă pentru rețelele sociale pentru a sărbători succesul paginii tale de rețele sociale
  • E-mail comunicat de presă pentru a atrage publicul și clienții
  • Comunicat de presă de carte pentru a anunța lansarea unei noi cărți și pentru a stimula interesul comunității și mass-media
  • Comunicat de presă al artistului pentru a promova noi artiști și grupuri
  • Comunicat de presă pentru angajări noi pentru a anunța că compania dvs. caută să angajeze noi angajați
  • Comunicat de presă non-profit pentru conștientizare despre ceva precum salvarea solului, conservarea naturii, tabere de donații etc.
  • Comunicat de presă privind coronavirusul pentru a anunța întreruperi din cauza pandemiei, trecerea la locul de muncă de acasă și alte schimbări

Așadar, începeți cu Jotform și personalizați șabloanele după cum doriți.

Prowly

Prowly oferă GRATUIT 13 șabloane de comunicate de presă care sunt potrivite pentru toate ocaziile. Puteți descărca aceste șabloane în format PDF și Microsoft Word și le puteți personaliza după cum credeți de cuviință.

Toate șabloanele create cu Press Release Creator de Prowly sunt ușor de personalizat. Veți primi șabloane de comunicate de presă pentru:

  • Produse noi
  • Actualizare produs
  • Anunț de carte nouă
  • Evenimente
  • Muzică
  • Noii veniti
  • Anunț de demisie
  • Rebranding
  • Anunț nou partener
  • Anunțul câștigătorului premiului
  • Deschidere noua locatie
  • Declarație sau declarație
  • Anunț sportiv

Fiecare dintre comunicatele de presă pe care le alegeți va conține un titlu, un prospect pentru a răspunde ce, de ce, cine, când, unde etc., un organism pentru a explica informațiile, data, detaliile de contact media, cum ar fi informațiile de contact ale agenției sau ale autorului și informații despre companie pentru a ajuta jurnalistul să înțeleagă scopul și să scrie comunicatul de presă.

Visme

Distribuiți lumii anunțuri și știri importante despre compania dvs. printr-un comunicat de presă rafinat pe care nimeni nu îl poate ignora. Sari în Visme și obțineți șabloane de comunicate de presă pentru a atrage atenția mass-media de care marca dvs. o cere din toate motivele întemeiate.

Șabloanele pe care le obțineți de la Visme sunt ușor de personalizat și publicat în câteva minute. Ele îl fac pe al tău să iasă în evidență în mulțimea celorlalte comunicate de presă, deoarece aceste șabloane au un design arătos și practic și simțiți-vă că vă oferă reflectoarele necesare. În plus, potriviți tema de design a mărcii dvs. pentru serviciile și produsele dvs. personalizând șabloanele folosind editorul de glisare și plasare.

În plus, personalizați comunicatele de presă jucându-vă cu fonturi și culori, editați textul, înlocuiți imaginile, încărcați logo-ul și multe altele cu editorul încorporat Visme. Acest lucru vă ajută să creați comunicate de presă care se potrivesc cu identitatea mărcii dvs. și care captează atenția instituțiilor media și a jurnaliștilor.

Tipurile de șabloane de comunicate de presă pe care le puteți găsi la Visme sunt pentru:

  • Anunț de turneu
  • Anunț de jucător nou
  • Anunț nou CEO
  • Anunț de parteneriat
  • Achizitii
  • Imobiliare
  • Anunțuri politice
  • Caritate
  • Marea deschidere
  • Noii veniti
  • Promovarea artistului
  • Sport
  • Sectie de politie
  • Pompieri
  • Ajutor ONG și strângeri de fonduri
  • Lansarea produsului Amazon
  • Lansarea grupului financiar
  • Lansare smartphone
  • Responsabilitatea socială a întreprinderilor
  • Premiul spitalului
  • Angajeaza agentie de publicitate
  • seriale TV
  • Parteneriat hotelier
  • Schimbări în procesul creativ și strategia de marketing
  • Muzică
  • Lansarea pornirii
  • Lansarea produsului
  • Promovarea evenimentului
  • Lansare de carte
  • Strângere de fonduri non-profit
  • Fuziuni
  • Semnarea etichetei
  Ce este tasta Alt pe Mac? Un ghid complet

Puteți descărca orice șablon de comunicat de presă care vă place la calitate înaltă sub formă de PDF sau imagine. Apoi, puteți publica șablonul online după personalizare și îl puteți partaja lumii folosind un link. De asemenea, puteți adăuga comunicatul de presă pe blogul sau site-ul dvs. web. Puteți genera un cod de încorporare simplu și apoi îl puteți adăuga direct pe pagina web de destinație.

În plus, Visme vă oferă control asupra confidențialității pentru a vă proteja informațiile de afaceri, interactivitatea, biblioteca de diapozitive și opțiunea de a adăuga conținut media și de a le prezenta oriunde doriți.

Câteva sfaturi pentru a scrie un comunicat de presă convingător

  • Cunoaște-ți publicul: un comunicat de presă te poate ajuta să câștigi clienți. Cu o cercetare adecvată despre publicul țintă, puteți genera un comunicat de presă pentru a vă educa publicul despre marca dvs. și pentru a-l face să strălucească printre celelalte anunțuri generice.
  • Fii la obiect: în general, comunicatele de presă au o lungime de 400-500 de cuvinte. Deci, trebuie să includeți numai conținut util și acționabil pentru evenimentul dvs. Vă va ajuta să evitați să vă pierdeți cititorii înainte ca aceștia să ajungă efectiv la secțiunea CTA.
  • Scrieți ca un jurnalist: dacă scrieți așa cum scrie un jurnalist, va economisi timp caselor media, deoarece acestea pot folosi cu ușurință conținutul fără multe modificări. Acest lucru îi face doar fericiți, dar oferă comunicatului dvs. de presă un aspect atractiv. În acest fel, șansele ca comunicatul dvs. de presă să fie difuzat cresc foarte mult. În plus, trebuie să evitați să folosiți „noi” sau „eu” în copia comunicatului de presă. În schimb, trebuie să o scrii la persoana a treia.
  • Font standard: nu trebuie să folosiți fonturi elegante doar pentru a vă face presa atractivă. În schimb, trebuie să vă concentrați pe răspândirea informațiilor în mod clar și concis. Pentru aceasta, utilizați un limbaj clar, fonturi standard și formatare clară pentru a facilita audienței să înțeleagă informațiile.
  • Creativitate: Deși sunteți concis, trebuie să fiți creativ în timp ce vă creați comunicatul de presă. Nu trebuie doar să raporteze statisticile și faptele, ci și să ofere publicului un motiv să fie extaziat și interesat de piesa. Așadar, fiți creativ, indiferent dacă scrieți pentru lansarea unui produs, evenimente muzicale sau vă prezentați câștigurile. Joacă-te cu culorile în timp ce fii profesionist și folosește un ton convingător.
  • Marketing de conținut: un comunicat de presă nu este doar un anunț sau o știre, ci o oportunitate de marketing de conținut. Prin urmare, ar trebui să vă prezinte marca și valorile sale și să depună eforturi pentru a vă informa și educa cititorii.
  • Evitați jargonul: publicul este cel care va citi în cele din urmă comunicatul dvs. de presă. Așadar, evitați să folosiți orice jargon organizațional care vă poate face să pierdeți cititori, care ar putea fi potențialii dvs. clienți, inventatori și alte entități importante.

Comunicat de presă Servicii de distribuție

Comunicatul dvs. de presă frumos realizat nu va fi de niciun folos decât dacă ajunge la site-urile de știri potrivite la momentul potrivit. Aici vă ajută serviciile de distribuție a comunicatelor de presă. Aceste servicii vă ajută să distribuiți lansarea pe diverse platforme de știri, inclusiv Bloomberg, Fox, NBC și Google News. EIN Presswire este una dintre aceste platforme care automatizează distribuția dvs. pe diverse platforme de știri.

Concluzie

Un comunicat de presă este un instrument util pentru a atrage atenția media necesară și a clienților, aducând marca dumneavoastră în centrul atenției.

Așadar, în loc să petreceți ore întregi gândindu-vă la format și la alte detalii în timp ce creați un comunicat de presă de la zero, utilizați doar oricare dintre șabloanele de comunicate de presă menționate mai sus. Îl poți personaliza pentru a se potrivi nevoilor tale și a lăsa marca ta să strălucească!