Pentru un interval scurt de timp, aplicațiile Facebook pentru sistemele iOS și Android au avut o secțiune numită „Fluxul de Explorare”. Această secțiune era reprezentată printr-o pictogramă în formă de rachetă. În cadrul Fluxului de Explorare de pe Facebook, erau prezentate postări populare din rețeaua ta de prieteni, dar și de pe pagini cu notorietate. Această filă nu afișa ce prietenii tăi publicau sau citeau. În schimb, evidenția conținutul popular de pe paginile pe care tu și prietenii tăi le urmăreați. A fost o funcție utilă, iar retragerea ei din aplicația Facebook pentru iOS a fost o surpriză pentru mine.
Dacă ești în aceeași situație, poți accesa în continuare secțiunea Fluxul de Explorare pe versiunea web a Facebook, dar și în aplicațiile pentru iOS și Android. Iată cum poți face acest lucru.
Accesarea Fluxului de Explorare pe Facebook Web
Intră pe pagina ta principală de Facebook. Derulează în jos în coloana din stânga și dă clic pe „Vezi mai multe” în cadrul secțiunii Explorare.
Odată ce secțiunea Explorare se extinde, vei vedea opțiunea Fluxul de Explorare. Aceasta este similară cu secțiunea Explore Feed care a fost adăugată temporar în aplicațiile Facebook.
Dă clic pe ea și vei fi redirecționat către secțiunea Fluxul de Explorare.
Accesarea Fluxului de Explorare în aplicația Facebook
Pentru a vizualiza secțiunea Explore Feed în aplicația Facebook pentru iOS sau Android, apasă pe fila Mai multe. Aceasta este reprezentată de o pictogramă tip hamburger, adică cele trei linii orizontale. Derulează până la capătul acestei file și vei găsi opțiunea „Fluxul de explorare”. Atinge-o.
Fluxul de Explorare este o funcție utilă. Eu personal am considerat-o o modalitate bună de a vedea ce este popular pe paginile de Facebook pe care nu doream neapărat să le urmăresc. Acestea erau pagini care publicau în principal conținut similar cu cel care circula deja pe paginile populare sau erau, în mare parte, de tip clickbait. Este o modalitate eficientă de a vedea ce este în tendințe în cercul tău. Facebook nu oferă tendințe în același mod ca Twitter. Platforma promovează conținut fie sugerându-l ca fiind pe placul prietenilor tăi, fie prin reclame.
În cazul în care anumite subiecte devin populare, de exemplu, alegeri electorale într-o anumită țară, un eveniment sportiv important sau o sărbătoare, Facebook poate afișa știri relevante. În rest, nu există o modalitate clară de a descoperi conținut nou pe Facebook. Hashtag-urile sunt, de asemenea, focalizate pe subiecte deja în tendințe.
Deoarece secțiunea Fluxul de Explorare a făcut parte din aplicația Facebook doar pentru o perioadă scurtă de timp, este puțin probabil ca mulți utilizatori să știe că există o modalitate de a explora conținuturi pe Facebook. Bineînțeles, această secțiune arăta și conținut care ar putea să nu fie pe placul unora, deoarece provenea de pe pagini pe care nu le urmăreau. Unii utilizatori ar putea profita de ocazie pentru a raporta conținutul, în loc să-l ignore. Acesta ar putea fi motivul pentru care Facebook a mutat această opțiune într-un loc mai puțin vizibil.