Cum să verificați dacă companiile vă vând adresa de e-mail

Ți-ai dat vreodată adresa de e-mail unei companii și, apoi, ai început brusc să primești o mulțime de spam web? O creștere a spam-ului prin e-mail se poate întâmpla din mai multe motive, dar companiile care vă vând adresa de e-mail către terți este întotdeauna una dintre cele mai frustrante.

Din fericire, există un hack ascuns în Gmail pe care îl puteți folosi pentru a identifica orice companie care vă vinde adresa de e-mail.

Într-adevăr, companiile îmi vând adresa de e-mail?

Legile privind confidențialitatea datelor din Statele Unite sunt complexe. La momentul redactării acestui articol, nu există nicio lege federală care să interzică companiilor să colecteze, să utilizeze, să partajeze sau să vândă datele dumneavoastră fără consimțământul dumneavoastră. Spre deosebire de UE – unde GDPR reglementează toate colectarea și manipularea datelor – SUA au doar câteva legi federale pentru cazuri specifice de utilizare.

Nicio lege federală nu împiedică companiile să-ți vândă adresa de e-mail

De exemplu, cel Legea privind portabilitatea și responsabilitatea asigurărilor de sănătate (HIPAA) reglementează comunicarea în industria sănătății și utilizarea anumitor tipuri de date. La fel, ai Actul Gramm-Leach-Bliley (GLBA) care reglementează modul în care furnizorii financiari informează consumatorii despre partajarea datelor și oferă un sistem de renunțare.

Reglementările privind confidențialitatea se îmbunătățesc (încet) la nivel de stat

Din fericire, lucrurile se schimbă încet la nivel de stat. În decembrie 2020, statul California a implementat prima legislație cuprinzătoare privind confidențialitatea datelor din țară, the Legea privind confidențialitatea consumatorilor din California (CCPA).

În martie 2021, Virginia a devenit al doilea stat care a implementat o legislație de confidențialitate la fel de cuprinzătoare cu Legea privind protecția datelor consumatorilor din Virginia (VCDPA).

Pe măsură ce mai multe state urmează exemplul, protecția datelor consumatorilor se îmbunătățește în SUA, dar este important să înțelegem limitările acestora. În primul rând, lipsa unei reglementări federale înseamnă că legile specifice pot varia de la un stat la altul. În al doilea rând, chiar și cele mai stricte reguli de confidențialitate existente încă permit companiilor să-ți vândă datele – atâta timp cât obțin permisiunea ta.

  Cum să încorporați podcasturi în PowerPoint

Reglementările privind confidențialitatea nu rezolvă pe deplin problema

Problema este că pentru a oferi o astfel de permisiune este să bifați o casetă de consimțământ, să faceți clic pe un buton de acord sau să semnați un contract care permite companiilor să vă partajeze datele. Realitatea este că mulți utilizatori pur și simplu nu citesc politicile de confidențialitate și T&C atunci când se înscriu. Ca să nu mai vorbim de faptul că majoritatea acestor politici sunt inutil de lungi, complicate și intenționat vagi.

Credit imagine: Meta

Într-o lume online în care practic trebuie să vă înscrieți pentru fiecare serviciu folosind o adresă de e-mail, raportul de putere este ferm în favoarea mărcilor corporative. Oricât de frustrant este acest lucru, puteți surprinde companiile care vă vând adresa de e-mail cu acest truc Gmail și, apoi, puteți lua măsuri pentru a nu mai primi spam.

1. Creați un cont Gmail pentru înscrieri

Hack-ul despre care vorbim folosește o funcție specifică Gmail, așa că veți avea nevoie de un cont Gmail pentru a face acest lucru. Alți clienți de e-mail acceptă funcții similare, dar s-ar putea numi altceva și funcționează ușor diferit – așa că să rămânem la Gmail pentru a menține lucrurile simple.

După ce vă familiarizați cu această tehnică, puteți oricând să căutați alți clienți de e-mail alternativi care acceptă funcții similare dacă nu doriți să utilizați Gmail din niciun motiv.

Pentru a profita la maximum de acest hack, vă recomandăm să creați un nou cont Gmail pentru a vă înscrie pentru lucruri. Puteți folosi în continuare contul dvs. principal pentru lucruri importante, cum ar fi servicii bancare sau furnizori de servicii în care aveți încredere. Cu toate acestea, este o idee bună să creați un cont secundar curat, pe care să îl puteți utiliza pentru orice altceva mai puțin demn de încredere, cum ar fi site-uri noi de comerț electronic, comparații de prețuri, descărcări de conținut etc.

2. Folosiți acest truc pentru adăugarea e-mailurilor când vă înregistrați

Gmail vă permite să adăugați text suplimentar la adresa dvs. de e-mail utilizând semnul plus (+). De exemplu, dacă adresa dvs. este [email protected]puteți adăuga un semn + după prefix și adăugați orice text doriți înaintea domeniului, de exemplu: [email protected].

  Cum să vă anulați abonamentul

Când faceți acest lucru, Gmail ignoră semnul plus și orice text dintre acesta și domeniul (@gmail.com). Aceasta înseamnă că puteți furniza un e-mail atașat pentru orice înscriere și veți primi în continuare toate e-mailurile ulterioare la adresa dvs. inițială.

Acum, trucul este să atașați numele companiei la adresa dvs. de e-mail de fiecare dată când vă înscrieți pentru ceva – de exemplu: [email protected]. În acest fel, veți furniza o adresă de e-mail unică de fiecare dată când vă înscrieți pentru ceva, iar numele companiei va apărea în câmpul către: al fiecărui e-mail pe care îl trimit.

Mai important, orice companie care vă vinde adresa de e-mail va transmite adresa de e-mail atașată pe care ați furnizat-o, deoarece aceasta este adresa pe care o au în dosar.

3. Verificați adresa de e-mail „Către” pentru spam suspectat

Dacă noul dvs. cont Gmail începe să primească ceva care arată ca spam, puteți verifica cu ușurință dacă o companie v-a vândut adresa de e-mail. Tot ce trebuie să faci este să te uiți la câmpul către: din anteturile e-mailului.

Puteți face acest lucru în orice e-mail făcând clic pe fila Către mine de sub adresa expeditorului de e-mail.

Dacă o companie a vândut adresa dvs. de e-mail unei terțe părți, numele companiei sale va apărea în adresa atașată pe care ați furnizat-o inițial: [email protected].

4. Cum să vizualizați adresa de e-mail „Către” fără a deschide e-mailurile

Singura problemă cu această strategie este că trebuie să deschideți un e-mail în Gmail pentru a vedea adresa de e-mail folosită de expeditor. Deschiderea unui e-mail de spam ciudat din greșeală nu este neapărat o problemă mare, dar spam-ul de marketing este un lucru; phishing-ul și alte escrocherii prin e-mail sunt cu totul altceva.

În timp ce doar 2,5% din spam-ul prin e-mail este considerat înșelătorie sau fraudă, potrivit Mailmododeschiderea inutil de e-mailuri spam nu este o idee grozavă.

Cu cât deschideți mai multe e-mailuri de tip spam, cu atât este mai probabil să faceți clic accidental pe link-uri sau imagini suspecte care vă pot îndruma către amenințări de securitate. Orice astfel de clicuri va confirma, de asemenea, că adresa dvs. de e-mail este activă și, potențial, vă va face o țintă mai mare pentru escroci.

Deși riscul este relativ mic, puteți scăpa de această problemă verificând anteturile de e-mail a tot ceea ce nu recunoașteți, fără a deschide e-mailul. În mod enervant, Gmail nu vă permite să faceți acest lucru, așa că trebuie să folosim o soluție.

  Cele mai bune 13 șosete inteligente Owlet și alternative pentru a fi folosite ca monitoare pentru bebeluși

Soluția este să adăugați contul dvs. Gmail la Outlook sau un alt client care vă permite să accesați anteturile de e-mail fără a deschide e-mailuri. În Outlook, puteți face acest lucru făcând clic dreapta pe un e-mail și selectând Vizualizare > Vizualizare sursa mesajului.

Aceasta afișează codul sursă al e-mailului într-o casetă de dialog fără a deschide e-mailul în sine. Puteți derula în jos codul sursă până când găsiți câmpul Către:, așa cum se arată mai jos.

Dacă vă străduiți să găsiți acest câmp, puteți utiliza funcția de căutare din browser pentru a-l localiza. De exemplu, puteți face acest lucru în Chrome apăsând CMD+F pe Mac sau Ctrl+F pe Windows și tastând „Către:” în bara de căutare.

Apăsați Enter și aceasta va derula automat la Către: din sursa mesajului și o va evidenția pentru dvs.

5. Marcați e-mailul ca spam și blocați expeditorul

Acum că știți dacă o companie v-a vândut adresa de e-mail, puteți marca e-mailul în cauză ca spam. Dacă doriți, puteți, de asemenea, să blocați adresa de e-mail a expeditorului pentru a împiedica e-mailurile viitoare să vă ajungă. Din nou, cel mai simplu mod de a face acest lucru este să deschideți e-mailul unde puteți face clic pe pictograma cu trei puncte și selectați Blocare [sender] dar acest lucru necesită să deschideți e-mailul.

De data aceasta, există o soluție pentru aceasta în Gmail. Dacă treceți cu mouse-ul peste numele expeditorului, aceasta dezvăluie o cartelă de contact, care arată numele acestuia, adresa de e-mail și alte detalii. Plasați cursorul peste adresa de e-mail de sub numele expeditorului și aceasta dezvăluie o pictogramă pentru copierea adresei de e-mail a expeditorului.

Cu aceasta, puteți accesa Setări > Vedeți toate setările > Filtre și adrese blocate > Creați un nou filtru. Acest lucru vă permite să configurați un filtru care trimite automat e-mailuri de la expeditor în dosarul dvs. de spam.

Dacă ați identificat compania care a vândut adresa dvs. de e-mail către terți, pasul final este să le cereți acestora să vă elimine din lista lor de e-mail. Dacă compania nu oferă o modalitate ușoară de a renunța online, ar trebui să îi contactați în scris, trimițând o solicitare de eliminare din lista de corespondență.

De asemenea, veți dori să faceți același lucru cu compania care v-a cumpărat e-mailul și a început să trimită e-mailuri nesolicitate. Acum, în funcție de legile de confidențialitate din statul dumneavoastră, nicio companie nu este neapărat obligată să vă respecte cererea. Cu toate acestea, dacă refuză, ați putea amenința că îi raportați la Comisia Federală pentru Comerț care impune Legea CAN-SPAM.

Legea CAN-SPAM protejează dreptul persoanelor și organizațiilor de a „să nu le mai trimiteți e-mail”.

Reluați controlul asupra conturilor dvs. de e-mail

Companiile care vă vând adresa de e-mail este unul dintre multele motive pentru care spamul vă poate depăși căsuța de e-mail. Prin urmare, este important să luați măsuri suplimentare pentru a vă proteja contul de e-mail, a reduce spamul și a minimiza potențialele amenințări de securitate.