În timp, dacă nu acordăm atenție, Google Drive poate deveni un depozit imens de fișiere, transformându-se într-un haos greu de navigat. Iată câteva metode pentru a-ți organiza Drive-ul, astfel încât să găsești rapid orice și să menții totul în ordine.
Structurarea fișierelor în directoare
O modalitate simplă de a organiza Google Drive este crearea de directoare tematice. De exemplu, poți crea directoare separate pentru imagini, documente, proiecte sau orice altă categorie care te ajută să localizezi ușor fișierele.
Din pagina principală Google Drive, apasă butonul „Nou” din stânga sus, apoi selectează „Folder”.
Introdu un nume pentru director și apasă „Creează”.
Ulterior, trage fișierele pe care vrei să le adaugi direct în noul director creat.
Dacă ai deja fișiere în alte directoare și vrei să le muți, selectează fișierele, apasă click dreapta și alege opțiunea „Mută în”.
Navighează la directorul de destinație, dă click pe el și apoi alege „Mută” pentru a transfera toate fișierele selectate în acel director.
Adoptați un sistem de denumire consistent
Încearcă să folosești un sistem de denumire care te ajută să diferențiezi ușor fișierele și directoarele. Pe măsură ce adaugi tot mai multe elemente în Drive, denumirile bine alese te pot scuti de deschiderea mai multor fișiere când cauți ceva anume. Tabelele cu denumiri extrem de ambigue nu sunt de ajutor când trebuie să găsești ceva.
Pentru a schimba denumirea unui fișier sau director, apasă click dreapta pe el și alege „Redenumire”.
Oferă fișierului sau directorului un nume scurt și descriptiv, apoi apasă „OK”.
Nu uita să menții un sistem de denumire consistent și descriptiv, astfel încât să fie clar unde găsești anumite elemente și ce conține fișierul respectiv.
Elimină fișierele de care nu mai ai nevoie
După ce ai mutat fișierele importante în categorii de directoare, este posibil să mai ai documente duplicate sau inutile în Drive. Acesta este momentul să ștergi fișierele inutile care ocupă spațiu.
Trebuie doar să selectezi fișierul, să dai click dreapta pe el și să alegi „Elimină”.
Drive nu îți oferă o solicitare de confirmare când ștergi fișiere, dar îți oferă posibilitatea de a anula o ștergere. Apasă „Anulează” pentru a inversa ștergerea.
Dacă ai ratat ocazia de a apăsa „Anulează” după eliminarea fișierelor, apasă butonul „Coș de gunoi” din bara de meniu, click dreapta pe fișierele pe care vrei să le restabilești și apoi alege „Restabilește”.
Fișierele șterse vor reveni acum în Drive, în locul inițial.
Creează legături simbolice la fișiere și directoare
Google Drive are o funcție ascunsă care îți permite să creezi o legătură simbolică către un element într-o locație diferită, fără a ocupa spațiu suplimentar în Drive. Google stochează doar copia originală a fișierului în cloud și afișează o versiune separată oriunde o legi.
Dacă ștergi/elimini un link simbolic, toate celelalte versiuni sunt afectate, inclusiv originalul. Pentru a elimina în siguranță doar linkul, trebuie să-l deconectezi prin panoul „Detalii”. Iată cum:
Pentru a începe, apasă pe un fișier sau director, apoi apasă Shift+Z pentru a deschide meniul contextual special.
Navighează la directorul unde vrei să legi fișierul sau directorul și apasă „Adaugă”.
Pentru a elimina un link simbolic, apasă click dreapta pe el și apoi apasă „Vezi detalii”.
Din panoul „Detalii” care se deschide, apasă „X” lângă locația pe care vrei să o deconectezi.
Ai grijă să ștergi doar linkul, nu fișierul la care se leagă. Dacă ștergi fișierul original, linkul va dispărea și el.
Marchează fișierele și directoarele importante
Marcarea cu stea a fișierelor și directoarelor esențiale din Google Drive funcționează similar cu e-mailurile marcate cu stea în Gmail. Când marchezi ceva cu stea, Drive îl adaugă într-o secțiune specială „Cu stea” la care poți accesa direct din panoul de meniu din stânga.
Apasă click dreapta pe un fișier sau director și apoi selectează „Adaugă la „Cu stea””.
Poți vizualiza elementele marcate cu stea apăsând „Cu stea” din panoul din stânga ecranului.
Elementul rămâne în locul său actual, iar Drive creează, de fapt, o legătură simbolică – la fel ca în secțiunea anterioară – către originalul care apare în „Cu stea”.
Colorează directoarele
În mod implicit, Google Drive folosește culoarea gri pentru toate directoarele. Deși culoarea directorului nu este un aspect crucial, poți să le colorezi pentru a le recunoaște mai ușor și a le face să iasă în evidență. Poți alege dintre 24 de culori pentru a adăuga un plus de dinamism în Drive.
Apasă click dreapta pe un director, plasează cursorul peste „Schimbă culoarea” și alege una dintre culorile oferite.
Directorul își va schimba culoarea în cea pe care ai ales-o. Această opțiune este disponibilă pentru fiecare director din Drive.
Indiferent cât de dezorganizat este Drive-ul tău, poți elimina rapid haosul și poți transforma totul într-o structură ordonată. Au trecut vremurile în care te simțeai copleșit de fiecare dată când deschizi Google Drive și vedeai dezordinea care s-a acumulat de-a lungul timpului. Cu aceste sfaturi, vei menține totul sub control.