Gestionarea apelurilor și mesajelor în timpul condusului: O soluție practică
Interacțiunea cu telefonul, fie că este vorba de răspuns la apeluri sau la mesaje, în timp ce vă aflați la volan, reprezintă un pericol real. Chiar și cu multitudinea de asistenți virtuali disponibili, este recomandat să evitați folosirea telefonului în timpul condusului. Cea mai înțeleaptă abordare este activarea modului „Nu deranjați”. Pentru posesorii de iPhone cu iOS 11, această opțiune poate fi activată în mod special pentru condus. Utilizatorii de Android pot lua în considerare instalarea aplicației „Can’t Talk”. Această aplicație gratuită pentru Android oferă posibilitatea de a trimite răspunsuri automate la mesaje și apeluri. În situațiile în care sunteți ocupat, o simplă activare a aplicației va transmite celor care încearcă să vă contacteze că nu sunteți disponibil în acel moment.
„Can’t Talk” se află momentan în stadiul beta. Pentru a o descărca, este necesară înscrierea în programul beta. Deși în timpul testelor aplicația s-a comportat corespunzător, este important să rețineți că este încă în versiune beta și să aveți așteptări realiste.
După înscrierea în programul beta, instalați „Can’t Talk”. Aplicația oferă posibilitatea de a răspunde automat la mesaje, apeluri și notificări ale altor aplicații. Răspunsurile automate pot fi activate individual pentru fiecare categorie. Pentru notificările aplicațiilor, trebuie să acordați permisiunea „Can’t Talk” de a le accesa și să selectați aplicațiile pentru care doriți ca aplicația să trimită răspunsuri automate. Pentru a personaliza mesajul automat, utilizați butonul „Editare” aflat sub „Mesaj de răspuns automat”.
Aplicația trimite un răspuns automat la același contact o dată la fiecare cincisprezece minute. Aceasta înseamnă că, dacă, de exemplu, mama dvs. vă sună repetat, va primi un răspuns automat după primul apel ratat, iar următorul răspuns automat va fi trimis la un interval de cincisprezece minute, dacă apelurile continuă. Această frecvență poate fi modificată din setările avansate ale aplicației. Acolo puteți alege intervale de 30 de minute, 1, 2, 4 sau 8 ore, sau puteți configura aplicația să trimită un răspuns automat la fiecare mesaj sau apel ratat.
Aplicația „Can’t Talk” oferă o variantă gratuită, un model de abonament și o opțiune de achiziție unică. Aceasta din urmă deblochează funcția de răspuns automat pentru aplicații și posibilitatea de a seta răspunsuri personalizate pentru anumite contacte.
„Can’t Talk” nu blochează notificările. În timpul condusului, dacă primiți un apel, un mesaj sau o notificare de aplicație, ecranul telefonului se va activa și telefonul va vibra. Puteți respinge apelul, caz în care „Can’t Talk” va trimite răspunsul automat, sau puteți lăsa telefonul să sune până la încheierea apelului.
Dacă o persoană vă apelează fără succes, va primi automat mesajul de răspuns. Dacă vă trimite un mesaj imediat după apel, va primi din nou un mesaj automat. Pentru apelurile și mesajele ulterioare, frecvența de răspuns setată va fi aplicată, dar apelurile și mesajele sunt tratate separat de aplicație. Pentru fiecare mesaj trimis, se vor aplica tarifele standard ale operatorului.