Slack este o platformă de comunicare foarte populară, frecvent utilizată în mediile profesionale. Dacă ești curios să explorezi ce oferă, ai posibilitatea de a crea propriul spațiu de lucru Slack gratuit și de a invita pe cine dorești. În continuare, îți vom explica pașii pentru a realiza acest lucru.
Cum să îți configurezi propriul spațiu de lucru Slack
Pentru a începe, navighează către www.slack.com și apasă pe butonul „Începeți”, situat în colțul din dreapta sus al paginii.
Alege opțiunea „Creați un spațiu de lucru nou”.
Introdu adresa ta de email și apasă butonul „Confirmați”.
Această adresă de email va fi folosită atât pentru autentificare, cât și pentru contact în cazul în care vei alege să treci la un plan Slack plătit. De asemenea, pe această adresă vei primi un cod de confirmare din șase cifre, pe care va trebui să-l introduci pe pagina următoare pentru a valida adresa.
După ce ai introdus codul, alege un nume pentru spațiul tău de lucru Slack. Acest nume va face parte din adresa URL folosită pentru a accesa spațiul de lucru.
De exemplu, dacă un utilizator ar dori să creeze un spațiu Slack pentru compania sa, „Compania X”, ar introduce „Compania X” în acest câmp, iar adresa URL ar fi ceva de genul https://companiax.slack.com/.
Introdu numele dorit și apasă „Următorul”.
Dacă numele pe care l-ai ales este deja folosit, Slack te va ruga să selectezi un altul.
Odată ce ai ales un nume unic, Slack îți cere să introduci numele unui proiect la care lucrezi. Această etapă este menită să reflecte scopul principal al platformei Slack, și anume comunicarea și colaborarea în cadrul echipelor de lucru.
Acest pas va crea un canal în noul tău spațiu de lucru, pe care îl poți șterge ulterior dacă nu este necesar.
Acum ai oportunitatea de a introduce adresele de email ale persoanelor pe care dorești să le inviți în spațiul tău de lucru. Introdu una sau mai multe adrese de email și apasă „Adăugați colegi de echipă”.
Alternativ, poți apăsa pe „Obțineți un link de invitație pentru a distribui” și să-l trimiți cui dorești.
Dacă vrei să păstrezi spațiul de lucru privat pentru moment, alege opțiunea „Omiteți acum”.
Spațiul tău de lucru este acum configurat și gata de utilizare. Apasă „Vedeți canalul în Slack” pentru a-l deschide.
Așa arată numele spațiului tău de lucru și lista de canale la prima deschidere. Observă că numele canalelor sunt scrise cu litere mici și fără spații. Poți folosi cratime pentru a separa cuvintele în numele canalelor.
Pentru a crea o parolă pentru contul tău și a finaliza înregistrarea, apasă butonul „Terminați înregistrarea” din fereastra de chat.
Pe prima pagină din cele trei, introdu numele și parola, apoi apasă „Următorul”.
Pe a doua pagină, confirmă numele spațiului de lucru și adresa URL. Apasă „Următorul”.
În ultima pagină, introdu adresele de email ale persoanelor pe care dorești să le inviți și apasă „Terminare”.
Acum ai configurat complet Slack. Apasă pe săgeata de lângă numele spațiului de lucru pentru a vizualiza meniul utilizatorului. Dacă nu ai invitat încă pe nimeni și dorești doar să explorezi platforma, vei găsi aici opțiunea „Invitați oameni”.
Slack oferă o mulțime de opțiuni de explorat, așadar nu ezita să te familiarizezi cu ele. Poți începe prin a personaliza culorile (poate vrei să activezi modul întunecat?) și adăuga emoji-urile preferate.