Platforma Facebook a început să marcheze evenimente importante la nivel global prin introducerea unor filtre speciale, cu caracter temporar, aplicabile fotografiilor de profil. Aceste filtre au oferit utilizatorilor posibilitatea de a-și exprima solidaritatea și susținerea pentru anumite cauze. Acum, Facebook a extins funcționalitatea, permițând încărcarea fotografiilor de profil care au o durată limitată. Această nouă opțiune este menită să celebreze momente speciale din viață.
Deocamdată, încărcarea unei fotografii de profil temporare se poate face doar prin aplicația mobilă, nu și prin intermediul versiunii web. Utilizatorii au libertatea de a stabili durata de valabilitate a fotografiei, aceasta putând expira după o oră, o zi, o săptămână sau la un moment personalizat.
Iată pașii pentru a seta o fotografie de profil temporară:
Primul pas este să vă asigurați că aplicația Facebook este actualizată la ultima versiune. Apoi, navigați la profilul dumneavoastră pentru a edita fotografia de profil. În momentul în care selectați o imagine pentru încărcare, veți observa o pictogramă mică, reprezentând un ceas, pe ecranul de decupare și rotire. Apăsați pe această pictogramă pentru a selecta data și ora la care fotografia de profil temporară va expira.
Atunci când vă vizitați profilul, veți putea vedea data și ora la care fotografia temporară va dispărea. Odată expirată, profilul va afișa din nou fotografia anterioară, care a fost setată ca imagine de profil principală.
Această funcție aduce avantaje notabile, mai ales având în vedere că fotografiile de profil de pe Facebook sunt publice. De exemplu, dacă doriți să împărtășiți cu prietenii și familia o sonogramă sau o fotografie a diplomei obținute, nu este indicat ca aceste informații sensibile să rămână publice pentru o perioadă îndelungată. Astfel, funcția temporară devine extrem de utilă, deoarece elimină automat aceste date după perioada stabilită.
Momentan, opțiunea de fotografii de profil temporare nu este disponibilă pentru Pagini, deși acestea ar putea beneficia de pe urma ei la fel de mult. Pagini ar putea folosi această funcție pentru a promova oferte limitate în timp, dar cel mai probabil Facebook preferă ca promovarea acestora să se facă prin intermediul reclamelor plătite.
Articol actualizat la data de 8 decembrie 2020, ora 16:11