Cum să obțineți un certificat de profesionist de asistență IT Google

Dacă te gândești la o schimbare profesională sau abia intri pe piața muncii, domeniul tehnologiei informației (IT) s-ar putea dovedi o alegere inspirată și plină de oportunități. Iar în acest sector, obținerea certificatului de profesionist în asistență IT de la Google reprezintă un punct de plecare excelent pentru a accesa poziții de nivel începător, bine remunerate.

Rolul de specialist în asistență IT este într-o continuă expansiune: aproape fiecare locuință și orice companie utilizează computere și alte dispozitive conexe. Prin urmare, cererea pentru profesioniști în suport IT va fi întotdeauna ridicată.

Conform datelor furnizate de Biroul de Statistică a Muncii din SUA, existau 844.600 de posturi disponibile pentru specialiști în suport IT. Această agenție estimează o creștere de 9% a acestor posturi între 2020 și 2030. Asta înseamnă că industria IT va crea aproximativ 72.200 de noi poziții de suport IT în fiecare an, în perioada menționată anterior.

Așadar, din punct de vedere statistic, o carieră în suport IT oferă siguranță profesională atât în prezent, cât și în viitor. Cea mai bună modalitate de a începe este obținerea unei certificări de la Google, recunoscută de majoritatea angajatorilor. Să descoperim mai multe despre acest program de certificare și să începem călătoria ta chiar acum!

Ce este Certificatul Profesional Google de Asistență IT?

Poți considera certificarea profesională Google de asistență IT ca o rampă de lansare pentru o carieră de succes în IT. Google a creat conținutul cursului astfel încât candidații aflați la început de drum să se poată pregăti pentru un loc de muncă în doar trei până la șase luni. Platforma Coursera este partenerul Google care oferă conținutul acestui program de certificare.

Obținerea unui post entry-level în asistență IT devine mai accesibilă odată cu finalizarea acestui certificat format din 5 cursuri oferite de Google. Rolul include oferirea suportului IT la distanță sau în persoană, pentru departamentele de asistență tehnică ale companiilor de toate dimensiunile. Există, de asemenea, numeroase exemple de specialiști cu certificare Google IT Support Professional care au fost angajați chiar de Google.

Cursul este intuitiv și captivant, menținând interesul cursanților pe tot parcursul procesului de învățare. Vei acumula cunoștințe prin diverse materiale didactice, cum ar fi: videoclipuri, widget-uri, chestionare și laboratoare practice.

Beneficiile cheie ale cursului sunt:

  • Obții prioritate în procesul de recrutare atunci când aplici pentru poziții de suport IT la companii de top precum Sprint, Walmart, Hulu, Google, Bank of America etc.
  • Dobândești o înțelegere aprofundată a hardware-ului, software-ului și rețelelor IT prin lecții teoretice și practice.
  • Înveți abilitățile sociale esențiale pentru a te comporta profesional la locul de muncă.
  • Este foarte accesibil și nu necesită o investiție mare de timp.
  • Primești o insignă digitală oferită de Credly.
  • Dacă obții și certificarea CompTIA, vei primi o insignă dublă.

Certificarea este parte integrantă a programului Grow with Google. Această inițiativă Google se axează pe crearea de oportunități de angajare și antreprenoriale la nivel global. Poți solicita și asistență financiară de la Coursera, echipa lor internă analizând cererea ta pentru granturi financiare, în vederea obținerii certificării.

Prezentarea generală a Certificatului Profesional Google de Asistență IT

Eligibilitate

Oricine poate participa la acest curs de certificare oferit de Google pe platforma Coursera. Dacă ai deja experiență cu hardware-ul computerelor, rețelele și software-ul, conținutul îți va părea mai familiar. Cu toate acestea, experiența anterioară sau cunoștințele de informatică nu sunt cerute, deoarece aceasta este o certificare de nivel începător pentru rolul de specialist în suport IT.

Materialele de curs sunt disponibile în 10 limbi, inclusiv engleza. Dacă limba ta maternă nu se află pe listă, este necesar să ai cunoștințe de bază de limba engleză pentru a finaliza cu succes întregul curs.

Cerințe preliminare

A fi specialist în asistență IT presupune să lucrezi cu computere și tehnologii conexe. Prin urmare, deținerea unui computer cu configurații hardware și software standard și o conexiune stabilă la internet sunt aspecte esențiale.

Cu toate acestea, poți obține certificarea și de la un internet cafe sau din orice alt loc care îți oferă acces la un computer și internet.

Durata cursului

Cursul ar trebui să dureze aproximativ șase luni dacă aloci 10 ore pe săptămână studiului. Iată o defalcare a investiției de timp în funcție de conținutul cursului:

Numele cursului Abilități cheie Timp necesar
Fundamentele asistenței tehnice Cod binar, asistență clienți, Linux, depanare 20 de ore
Biții și octeții rețelelor de calculatoare Sistemul de nume de domeniu (DNS), Ipv4, Model de rețea, Depanare 25 de ore
Sisteme de operare și tu: Devino un utilizator puternic Powershell, sisteme de fișiere Linux, Interfață de linie de comandă Linux 31 de ore
Administrarea sistemului și servicii de infrastructură IT Serviciu de director, Protocol ușor de acces la director (LDAP), Backup 24 de ore
Securitate IT: Apărare împotriva artelor întunecate digitale Securitate cibernetică, securitate wireless, criptografie, securitate rețea 24 de ore

Durata totală a cursului este determinată de timpul alocat fiecărei secțiuni de conținut.

Taxe

Poți accesa conținutul cursului prin abonarea la un plan Coursera Plus. Costul abonamentului lunar este de 39 USD. De asemenea, ai o perioadă de probă gratuită de 7 zile pentru a evalua materialul de curs, înainte de a începe plățile lunare.

Rolul postului și așteptările salariale

Iată câteva dintre titlurile de job la care te poți aștepta:

Conform unui studiu realizat de ZipRecruiter, salariul mediu anual în Statele Unite pentru un specialist cu certificare Google IT Support Professional este de 58.922 USD. Cu toate acestea, salariul minim poate fi de 24.500 USD pe an, iar cel maxim de 112.500 USD pe an.

Conținutul cursului Certificării Profesionale Google de Asistență IT

Fundamentele suportului tehnic: Cursul 1

Acesta este un modul introductiv în domeniul IT. Vei trece în revistă noțiunile de bază din IT, cum ar fi hardware-ul, software-ul, rețelele, serviciul pentru clienți și depanarea IT. Principalele cunoștințe dobândite vor fi:

  • Cum funcționează sistemul binar?
  • Cum se asamblează un computer?
  • Cum se instalează un sistem de operare?
  • Ce este internetul?
  • Cum funcționează dezvoltarea software-ului?

Biții și octeții rețelelor de calculatoare: Cursul 2

Această secțiune a cursului Google IT Support Professional Certificate abordează subiecte precum rețelele de calculatoare, protocoalele de conectivitate și cloud computing, atât din punct de vedere practic, cât și teoretic. Principalele cunoștințe vor fi:

Sistemele de operare și tu: Devino un utilizator puternic: Cursul 3

Al treilea curs este axat pe sistemele de operare, gestionarea software-ului și configurarea hardware-ului. Abilitățile cheie pe care le vei dezvolta sunt:

  • GUI și CLI pentru Linux și Windows
  • Partiționarea discurilor și sistemele de fișiere
  • Instrumente de conectare la distanță
  • Rezolvarea problemelor sistemului de operare ca specialist IT

Servicii de administrare a sistemului și infrastructură IT: Cursul 4

Această secțiune este ceva mai avansată, deoarece vei învăța să controlezi mai multe computere conectate la o rețea. Subiectele abordate includ servicii de infrastructură de calcul pentru companii, configurarea serverelor și gestionarea resurselor cloud. Abilitățile cheie pe care le vei dobândi sunt:

  • Cum să alegi furnizorii, serviciile și hardware-ul pentru organizația ta
  • Infrastructura cloud pentru afaceri
  • Active Directory, servicii de director și OpenLDAP
  • Realizarea backup-ului datelor companiei

Securitate IT: Apărare împotriva artelor întunecate digitale: Cursul 5

Aici vei afla despre amenințările la adresa IT și cât de ușor pot ataca infrastructura IT a unei companii. Vei învăța, de asemenea, cele mai bune practici, concepte și instrumente de securitate IT pentru a răspunde atacurilor de hacking și ransomware. Abilitățile cheie dobândite sunt:

  • Rețea și algoritmi de criptare a datelor
  • Diferite software-uri și protocoale de autentificare
  • Evaluarea și reducerea riscurilor
  • Cele mai bune practici de securitate a rețelei
  • Instruirea angajaților cu privire la securitatea datelor și a rețelei

Certificat de profesionist în asistență IT Google: Coursera

Această platformă Coursera este oficială pentru a parcurge un program riguros de pregătire, cu diverse materiale de curs, și pentru a obține un certificat online care poate fi partajat. Vei fi instruit cu privire la cele mai solicitate și cele mai recente tehnici și abilități de suport IT. Astfel, în 5-6 luni poți deveni pregătit pentru muncă.

Unul dintre marile avantaje ale acestei certificări Coursera este că poți urma cursul chiar și dacă lucrezi sau ești înscris la un program de studii universitare cu normă întreagă. Asta pentru că trebuie să investești doar 10 ore pe săptămână, ceea ce este ușor de gestionat alături de alte activități profesionale sau educaționale.

Platforma Coursera pentru această certificare este 100% online și îți oferă flexibilitatea de a-ți programa sesiunile de studiu. Mai mult, cursul este disponibil și în mai multe limbi străine importante, precum franceză, italiană, germană, rusă, spaniolă, vietnameză, arabă și portugheză (braziliană și europeană).

Google și CompTIA: Certificare duală

CompTIA este o certificare IT de prestigiu, care deschide calea către poziții IT de nivel superior. CompTIA A+ este standardul de referință în industria IT, fiind necesară în cazul în care un angajator trebuie să angajeze specialiști în rezolvarea problemelor legate de securitatea infrastructurii virtuale, de rețea și de calcul.

După ce înveți elementele de bază ale asistenței tehnologice IT prin Coursera, în cadrul certificării Google, îți poți dovedi pregătirea pentru muncă obținând certificarea CompTIA A+. Conținutul cursului certificatului profesional Google de asistență IT se aliniază perfect cu obiectivele și abilitățile vizate de cea mai recentă versiune CompTIA A+.

După obținerea unei certificări de bază ca specialist în asistență IT, poți avansa în carieră și urca pe scara succesului obținând și alte certificări IT mai specializate.

De exemplu, te poți specializa în cloud computing sau Microsoft Azure. Mai jos vei găsi câteva cursuri Coursera de încredere care te pot ajuta în acest sens:

Certificat Profesional IBM în Suport Tehnic: Coursera

Bazele Cloud Computing (Cloud 101): Coursera

Certificat Profesional IBM în Suport Tehnic: Coursera

Specializarea Tehnologia Informației (IT) și Fundamente Cloud: Coursera

Servicii și cicluri de viață Microsoft Azure: Coursera

Guvernanță IS/IT: Coursera

Introducere în Serviciile Cloud Microsoft Azure: Coursera

Tehnologii emergente Big Data: Coursera

Concluzii

Certificările Google au reprezentat mereu o propunere valoroasă în educația și acreditările profesionale. Dacă îți dorești cu adevărat o carieră ca specialist în asistență IT, Certificatul Profesional Google de Asistență IT este o alegere excelentă. Iar singura platformă autorizată de Google pentru a obține această certificare este Coursera.

Vei folosi frecvent instrumente de asistență la distanță pentru a servi clienții externi sau interni, în calitate de specialist în asistență IT. Explorează acum Zoho Assist pentru a obține un avantaj față de ceilalți candidați.