Cum să implementați efecte de sunet și muzică de fundal în Godot

În lumea dezvoltării jocurilor, audio joacă un rol esențial în modelarea experienței generale a jucătorului. Efectele sonore și muzica de fundal sunt instrumente puternice care pot îmbunătăți imersiunea, atmosfera și impactul emoțional al jocului Godot.

Implementarea efectelor sonore și a muzicii de fundal în Godot nu este doar esențială, ci și surprinzător de simplă. Motorul oferă caracteristici și funcții încorporate care simplifică procesul, chiar și pentru cei cu experiență limitată de codare.

Configurarea jocului Godot

Înainte de a aborda implementarea audio, configurați un joc simplu 2D în motorul de joc Godot, care să servească drept bază. Lansați Godot și creați un nou proiect 2D. În editorul Godot, creați o scenă nouă făcând clic dreapta pe nodul rădăcină și selectând Adăugare nod copil.

Creați un nod KinematicBody2D și numiți-l Player. În interiorul nodului Player, adăugați un nod CollisionShape2D cu formă dreptunghiulară. Această formă reprezintă limitele de coliziune ale jucătorului.

Adăugați un nod Sprite în interiorul nodului Player pentru a reprezenta vizual personajul jucătorului. Puteți atribui o textură sprite nodului Sprite pentru a oferi personajului dvs. un aspect vizual.

Codul folosit în acest articol este disponibil în acest articol Depozitul GitHub și este gratuit pentru utilizare sub licența MIT.

Acum, adăugați codul GDScript pentru a permite jucătorului să se miște în toate cele patru direcții folosind introducerea de la tastatură.

 extends KinematicBody2D

const SPEED = 150

func _physics_process(delta):
    var velocity = Vector2.ZERO
    if Input.is_action_pressed("move_right"):
        velocity.x += SPEED
    if Input.is_action_pressed("move_left"):
        velocity.x -= SPEED
    if Input.is_action_pressed("move_down"):
        velocity.y += SPEED
    if Input.is_action_pressed("move_up"):
        velocity.y -= SPEED

    velocity = move_and_slide(velocity)

Mai jos este rezultatul:

  Cum să-ți transformi ecranul alb-negru

Adăugarea de efecte sonore

Pentru a adăuga efecte sonore în Godot, utilizați nodurile AudioStreamPlayer pentru a gestiona redarea fișierelor audio. Înainte de a continua, asigurați-vă că aveți fișiere audio în formate acceptate (cum ar fi WAV sau OGG) importate în proiectul Godot.

Puteți încărca și reda un efect sonor ori de câte ori jucătorul se ciocnește de colțul ecranului, indicând o situație în afara limitelor.

 extends KinematicBody2D


var sound_player := AudioStreamPlayer.new()

func _ready():
    
    add_child(sound_player)

func _physics_process(delta):
    

    var c1 = position.x <= 0
    var c2 = position.x >= get_viewport().size.x
    var c3 = position.y <= 0
    var c4 = position.y >= get_viewport().size.y

    if c1 or c2 or c3 or c4:
        var sound_effect = load("res://path_to_sound_effect.wav")
        sound_player.stream = sound_effect
        sound_player.play()

Creați un nod AudioStreamPlayer și adăugați-l ca copil la nodul player în timpul funcției _ready. Când playerul se ciocnește de colțurile ecranului, încărcați efectul sonor folosind funcția de încărcare și setați-l ca flux pentru AudioStreamPlayer.

Apoi, apelați redarea pe nodul AudioStreamPlayer pentru a iniția redarea efectului sonor.

Adăugarea muzicii de fundal

Muzica de fundal este o componentă crucială a oricărui joc, deoarece creează atmosfera și atmosfera pentru jucători. Pentru muzica de fundal, veți dori să aveți un fișier audio în buclă (de obicei în format OGG) care să fie redat continuu în timpul jocului.

Pentru a adăuga muzică de fundal și a o reda în buclă în Godot, faceți clic pe fișierul audio care reprezintă muzica de fundal din panoul Godot FileSystem.

În fila Import, veți vedea diverse opțiuni pentru setările de import audio. Căutați opțiunea etichetată Buclă în fila Import. Faceți clic pe caseta de selectare de lângă Loop pentru a activa bucla pentru fișierul audio.

După activarea buclei, faceți clic pe butonul Reimport din partea de jos a filei Import pentru a aplica modificările.

  Înțelegerea instrumentelor IaC: Cloudformation vs Terraform

Acum, adăugați scriptul pentru a reda muzica de fundal:

 extends KinematicBody2D

var bg_music := AudioStreamPlayer.new()

func _ready():
    bg_music.stream = load("res://path_to_bg_music.ogg")
    bg_music.autoplay = true
    add_child(bg_music)

Creați un nod AudioStreamPlayer numit bg_music. Apoi, setați proprietatea stream la muzica de fundal încărcată folosind funcția de încărcare. Setați, de asemenea, proprietatea de redare automată la true, care începe automat redarea când scena este gata.

Fișierul audio de muzică de fundal revărsat corect în timpul importului, acesta se va reda și va bucla fără probleme în timpul jocului, oferind o experiență captivantă pentru jucători pe tot parcursul sesiunii de joc.

Redați sunet la intrarea utilizatorului

Elementele audio interactive pot spori și mai mult implicarea jucătorului în jocul tău. Puteți reda un efect sonor atunci când jucătorul apasă butonul de spațiu.

 extends KinematicBody2D

var bg_music := AudioStreamPlayer.new()
var input_sound := AudioStreamPlayer.new()

func _ready():
    bg_music.stream = load("res://path_to_bg_music.ogg")
    bg_music.autoplay = true
    add_child(bg_music)
    add_child(input_sound)

func _input(event):
    if event.is_action_pressed("ui_accept"):
        input_sound.stream = load("res://path_to_input_sound.wav")
        input_sound.play()

În funcția _input, verificați apăsarea butonului spațiu folosind instrucțiunea condițională if. Dacă jucătorul apasă butonul de spațiu, încărcați efectul sonor corespunzător utilizând funcția de încărcare și setați-l ca flux pentru nodul input_sound.

Controlul proprietăților audio

În Godot, puteți controla cu ușurință diverse proprietăți audio folosind nodul AudioStreamPlayer.

 extends KinematicBody2D

var bg_music := AudioStreamPlayer.new()

func _ready():
    bg_music.stream = load("res://path_to_bg_music.ogg")
    bg_music.autoplay = true
    bg_music.volume_db = -20
    add_child(bg_music)

Puteți controla volumul muzicii de fundal folosind proprietatea volume_db. Această proprietate ajustează volumul sunetului în decibeli (dB). Setarea acesteia la o valoare negativă, cum ar fi -20, reduce volumul cu 20 de decibeli.

Inclusiv caracteristici suplimentare

Dincolo de elementele de bază, Godot oferă diverse funcții și capacități pentru a vă îmbunătăți experiența audio. Unele funcții avansate pe care le puteți adăuga în joc includ:

  Cum se instalează WordPress cu Docker Compose

Bazine de sunet

Pool-urile de sunet sunt grupuri de mostre audio preîncărcate pe care le puteți reutiliza pe parcursul jocului. În loc să încărcați în mod repetat efecte sonore de pe disc, puteți preîncărca un grup de efecte sonore fără drepturi de autor la începutul jocului.

Puteți reda instantaneu un efect sonor din piscină, reducând potențialele întârzieri și îmbunătățind performanța.

Decolorarea încrucișată

Crossfading-ul vă permite să creați tranziții fluide între piesele audio, perfecte pentru a crea schimbări fără întreruperi în muzică sau ambianță. Prin reglarea simultană a volumului a două piste audio, puteți elimina o piesă în timp ce treceți în alta, rezultând o experiență audio rafinată și captivantă.

Audio spațial 3D

Pentru jocurile 3D, sunetul spațial este un instrument valoros pentru a spori realismul. Godot oferă capabilități audio 3D, permițând sunetelor să fie percepute ca provenind din direcții specifice din lumea jocului.

Setând poziția și orientarea audio în raport cu poziția jucătorului, puteți crea indicii audio convingătoare care adaugă profunzime și imersiune jocului dvs.

Cele mai bune practici pentru adăugarea de efecte sonore

Când implementați efecte sonore, luați în considerare următoarele bune practici pentru a asigura o experiență audio de înaltă calitate:

  • Utilizați fișiere audio cu compresie adecvată pentru a găsi un echilibru între calitatea audio și dimensiunea fișierului.
  • Păstrați efectele sonore scurte și concise, evitând sunete excesiv de lungi sau repetitive.
  • Asigurați-vă că sunetele alese se aliniază cu tema și stilul artistic al jocului, promovând coeziunea în experiența generală.
  • Testați sunetul pe diferite dispozitive și platforme pentru a verifica compatibilitatea și coerența.

Faceți jocurile Godot mai captivante cu efecte sonore

Adăugarea de efecte sonore și muzică de fundal în jocul tău Godot poate fi transformatoare, creând o experiență profund captivantă pentru jucători. Oferind feedback audio, cufundați jucătorii mai mult în lumea jocului, evocați emoții și faceți experiența generală mai plăcută.

Efectele sonore bine concepute pot spori anticiparea, pot întări acțiunile și pot adăuga un strat de bogăție jocului tău. Între timp, muzica de fundal dă tonul, îmbunătățește atmosfera și îi ține pe jucători captivați pentru perioade mai lungi.