Cum să împiedicați reclamele direcționate Google Chrome să folosească istoricul browserului dvs

Google Chrome este cunoscut pentru colectarea de date, de la locația dvs. la istoricul dvs. de navigare, în scopuri de personalizare. Cu toate acestea, Google intenționează să-l folosească și pe acesta din urmă pentru anunțuri direcționate. V-ați întrebat vreodată cum adaptează Google anunțurile în funcție de interesele și istoricul dvs.?

Istoricul dvs. de navigare este o mină de aur de care pot beneficia agenții de publicitate. Dar nu trebuie să-i lași să pună mâna pe asta. Dacă sunteți îngrijorat de modul în care Google Chrome vă va folosi istoricul de navigare pentru anunțurile direcționate, iată cum să preluați controlul.

Cum puteți opri Google Chrome să folosească istoricul dvs. de navigare pentru anunțuri

În iulie 2023, Google a început să lanseze un nou API Topics ca parte a lansării Chrome 115, după cum se explică în Blogul dezvoltatorilor Chrome. API-ul permite browserelor să partajeze informații despre interesele unui utilizator cu terțe părți, păstrându-le în același timp confidențialitatea. Platforma de publicitate este Confidențialitate Sandbox.

Credit imagine: Calculator de sângerare

API-ul intenționează să înlocuiască cookie-urile terță parte care urmăresc informațiile dvs. Dacă te îngrijorează gândul ca terți să obțină informații despre interesele tale, există o modalitate de a o împiedica să te urmărească.

Utilizatorii vor vedea o alertă care detaliază pe scurt funcția publicitară. Oferă două butoane de opțiune: Am înțeles și Setări. Este posibil să descoperiți că este deja activat, indiferent de butonul pe care faceți clic.

În Chrome, faceți clic pe meniul Mai multe (cele trei puncte verticale) din colțul din dreapta sus al browserului și faceți clic pe Setări în partea de jos. Apoi, faceți clic pe Confidențialitate și securitate din fila din stânga și apoi faceți clic pe secțiunea Confidențialitate a anunțurilor.

  Google Chrome vs. Chromium: înțelegeți elementele de bază

Alternativ, copiați și inserați „chrome://settings/adPrivacy” în bara de adrese și apăsați Enter pentru a fi redirecționat către pagina de confidențialitate a anunțurilor.

Aici veți vedea trei categorii:

  • Subiecte publicitare: își asumă interesele pe baza istoricului dvs. de navigare. Acestea sunt generate de vizitarea site-urilor web și, dacă vizitați site-uri cu o anumită categorie sau subiect, Google vă va conecta la site-uri web care se potrivesc cu acele interese. Browserul va șterge interesele vechi în fiecare lună și va continua până când le eliminați.
  • Anunțuri sugerate de site: sugerează anunțuri pe baza site-urilor pe care le vizitați. Când vizitează site-uri web, un agent de publicitate poate solicita grupului dvs. de interese, astfel încât o reclamă sugerată să poată fi afișată. De exemplu, după ce vizitați un site de vânzare cu amănuntul, este posibil să vedeți anunțuri legate de site.
  • Anunț măsurat: partajează date cu site-urile pentru a măsura eficiența publicității acestora. Datele incluse sunt ora la care a fost afișat anunțul, dacă a fost vizualizat sau s-a făcut clic pe acesta și cum a fost afișat. Google susține că aceste date sunt eliminate în mod regulat de pe dispozitivul dvs. și păstrate private.

Puteți face clic pe fiecare opțiune și faceți clic pe comutator pentru a activa sau dezactiva opțiunea, precum și subcategorii. De exemplu, blocarea afacerilor și industriale va menține jocurile video și computerele active.

Această metodă, totuși, nu este sigură, deoarece unele site-uri individuale își pot folosi cookie-urile și alte instrumente pentru a colecta informațiile dvs. Google susține că API-ul Topics este o alternativă mai sigură, deoarece împiedică identificarea utilizatorilor prin istoricul de navigare furnizat terților.

  Cum să preveniți deturnarea Chromecastului într-o rețea partajată

Browserul mai spune că va testa această caracteristică cu un mod de testare opt-in în al patrulea trimestru din 2023. Google va elimina treptat cookie-urile de la terți pentru 1% dintre utilizatori în primul trimestru din 2024, toți utilizatorii primind modificarea până la al treilea trimestru.

Păstrați anunțurile direcționate departe de istoricul browserului dvs

Google Chrome folosește istoricul dvs. de navigare pentru anunțuri direcționate. Din fericire, utilizatorii au de ales dacă pot sau nu. Oferirea utilizatorilor de control asupra istoricului lor de navigare și a altor forme de date este semnificativă pentru autonomia online, pe măsură ce lupta pentru confidențialitatea online continuă.

Dar este suficient acest lucru pentru a vă convinge să schimbați browserul? Dacă gândul că agenții de publicitate vă folosesc istoricul de navigare este încă îngrijorător, alegerea unui browser axat pe confidențialitate, cum ar fi DuckDuckGo și Brave, ar putea fi cea mai bună opțiune.