Cum să facem diferența între cele două?

Înțelegerea diferenței dintre scop și obiectiv va merge foarte mult în viața ta profesională. Mai ales dacă te afli într-o poziție de supervizare sau de conducere, trebuie să poți face diferența între obiective și scopuri.

Scopurile și obiectivele vă ajută să obțineți creștere și dezvoltare. În acest moment, oamenii tind să le confunde pe cele două. Acest articol prezintă o comparație clară între scop și obiectiv pentru a înțelege diferența față de nivelul de bază.

Cuprins

Ce este un obiectiv?

Obiectivele sunt pași pe care îi veți face pentru a vă atinge scopul în viața personală sau profesională. Un obiectiv ar trebui să fie întotdeauna o sarcină măsurabilă. Dacă nu puteți evalua obiectivele, nu veți putea afla dacă vă veți atinge scopul.

Companiile stabilesc obiective pentru a obține date ușor disponibile pentru rapoarte și prezentări. De exemplu, ați stabilit următoarele obiective pentru echipa dvs. de vânzări și marketing:

  • Creșterea conversiei de clienți potențiali la 10%
  • Obține cu 5% mai multe clienți potențiali decât în ​​septembrie 2022
  • Aducerea a 10% dintre utilizatori în coșul de cumpărături, ceea ce reprezintă mai mult de 5% din septembrie 2022

Cele de mai sus sunt sarcini cu multe date de afaceri. Le puteți include cu ușurință în rapoartele dvs. de afaceri pentru a vă impresiona managerii, clienții și așa mai departe.

Exemple de obiective: personal și de afaceri

Obiective personale

#1. Devenind mai productiv

  • Utilizați timpul de navetă pentru a asculta lecții de spaniolă timp de 1 oră.
  • Scrierea a 500 de cuvinte în loc de cele 300 de cuvinte obișnuite într-o oră.

#2. Gestionarea eficientă a timpului

  • Minimizați consumul zilnic de conținut de divertisment cu 1 oră.
  • Limitați activitățile din rețelele sociale cu 30 de minute.

#3. Îmbunătățiți comunicarea

  • Practicarea provocărilor de scriere online timp de 30 de minute zilnic.
  • Vorbește într-o limbă străină acasă timp de 1 oră pe săptămână.
  Tasta F5 Refresh nu funcționează în Windows 11

#4. Îndemânare

Obiectivele afacerii

#1. Venituri de afaceri

  • Creșterea veniturilor cu 15% față de ultimul trimestru.
  • Menținerea unui profit după impozitare (PAT) de 10 milioane USD în acest an financiar.

#2. Vânzări și marketing

  • Creșteți cota de piață a mărcii dvs. cu 3% în acest an FISCAL.
  • Conectați-vă cu 10 comunități locale pentru a găsi oportunități de promovare a produselor.
  • Sporiți campania de email marketing cu 20% față de anul trecut.

#3. Resurse umane

  • Reduceți pierderea cu 10%.
  • Creșteți productivitatea generală a angajaților cu 20%.
  • Înscrieți cel puțin 25% dintre angajații de vânzări și marketing în programe de perfecţionare.

#4. Îmbunătățiri tehnologice

  • Implementați utilizarea CRM-urilor și ERP-urilor pentru 50% dintre angajați până în trimestrul următor.
  • Actualizați unitățile de producție cu automatizarea proceselor robotizate cu 25% până la următorul FISCAL.

#5. Cercetare și Dezvoltare

  • Investește 25% din bugetul de cercetare și dezvoltare în îmbunătățirea produselor sau serviciilor.
  • Creați 5 aplicații sau servicii noi de către departamentul de cercetare și dezvoltare în fiecare trimestru.

#6. Contabilitate si Finante

  • Reduce erorile contabile și financiare cu 5%.
  • Implementați instrumente de contabilitate automatizate pentru 100% dintre angajați din secțiunea de conturi.

Ghid pentru stabilirea obiectivelor

#1. Clasificarea obiectivă

Trebuie să clasificați obiectivele în următoarele patru categorii:

  • De bază: obiective care vă ajută afacerea să performeze în mod regulat.
  • Remarcabil: Aceste sarcini vor necesita un efort suplimentar din partea echipei.
  • Derivat: Obiective care afectează echipa, departamentul sau angajații individuali.
  • Major: Acestea sunt obiective organizaționale care vă ajută să vă dezvoltați afacerea.

#2. Selectarea zonei

De asemenea, trebuie să vă clasificați afacerea în departamente precum marketing, vânzări, resurse umane, contabilitate, producție, servicii clienți etc. Apoi, în funcție de obiectivul major, trebuie să setați obiective derivate pentru aceste secțiuni.

Nu uitați să includeți specialiști din fiecare departament atunci când vă stabiliți obiectivele.

#3. Coordonarea cu departamentele

Toate departamentele de business trebuie să-și atingă obiectivele, astfel încât întreaga organizație să își atingă obiectivele majore. Dar, veți descoperi că unele obiective derivate sunt interconectate.

Două sau mai multe secțiuni trebuie să lucreze împreună pentru a atinge un obiectiv. Prin urmare, trebuie să selectați o persoană cheie din fiecare departament pentru colaborare.

#4. Alegeți doar obiective realiste

Nu poți să stabilești orice obiectiv, să-ți stresezi membrii echipei și să eșuezi întregul proiect. Trebuie să stabiliți sarcini realiste pe care angajații dvs. le pot îndeplini. Luați în considerare nivelurile de calificare și productivitate ale membrilor echipei înainte de a vă stabili obiectivele de afaceri.

#5. Permiteți spațiu pentru ajustări

Obiectivele sunt câteva cifre pe care le vei atinge în viitor. Orice schimbare în echipă, cum ar fi părăsirea unei persoane din companie, angajarea de stagiari etc., va întârzia atingerea obiectivelor dumneavoastră.

Prin urmare, dacă obiectivele sunt mai lungi de o lună, ajustați parametrii acestora în funcție de stările departamentelor dvs.

Ce este un obiectiv?

Un scop este pur și simplu un scop pe care indivizii și-l stabilesc în viața lor și pentru a-l atinge în viitor. În mod similar, o afacere sau o echipă își stabilește și obiective pentru a-și transforma forma sau a se face mai competitivă pe piața viitoare.

  Cum să beneficiați de accesul timpuriu la NFT Drops

Obiectivele sunt pe termen lung, cu cel puțin trei până la cinci ani. În acest interval de timp, trebuie să îndepliniți mai multe sarcini pentru a atinge obiectivul pe care l-ați stabilit pentru afacerea dvs.

Companiile consideră obiectivele ca ținte, realizări sau puncte finale pe care organizația trebuie să le atingă pentru a rămâne pe piață. Pe de altă parte, unele companii își stabilesc obiective de a-și dezvolta activitățile la nivel global și local pentru a deveni lideri de afaceri.

Organizațiile își reflectă obiectivele de afaceri prin declarații de misiune. Deși declarația explică în principal motivul de a exista și scopul companiei, ambele ajung să fie unul sau mai multe obiective. Uneori, puteți, de asemenea, să articulați obiectivul companiei dvs. într-o declarație de viziune.

Exemple de obiective: personal și de afaceri

Obiective personale

#1. Obiective educaționale

  • Treceți examenul SAT pentru admiterea la unele dintre cele mai bune școli universitare.
  • Pregătiți-vă pentru examenul MCAT și promovați-l pentru a deveni student la medicină.

#2. Țelurile carierei

  • Asigurarea unui stagiu ca stagiar programator la Google.
  • A deveni un Senior Product Manager prin promovarea certificării CSPO.

#3. Obiective financiare

  • Investește XX milioane USD în obligațiuni garantate pentru a obține un venit constant.
  • Economisiți XX milioane USD până la vârsta de 55 de ani pentru a vă pregăti pentru pensionare.

Obiective de afaceri

#1. Creșterea afacerii

  • Poate doriți să stabiliți un obiectiv pentru fabricile de producție offshore până la sfârșitul anului 2025.
  • Sunteți o platformă de aplicații de rețele sociale și acum vă stabiliți un obiectiv de a intra în afacerea de conținut video OTT până în 2025.
  • Crearea unui departament de furnizare de servicii Google Ads până în 2024.

#2. Finanţa

  • Listați compania la Bursa de Valori din New York până în 2026.
  • Obțineți finanțare din seria A de 1 miliard USD până la sfârșitul anului 2024.
  • Obțineți o finanțare din seria B de 5 miliarde USD până în 2027.

#3. Procesul de afaceri

  • Implementați procese avansate de dezvoltare de software precum Agile, Scrum și DevOps.
  • Transformarea echipei de servicii pentru clienți cu chatbot și aplicații de ticketing automatizate.

#4. Resurse umane

  • Dezvoltați cel puțin 5 manageri și lideri pentru planificarea succesiunii.
  • Upskill, echipa de programare, să aibă cel puțin 10 dezvoltatori full-stack până în anul următor.

#5. Bazat pe timp

  • Obiectivele pe termen scurt includ creșterea abonaților site-ului web cu 25% în două luni.
  • Obiective pe termen lung, cum ar fi convertirea a 50% din traficul site-ului web în abonați la newsletter în următorii 3 ani.

#6. Responsabilitatea socială a întreprinderilor

  • Fă-ți instalația de producție neutră în carbon.
  • Creșterea diversității angajaților.
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% în următorii 10 ani.

Ghid pentru stabilirea obiectivelor

#1. Definiți obiectivele în mod clar

Trebuie să subliniați clar obiectivele dvs. de afaceri într-o lucrare, Word sau Google Docs. Odată redactat, aprobați obiectivul într-o întâlnire de afaceri, astfel încât toate părțile interesate să știe ce să atingă.

De asemenea, trebuie să împărtășiți documentul obiectivului tuturor părților responsabile.

#2. Nu vă stabiliți obiective prea complicate

Obiectivele nu ar trebui să fie prea complicate. Dacă un obiectiv pare extrem de complex de atins, împărțiți-l în mai multe obiective. Scopul tău final este să stabilești un obiectiv pe care părțile implicate îl înțeleg.

  Cele mai bune 20 de site-uri online gratuite de partajare și stocare a fișierelor

#3. Stabiliți obiective realizabile

Vă puteți stabili obiective ambițioase, dar într-o limită. Obiectivele trebuie să fie realizabile în funcție de situația actuală a pieței.

#4. Setați responsabilitatea

Dacă gestionați mai multe obiective de afaceri ca lider de afaceri, delegați unele dintre obiective managerilor subordonați.

#5. Obiectivele ar trebui să fie o muncă în echipă

Obiectivele de afaceri ar trebui să implice toate sau unele dintre departamente. Nu vă stabiliți obiective care afectează doar un anumit departament.

#6. Stabiliți obiective SMART

Deoarece stabilirea obiectivelor este esențială pentru creșterea afacerii, managerii de afaceri experți au dezvoltat teoria obiectivelor SMART. În acest concept, obiectivele dumneavoastră ar trebui să aibă următoarele caracteristici:

  • Specific
  • Măsurabil
  • Atins
  • Relevant
  • Limitat în timp

Gol vs. Obiectiv

#1. Ordin

Obiectivele se află pe o ierarhie mai înaltă decât obiectivele.

#2. Aliniere

Obiectivele unei organizații definesc viziunea și misiunea acesteia în industrie. Dimpotrivă, obiectivele sunt acolo pentru a atinge scopul.

#3. Cuantificare

Obiectivele sunt de obicei abstracte. Este posibil să nu puteți cuantifica obiectivele tot timpul. Cu toate acestea, trebuie să stabiliți obiective care să fie măsurabile și cuantificabile.

#4. Domeniul de aplicare

Sfera obiectivelor de afaceri este mai larg decât obiectivele de afaceri. Obiectivele există în întreaga afacere, în timp ce diferite departamente au obiective pentru a atinge acest obiectiv general.

#5. Schițați responsabilitățile specifice

Obiectivele sunt doar declarații despre intențiile companiei. Nu specifică întotdeauna sarcinile de bază. În schimb, obiectivele sunt întotdeauna explicative și specifice unei sarcini.

#6. Tangibil sau intangibil

Obiectivele ar putea fi intangibile. De exemplu, duceți o aplicație la piață mai repede. Dimpotrivă, obiectivele sunt tangibile. De exemplu, reduceți timpul de lansare pe piață pentru o aplicație cu 10 zile.

#7. Perioada de finalizare

Un obiectiv este un concept pe termen lung. De exemplu, un obiectiv pe 2 ani, un obiectiv pe 3 ani etc. Pe de altă parte, obiectivele sunt pe termen scurt, cum ar fi zile, săptămâni și luni.

#8. Limbajul scopurilor și declarațiilor obiectivelor

Trebuie să vă descrieți obiectivele de afaceri în gândire conceptuală. Dimpotrivă, companiile descriu obiectivele într-un limbaj creativ, tehnic și de rezolvare a problemelor.

Iată un tabel de dimensiuni mici despre obiectiv vs. obiectiv:

Caracteristici de comparațieObiectiveObiectiveDefinițieO scurtă declarație explică ținta dvs. de realizare personală sau de afaceri pe o perioadă lungă.Sarcinile pe care le îndepliniți pentru a atinge un scop de afaceri sau personal.Comanda Scopul este de cea mai înaltă ordineObiectivele vin după obiectiveScopul Obiectivele au o sferă mai largă Obiectivele au o sferă mai restrânsă Perioada de timpObiectivele sunt de 2 până la 3 ani sau mai multObiectivele durează zile, săptămâni și luni Părți responsabileConducerea afacerii și proprietar Liderii de echipă și managerii de departamenteBaze ConceptualFactuale Acțiuni până la atingereDepinde de obiectiveNu depind de obiectivCuantificareDe obicei necuantificabilÎntotdeauna cuantificabilSubstanțăRezumatAliniere cu misiunea și viziunea materială

Cum funcționează Goal vs. Lucru obiectiv împreună pentru rezultate mai bune în afaceri?

Scopul este destinația ta, iar obiectivele sunt căile pentru a ajunge la acea destinație. Scopurile și obiectivele vor veni întotdeauna unul după altul, deoarece sunt concepte legate. Iată cum le puteți sincroniza împreună pentru rezultate mai bune:

#1. Examinați obiectivele și obiectivele anterioare

Dacă obiectivele de afaceri din trecut nu au contribuit la obiectivul general al companiei, atunci trebuie să renunți la acele obiective.

#2. Stabilește-ți obiective și apoi stabilește-ți obiectivele

În primul rând, trebuie să vă setați obiectivul general de afaceri. Apoi, trebuie să creați ramuri de sarcini care vor duce la atingerea obiectivului. Acum, puteți numi aceste sarcini obiectivele dvs.

#3. Brainstorming cu echipa ta

Găzduiește o întâlnire online sau personală cu părțile interesate ale obiectivelor tale de afaceri. Părțile interesate ar putea fi echipa de conducere, managerii, liderii de echipă etc.

Utilizați o aplicație de tablă online pentru a le permite participanților să își deseneze ideile și gândurile despre scopuri și obiective.

#4. Creați o organigramă a scopurilor și obiectivelor

Utilizați orice creator de diagrame de flux pentru a crea o foaie de parcurs detaliată către obiectiv cu obiectivele sale subiacente în ramuri.

Cuvinte finale

Acest articol v-a învățat definiții concise ale scopurilor, obiectivelor și exemplelor. În plus, ați descoperit diferențele finale dintre scopuri și obiective. De asemenea, ați trecut prin cele mai bune modalități de a vă stabili obiective și scopuri pentru afacerea dvs.

Pe scurt, un obiectiv este un plan pe termen lung, în timp ce obiectivele sunt pașii pentru atingerea acelei ținte de afaceri pe termen lung.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de OKR vs. KPI pentru a măsura în mod regulat rata de succes și performanța echipei sau a afacerii dvs.