Cum să creați un planificator digital în Foi de calcul Google

Organizarea sarcinilor și programelor zilnice poate fi simplificată cu un planificator digital. Din fericire, nu trebuie să plătiți pentru o aplicație specializată sau să vă luptați cu un program prea complicat – Foi de calcul Google poate face treaba.

Crearea unui planificator digital în Foi de calcul Google este atât ușoară, cât și simplă. Indiferent dacă planificați sarcini personale sau legate de muncă, acesta are toate funcțiile de care aveți nevoie pentru a vă organiza și a rămâne la curent cu responsabilitățile dvs.

Pasul 1: Pregătiți foaia Google

Pentru a pregăti foaia, vom păstra doar rândurile și coloanele pentru a se potrivi cu planificatorul zilnic și vom șterge restul. De asemenea, puteți opta pentru a face acest pas mai târziu. Iată cum:

  • Deschide a Foaia Google goală.
  • Selectați prima coloană pe care doriți să o ștergeți (pentru acest exemplu, aceasta este coloana H) și apăsați Ctrl + Shift + săgeata dreapta pentru a selecta restul coloanelor din dreapta.
  • Faceți clic dreapta pe un loc din zona evidențiată și selectați Ștergeți coloanele.
  • Selectați primul rând pe care doriți să îl ștergeți (pentru acest exemplu, acesta este rândul 35) și apăsați Ctrl + Shift + săgeata în jos pentru a selecta restul rândurilor de mai jos.
  • Faceți clic dreapta pe un loc din zona evidențiată și selectați Ștergeți rândurile.
  •   Cum să știi dacă cineva te-a blocat în WeChat

    Pasul 2: Adăugați text în Planificatorul digital

    Acum, să adăugăm ceva text în planificatorul digital. Aceasta include etichete pentru antet, dată, priorități principale, lista de activități, note și intervale de timp (pentru programarea zilei).

    Pentru acest planificator digital, vom folosi intervale de 1 oră, de la 6:00 la 22:00. Vom insera casete de selectare lângă fiecare element de făcut, un selector de dată și vom extrage numele zilei săptămânii din dată.

  • Adăugați text pentru a eticheta diferitele secțiuni ale planificatorului (după cum se arată în imaginea de mai jos).
  • Tastați 6AM în celula B6. Observați cum se schimbă automat la 6:00 AM.
  • Cu celula B6 selectată, plasați cursorul peste colțul din dreapta jos al celulei, astfel încât să se schimbe într-un simbol plus.
  • Faceți clic și trageți în jos cursorul până la celula B22, extinzând timpul până la ora 22:00.
  • Selectați prima celulă care va conține caseta de selectare pentru lista de activități. Accesați fila Inserare și selectați Caseta de selectare din meniul drop-down.
  • Faceți clic și trageți în jos colțul din dreapta jos al celulei pentru a copia caseta de selectare în alte celule.
  • Selectați celula pentru a adăuga selectorul de date, accesați fila Date și selectați Validare date.
  • Faceți clic pe Adăugați o regulă în panoul din dreapta care apare.
  • Sub Criterii, selectați Este data validă. Și dacă datele sunt nevalide, respingeți intrarea. Faceți clic pe Terminat pentru a salva.
  • Selectați celula pentru a afișa numele zilei lucrătoare. Tastați următoarea formulă pentru a obține numele zilei săptămânii de la dată, unde C2 este celula cu selectorul de dată:
    =upper(text (C2, “dddd”))

  • Dacă nu ați selectat nicio dată, numele zilei lucrătoare este implicit sâmbătă (așa cum se arată în imaginea de mai sus).

    Pasul 3: Personalizați aspectul Planificatorului digital

    În acest moment, planificatorul digital pare destul de plictisitor și de bază. Vom aplica câteva sfaturi de formatare a Foii de calcul Google pentru a-l face să arate mai bine.

      8 cele mai bune plăci de bază Intel pentru jocuri

    Aceasta include ajustarea lățimii celulelor, îmbinarea celulelor, aplicarea marginilor și adăugarea de culoare. De asemenea, vom ascunde liniile de grilă și vom modifica aspectul textului pentru un aspect mai curat.

  • Reglați lățimea coloanelor așa cum se arată în imaginea de mai jos sau pentru a se potrivi preferințelor dvs.
  • În secțiunea de programare, selectați celulele, faceți clic pe pictograma Borduri și alegeți Toate marginile.
  • Selectați o celulă din secțiunea cu priorități superioare, faceți clic pe pictograma Borduri și selectați Chenar de jos.
  • Faceți clic și trageți din colțul din dreapta jos al celulei pentru a aplica chenarul de jos celorlalte celule. Faceți același lucru pentru secțiunea cu liste de activități.
  • Selectați celulele antetului așa cum se arată mai jos și faceți clic pe pictograma Îmbinați celulele.
  • Repetați pasul anterior pentru a îmbina fiecare dintre secțiunile evidențiate de mai jos.
  • Cu celula de note selectată (după cum se arată mai jos), setați Alinierea verticală la Top și Wraping text la Wrap. Acest lucru vă asigură că notele pe care le introduceți încep din partea de sus și se potrivesc perfect în celulă.
  • Accesați Vizualizare, Afișare și debifați Gridlines pentru a le ascunde.
  • Selectați celulele pe care doriți să le colorați, faceți clic pe pictograma Culoare de umplere și alegeți o culoare. Puteți alege să aplicați culori alternative secțiunii de programare.
  • Selectați celulele cu text și modificați-le fontul, dimensiunea fontului, alinierea și culoarea.
  • Pasul 4: Aplicați formatarea condiționată Planificatorului digital

    Pentru acest planificator, vom aplica o barare sarcinilor finalizate din secțiunea Lista de activități. Acest lucru vă ajută să vedeți dintr-o privire ce s-a făcut și ce a mai rămas pentru ziua următoare.

      Cum să găsiți aplicații pe 32 de biți pe iPhone
  • Sub secțiunea Lista de activități, evidențiați celulele de lângă casetele de selectare.
  • Accesați fila Format și selectați Formatare condiționată.
  • Sub Reguli de format, selectați Formula personalizată.
  • În caseta cu formulă, tastați următoarele pentru a confirma dacă caseta de selectare din celula E12 este bifată:
    =$E12=True

    Deoarece aceasta este o referință de celulă relativă, se ajustează automat pentru a se potrivi cu fiecare dintre celulele evidențiate.

  • Setați formatarea textului la Strikethrough fără culoare de umplere.
  • Faceți clic pe Terminat pentru a salva modificările.
  • Iată formatarea condiționată în acțiune.

    Sfaturi pentru menținerea și actualizarea Planificatorului dvs. digital în Foi de calcul Google

    După ce v-ați creat planificatorul digital în Foi de calcul Google, este esențial să îl mențineți organizat și ușor de actualizat. Iată câteva sfaturi utile de luat în considerare:

    1. Salvați designul dvs. ca șablon

    După ce ați perfecționat designul planificatorului, redenumiți registrul de lucru Google Sheets drept „Șablon de planificator zilnic”.

    La începutul unei noi luni, faceți o copie a acestui șablon – accesați fila Fișier și selectați Faceți o copie. Acest lucru vă oferă un început curat de fiecare dată și vă permite să păstrați înregistrările anterioare pentru referințe viitoare.

    2. Păstrați o foaie „Ziua 0” în șablonul dvs

    Plasați o versiune neatinsă a planificatorului zilnic la începutul registrului de lucru. Pentru a planifica o nouă zi, duplicați foaia „Ziua 0”, denumiți-o cu data zilei și începeți planificarea.

    3. Utilizați codificarea culorilor pentru claritate

    Codarea cu culori a sarcinilor vă permite să evaluați rapid categoriile de sarcini, prioritățile sau progresul. De exemplu, pentru codificarea culorilor pe categorii, puteți utiliza albastru pentru sarcinile legate de muncă, portocaliu pentru comisioane personale și roz pentru întâlniri sau întâlniri.

    Puteți face acest lucru manual sau puteți utiliza formatarea condiționată pentru a automatiza procesul pe baza unor criterii specifice.

    Rămâneți concentrat cu un planificator digital simplu în Foi de calcul Google

    Utilizarea unui planificator digital în Foi de calcul Google simplifică lucrurile, permițându-vă să rămâneți organizat și concentrat. Așadar, acum că aveți pașii pentru a crea unul de la zero, puneți-i în acțiune pentru a vă crea propriul dvs. Cheia pentru atingerea obiectivelor tale începe aici.