Cum să construiți un program de susținere a mărcii care îi face pe clienți să se întoarcă

Marketingul eficient permite unei afaceri să-și promoveze produsele și serviciile în fața publicului țintă și să crească șansele de vânzări.

Cu toate acestea, în ultimii câțiva ani, multe companii au făcut marketing agresiv, chiar dacă ofertele lor nu sunt atât de promițătoare.

Deci, odată ce clientul a cumpărat un produs sau un serviciu, consideră că calitatea este diferită de ceea ce este promovat.

Acesta este motivul pentru care clienții își pierd treptat încrederea în mărci și servicii.

Dar cum rămâne cu acele mărci care sunt autentice în ceea ce privește ofertele lor, precum și publicitate?

Cercetătorii de piață caută modalități de a depăși această problemă. Acest lucru a condus la dezvoltarea unui program de promovare a mărcii, care este o modalitate organică de promovare a produselor sau serviciilor fără a pierde încrederea clienților.

În acest articol, voi discuta cum să construiți un program de promovare a mărcii pentru afacerea dvs.

Ce este Brand Advocacy?

Susținerea mărcii este o strategie unică de marketing prin cuvânt în gură, în care un client mulțumit recomandă prietenilor și familiei o anumită marcă. Este o modalitate eficientă de a stimula creșterea organică prin amplificarea reputației mărcii, câștigarea încrederii clienților și reducerea costurilor de achiziție a clienților.

Susținerea mărcii cuprinde clienții fericiți care comunică altora recenzii pozitive despre compania dvs. prin diferite medii, cum ar fi social media, recenzii, bloguri, forumuri etc. Este o strategie de marketing puternică care încurajează clienții despre produsele sau serviciile dvs.

În plus, susținerea mărcii este posibilă numai atunci când o marcă continuă să cultive relațiile cu clienții pe termen lung, menținându-le în același timp încrederea și onestitatea. Experiența excelentă a clienților este un alt factor care stimulează susținerea mărcii și insuflă bună credință într-un brand.

Sfera centrală a acestui program o reprezintă susținătorii mărcii, care pot fi clienți, angajați sau influenți mulțumiți. Acești indivizi răspândesc vestea bună despre marca și valorile dvs. familiei, prietenilor și altor persoane cunoscute, apoi fiecare dintre ei mai departe.

Pe măsură ce obțineți mai mulți clienți prin promovarea mărcii, câștigați și mai mulți susținători ai mărcii care vă ajută să generați mai multă prezență pe piață prin metode organice decât marketingul plătit.

Recenziile pozitive generate de utilizatori pe diverse platforme sunt mult mai valoroase decât campaniile plătite, deoarece primele ajută la atragerea mai multă atenție din partea vânzătorilor și a celor noi care, în schimb, vă oferă mai multă expunere.

Cine sunt susținătorii mărcii dvs.?

Avocații mărcii sunt persoanele care vă recomandă brandul tuturor și vă ajută organizația să-și dezvolte acoperirea. Ele servesc ca o parte esențială a unei organizații, deoarece nu numai că ajută organic în marketing, dar susțin și managementul reputației mărcii.

Susținătorii mărcii unei companii pot fi:

Clienți

Clienții sunt principalii susținători ai unei mărci și, în principal, răspândesc cuvinte bune despre marcă din experiența excelentă pe care au avut-o cu produsul sau serviciul dvs.

Clienții pot sprijini marketingul unei companii în mod organic, deoarece oamenii tind să aibă mai multă încredere în recenziile clienților decât în ​​marketingul plătit. Deoarece acești clienți nu sunt asociați cu nicio marcă, recenziile pe care le pun sunt autentice. Acest lucru ajută la crearea de clienți potențiali.

  Cum să obțineți un cont Hulu gratuit

Angajatii

Nu numai clienții, ci și angajații sunt considerați și susținători ai mărcii, deoarece știu totul despre marcă și despre produsul sau serviciul pe care îl oferiți. Atunci când știu că oferiți un produs sau serviciu bun și că mențineți un mediu de birou bun, îi va face automat adevărați susținători ai mărcii dvs.

În consecință, încep să recomande altora să preia produsele sau serviciile tale sau să se alăture companiei tale ca angajat.

Influentori

Influencerii au devenit figuri populare și importante atunci când vine vorba de susținerea mărcii. Acestea vă pot ajuta marca să obțină mai multă acoperire decât campaniile plătite. Deoarece influencerii au un număr semnificativ de urmăritori pe platformele de social media precum Instagram, YouTube, Facebook etc., opiniile și gândurile lor despre ceva sunt considerate valoroase.

Deci, atunci când influențatorii vorbesc despre produsul sau serviciile dvs. pe canalul sau pagina lor, aceasta poate influența deciziile de cumpărare ale oamenilor. Îți ajută marca să atragă multă atenție pe piață și să obțină mai multe vânzări.

Asociati de afaceri

Investitorii, organizațiile și persoanele asociate cu compania dvs. pot deveni, de asemenea, susținătorii mărcii dvs. La fel ca și angajații dvs., aceștia sunt, de asemenea, bine conștienți de marca dvs., așa că pot influența și cumpărătorii.

Importanța promovării mărcii

Susținerea mărcii este importantă pentru companii în următoarele moduri:

#1. Vizibilitate mai mare a mărcii

Susținerea mărcii joacă un rol esențial în extinderea vizibilității unui brand pe piață într-un mod organic. Avocații mărcii ajută la răspândirea numelui de marcă în rândul consumatorilor, crescând astfel vizibilitatea pe piață.

Drept urmare, nu va trebui să cheltuiți sume uriașe doar pe publicitate. În schimb, vă puteți concentra pe programul dvs. de promovare a mărcii și puteți face clientul să revină în continuare.

#2. Obțineți vânzări mai bune

Prin intermediul programelor de susținere a mărcii, puteți asista la o performanță mai bună a vânzărilor datorită încrederii, reputației și vizibilității crescute a clienților.

Multe studii și sondaje au arătat că programele de promovare a mărcii au ajutat organizațiile să obțină performanțe de vânzări mai bune și să obțină noi oferte. Aproximativ 20% până la 50% din deciziile de cumpărare sunt influențate de marketing peer-to-peer.

#3. Crearea unui Buzz

Atunci când un client sau un grup de clienți răspândește recenzii pozitive ale mărcii dvs. prin diverse platforme, aceasta se răspândește rapid pe piață, creând un buzz.

Deoarece consumatorii generali au încredere mai mult în feedback-ul real al altor utilizatori decât în ​​reclamele corporative, acest lucru ajută marca dvs. să obțină o atenție colosală în rândul potențialilor cumpărători. Când oamenii învață lucruri pozitive despre produsul sau serviciul dvs., ei devin mai interesați, generând mai mulți clienți potențiali pentru afacerea dvs.

#4. Capta atenția

Când oamenii încep să vorbească mai mult despre marca sau despre produsul tău, atrage, de asemenea, atenția presei și a instituțiilor de știri. Veți vedea nu numai că marca dvs. este menționată în diferite postări media în mod natural, ci și pe știri și forumuri.

În acest fel, ajută la extinderea audienței mărcii și are ca rezultat obținerea mai multor clienți. Deoarece mulți oameni din ziua de azi urmăresc știrile și parcurg articole pentru a căuta un anumit produs sau serviciu, susținerea mărcii vă ajută brandul să ajungă la clienți noi prezenți în diferite locații geografice.

#5. Mai multă acoperire

Veți fi surprins să aflați că susținătorii mărcii au o acoperire mai mare decât campaniile plătite și vă conduc în mod natural creșterea. Ei vor împărtăși informațiile despre marca dvs. persoanelor pe care le cunosc dacă sunt mulțumiți de produsul sau serviciul dvs. Vorba în gură are o putere imensă de penetrare pe piață, iar acoperirea crește treptat atunci când recenzia pozitivă este transmisă.

  9 tipuri populare de atacuri cu injecție de aplicații web

#6. Umanizează-ți marca

Atunci când susținătorii mărcii dvs. comunică cuiva despre marca dvs., potențialul client începe să ia în considerare marca dvs. nu doar o companie, ci un grup de oameni care lucrează pentru aceasta.

Când oamenii încep să audă experiențe și comentarii pozitive din partea susținătorilor mărcii, acest lucru vă umanizează brandul. Efectul se intensifică atunci când susținătorii împărtășesc modul în care produsul sau serviciul dvs. i-a ajutat și modul în care marca menține o relație bună cu ei și apreciază feedback-ul lor.

#7. Economisește bani și timp

Spre deosebire de campaniile plătite și de marketing, promovarea mărcii este ieftină și necesită mai puțin timp. Deoarece susținătorii mărcii dvs. sunt cei care vă răspândesc numele mărcii, nu necesită timp suplimentar și vă puteți concentra asupra altor aspecte pentru a vă dezvolta marca.

Mai mult, nu va trebui să faceți o investiție considerabilă în marketing plătit, deoarece susținătorii dvs. acoperă o mare parte din marketingul dvs. gratuit. Cu toate acestea, la început, va trebui să investești niște bani, timp și bani în dezvoltarea programului tău de susținere a mărcii, care va avea o creștere colosală pe măsură ce va progresa.

Alte beneficii ale promovării mărcii

  • Resurse umane mai bune: Advocacy angajaților are un impact semnificativ asupra companiei, deoarece fiecare angajat joacă un rol major în îmbunătățirea reputației mărcii dumneavoastră. Când aveți o bază puternică de angajați, nu numai că va atrage candidați de calitate, dar îi va inspira și să împărtășească colegilor lor despre bunăvoința mărcii dvs.
  • Creșterea loialității: promovarea mărcii vă ajută să câștige clienți fideli care v-ar cumpăra produsele mai des decât clienții noi. În plus, clienții fideli ar aduce mai mulți clienți potențiali decât ar aduce campaniile dvs. publicitare.
  • Informații valoroase: programele de promovare a mărcii vă ajută să obțineți informații valoroase despre clienți și tendințele pieței. Susținătorii mărcii vă pot ajuta să testați produse sau servicii noi și să vă ajute să obțineți feedback sincer.

Cum să construiți un program puternic de susținere a mărcii

Programele de promovare a mărcii nu se referă numai la furnizarea de produse sau servicii bune; este mai mult decât se vede. Trebuie să faceți anumiți pași pentru a construi un program puternic de susținere a mărcii. Acești pași sunt:

Propagați beneficiile și construiți încredere

Unul dintre pașii imperativi vitali pentru construirea unui program solid de promovare a mărcii este răspândirea beneficiilor care vor ajuta la construirea încrederii.

Va trebui să vă familiarizați produsul împreună cu beneficiile sale pentru angajații și părțile interesate, astfel încât aceștia să se simtă încurajați să împărtășească opiniile lor pozitive cu ceilalți. Când creați încredere și încurajați munca lor, atunci, în mod firesc, angajații dvs. se vor implica mai mult în susținerea angajaților.

Identificați factorii vitali

Când decideți să construiți un program de susținere a mărcii pentru afacerea dvs., trebuie să identificați factorii care îi vor face pe clientul dvs. să susțină marca dvs.

Calitatea și serviciile sunt factorii principali care vor dezvolta baza programului dumneavoastră. Alături de acesta, relațiile cu clienții și serviciile pentru clienți vor juca, de asemenea, un rol semnificativ în dezvoltare.

Antrenează-ți avocații mărcii

Ei bine, este destul de imposibil să-ți instruiești clienții pentru programele de promovare a mărcii, dar cu siguranță poți să-ți antrenezi angajații, care pot fi susținătorii tăi.

Nu toată lumea este conștientă în mod corespunzător de cum și ce pot împărtăși pentru a răspândi cuvinte bune despre compania lor sau despre produsul cu care sunt asociate.

Concentrați-vă pe relații

Dacă clientul tău sau un angajat nu se simte conectat la marcă sau produs, nimic nu-i va determina să devină susținători ai mărcii.

Va trebui să dezvoltați o relație personalizată cu clienții și angajații dvs., care îi va inspira să devină susținători ai mărcii.

  Cum să vă gestionați setările de confidențialitate LinkedIn

Potrivit unui raport postat de SaaSquatch, clienții recomandați sunt cu 18% mai loiali, cheltuiesc mai mulți bani și au o valoare mai mare pe viață decât clienții obișnuiți.

Inspiră și surprinde-ți clienții

Pentru a construi un program puternic de susținere a mărcii, vă puteți surprinde clienții cu beneficii interesante și servicii impresionante pentru clienți, care îi vor încuraja să-și împărtășească experiențele.

De pe platformele de social media, identifică-ți clienții și apreciază-i cu o surpriză care îi va inspira să construiască o legătură cu brandul tău.

Încurajați-vă susținătorii mărcii

Încurajarea susținătorilor mărcii dvs. va ajuta mult. Atunci când clienții dvs. oferă feedback sau laudă despre marca dvs., ar trebui să le distribuiți pe rețelele sociale ale mărcii dvs., făcându-i mai înclinați către brand.

Oferiți strigări și oferte speciale susținătorilor care au provocat mai multă implicare față de brand decât alții. De asemenea, puteți organiza conținut lunar și vă puteți recompensa susținătorii cu premii unice.

Urmăriți impactul general

După ce ați făcut progrese în programul dvs. de promovare a mărcii, ar trebui să urmăriți și să examinați rezultatul general. Puteți utiliza diferite instrumente analitice și alte programe pentru a măsura impactul general. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți punctele pozitive și negative pe care trebuie să le îmbunătățiți.

Cum să vă măsurați programul de susținere a mărcii

Deci, ați creat un program de promovare a mărcii și îl rulați. Dar de unde știi că funcționează?

Acesta este motivul pentru care este vital să măsurați impactul programului dvs. de promovare a mărcii. Pe lângă înțelegerea performanței programului dvs., vă va ajuta și să decideți următoarele mișcări pentru creșterea companiei dvs.

Iată câțiva factori esențiali care vă vor ajuta să vă măsurați programul de susținere a mărcii:

#1. Numărul total de susținători ai mărcii câștigați

Nu este un secret, cu cât ai mai mulți susținători ai mărcii, cu atât este mai probabil să obții o acoperire mai mare pe piață. Numărul total de avocați vă spune despre popularitatea produsului dvs. pe piață și cât de bun este produsul sau serviciile dvs.

#2. Acțiunile avocaților

Când vine vorba de măsurarea impactului programului dvs. de promovare a mărcii, numărul de acțiuni întreprinse de susținători servește ca un indicator crucial.

Numărul total de acțiuni pe care avocații le-au întreprins vă oferă o perspectivă mai largă asupra angajamentului avocaților dumneavoastră. Dacă totalul acțiunilor întreprinse este mai semnificativ decât numărul de avocați, atunci este o realizare uriașă.

#3. Partajare conținut

Susținătorii mărcii susțin în primul rând marca dvs. prin împărtășirea opiniilor lor pe platformele de socializare sub formă de conținut cum ar fi postări, bloguri, videoclipuri, podcasturi etc. Așadar, pentru a măsura susținerea și creșterea mărcii, aruncați o privire asupra tipurilor de conținut marca dvs. avocații împărtășesc.

În plus, trebuie să urmăriți canalele sau platformele unde răspândesc vestea bună despre marca dvs. Vă va ajuta să evaluați ce gândește publicul despre marca dvs. analizând numărul de aprecieri și distribuiri și citind comentariile.

#4. Rata de conversie

Rata de conversie servește drept unul dintre criteriile cruciale pentru măsurarea promovării mărcii, deoarece este scopul final al campaniei dvs. O rată de conversie ridicată indică faptul că devii popular în rândul consumatorilor noi și că mesajul mărcii tale ajunge la publicul potrivit.

În afară de cele de mai sus, atunci când construiți un program de promovare a mărcii, asigurați-vă că produceți produse și servicii de calitate, astfel încât clienții să le iubească și să cumpere de la dvs. De asemenea, trebuie să mențineți o cultură excelentă a companiei și un mediu care să impresioneze pe toată lumea din interiorul și din afara organizației.

Concluzie

Susținerea mărcii joacă un rol semnificativ în creșterea afacerii dvs., deoarece este autentică și poate crea o prezență excelentă pe piață în mod organic. Această strategie unică oferă multe beneficii, cum ar fi o acoperire și o vizibilitate mai bună, vânzări mai mari, loialitate față de marcă și multe altele.

Acesta este motivul pentru care multe mărci și organizații implementează programe de susținere a mărcii pentru a-și crește afacerea și prezența pe piață și pentru a obține mai multe profituri.

Deci, dacă procedați corect, un program solid de promovare a mărcii poate deschide calea pentru ca produsul, serviciul și organizația dvs. să aibă succes. Acest ghid conține toate informațiile esențiale de care aveți nevoie pentru a înțelege și implementa un program de promovare a mărcii în organizația dvs.

De asemenea, puteți explora unele dintre cele mai bune campanii de marketing viral pentru a vă crește gradul de cunoaștere a mărcii.