Ziua Păcălelilor de Aprilie era distractivă, dar nu mai. Este o zi de glume demne de înfiorare, comunicate de presă false și farse proaste care distrug servicii precum Gmail. Toată lumea ar trebui să urmeze exemplul curajos al Microsoft și să o oprească.
Cuprins
Cum s-a înrăutățit Ziua Păcălelilor de Aprilie
Ziua Păcălelilor de Aprilie pare să se înrăutățească în fiecare an. Și nu, nu credem că doar noi îmbătrânim. Modul în care funcționează internetul – și modul în care toată lumea, de la companiile de tehnologie până la site-urile de știri, se apropie de Ziua Păcălelilor de Aprilie – este fundamental diferit.
Faimoasa farsă a BBC din 1957 arăta că spaghetele erau recoltate din copaci. Sigur, poate că asta i-a păcălit pe unii, dar a fost amuzant. Cu puține cunoștințe sau cercetări, ai putea descoperi că acest lucru pur și simplu nu era posibil din punct de vedere fizic.
Piesa cu spaghete a fost difuzată pe BBC de Ziua Păcălelilor de Aprilie și nu a devenit un segment care a fost difuzat de nenumărate ori pe tot parcursul anului – spre deosebire de online, unde poți să dai peste articole false luni mai târziu și să fii indus în eroare înainte de a-ți da seama că au fost publicate în aprilie. Ziua proștilor.
Internetul este diferit acum. Companiile tehnologice „anunță” adesea produse care ar putea fi de fapt reale, dar nu sunt, pentru că este Ziua Păcălelilor de Aprilie!
Desigur, pentru a face lucrurile și mai confuze, anunțurile nebunești de Ziua Păcălului de Aprilie pot fi reale. Gmail a fost anunțat celebru de Ziua Păcălelilor din 2004, iar oamenii au crezut că este fals, deoarece Google nu putea oferi 1 GB de stocare pentru e-mail. La urma urmei, Hotmail a oferit doar 2 MB (0,2% din spațiul de stocare Gmail) la momentul respectiv. Este o surpriză atunci când oamenii cred că Google ar putea anunța de fapt un gnom de gazon cu Asistent Google, sau un magazin de aplicații pentru animale de companie, sau chiar biciclete autonome? Oamenii se așteaptă ca companiile să nu-i înșele cu comunicate de presă false și este ușor să treci cu vederea data, mai ales când descoperi acea poveste câteva zile sau săptămâni mai târziu.
Nu este vorba doar despre povești înșelătoare. Unele farse ies în cale și creează probleme. Google 2016 Farsa Gmail „mic drop”. a adăugat un buton la Gmail care a arhivat firul de e-mail curent, l-a dezactivat și a trimis un GIF animat al unui Minion. Mulți oameni au făcut clic din greșeală pe acest buton — iar Gmail uneori a activat din greșeală funcția, chiar dacă nu ați făcut clic pe el! Dintr-o dată, Gmail a dezactivat sunetul unuia dintre firele tale de e-mail, astfel încât să nu vezi niciun răspuns — ce glumă amuzantă, nu?
Ziua Păcălelilor de Aprilie era o distracție bună, dar, atunci când companiile de tehnologie modifică instrumentele pe care le folosim cu toții și provoacă probleme, este timpul să tragem limita sau, așa cum ar putea spune Google, să renunțăm la microfon.
Și să fim sinceri: chiar și atunci când glumele lui April Fools sunt în mod evident false și nu stau în cale, ele sunt adesea incredibil de demne și pur și simplu nu sunt amuzante. Ne place Roku, dar este „Roku SnackSuggest,” un canal Roku care sugerează gustări pentru a merge cu emisiunile TV, chiar o glumă amuzantă? Noi nu credem.
Microsoft pune piciorul jos
Din fericire, cel puțin o companie a primit mesajul. Microsoft a făcut titluri când șeful de marketing Chris Capossela interzis Farse de Ziua Păcălelilor de Aprilie din acest an, avertizând toți angajații Microsoft să anuleze orice glume de Ziua Păcălilor de Aprilie. „Apreciez că oamenii au dedicat timp și resurse acestor activități, dar cred că avem mai mult de pierdut decât de câștigat încercând să fim amuzanți într-o zi”, a scris el.
În trecut, Microsoft a folosit glumele de Ziua Păcălelilor de Aprilie pentru insultă Google pe Bing.com, referindu-se la pagina de pornire curată a Google ca având „mai mult o sensibilitate de dial-up din 1997” care arată „cum ar arăta lumea noastră dacă nu am fi evoluat”. După cum Matt McGee la Terenul motorului de căutare a scris în 2013: „Atât de spiritul ușor și plin de umor al Zilei Păcălului de Aprilie. Uau, Bing.”
Din fericire, Microsoft conduce astăzi și a renunțat la campania Scroogled cu ani în urmă, de asemenea.
Desigur, nu toate companiile au îmbrățișat glumele nebunești ale lui April Fools. Ca John Gruber note, Apple nu a făcut niciodată o glumă de Ziua Păcălelilor.
Ai grijă cui faci glume
Avem o listă de farse de computer toci pe care le poți juca oamenilor, dar folosește-ți cea mai bună judecată. Îți faci glume fratelui sau unui prieten cu care ai un război cu farse în desfășurare? Sigur, asta ar putea fi amuzant. Te joci cu computerul unui coleg mai puțin priceput la tehnologie când nu ai o astfel de relație? Nu o face.
Aceasta este marea problemă cu care s-au confruntat companiile de tehnologie. Este foarte distractiv să te încurci cu oamenii cărora le plac farsele, dar să faci glume pe întregul internet și să schimbi modul în care Gmail funcționează pentru toată lumea? Asta nu e tare.