Ce înseamnă pentru tine planul anti-contrafacere „Proiectul Zero” al Amazon?

Proiectul Zero al Amazon este prima încercare reală a companiei de a elimina toate listările contrafăcute de pe piața Amazon. Dar cum funcționează Project Zero și cum îi va afecta clienții ca tine?

Stai, există contrafaceri pe Amazon?

Sună ciudat, dar există o piață masivă de contrafăcute pe Amazon. Și indiferent dacă îți dai seama sau nu, există șansa ca la un moment dat să fi cumpărat un produs fals prin intermediul retailerului.

Amazon, spre deosebire de magazine precum Target și Best Buy, se bazează în mare măsură pe vânzători terți pentru listări de produse și onorare. Acești vânzători nu sunt afiliați cu mărcile pe care le vând, dar conform lui Jeff Bezos, listele lor formează jumătate din articole vândut pe Amazon.

Multe dintre achizițiile tale Amazon provin probabil de la vânzători terți, indiferent dacă ți-ai dat seama sau nu. În loc să împartă fiecare vânzător în pagina sa de produs (cum ar fi eBay), Amazon compilează toate listările într-o singură pagină de produs. O listă pentru un Cablu de iluminat Apple, de exemplu, poate fi îndeplinit de zeci de vânzători diferiți, inclusiv Apple. Puteți verifica dacă un produs provine de la Amazon sau de la un vânzător terță parte pe pagina produsului.

Acest sistem permite Amazon să mențină prețurile scăzute și este coloana vertebrală a sistemului de onorare super-rapid al Amazon. Dar, după cum vă puteți imagina, permite multor fraudatori și falsificatori să se apropie de listele de produse autentice.

Amazon are unele măsuri împotriva contrafacerii, dar nu funcționează atât de bine. Procesul de revizuire la Amazon este surprinzător de lent și se bazează aproape în întregime pe feedback-ul utilizatorilor. Ca să nu mai vorbim că acest sistem de revizuire funcționează uneori în favoarea fraudătorilor prin interzicerea utilizatorilor „suspecti”.

Drept urmare, pe Amazon există o mulțime de produse false. The Raport de contrafacere estimează că 13% dintre produsele vândute pe Amazon sunt falsuri. Pentru a pune lucrurile în perspectivă, Amazon a vândut 5 miliarde de produse în 2014.

Această problemă contrafăcută este dăunătoare clienților, mărcilor populare și Amazon. Unii consumatori nu vor face cumpărături pe Amazon din cauza contrafacerilor, iar unele mărci refuză categoric să-și listeze produsele pe site. Anul trecut, o înțelegere între Amazon și Swatch Group (un conglomerat suedez Watch) a căzut din cauza falsificatorilor. Nick Hayek, CEO-ul Swatch Group, a susținut că compania chineză Alibaba are măsuri mai bune împotriva contrafacerii decât Amazon. Ai. Grupul Swatch s-a întors fără tragere de inimă, dar vinde doar un lot select de ceasuri pe Amazon.

  Soluții de optimizare a costurilor în cloud pentru AWS, Azure, GCP și altele...

Nu poți cumpăra totul de pe Amazon

Puteți cumpăra aproape orice de pe Amazon, cu excepția hainelor și îmbrăcămintei de lux. Hainele de marcă, ceasurile, gențile, parfumurile, pălăriile și ochelarii de soare au o piață notorie a contrafăcutelor. Deoarece Amazon se bazează în mare măsură pe vânzători terți, mărcile de lux sunt reticente în a-și lista produsele pe site.

În ultimii ani, Amazon a încercat să schimbe lucrurile. Compania a reușit să încheie contracte mici cu o mulțime de mărci exclusive, precum Disney, Hugo Boss și Nike. În schimbul unor înregistrări minore, cum ar fi parfumuri și cămăși în stoc, Amazon va supraveghea (sau va împiedica) vânzătorii terți să vândă articole listate de sau asociate cu marca respectivă.

Acesta este motivul pentru înregistrările pentru anumite mărci, cum ar fi Nike, sunt incredibil de subțiri pe Amazon. Sunt articole plictisitoare, vechi sau în stoc, cu o mulțime de dimensiuni și culori epuizate. Acesta este și motivul pentru care Hugo Boss Pagina Amazon este plină de colonie, polo simple și pedale de chitară deplasate în loc de costumele de lux asociate mărcii Boss.

Iată câteva mărci care sunt subțiri sau inexistente pe Amazon:

Nike: Îmbrăcăminte simplă, pantofi și produse în stoc.
Hugo Boss: Parfumuri si camasi simple.
Fila: O selecție subțire de îmbrăcăminte și pantofi și un accent ciudat pe pantofii de lucru.
Bape: alegeri subțiri, dar puteți găsi o mulțime de imitații flagrante pe Amazon.
Disney: O colecție mare care se simte misterios datată și neprețuită în comparație cu Site-ul Disney.
Fața de Nord: O selecție subțire de cămăși și paltoane simple.
Rolex: În mare parte ceasuri second-hand și cu reducere.
Versace: O selecție limitată de ceasuri și apă de colonie.
Chanel: O selecție bună de parfumuri, dar numai genți de mână second-hand.
Swatch Group (Omega, Longines, Blancpain) – Vinde doar ceasuri selectate pe Amazon după a disputa contrafăcută.
Louis Vitton: O carte, scrisă de Louis Vitton.
Suprem: Inexistent.
Biciclete electrice Spark: Inexistent.
Sumo Lounge: Inexistent.

Dacă Amazon poate garanta că falsificatorii nu sunt o problemă, atunci mărcile au un stimulent să-și listeze mai multe produse pe Amazon. Dar acest sistem este în mod clar defectuos. Cele mai multe dintre aceste mărci folosesc Amazon doar ca pe un magazin universal ieftin. Și, deși probabil că există câteva argumente care favorizează acest sistem (mărcile par mai puțin exclusive dacă vând pe Amazon), majoritatea consumatorilor ar dori probabil să cumpere pantofi Nike și ceasuri de lux cu confortul Amazon.

Proiectul Zero al Amazon ar putea opri falsificatorii

După un proces dezordonat din februarie, Amazon și-a recunoscut în sfârșit problema falsificărilor într-un raportează la SEC. Dar compania a susținut în acest raport că, din cauza „creșterii rapide”, „s-ar putea să nu fie în măsură” să împiedice pe deplin vânzătorii să vândă articole contrafăcute pe piața Amazon.

  Identificați muzica redată pe desktop sau pe un dispozitiv din apropiere

Evident, falsificatorii sunt dăunătoare pentru consumatori și sunt dăunătoare pentru marca Amazon. Dar dacă Amazon decide să-și intensifice măsurile interne de combatere a contrafacerii, compania trebuie să angajeze mii de noi angajați, să plătească pentru serializarea universală a produselor și să pună restricții asupra vânzătorilor terți care alcătuiesc. jumătate din toate vânzările Amazon. Chiar Amazon recunoaște că aceste măsuri agresive ar putea „afecta negativ rezultatele operaționale”.

Dar Amazon a găsit o soluție de mijloc. Deoarece majoritatea produselor contrafăcute imită mărci de nume, cum ar fi Apple, Nike sau Sandisk, de ce să nu le oferim acestor mărci populare capacitatea de a lupta împotriva falsificatorilor? Această soluție anti-contrafacere se numește Proiectul Zeroși ar trebui să ajute la atenuarea problemei Amazon contrafăcute.

Cum funcționează Project Zero?

Proiectul Zero oferă mărcilor de încredere puterea de a elimina manual listele contrafăcute. În plus, mărcile care sunt înscrise în proiectul zero pot opta pentru serializarea avansată a produselor și posibilitatea de a instrui angajații Amazon Warehouse câteva tehnici de depistare a contrafacerii.

Înscrierea în Project Zero este gratuită, iar toate companiile care sunt înscrise în Project Zero au privilegii administrative. Aceste privilegii permit în esență mărcilor să ocolească sistemul lent de raportare al Amazon. În loc să raporteze o listă contrafăcută către Amazon, mărcile care sunt înscrise în Project Zero pot elimina instantaneu lista și pot aranja rambursări pentru cumpărătorii furați. Nu vă faceți griji—Amazon susține că aceste eliminări sunt revizuite ulterior pentru a vă asigura că sistemul nu este abuzat.

O cămașă Nike imitație.  se spune

Mărcile înscrise în Project Zero au și opțiunea de a-și serializa toate produsele. În prezent, Amazon se bazează aproape în întregime pe numere de serie de bază, ușor de falsificat, pentru a identifica produsele. Numerele de serie Project Zero vor fi folosite exclusiv în depozitul Amazon și pot fi diferite pentru fiecare articol în parte.

Potrivit Amazon, „mărcile care aleg să folosească serviciul de serializare a produselor suportă un cost între 0,01 USD și 0,05 USD pe unitate, în funcție de volum”. Așadar, unele mărci vor ajunge să plătească 50 USD în plus pentru fiecare 1000 de unități pe care le vând pe Amazon. Dar hei, nu poți lupta gratuit cu produsele false.

Dacă se pare că Amazon pune responsabilitatea asupra mărcilor, exact asta se întâmplă. Poate că nu este cea mai bună soluție împotriva contrafacerii, dar este promițătoare. Mărcile precum Apple sunt acum mai bine echipate pentru a scoate cablurile și dispozitivele false de pe piața Amazon, iar mărcile care s-au plimbat din punct de vedere istoric pe piața Amazon au acum un stimulent să intre în totalitate.

  14 Convertor JPG în WebP pentru a servi imagini în formate de nouă generație

Unele mărci sunt sceptice față de Project Zero, dar își doresc să reușească

Deloc surprinzător, unii oameni sunt sceptici față de Proiectul Zero. Este o măsură anti-contrafacere întârziată și este greu de știut cu exactitate cât de bine va funcționa. Dar este important să rețineți că mărcile critică Project Zero pentru că doresc ca acesta să reușească, nu pentru că doresc să eșueze.

Îți amintești de Swatch Group, compania al cărei CEO a spus că Alibaba are măsuri de combatere a contrafacerii mai bune decât Amazon? Am cerut acelei companii un comentariu despre Project Zero și am ajuns să primim un răspuns clar sceptic, dar în mare măsură optimist.

Swatch Group mi-a spus că „există o mare diferență între a anunța inițiativa Project Zero și a realiza cu adevărat acest lucru”. Pe lângă acest răspuns surprinzător de sincer, Swatch Group ne-a mai spus că este „optimist că Amazon va face progrese” și că cele două companii vor „continua discuțiile” în viitor.

Kevin Williams, CEO-ul RGK Innovations a făcut o afirmație la fel de optimistă, dar sceptică într-un interviu cu Inc. Williams spune că, deși îi place ideea Proiectului Zero, este îngrijorat că acesta va „avea o mulțime de consecințe neprevăzute”.

Cum pot verifica dacă o companie participă la Proiectul Zero?

Probabil că nu doriți să cumpărați produse imitative. Aceasta este o presupunere corectă. Deci, ar fi bine să știm ce mărci participă la Project Zero, nu? Destul de ciudat, este dificil să găsești mărci care sunt înscrise în program.

Chiar acum, Amazon trimite invitații pentru Project Zero mărcilor de profil, iar mărcile mai mici se pot conecta la un Lista de așteptare Project Zero. Deoarece Amazon încearcă să atragă mărcile de lux și exclusiviste, putem presupune că companii precum Nike și North Face au primit invitații. Mărcile de electronice contrafăcute în mod obișnuit precum Apple și Sandisk au primit probabil și invitații, dar nu există nicio modalitate de a ști cu siguranță. De asemenea, putem presupune că Swatch Group este implicat în Proiectul Zero, pe baza corespondenței noastre cu compania.

Câteva mărci, cum ar fi Kenu, au lăudat deja Amazon pentru inițiativa lor Project Zero. Deci, dacă vrei un produs Kenu autentic, acum este șansa ta. Și site-ul web Project Zero conține mărturii de la companii precum Vera Bradley, Thunderworks și Chom Chom Roller… Da, nici eu nu am auzit de ele.

Bineînțeles, am întrebat Amazon dacă există planuri de a crea o listă cuprinzătoare de înscriere la Project Zero în viitor. Compania ne-a spus că, deși Amazon nu „comentează și nu speculează viitorul”, ideea noastră va fi transmisă „echipei”. Sperăm că „echipa” va asculta sugestia noastră.

Între timp, puteți face referire la o listă de „restricții” care este organizată de Familia vânzătoare. Această listă detaliază unele dintre mărcile care restricționează înregistrările terță parte pe Amazon. Mărcile de pe această listă sunt preocupate de produsele contrafăcute și ar putea să intre în programul Project Zero în viitor.