Cuprins
Concluzii Cheie
- Căutarea pe Amazon este complicată din cauza numărului mare de liste publicitare, dar există modalități de a o îmbunătăți.
- Căutarea avansată, modificatorii și operatorii ascunși din bara de căutare pot îmbunătăți semnificativ rezultatele.
- Sortați recenziile Amazon pe baza celor mai recente și luați în considerare site-urile de recenzare alternative.
În ultima vreme, găsirea unor articole de calitate pe Amazon a devenit mai dificilă ca niciodată. Între brandurile fără nume, revânzătorii și recenziile îndoielnice, Amazon nu mai este acea Mecca a cumpărăturilor pe care a fost cândva. Totuși, cu câteva trucuri de căutare, poți găsi în continuare ceea ce ai nevoie.
De ce este căutarea pe Amazon atât de groaznică?
Prostock-studio / Shutterstock
Probabil ai realizat că, atunci când cauți produse pe Amazon, un procent semnificativ din articolele afișate nu sunt relevante pentru căutarea ta. Răspunsul pe scurt: majoritatea acestor liste sunt publicitate.
Conform unui articol publicat de Washington Post în 2021, în medie, există nouă liste sponsorizate pe prima pagină a rezultatelor căutării Amazon. Acest lucru înseamnă că un număr alarmant de advertoriali plătesc pentru a-și face produsele vizibile, chiar dacă acestea nu sunt ceea ce căutați.
Problema este că listele Amazon sunt rareori recunoscute ca fiind publicitate. În schimb, se presupune că aceste rezultate sunt imparțiale sau bazate pe merit. Din păcate, ca rezultat, căutarea pe Amazon devine din ce în ce mai slabă. Iată câteva modalități prin care poți ocolești această problemă…
Folosește Căutarea Avansată
RSplaneta / Shutterstock
Primul pas în această luptă este să folosești funcția de Căutare Avansată a Amazon pentru a restrânge produsele pe care dorești să le cumperi. Aceasta îți permite să utilizezi criterii mai specifice decât o căutare obișnuită, ceea ce înseamnă că ai o șansă mai bună de a găsi produsele dorite.
Deși nu este disponibilă pentru fiecare categorie de produse, atunci când te confrunți cu un produs care permite Căutarea Avansată, este o modalitate utilă de a reduce o listă considerabilă de rezultate irelevante.
Restrânge Căutările prin Utilizarea Modificatorilor
De fiecare dată când cauți un produs pe Amazon, s-ar putea să observi că o bară laterală apare în partea stângă a ecranului. Dacă ești pe mobil, există un buton sub bara de căutare care oferă acces la acesta. Această bară laterală îți permite să elimini anumite aspecte ale căutării tale. O căutare pentru „mâncare pentru pisici”, de exemplu, ar putea genera 3000 de produse. Dar folosind bara laterală pentru a selecta marca „Friskies” reduce numărul la aproximativ 250.
Spre deosebire de Căutarea Avansată, bara laterală poate fi utilizată cu aproape orice produs. Va trebui să adaugi pașii suplimentari de a o folosi cu fiecare căutare pe care o efectuezi.
Folosește Operatorii Suplimentari din Bara de Căutare
O modalitate de a îmbunătăți considerabil căutarea ta pe Amazon este activarea unor opțiuni mai puțin cunoscute din bara de căutare.
Iată câteva exemple:
- Adăugarea ghilimelelor în jurul termenilor de căutare favorizează potrivirile exacte pentru acei termeni. Deci, căutând „Mâncare pentru pisici Friskies” îți va oferi câteva opțiuni mai specifice decât căutând fără ghilimele.
- Un semn minus urmat de un cuvânt exclud termenii specifici din căutarea ta („-friskies” de exemplu). Am descoperit că poți combina acești termeni folosind mai mult de unul. Dar pare că după aproximativ trei, bara de căutare începe să îi ignore.
- Un asterisc permite inputuri wildcard. Dacă vrei articole legate de imprimare, de exemplu, poți utiliza „print*” pentru a afișa rezultate pentru imprimare, imprimante, hârtie de printer etc.
- Atât operatorii „AND”, cât și „OR” scriși cu majuscule îți vor permite să adaugi mai mulți termeni de căutare individuali. Căutând „ustensile de gătit AND ustensile de copt” vei vedea articole care îndeplinesc ambele categorii.
- Invers, „ustensile de gătit OR ustensile de copt” îți va oferi articole etichetate ca ustensile de gătit sau ustensile de copt.
De asemenea, ar trebui menționat că acești operatori nu sunt perfecti, așa că s-ar putea să primești în continuare unele reclame. Totuși, am descoperit că utilizarea lor în mod regulat îmi oferă rezultate mai bune decât căutarea fără ele.
Sortează Recenzile Amazon Cronologic
Dacă ești la fel ca mine, probabil te bazezi pe recenzii pentru a te ajuta să determini dacă un produs este o alegere bună. Problema cu recenziile de pe Amazon este că nu poți avea întotdeauna încredere în recomandările de produse. De multe ori, companiile oferă produse gratuite sau cupoane de reducere pentru a te determina să lași o recenzie pozitivă.
În plus, unele companii pun o limită de timp pe reduceri, astfel încât recenzorii să primească doar produse gratuite dacă postează rapid după achiziție. Dacă cineva nu a petrecut o perioadă semnificativă de timp cu un produs, este greu de evaluat calitatea generală a acestuia.
Mai mult, Amazon nu sortează recenzile cronologic în mod implicit. Dacă folosești cele mai bune recenzii, dar un produs a devenit recent mai slab, atunci s-ar putea să citești ceva care nu reflectă aceste schimbări. De aceea, eu întotdeauna consider util să sortezi recenziile după cele mai recente. Acest lucru îți permite să vezi ce spun oamenii despre produs acum, în loc de acum câțiva ani.
Pentru un plus de distracție, traduc întotdeauna recenziile în alte limbi pentru a vedea ce spun oamenii din alte colțuri ale lumii. Dacă toată lumea din SUA spune că produsul este grozav, dar oamenii din alte părți spun contrariul, va trebui să înțelegi de ce există o diferență.
Caută pe Alte Site-uri de Recenzii Întâi
fizkes / Shutterstock
Ultimul nostru truc este să ignorăm complet recenziile de pe Amazon și să căutăm informațiile de recenzare pe alte site-uri. Aceasta este o sabie cu două tăișuri, deoarece recenziile care apar doar pe site-ul producătorului pot fi manipulate. Așadar, va trebui să fii conștient de cum să recunoști recenziile false și să găsești site-uri de încredere.
Nu este un secret că căutarea pe Amazon este odioasă. Cu toate acestea, aceste trucuri îți pot oferi puțină putere suplimentară de căutare în timp ce cauți produsele tale preferate. Poate că nu sunt perfecte, dar ar trebui să îți ofere rezultate de căutare mai bune și, în cele din urmă, mai multă satisfacție atunci când faci o achiziție.
Rezumat
În concluzie, navigarea pe platforma Amazon poate fi o provocare din cauza abundenței de reclame și a recenziilor care pot fi înșelătoare. Folosind funcționalitățile de Căutare Avansată, modificatori, operatori de căutare și sortând recenziile cronologic, poți îmbunătăți considerabil experiența de cumpărare. De asemenea, este recomandat să verifici recenziile pe alte site-uri pentru a obține o imagine mai completă a calității produselor vizate.