Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA): de ce este importantă?

Boom-ul rapid al transformării digitale a dat naștere multor tehnologii, iar una dintre ele este automatizarea inteligentă a proceselor (IPA).

S-a născut din nevoia extremă a întreprinderilor de a aborda condiționarea macroeconomică, care împiedica profiturile în diferite sectoare.

Multe companii căutau o tehnologie puternică care să le ajute să-și optimizeze și să-și accelereze procesele de afaceri.

Acolo ajută IPA. Capacitățile sale de automatizare l-au făcut o parte vitală a modelelor și sarcinilor de operare ale multor organizații.

Pe lângă automatizarea sarcinilor repetitive, IPA poate ajuta, de asemenea, la reducerea timpului de procesare și la creșterea rentabilității investiției.

În acest articol, voi vorbi despre IPA și voi înțelege importanța sa pentru afaceri.

Ce este IPA?

Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA) este o convergență a tehnologiilor moderne care lucrează împreună pentru a produce capabilități de automatizare pentru a automatiza diferite procese digitale.

Pe măsură ce automatizarea preia multe procese de afaceri, IPA a devenit un aspect important al lumii moderne în schimbare rapidă. În esență, IPA este un set de tehnologii și aplicații care sunt implementate în procesele de afaceri pentru a îmbunătăți eficiența operațională, valoarea afacerii și răspunsul la interogări.

Combină tehnologii precum automatizarea proceselor robotizate (RPA), învățarea automată (ML), automatizarea proceselor digitale (DPA), viziunea computerizată, automatizarea cognitivă și inteligența artificială (AI).

Combinând ML și AI cu alte tehnologii, companiile pot utiliza un instrument sau un software IPA pentru a crea un proces de afaceri inteligent care poate gândi, învăța și se poate adapta automat pentru a îmbunătăți eficiența. Acesta evoluează continuu în timp, astfel încât automatizarea poate fi ridicată la un nivel cu totul nou.

Această combinație de tehnologie este concepută pentru a ajuta oamenii să automatizeze sarcinile de rutină și repetitive și să creeze un mediu de operare eficient. În plus, este folosit pentru a îmbunătăți experiența clienților, simplificând procesul de interacțiune și creând soluții eficiente într-un timp mai scurt.

Astăzi, IPA și-a făcut loc în diferite industrii sub diferite forme, iar una dintre cele mai populare forme este chatbot-urile pentru a permite interacțiunea cu clienții.

Beneficiile utilizării IPA

Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA), atunci când este utilizată în afacerile moderne, le poate beneficia într-o varietate de moduri. Unii dintre ei sunt:

Timp de funcționare redus

IPA poate automatiza multe sarcini repetitive și care necesită multă muncă în afacerea dvs., ceea ce ajută la reducerea timpului de procesare. Potrivit McKinsey’s, implementarea IPA nu numai că a ajutat organizațiile să reducă timpul de proces cu 50%, ci și peste jumătate din sarcinile manuale.

Mai multă implicare a angajaților

Sarcinile repetitive din majoritatea organizațiilor provoacă plictiseală angajaților și, în cele din urmă, duce la un angajament mai mic. Folosind instrumente IPA care pot automatiza cu ușurință multe sarcini, implicarea angajaților crește. Motivul este că, în loc să petreacă timp în muncă plictisitoare, ei își pot schimba atenția către sarcini mai esențiale și mai interesante.

Rate de eroare mai mici

Nu ați crede, dar există aproximativ 1-5% dintre ratele de eroare în datele de afaceri pentru majoritatea organizațiilor, cu excepția cazului în care depun un efort extraordinar.

  Cum se face legătura de la o prezentare PowerPoint la alta

De asemenea, este destul de greu să le rezolvi, deoarece angajații trebuie să introducă o mulțime de date manual. Implementarea IPA ajută la creșterea acurateței datelor și la reducerea ratei de luare a deciziilor greșite și a oportunităților ratate.

Informații mai profunde despre proces

Instrumentele IPA vă permit să finalizați diferite procese cu viteză și eficiență, oferind informații mai profunde asupra proceselor. Veți primi rapoarte și date valoroase pentru a detecta orice blocaj și a lucra imediat la ele.

Experiență îmbunătățită a clienților

Prin implementarea instrumentelor IPA în operațiunile de afaceri, puteți asista la o experiență îmbunătățită a clienților. Automatizează sarcinile, astfel încât întrebările clienților să fie rezolvate rapid și precis. Deoarece majoritatea relațiilor cu clienții sunt automatizate, companiile se pot aștepta la o creștere a angajamentului și a loialității clienților.

Focalizare sporită

Pe măsură ce instrumentele IPA gestionează majoritatea sarcinilor de rutină și repetitive, angajații vor avea mai mult timp să se concentreze pe sarcinile importante, făcându-i mai productivi. În cele din urmă, acest lucru îmbunătățește eficiența operațională a unei afaceri și duce la o rentabilitate mai bună a investiției.

Folosind AI și ML în IPA

Inteligența artificială și învățarea automată au un impact masiv asupra IPA, ajutându-l să-și extindă abilitățile de automatizare dincolo de sarcinile obișnuite de birou. Atât AI, cât și ML servesc ca piloni importanți ai platformelor IPA moderne.

Platformele IPA, atunci când sunt integrate într-un proces, utilizează algoritmi ML pentru analiza datelor în timp real și istorice. Instrumentele IPA pot optimiza procesul pentru o eficiență și un rezultat mai bun. Aceste instrumente pot folosi ML pentru a atribui automat fluxuri de lucru pe baza rolului și a cerințelor proiectului.

În mod similar, AI dă putere platformelor IPA să lucreze pe seturi mari de date nestructurate și structurate și să le evalueze pentru a găsi multe informații esențiale. Instrumentele IPA folosesc aceste informații în detectarea intențiilor, găsirea anomaliilor în infrastructură, procesarea limbajului natural și alte procese.

Mai mult, folosind toate aceste resurse, IPA vă poate ajuta să creați chatbot-uri pentru a interacționa cu clienții, pentru a le afla intenția și pentru a răspunde în consecință. Folosind setul de modele disponibil, AI ajută, de asemenea, instrumentele IPA să rezolve problemele clienților fără a necesita intervenția umană.

ML și AI au ajutat IPA să meargă dincolo de simpla automatizare a sarcinilor existente și să combine tehnologii moderne precum învățarea profundă pentru a crea procese noi. Acest lucru ajută la optimizarea proceselor, la îmbunătățirea eficienței afacerii și la o mai bună rentabilitate a investiției.

Tehnologii implicate în IPA

Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA) utilizează numeroase tehnologii pentru a automatiza procesele de afaceri. Acestea sunt:

  • Inteligența artificială (AI): Una dintre cele mai importante componente ale IPA este AI. Ajută utilizatorii să creeze o bază de cunoștințe și să optimizeze procesele de afaceri. Pentru IPA, AI servește drept creierul central din spatele luării deciziilor, permițând utilizatorilor să personalizeze procesele și să obțină cele mai bune rezultate posibile.
  • Automatizarea proceselor robotizate (RPA): Alături de AI, RPA servește și ca o parte esențială a IPA, care ajută la înregistrarea și executarea proceselor repetitive în operațiunile de afaceri folosind roboți software. Este, de asemenea, cunoscut sub numele de robotică software care ajută la îndeplinirea sarcinilor bazate pe reguli prin valorificarea puterii AI și ML.

  • Învățare automată (ML): IPA utilizează algoritmi ML pentru a analiza seturile de date vechi și actuale pentru a prezice noi valori de ieșire și pentru a face ajustări în consecință. Astfel, mașinile pot învăța din procesele de afaceri vechi și se pot adapta la standardele actuale ale industriei pentru a produce rezultate mai bune.
  • NLP: Procesarea limbajului natural (NLP) este, de asemenea, o parte a AI pe care IPA o folosește pentru a înțelege limbile, a le interpreta și a le reprezenta sub formă de text. Cu informațiile interpretate, NLP ajută la interacțiune folosind chatbot, generând e-mailuri și făcând multe altele
  • Automatizarea proceselor digitale (DPA): Automatizarea proceselor digitale implică diferite instrumente puternice care întăresc IPA, ajutându-l să automatizeze sau să semi-automatizeze sarcinile. A jucat un rol important în optimizarea fluxului de lucru și îmbunătățirea gestionării datelor. Aplicațiile de rezervare a curselor și de cumpărături sunt exemple principale de DPA.
  • Managementul proceselor de afaceri (BPM): BPM este o altă tehnologie asociată cu IPA care ajută la automatizarea fluxurilor de lucru în afaceri pentru a spori consistența și agilitatea. A fost esențial în îmbunătățirea interacțiunii cu clienții și în eficientizarea proceselor de afaceri pentru o mai bună eficiență.
  • Computer Vision: Computer Vision, ca componentă a IPA, permite utilizatorilor să analizeze și să interpreteze imagini pentru a obține o perspectivă asupra datelor. IPA utilizează în mod activ computerele nu numai pentru a colecta date pentru îmbunătățirea procesului de afaceri, ci și pentru a înțelege anomaliile în setările de securitate.
  PacSun este legitim?

IPA vs. RPA

Deși automatizarea inteligentă a proceselor și automatizarea proceselor robotizate arată similare, ele sunt destul de diferite una de cealaltă în multe aspecte. Mulți oameni confundă adesea IPA și RPA, dar acesta din urmă servește ca o componentă a unei suite de instrumente IPA.

Să comparăm IPA și RPA.

Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA) Automatizarea proceselor robotizate (RPA) Automatizarea inteligentă a proceselor este o combinație de diverse tehnologii AI, inclusiv RPA, care ajută la gestionarea și automatizarea proceselor complexe de afaceri. Automatizarea proceselor robotizate este, de asemenea, o tehnologie care implică roboți software pentru a automatiza o muncă intensivă. , sarcini repetitive și bazate pe rutină în afaceri.IPA este folosit în principal pentru optimizarea și crearea de noi procese care sporesc rentabilitatea investiției și eficiența unei afaceri.RPA, pe de altă parte, este folosit în principal pentru îndeplinirea sarcinilor bazate pe reguli.IPA este capabil să gestioneze operațiuni complexe și operațiuni de luare a deciziilor. RPA poate gestiona doar sarcini definite de utilizator și nu poate lua decizii învățând din date. Implica multe tehnologii inovatoare noi, cum ar fi NLP, viziunea pe computer, BPM, extragerea datelor etc. A evoluat de la trei tehnologii de vârf – AI, automatizarea fluxului de lucru , și screen scraping.IPA implică multe abilități de programare și necesită o mulțime de investiții inițiale.RPA poate fi implementat cu puțină programare și investiții. Are capacitatea de a gestiona diferite tipuri de formate de date.Este limitat de date specifice. formate.

Provocările IPA

Ca și altele, implementarea automatizării inteligente a proceselor implică și unele provocări, cum ar fi:

  • Incapacitatea de a utiliza IPA: deși lumea automatizării evoluează rapid, nu orice companie știe cum să valorifice capacitățile automatizării inteligente a proceselor. Multe organizații nu au conștientizarea modului în care îl pot integra în afacerea lor.
  • Baza de cunoștințe limitată: automatizarea inteligentă a proceselor necesită o mulțime de limbaje de programare pentru a fi implementate într-un model de afaceri. Dacă angajații dvs. nu au acest tip de cunoștințe, atunci ar deveni extrem de dificil să vă automatizați procesele sau să le gestionați.
  • Consumatoare de timp: proiectele inteligente de automatizare a proceselor sunt destul de descurajatoare de implementat, deoarece necesită timp, în afară de faptul că necesită o bază bună de cunoștințe pentru a le integra corect. Va trebui să vă instruiți angajații și, de asemenea, să efectuați o mulțime de încercări înainte de a optimiza perfect procesul.
  • Rezistența la schimbare: O mare parte a forței de muncă din diferite organizații este rezistentă la implementarea IPA în operațiunile de afaceri. Deși directorii companiei și panelurile de conducere susțin industria auto, majoritatea angajaților nu aprobă integrarea IPA. Ei încă preferă vechile moduri și sisteme.
  • Costul de implementare: Implementarea IPA într-un model de afaceri este costisitoare și fiecare dintre componentele IPA necesită investiții mari. Fie că este vorba despre piese hardware, monitorizare, guvernare, software sau instruire a angajaților, fiecare dintre aceste aspecte ar implica o mulțime de investiții inițiale. Cu cât încercați să obțineți mai multă eficiență cu procesul dvs. de afaceri, cu atât va deveni mai costisitor să le rulați.
  Vă întrebați cât de mult spațiu de stocare are PS5? [+4 Best External Drive]

Domeniile viitoare ale IPA

Viitorul automatizării inteligente a proceselor este inconfundabil de luminos și tot mai multe organizații vor adopta IPA în sistemul lor. Toate tehnologiile evoluează în salturi și sărituri și facilitează, de asemenea, ca IPA să evolueze ulterior, ceea ce îl va ajuta în cele din urmă să ofere rezultate și eficiență mai bune.

Mai mult, corelația dintre business și IT se înmulțește, deoarece organizațiile beneficiază foarte mult de această creștere și își pot folosi resursele pentru alte sarcini cognitive. Cel mai important, relațiile cu clienții se îmbunătățesc și cu automatizarea, deoarece clienții se simt confortabil cu chatbot-urile care își rezolvă rapid și eficient întrebările.

Deși IPA este încă o implementare costisitoare și consumatoare de timp, adoptarea în masă a acestor tehnologii și a alternativelor accesibile va reduce cu siguranță investiția inițială în viitor.

Resurse de învățare online pe IPA

Iată câteva cărți și cursuri care vă vor ajuta să obțineți cunoștințe mai profunde despre IPA.

#1. Automatizare inteligentă a proceselor

Cartea „Intelligent Process Automation A Complete Guide” de Gerardus Blokdyk este un ghid foarte apreciat care spune aproape tot ce doriți să aflați despre IPA. Este un ghid lung de 314 de pagini care vă ajută să descoperiți multe lucruri dacă lucrați la IPA.

De la învățarea despre automatizarea de bază, metodologia RPA și călătoria IPA până la aprofundarea în funcționarea instrumentelor IPA, veți avea o acoperire completă. Spre deosebire de manualele standard, evidențiază o mulțime de fapte esențiale despre IPA, împreună cu provocările și soluțiile sale la aceste provocări.

#2. Automatizare inteligentă simplificată

Scrisă de Debanjana Dasgupta și disponibilă atât în ​​varianta Kindle, cât și în cea broșată, această carte este dedicată dezvoltatorilor și profesioniștilor din tehnologie. Prin această carte, autorul dorește să îndrume profesioniștii să adopte o abordare simplă și practică a dezvoltării și utilizării automatizării inteligente a proceselor.

Este benefic pentru profesioniștii care adaptează instrumentele IPA în organizația lor, deoarece explică în mod adecvat conceptul de bază al automatizării inteligente și modul în care îl puteți implementa. De asemenea, veți afla despre fiecare etapă a proiectării automatizării și cum puteți utiliza cunoștințele pentru o utilizare bună.

#3. RPA și automatizare inteligentă folosind Python

Creat de SeaportAI, RPA și automatizarea inteligentă folosind Python este un curs foarte apreciat în Udemy, care a beneficiat mulți profesioniști. Este un curs cuprinzător care include 3 ore de videoclipuri la cerere, 17 resurse descărcabile și teme.

Dacă lucrați la instrumente IPA, vă va fi de mare ajutor deoarece acoperă RPA, programarea Python, extragerea datelor dintr-un tabel și multe alte aspecte. Multe organizații de top au apreciat acest curs și l-au oferit angajaților lor.

Concluzie

Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA) a devenit o parte esențială a modelelor de afaceri de generație următoare. Pe măsură ce oamenii fac mai multe progrese în domeniul AI și al învățării automate, aceasta ajută IPA să se îmbunătățească în timp, sporindu-și eficacitatea și eficiența.

Drept urmare, multe organizații de top l-au adoptat deja în obiectivele lor viitoare de dezvoltare. Ei realizează treptat beneficiile IPA în operațiunile lor de afaceri și modul în care le-ar modela viitorul. Deși IPA are încă un drum lung de parcurs, încă servește ca o soluție eficientă pentru automatizarea inteligentă în afaceri.

Puteți citi, de asemenea, instrumente Robotic Process Automation (RPA).