Amenințările de securitate pentru comerțul electronic și cum să vă protejați magazinul

Un atac cibernetic poate provoca daune ireparabile magazinului dvs. online. Puteți pierde bani, date cruciale și reputație. Mai rău, un atac cibernetic de succes poate slăbi viabilitatea generală a afacerii. Prin urmare, trebuie să îmbunătățiți securitatea magazinului dvs. online pentru a atenua amenințările de securitate ale comerțului electronic.

Dar care sunt cele mai importante amenințări de securitate cu care se confruntă proprietarii de afaceri online astăzi și ce puteți face pentru a vă proteja magazinul online de aceste amenințări cibernetice? Citiți mai departe pentru a afla.

De ce ar trebui să vă concentrați pe securitatea comerțului electronic?

Cel mai important motiv pentru care hackerii efectuează atacuri cibernetice sunt banii, iar industria comerțului electronic are o mulțime de ei. Deci, nu este surprinzător faptul că site-urile de comerț electronic sunt martorii unui val de atacuri cibernetice pe tot globul.

The Raportul Sophos Ransomware 2023 afirmă că 66% dintre companii au avut un atac ransomware anul trecut. Și costul mediu de recuperare a ransomware (excluzând plata răscumpărării) este de 1,82 milioane USD.

Companiile de comerț electronic gestionează volume mari de date. Așadar, chiar și un incident minor de încălcare a datelor te poate face să fii frânt financiar. Costul mediu global al unei încălcări a datelor este 4,45 milioane dolari.

Toți utilizatorii își introduc informațiile de plată (detalii bancare sau card de credit) pentru a-și finaliza tranzacțiile pe site-urile de comerț electronic. În consecință, frauda de plată online este obișnuită în industrie.

De fapt, industria comerțului electronic a pierdut mai mult decât 40 miliarde USD în 2022 din cauza fraudei de plată online.

Acestea fiind spuse, ar trebui să vă consolidați apărarea pentru a vă proteja afacerea online de diverse amenințări și probleme de securitate ale comerțului electronic.

Amenințări critice de securitate pentru comerțul electronic despre care ar trebui să știți

Următoarele sunt amenințări comune de securitate. Afacerile de comerț electronic se confruntă în aceste zile.

#1. Frauda financiara

Industria comerțului electronic este afectată de diverse tipuri de fraude financiare. Cu toate acestea, frauda cu cardul de credit este una dintre cele mai importante amenințări de securitate pentru comerțul electronic. Într-o astfel de activitate frauduloasă, infractorii cibernetici folosesc informațiile de card de credit furate pentru a efectua tranzacții neautorizate în magazinele online.

O altă amenințare tactică familiară pe care o folosesc actorii pentru a comite fraude financiare este preluarea contului. Este un tip de atac de furt de identitate în care infractorii cibernetici au acces ilegal la conturile utilizatorilor din magazinele online și la detalii bancare salvate cu astfel de conturi. Un atac cu succes de preluare a contului poate duce la achiziții frauduloase din conturile compromise ale victimelor.

Rambursările reprezintă o mare provocare pentru site-urile de comerț electronic, afectând veniturile acestora. O rambursare de comerț electronic are loc atunci când un client contestă o debitare de la un magazin online pe extrasul cardului de credit.

Ei cer băncii lor să inverseze taxa, iar dacă banca este de acord, vânzătorul pierde atât banii, cât și produsul vândut. Și vânzătorul poate fi nevoit să plătească și o taxă de rambursare.

De ce solicită un client o rambursare?

Cel mai obișnuit motiv este că un actor de amenințări a avut acces la detaliile cardului de credit și a făcut tranzacții online neautorizate într-un magazin online.

Cu toate acestea, un client poate abuza și de procesul de rambursare din cauza nemulțumirii sale față de produs sau a procesului de returnare neprietenos. Indiferent de motiv, un magazin de comerț electronic este probabil să piardă bani.

  Cum să vizionezi ESPN 3 pe Dishnetwork

#2. Retur și rambursare fals

Retururile și rambursările false apar atunci când cineva pretinde că returnează un produs, dar trimite înapoi un articol diferit, deteriorat/utilizat sau nimic.

Magazinul de comerț electronic ar putea emite o rambursare sau poate trimite un alt produs, pierzând bani și inventar prin înșelăciune. Această fraudă poate provoca, de asemenea, costuri suplimentare, cum ar fi expedierea și reaprovizionarea.

#3. Phishing și pretext

Actorii rău intenționați folosesc tehnici de phishing și pretextează atacuri pentru a păcăli utilizatorii să-și partajeze date sensibile, cum ar fi datele de conectare pentru magazinele online, datele cărților de credit sau alte date financiare.

Odată ce infractorii cibernetici au detaliile necesare despre utilizatori, aceștia fac achiziții neautorizate pe site-urile de comerț electronic.

#4. Spam

Spam-ul este un mesaj irelevant care conține un link rău intenționat. Obiectivul trimiterii de spam este de a păcăli utilizatorii să facă clic pe linkuri, ceea ce îi va determina să ajungă neintenționat la site-uri web de spam sau să instaleze programe malware pe sistemele lor computerizate.

Site-urile de comerț electronic au trafic masiv, așa că hackerii le vizează cu mesaje spam pentru a ajunge la un public larg. De obicei, infractorii cibernetici lasă mesaje spam în comentariile blogului și postează comentarii pe rețelele sociale, în speranța că utilizatorii vor face clic pe acele linkuri.

Spamul afectează viteza, securitatea și experiența utilizatorului site-ului dvs. de comerț electronic.

#5. Atacurile DDoS

Obiectivul atacurilor DDoS este de a perturba un site de comerț electronic și de a-i afecta vânzările.

Într-un atac distribuit de denial of service (DDoS), actorii amenințărilor inundă magazinul dvs. online cu trafic din mai multe surse atât de mult încât devine inaccesibil pentru utilizatorii legitimi.

Și dacă cumpărătorii nu pot accesa site-ul dvs. de comerț electronic, veți pierde vânzări.

#6. Clickjacking

Într-un atac de tip clickjacking, actorii rău intenționați vă pot păcăli cumpărătorii să facă clic pe un element de pagină web deghizat ca alt element. Drept urmare, utilizatorii pot descărca fără să știe programe malware, să viziteze site-uri web dăunătoare, să partajeze informații sensibile, să modifice setările contului sau să transfere fonduri.

De exemplu, un actor rău intenționat poate ascunde programele malware sub butonul „Descărcați cuponul de reducere” după ce v-a compromis site-ul de comerț electronic. Clienții nebănuiți care fac clic pe el pot descărca fără să știe malware pe dispozitivele lor, compromițându-le securitatea.

Pe măsură ce magazinul dvs. transmite malware pe dispozitivele victimelor, acesta va crea un PR negativ pentru marca dvs.

#7. Programe malware

Malware este una dintre cele mai mari amenințări de comerț electronic cu care se confruntă companiile astăzi.

Iată amenințările critice de malware despre care ar trebui să știți:

E-Skimming

În acest atac, un criminal cibernetic implantează un cod de skimming pe pagina web de procesare a cardului de plată pentru comerțul electronic pentru a confisca informațiile personale și ale cardului de credit. Apoi, actorul amenințării transmite datele furate către un domeniu pe care îl administrează.

Ransomware

Ransomware este un tip de software rău intenționat care poate cripta fișierele sau datele de pe site-ul dvs. de comerț electronic și le poate face inaccesibile.

Apoi, atacatorul cere o răscumpărare în schimbul cheii de decriptare.

Un atac ransomware poate perturba operațiunile magazinului dvs. online, poate provoca pierderi financiare și poate deteriora reputația magazinului dvs. dacă datele clienților sunt compromise.

Prin urmare, trebuie să luați măsuri proactive pentru a preveni ransomware.

Cal troian

Caii troieni sunt programe software înșelătoare care par legitime, dar care conțin cod rău intenționat.

Un atacator poate distribui un cal troian deghizat în aplicații sau fișiere legitime. Odată instalat pe dispozitiv, acesta poate fura informații sensibile despre magazinul dvs. online, cum ar fi acreditările de conectare pentru consola de administrare.

Deci, un cal troian poate compromite securitatea generală a site-ului dvs. de comerț electronic.

Keylogger

Un keylogger poate spiona fiecare apăsare de tastă pe care o faceți pe computer sau dispozitiv, inclusiv datele de conectare și informațiile sensibile.

  Deblocați și ștergeți instantaneu fișierele care nu se pot șterge cu IObit Unlocker

Dacă un atacator este capabil să instaleze un keylogger pe computerul dvs. de afaceri, acesta poate captura acreditările de conectare de administrator. Și apoi, aceștia pot obține acces neautorizat la backend-ul site-ului dvs. de comerț electronic.

#8. Încălcarea datelor

O încălcare a datelor este o amenințare semnificativă pentru comerțul electronic. Acest lucru se datorează faptului că chiar și o încălcare minoră a datelor are implicații grave, inclusiv pierderi financiare, daune reputației și consecințe legale și de reglementare.

Câteva motive comune pentru încălcarea datelor sunt, dar nu se limitează la:

  • Software învechit
  • Practici proaste pentru parole
  • Atacurile de phishing
  • Eroare umana
  • Programe malware

Prin urmare, ar trebui să implementați cele mai bune soluții de securitate a datelor pentru a vă proteja datele.

#9. Injecții de cod rău intenționat: SQL și XSS

Injectările de cod rău intenționat, cum ar fi atacurile SQL și XSS, pot reprezenta amenințări grave pentru magazinul dvs. de comerț electronic.

Un atac de injecție SQL are loc atunci când un criminal cibernetic exploatează vulnerabilitățile din câmpurile de intrare ale site-ului dvs. de comerț electronic pentru a insera interogări SQL rău intenționate. Aceste interogări pot manipula sau fura date din baza de date, compromițând potențial informațiile despre clienți sau preluând controlul magazinului.

Într-un atac XSS (cross-site scripting), un actor de amenințări injectează scripturi rău intenționate în paginile web ale magazinului dvs., care sunt apoi executate de browserele utilizatorilor. Acest lucru poate duce la acces neautorizat, furt de date sau răspândirea de malware.

Puteți rulați un test de antet CSP (Content-Security-Policy). pentru a ști dacă magazinul dvs. electronic folosește anteturi CSP pentru a se apăra împotriva XSS, injectarea de cod rău intenționat și clickjacking.

#10. roboții

Hackerii pot crea roboți care vă pot scana întregul magazin online și pot aduna informații cruciale, cum ar fi inventarul, prețurile, cele mai vândute produse etc. Apoi, hackerii pot vinde date critice concurenților dvs.

Echipați cu astfel de informații vitale, concurenții dvs. își pot stabili un preț strategic pentru produsele lor pentru a atrage clienții. La urma urmei, cui nu-i place să cumpere un produs la cel mai mic preț posibil?

Prin urmare, trebuie să implementați una dintre cele mai bune soluții de detectare și atenuare a botului din compania dvs.

#11. Forta bruta

Un atac cu forță brută este o tehnică de hacking care utilizează încercări și erori pentru a sparge parola consolei de administrator a magazinului dvs. online. În acest tip de atac, un actor de amenințare face mai întâi o conexiune cu site-ul dvs. web. Apoi, vor rula programe automate pentru a vă ghici parola.

Deci, trebuie să încetați să utilizați parole comune și să creați parole puternice cu ajutorul unui instrument de parole.

#12. MITM

Într-un atac de tip „man-in-the-middle” (MITM), un actor de amenințare intervine cu urechea la comunicarea dintre magazinul dvs. online și un utilizator legitim. În consecință, aceștia pot colecta date sensibile ale clienților, cum ar fi datele de conectare, informațiile despre cardul de credit etc.

Apoi, ei pot folosi informațiile colectate pentru a modifica setările contului victimei sau pentru a face achiziții neautorizate din contul compromis al victimei din magazinul dvs. online.

Cum să preveniți amenințările la securitatea comerțului electronic

Următoarele strategii vă pot ajuta să vă întăriți apărarea împotriva amenințărilor de comerț electronic.

#1. Metode de plată sigure și Gateway de plată

Deși oferă confort, permiterea clienților să-și salveze detaliile cardului de credit este o chestiune riscantă. Prin urmare, ar trebui să evitați salvarea informațiilor despre cardul de credit pe serverul dvs. web.

Prin implementarea unui procesor de plăți terță parte, cum ar fi PayPal sau Stripe, eliminați procesarea plăților de pe site-ul dvs. Acest lucru asigură o mai bună securitate a datelor sensibile ale clienților.

Puteți verifica aceste soluții populare de procesare a plăților pentru a găsi cea mai potrivită pentru afacerea dvs.

#2. Certificat SSL

Un certificat SSL dovedește autenticitatea site-ului dvs. și le spune clienților că conexiunea dintre serverul site-ului dvs. și utilizatori este criptată. Aceasta înseamnă că nimeni nu poate intercepta ceea ce fac clienții pe site-ul dvs., excluzând posibilitatea atacurilor MITM.

  Cum să personalizați Spotify cu teme Spicetify

De asemenea, un certificat SSL face parte din conformitatea PCI DSS. Și multe browsere nu îți vor deschide magazinul online dacă site-ul tău de comerț electronic nu are un certificat SSL.

Deci, trebuie să obțineți un certificat SSL pe site-ul dvs. de comerț electronic.

#3. Verificarea adresei clientului

Procesatorii de carduri de credit și băncile oferă de obicei un serviciu de verificare a adresei care semnalează instantaneu tranzacțiile dubioase.

Acest serviciu compară adresa de facturare pe care o oferă clientul cu cea pe care banca o are în evidență. În timpul procesării plății, dacă există o nepotrivire, sistemul poate respinge vânzarea sau o poate marca pentru o examinare ulterioară.

#4. Non-Repudierea

Nerepudierea asigură că ambele părți, magazinul dvs. online și clienții, nu pot nega tranzacția pe care au finalizat-o.

Prin urmare, implementarea măsurilor de non-repudiere, cum ar fi semnăturile digitale, poate împiedica clienții să refuze achizițiile și să reducă rambursările din comerțul electronic.

#5. Aplicarea puternică a parolelor

Actorii amenințărilor efectuează diverse atacuri cu parole pentru a ghici datele de conectare ale consolei dvs. de administrare. Deci, ar trebui să creați parole puternice, greu de ghicit.

Utilizarea unui manager de parole în compania dvs. poate face gestionarea parolelor mai ușoară. Acesta îi va ajuta pe toată lumea să creeze parole puternice și complexe și să vă informeze dacă există vreuna într-o încălcare recentă a datelor.

Puteți verifica acești manageri de parole open-source pentru a alege cel mai bun instrument de gestionare a parolelor.

Și dacă nu sunteți un fan al gestionării parolelor bazate pe cloud, puteți verifica acest manager de parole on-premise.

#6. Autentificare MF

Autentificarea cu mai mulți factori (MFA) adaugă un strat suplimentar de securitate magazinului dvs. de comerț electronic. Când este activat, MFA vă confirmă identitatea prin doi sau mai mulți factori, cum ar fi codul, codul PIN, datele biometrice etc.

Dacă se întâmplă ca un actor de amenințare să aibă acces la parolele dvs., acesta nu poate accesa consola dvs. de administrare deoarece nu cunoaște alți factori.

#7. Instrumente anti-malware și antivirus

Instrumentele de securitate cibernetică, cum ar fi soluțiile anti-malware și antivirus, vă pot ajuta să vă protejați site-ul de comerț electronic împotriva atacurilor rău intenționate.

Malware este un termen general pentru diferite programe rău intenționate, cum ar fi ransomware, keylogger, troian de acces la distanță etc. Instalarea unui program puternic anti-malware vă poate proteja de diverse amenințări.

De asemenea, asigurați-vă că ați activat actualizările automate pentru aceste instrumente.

Citiți mai multe: Cum să eliminați programele malware de pe computer

#8. Panoul de administrare și securitatea serverului

Ar trebui să creați parole complexe pentru panoul de administrare al site-ului dvs. de comerț electronic.

Utilizați o combinație de litere mari, minuscule, numere și caractere speciale pentru a crea parole complexe. Și continuă să-ți schimbi parolele de administrator din când în când.

Ar trebui să implementați principiul cel mai mic privilegiu, care asigură că utilizatorii vor avea acces minim la panoul de administrare necesar pentru a-și îndeplini sarcinile.

De asemenea, ar trebui să vă asigurați că panoul de administrare vă anunță atunci când o adresă IP necunoscută încearcă să o acceseze.

#9. Firewall aplicație web

Un firewall pentru aplicații web (WAF) este un instrument de securitate care monitorizează, filtrează și blochează pachetele de date de intrare și de ieșire dintr-o aplicație sau un site web.

Prin implementarea unui firewall de aplicație web, puteți regla traficul web care intră și iese din magazinul dvs. online. Și puteți bloca încercările rău intenționate, cum ar fi injecțiile SQL, atacurile XSS și atacurile DDoS. T

Puteți explora aceste firewall-uri pentru aplicații web open-source pentru a alege cea mai bună soluție pentru magazinul dvs.

#10. Backup-uri de date

Având copii de rezervă actualizate, vă asigură că, chiar dacă datele critice sunt compromise sau pierdute, puteți recupera rapid și continua să deserviți clienții fără întreruperi prelungite, pierderi financiare sau daune reputației.

Când faceți o copie de rezervă a datelor din magazinul dvs. online, urmați regula 3-2-1. Acesta precizează că ar trebui să faceți trei copii ale datelor și să salvați datele pe două dispozitive/platforme diferite, dintre care unul trebuie să fie stocare offsite.

Puteți utiliza orice soluție de backup a datelor de companie pentru a automatiza procesul de backup a datelor.

Citiți mai multe: Cele mai bune practici pentru backupul datelor pe care toată lumea ar trebui să le urmeze

Concluzie

Odată cu creșterea fără precedent a industriei comerțului electronic, amenințările comerțului electronic sunt, de asemenea, multiplicate. Acum, actorii rău intenționați vizează magazinele online mai mult ca niciodată. Chiar și o încălcare minoră a datelor poate pune în pericol viabilitatea magazinului dvs.

Prin urmare, ar trebui să prioritizați securitatea magazinului dvs. și să alegeți cele mai bune soluții de securitate pentru comerțul electronic pentru a reduce amenințările.