Întrucât clienții reprezintă fundația oricărui business, a-i asculta este fundamental.
Fie că sunt prezenți pe rețelele de socializare, fie pe web în general, publicul tău se poate afla oriunde. Identificarea nevoilor lor reale este vitală pentru progres. Cea mai eficientă metodă de a realiza acest lucru este să fii autentic, să acorzi respect opiniilor lor și să le acorzi atenție.
Reacțiile constructive ale clienților sunt indispensabile pentru a optimiza activitatea afacerii tale.
În momentul în care începi să interacționezi cu clienții și le acorzi atenție, creezi oportunități pentru o percepție pozitivă și favorabilă a afacerii tale. Acest lucru, la rândul său, te poate ajuta să fii perceput ca un brand orientat spre utilizator.
Având în vedere acest aspect, am pregătit această listă de instrumente de monitorizare a brandului, menite să-ți ajute afacerea să crească și mai mult. Dacă te atrage ideea, haide să explorăm împreună! 😉
SproutSocial
Un alt instrument remarcabil pentru ascultarea socială este SproutSocial. Acesta te ajută să înțelegi publicul la cele mai profunde niveluri. Poți folosi informații despre industrie, brand și competiție pentru a descoperi subiecte relevante și a înțelege mai bine sentimentele utilizatorilor.
Poți colecta informații și le poți utiliza nu doar pe rețelele de socializare, ci și în alte sectoare de dezvoltare, precum suportul clienților, inovația de produse și marketingul general. Ai la dispoziție o multitudine de funcții pe care le poți testa cu ajutorul versiunii de probă gratuită.
BrandMentions
După cum sugerează denumirea, BrandMentions îți oferă posibilitatea de a scana întregul web pentru a identifica mențiuni relevante. Este un indicator excelent pentru localizarea clienților și promovarea produselor în locurile potrivite. În plus, poți construi relații în timpul procesului și te poți bucura de o expunere mai largă a brandului.
Poți afla despre conversațiile legate de brandul sau produsele tale și chiar poți identifica tonul acestora. Acest aspect este crucial pentru a înțelege emoțiile din spatele mențiunii.
Având în vedere că analiza concurenței reprezintă un element important al marketingului, BrandMentions îți oferă posibilitatea de a-ți monitoriza concurenții și de a evalua jucătorii de top din nișa ta. Poți alege să cercetezi și să obții informații despre orice subiect.
În cele din urmă, vei primi notificări în timp real despre cele mai recente link-uri și mențiuni direct în căsuța ta de e-mail.
Awario
Awario țintește direct la scop, făcând monitorizarea brandului rapidă și eficientă.
Poți introduce cuvintele cheie, iar Awario va scana webul. Acest lucru te va ajuta să urmărești mențiunile și să reacționezi rapid.
Apoi, poți folosi analiza de sentiment integrată pentru a separa sursa comentariilor pozitive de cele negative. Analizele te ajută să urmărești platformele, influencerii, schimbarea reacției pieței și altele.
Poți identifica postări care solicită recomandări sau în care concurenții sunt menționați, oferindu-ți oportunitatea de a interveni imediat. Prin intermediul căutării booleene, poți personaliza căutarea mențiunilor pe baza unor criterii diverse, cum ar fi țara, platforma etc.
De asemenea, Awario îți permite să exporți rapoarte bogate în date, personalizate cu eticheta ta, printr-un singur clic. În plus, poți accesa Awario de pe desktop, mobil sau tabletă, pentru a nu rata nicio actualizare.
Mentionlytics
Specializat în platformele de social media, Mentionlytics îți permite să accesezi informații despre mențiuni, să descoperi influenceri și să generezi potențiali clienți. Te ajută și să previi crizele de imagine, identificând problemele clienților și rezolvându-le într-un stadiu incipient.
Poți alege să îți monitorizezi concurenții, introducând pur și simplu cuvântul cheie al brandului lor și vei primi toate mențiunile lor de pe platforme. Funcția mea preferată este analiza sentimentelor. Poate analiza toate mențiunile și îți poate spune dacă conversația a avut un ton pozitiv sau nu, în momentul în care a fost scrisă.
Pe lângă toate acestea, poți integra Mentionlytics cu Trello și HootSuite.
Alerte Google
Nu pot omite din această listă bunul și de încredere Alerte Google. Această companie este renumită pentru serviciile de calitate, iar acesta este cu siguranță unul dintre ele. Simplitatea acestui instrument merită, de asemenea, menționată.
Fără design complicat sau funcții suplimentare inutile, acesta face exact ceea ce trebuie. Poți crea alerte pentru orice scop, fie pentru brandul tău, fie pentru altceva. Acum câteva săptămâni, am creat o alertă pentru domeniul site-ului meu, pentru a verifica dacă este legat de alte site-uri. Instrumentul a funcționat excelent, trimițându-mi notificări prin e-mail pentru fiecare backlink.
În mod similar, poți folosi Alerte Google în beneficiul tău și poți fi la curent cu tot ce este legat de interesele tale.
Brand24
Brand24 are o acoperire vastă, incluzând platforme sociale, portaluri de știri, bloguri, forumuri și multe altele. Este robust și 100% conform GDPR. Mențiunile lor de pe Facebook și Instagram sunt preluate din API-ul oficial Facebook, ceea ce spune multe.
Te poți aștepta la următoarele date de monitorizare de la Brand24:
- Numărul de mențiuni
- Sentimentul mențiunilor
- Tipuri și număr de interacțiuni
- Cele mai active zone de mențiuni Twitter
- Contextul din spatele mențiunii
- Influencerii din nișa ta
Un avantaj important este că această soluție îți permite să compari performanța ta cu cea a concurenței și să dezvolți strategii mai bune.
Boardreader
Dacă te concentrezi în principal pe forumuri, atunci Boardreader ar putea fi ceea ce cauți. Acest instrument explorează și găsește panouri de discuții, pentru a-ți arăta ce spun oamenii despre tine și despre brandul tău (sau despre orice alt cuvânt cheie ai introdus).
Deși este simplu, este extrem de util, deoarece, de cele mai multe ori, oamenii au conversații autentice în forumuri și secțiuni de comentarii. Încercarea de a le găsi manual ar fi o sarcină imposibilă, așa că ar fi ideal să folosești acest instrument.
Hootsuite
Cunoscut mai ales ca instrument de management al rețelelor sociale, Hootsuite oferă și o funcție excelentă de monitorizare a brandului. Poți căuta conversații folosind cuvinte cheie, hashtag-uri sau locații, chiar și în mai multe limbi.
Odată ce identifici conversațiile relevante, poți răspunde rapid, fie singur, fie poți atribui sarcinile membrilor echipei. Poți adăuga și anumite aplicații pentru a-ți optimiza și mai mult monitorizarea.
Hootsuite este una dintre cele mai populare soluții de pe piață, deci alegerea sa este, cu greu, o greșeală.
Brandwatch
Brandwatch poate colecta date din 100 de milioane de surse și peste 1,3 trilioane de postări individuale. Este un instrument masiv, motiv pentru care este folosit de companii precum Samsung, BBC și Walmart.
Dispune de o tehnologie AI avansată, numită „Iris”, care realizează cea mai mare parte a muncii în acest instrument. Știi că un serviciu este excelent atunci când aspectele tehnice sunt parțial controlate de inteligența artificială. În cele mai multe cazuri, lucrurile ar trebui să funcționeze fără probleme.
Poți adăuga rapid și simplu noi surse de date, pentru a prelua informații din zone care, altfel, ar fi inaccesibile. Are o interfață de utilizare flexibilă și o echipă de asistență dedicată, la care poți apela oricând.
Poți începe completând formularul de pe pagina lor.
Mention
Evaluat cu 4,5/5 stele pe G2 Crowd, Mention te poate ajuta să monitorizezi, să analizezi și să gestionezi peste 1 miliard de surse de pe web. Poți descoperi informații relevante și le poți comunica membrilor echipei, astfel încât să te poți concentra asupra altor aspecte ale afacerii tale.
În plus, Mention îți permite să:
- Analizezi concurența
- Vizualizezi percepția brandului pe baza conversațiilor
- Înțelegi și asculți cu ușurință publicul tău
- Gestionezi și programezi conținutul social
Poți testa întreaga lor suită, fără costuri inițiale, folosind versiunea de probă gratuită.
Falcon
Poți urmări tendințele și îți poți face o idee mai clară despre percepția brandului tău cu Falcon. Îți oferă posibilitatea de a căuta în 2,7 milioane de surse și chiar de a le filtra, folosind variabile precum cuvinte cheie, excluderi și combinații de cuvinte.
În general, acest instrument îți permite să:
- Identifici tendințele
- Monitorizezi brandul tău
- Urmărești interogările personalizate
- Sortezi, filtrezi și vizualizezi datele colectate
- Identifici influencerii care interacționează cu subiectele brandului tău
- Analizezi sentimentele
- Creezi segmente de public personalizate
Falcon este disponibil în mai multe limbi, inclusiv spaniolă, germană și mandarină.
Concluzie
Este esențial să știi ce face publicul tău pentru a-l putea servi mai bine. Fără monitorizarea brandului, este ca și cum ai arunca cu săgeți legat la ochi. Sper că instrumentele menționate mai sus te vor ajuta în acest sens și îți vor dezvolta afacerea.