Adblock vs Adblock Plus – Care funcționează cel mai bine?

Adblock vs. Adblock Plus: Care este Soluția Ideală pentru Navigarea Fără Reclame?

Experiența online poate deveni rapid frustrantă și aglomerată din cauza reclamelor omniprezente, mai ales dacă nu folosești un software eficient de blocare a acestora. Pe măsură ce reclamele devin tot mai intruzive și deranjante, blocatoarele de reclame au evoluat de la simple facilități pentru utilizatori avansați, la necesități absolute. În plus, riscul de a întâlni malware ascuns în reclamele compromise adaugă un motiv serios pentru a le bloca. Două dintre cele mai populare opțiuni de pe piață sunt Adblock și Adblock Plus. Deși numele lor sunt foarte similare, cele două programe sunt independente, dar ambele îndeplinesc practic același lucru într-un mod foarte asemănător.

În acest articol, vom analiza ambele instrumente, comparându-le direct. Scopul este ca, la final, să ai o înțelegere clară despre care dintre ele se potrivește cel mai bine nevoilor tale. Așadar, hai să explorăm Adblock vs. Adblock Plus și să vedem care funcționează cel mai eficient.

Blocatoarele de Reclame și Utilitatea Lor

Utilizarea programelor pentru blocarea reclamelor este un fenomen din ce în ce mai răspândit, și asta pe bună dreptate. Reclamele devin tot mai agresive, mai enervante și se luptă pentru atenția ta, distrăgându-te de la conținutul pe care încerci să-l accesezi. Totuși, multe site-uri se bazează pe veniturile din publicitate pentru a funcționa, și unii sunt de părere că blocatoarele de reclame le afectează aceste venituri. Din punctul meu de vedere, nu blocatoarele de reclame sunt cauza problemelor financiare ale site-urilor, ci sistemul de publicitate defectuos în sine. Dacă site-urile și-ar gestiona propriile reclame sau ar controla mai strict reclamele afișate, nu ar mai fi nevoie de blocatoare, deoarece ele nu ar mai fi necesare.

În schimb, site-urile se bazează pe servicii de publicitate terțe care transmit reclame dinamic, de pe un server extern. Aceste reclame pot fi iritante, infectate, perturbatoare, compromise, enervante și complet irelevante pentru conținutul site-ului. Hackerilor le place să se infiltreze în aceste sisteme pentru a introduce propriile reclame contaminate cu malware, care ajung să fie difuzate pe site-uri web legitime.

Atâta timp cât sistemul de publicitate va rămâne atât de defectuos, blocatoarele de reclame vor continua să câștige popularitate. Chiar dacă nu m-ar deranja paginile care se încarcă greu sau bannerele flash-uitoare, nu aș putea tolera să-mi expun computerul la malware printr-un server de reclame infectat.

Adblock vs. Adblock Plus – Caracteristici Principale

Adblock a fost inițial inspirat de Adblock Plus și a fost dezvoltat de o singură persoană, spre deosebire de echipa care a creat Adblock Plus. A debutat ca o extensie pentru Chrome înainte de a deveni disponibil și pentru alte browsere. Pe de altă parte, Adblock Plus a fost prima extensie de blocare a reclamelor „adevărată” care a apărut. Inițial disponibil doar pentru Firefox, a câștigat rapid popularitate și este acum accesibil pentru toate browserele majore. Extensia este open source și a fost dezvoltată de o comunitate de programatori care își doreau o experiență de navigare mai curată.

Atât Adblock, cât și Adblock Plus sunt foarte asemănătoare ca aspect, funcționare și caracteristici. Ambele extensii oferă liste albe, liste negre, contoare, funcții de control al urmăririi, avertismente privind domeniile infectate și multe altele. Mai mult, ambele permit în mod implicit „reclame acceptabile”, precum și blocarea reclamelor de pe Facebook și YouTube. Ambele blocatoare folosesc același filtru de reclame, EasyList, care este menținut de echipa din spatele Adblock Plus. Așadar, dacă o extensie blochează o reclamă, ambele o vor face. Similar, dacă una consideră o reclamă acceptabilă, ambele o vor ignora.

Adblock are un avantaj unic față de Adblock Plus: în Adblock, poți da click dreapta pe un element dintr-o pagină web pentru a-l bloca. Dacă o anumită reclamă reușește să apară, poți da click dreapta pe ea și să alegi opțiunea de blocare. Dacă agentul de publicitate nu plătește Adblock pentru a ignora reclama respectivă, aceasta va fi blocată.

Deci, care este cea mai bună opțiune? Ambele sunt foarte apropiate, dar cred că Adblock are un ușor avantaj datorită capacității sale de a bloca manual elemente de pe pagină. Vei descoperi că vei folosi această funcție mai des decât te-ai aștepta.

Adblock vs. Adblock Plus – Ușurința de Utilizare

Pentru a avea succes, orice aplicație trebuie să fie ușor de utilizat, intuitivă și simplă de înțeles. Atât Adblock, cât și Adblock Plus îndeplinesc aceste criterii. Ambele extensii se instalează rapid, setările implicite sunt suficiente pentru a începe, și nu este nevoie să faci ajustări suplimentare pentru a-ți îmbunătăți experiența de navigare, dacă nu dorești. Ambele pot fi dezactivate ușor, printr-un simplu click pe pictograma din browser. De asemenea, poți adăuga excepții, crea liste albe, include site-uri pe lista neagră și personaliza diverse opțiuni.

Dacă dai click pe pictograma din browser, ambele îți oferă informații utile și acces rapid la opțiuni. Adblock Plus pare puțin mai prietenoasă și afișează numărul de reclame blocate pe pagina curentă, în timp ce Adblock nu o face. Cu toate acestea, ambele sunt foarte ușor de utilizat.

Care este cea mai bună din punct de vedere al ușurinței de utilizare? Din nou, competiția este strânsă, dar cred că interfața Adblock Plus este puțin mai intuitivă. Deși opțiunile avansate sunt puțin ascunse, majoritatea utilizatorilor nu le-ar folosi oricum.

Adblock vs. Adblock Plus – Performanța

Acum ajungem la partea cea mai importantă: cum funcționează de fapt Adblock și Adblock Plus? Ambele sunt destul de eficiente în blocarea majorității reclamelor. Totuși, rezultatele sunt ușor afectate de problema „reclamelor acceptabile”. Știm că unele companii plătesc ambele extensii pentru a-și adăuga reclamele în lista albă. De asemenea, știm că Google reușește să ocolească aceste extensii în Chrome, astfel că unele reclame tot ajung să apară. Aceste aspecte complică puțin evaluarea obiectivă. Cu toate acestea, ambele blocatoare elimină marea majoritate a reclamelor, ferestrelor pop-up, reclamelor text, bannerelor flash-uitoare, reclamelor video și pop-under-urilor.

În testele noastre, Adblock a fost mai lent atât în Chrome, cât și în Firefox. Cu cât aveam mai multe tab-uri deschise, cu atât funcționa mai greu, iar activarea și dezactivarea Adblock în timp ce testam mai multe tab-uri a scos la iveală o încetinire ușoară, dar observabilă, a vitezei browserului. Adblock Plus se descurcă mai bine cu mai multe tab-uri și funcționează foarte bine în Firefox. Încărcarea laterală de reclame de către Chrome (sau orice altă platformă) reușește uneori să ocolească blocatoarele, dar nu cred că aceasta este vina vreunei extensii. Per ansamblu, performanța este bună, și nu am observat încetiniri semnificative în browserul nostru de testare, nici măcar cu 25 de tab-uri deschise simultan.

Așadar, care este mai bun din punct de vedere al performanței? Adblock Plus. Dacă utilizezi în mod constant multe tab-uri, vei avea nevoie de o soluție care să poată face față volumului de lucru sporit.

Adblock vs. Adblock Plus – Concluzie

Orice comparație directă, ca acest Adblock vs. Adblock Plus, este în mare măsură subiectivă, iar acesta nu face excepție. Ambele extensii funcționează bine, într-un mod foarte similar, folosind aceleași liste pentru a bloca sau a permite reclamele. Așadar, nu există diferențe majore între ele. Deși este enervantă prezența „reclamelor acceptabile”, ambele extensii fac simplă dezactivarea lor și același lucru se poate spune despre orice modificare pe care dorești să o faci.

Deci, pe care ar trebui să o alegi? Aceasta depinde de tine, dar dacă, la fel ca mine, folosești multe tab-uri și acorzi importanță vitezei, Adblock Plus are un ușor avantaj.