Este Discord potrivit pentru afacerea dvs.?

Discord, asemănător cu Microsoft Teams și Slack, este o platformă de comunicare concepută inițial pentru comunitatea pasionaților de jocuri. Ea pune la dispoziție instrumente esențiale pentru acest sector, dar și funcționalități care pot fi utile și altor domenii. Din păcate, anumite lipsuri în ceea ce privește caracteristicile pot fi un impediment serios pentru companiile care nu activează în industria jocurilor.

Protecția conținutului? Un aspect problematic.

Vom începe cu principalul dezavantaj al folosirii Discord pentru afaceri. Conform Termenilor și condițiilor, compania „își rezervă dreptul de a elimina și șterge definitiv Conținutul dumneavoastră din Serviciu, cu sau fără notificare, indiferent de motiv”.

Așadar, Discord nu are nicio obligație legală să garanteze disponibilitatea conținutului tău pe termen lung. Pentru un dezvoltator care își vinde jocul prin Discord sau pentru un streamer care se confruntă cu întreruperi, acest lucru poate fi o problemă. Însă, pentru o afacere care se bazează pe Discord pentru a transmite mesaje și conținut în mod sigur către angajați sau clienți, acest lucru poate avea consecințe grave.

Nu au existat, încă, incidente majore care să descurajeze complet folosirea Discord ca platformă alternativă pentru interacțiunea cu comunitatea.

Totuși, este recomandat să nu folosiți această platformă ca instrument esențial de colaborare și comunicare la nivel de companie. Discord ar trebui să lanseze mai întâi o versiune adaptată a software-ului și a termenilor de utilizare, dedicată în mod special cerințelor întreprinderilor.

Vizibilitate? Un atu important.

Cel mai mare beneficiu al Discord pentru companiile din afara industriei jocurilor este nivelul înalt de vizibilitate oferit prin integrarea puternică. Deși preocupările legate de confidențialitate sunt tot mai frecvente, posibilitatea de a vedea activitățile colegilor și clienților poate constitui un avantaj.

Există numeroase instrumente și roboți care permit controlul total asupra tipului de informații pe care utilizatorii le pot vizualiza și gestiona, cu diverse drepturi și permisiuni pe platformă.

Funcția Prezență bogată de pe Discord îți permite să vezi ce aplicații folosesc membrii serverului tău, precum și anumite metadate despre acele programe. Poți chiar să interacționezi cu ele într-o anumită măsură.

Totul depinde de modul în care tu, personalul sau clienții doriți să interacționați (și de timpul pe care doriți să-l dedicați configurării privilegiilor și accesului la server).

Dacă această vizibilitate poate îmbunătăți modelul tău de afaceri, Discord este o opțiune bună. În caz contrar, Microsoft Teams sau Slack ar putea fi mai potrivite pentru compania ta.

Utilizare? Depinde.

Discord oferă o gamă largă de funcționalități. Din păcate, pentru majoritatea companiilor, aceste caracteristici nu se potrivesc neapărat cu necesitățile tipice ale unui spațiu de lucru digital. De exemplu, Discord are integrare directă cu Twitch, dar nu și cu Microsoft Office. Limitele de partajare din versiunea gratuită a aplicației sunt destul de reduse, deși capacitatea sa de streaming este considerabilă.

Discord acordă o mare importanță securității. Totuși, structura sa deschisă și vizibilă face dificilă sortarea, stocarea sau trimiterea facilă a fișierelor prin structuri mai eficiente, cum ar fi SharePoint sau OneDrive. Acest lucru ar putea face Discord o opțiune viabilă pentru anumite colaborări sau platforme de social media orientate către clienți, dar nu pentru ambele în același timp.

Un server Discord poate fi public sau privat. Totuși, chiar și serverele private nu permit o separare a conținutului vizibil pentru personalul intern de cel destinat clienților, acționarilor sau potențialilor clienți.

Asemenea Reddit, setul de funcționalități al Discord, axat pe utilizator, îl face ideal pentru companiile care au nevoie de VoIP, text și chat video cu funcții specifice industriei jocurilor.

Majoritatea companiilor, însă, comunică într-un mod cu angajații și în altul cu clienții. În industria jocurilor, majoritatea companiilor mari folosesc aplicații special concepute pentru comunicarea internă, nu Discord.

Acest lucru sugerează că Discord are un rol public important în comunicarea eficientă cu clienții, indiferent de locația lor.

Verdictul? Cu rezerve…

Discord este promovat în majoritatea magazinelor de aplicații ca fiind o platformă de „chat pentru jucători”. Aplicația se remarcă printr-o serie de funcții unice, absolut esențiale pentru dezvoltatorii de jocuri, editori, jurnaliști, jucători și organizatorii de evenimente și comunități. Multe dintre aceste funcții ar fi binevenite și în Slack sau Microsoft Teams.

Din păcate, utilitatea Discord în rândul companiilor care nu folosesc Twitch sau nu au nevoie de case de sunet comunitare este destul de limitată comparativ cu alte soluții standard din industrie.