Cum să rambursați un joc GOG

GOG.com a implementat recent o politică de returnare ce permite utilizatorilor să ceară rambursarea jocurilor achiziționate în decurs de 30 de zile, indiferent de timpul petrecut jucându-le. Această nouă abordare este mult mai avantajoasă decât ofertele platformelor concurente, precum Steam sau Epic Games Store.

Cum poți returna un joc pe GOG

Pentru a returna un joc, chiar dacă l-ai descărcat, instalat și jucat, primul pas este să completezi un formular de solicitare. Poți accesa formularele navigând pe orice browser web către pagina „support.gog.com”, apoi derulând în jos și selectând opțiunea „Contactați-ne”.

În partea superioară a paginii, alege secțiunea „Comenzi și plăți” pentru a deschide formularul de returnare.

Introdu adresa ta de e-mail și numărul comenzii. Deși nu este obligatoriu, furnizarea numărului comenzii inițiale va facilita și accelera procesul. Poți găsi numărul comenzii GOG în e-mailul de confirmare pe care l-ai primit după achiziție.

Selectează apoi un tip de problemă. Momentan, nu există o categorie dedicată cererilor de returnare, așa că alege „Alte probleme legate de comandă”, dacă nu există o opțiune care să se potrivească mai bine situației tale specifice.

În câmpul „Subiect”, scrie „Cerere de rambursare” sau ceva similar. Apoi, descrie motivul pentru care dorești returnarea jocului. Este recomandat să fii concis și direct, dar este important să reții că experiențele pot varia de la caz la caz.

Atașează orice fișiere relevante (de exemplu, capturi de ecran care arată problemele întâmpinate) și apoi apasă butonul „Trimiteți”. Vei primi o confirmare pe e-mail a solicitării tale, iar echipa GOG te va contacta în cel mai scurt timp.

Se poate rambursa orice joc?

Această politică de returnare este neobișnuit de generoasă, mai ales dacă luăm în considerare dificultățile financiare pe care le-a avut GOG în anul 2019. GOG solicită clienților să nu profite în mod abuziv de această politică bazată pe încredere. Platforma își rezervă dreptul de a refuza unele cereri, dar nu ar trebui să fie probleme dacă nu abuzezi de procesul de returnare.

Noua politică GOG include și titlurile aflate în dezvoltare (Early Access), precum și precomenzile, care pot fi returnate oricând înainte de lansare sau în termen de 30 de zile după lansare. Nu există limitări în ceea ce privește numărul de jocuri care pot fi returnate într-o anumită perioadă de timp. Dacă legislația țării tale oferă drepturi suplimentare, GOG le va respecta în totalitate.

DLC-urile și permisele de sezon pot fi returnate dacă au fost cumpărate ca elemente individuale sau ca parte a unui pachet de joc care este și el returnat ca tranzacție unică. Totuși, GOG nu poate returna articole DLC care au fost vândute ca parte a unui pachet de joc. Dacă soliciți returnarea jocului de bază, dar nu și a DLC-ului achiziționat separat, GOG îți va rambursa achizițiile atât pentru jocul de bază, cât și pentru DLC.

Dacă returnezi un joc din cauza unor dificultăți tehnice, GOG are o echipă de suport tehnic excelentă, care va colabora cu tine pentru a te ajuta să rezolvi problema și să te poți bucura în continuare de joc. Pentru a contacta echipa de suport, trimite o solicitare urmând pașii menționați mai sus. În pagina de solicitare, selectează opțiunea „Probleme tehnice ale jocului GOG.COM” și trimite formularul.

GOG, deținut de CD Projekt Red, dezvoltatorii jocurilor îndrăgite Witcher și ai mult așteptatului Cyberpunk 2077, a avut întotdeauna un loc special pe piață, concentrându-se pe păstrarea titlurilor mai vechi, ai căror dezvoltatori ar putea să nu mai existe (ca entitate corporativă sau fizică). Poți consulta detaliile noii politici în Acordul de utilizare GOG actualizat. Și nu uita niciodată să arunci o monedă dezvoltatorului tău.