9 strategii pentru a vă monitoriza concurența

Indiferent de nivelul tău de experiență în marketingul digital, supravegherea atentă a concurenților este fundamentală pentru a fi la curent cu noile tendințe și pentru a lua decizii care să genereze profit.

Monitorizarea competitorilor tăi este vitală pentru a înțelege comportamentul și acțiunile acestora. Acest lucru te va ajuta să te adaptezi rapid la schimbările pieței, să identifici cerințele clienților, să abordezi provocările din industrie și să iei decizii de afaceri mai bine informate.

În consecință, îți poți consolida poziția brandului pe piață și poți oferi produse și servicii care să răspundă nevoilor specifice ale publicului tău. Aceasta, la rândul ei, te va ajuta să depășești concurența, să obții mai mult succes în afaceri și să dobândești o reputație solidă în industria ta.

Acest articol își propune să te ghideze în înțelegerea detaliată a monitorizării concurenței, subliniind importanța acesteia și oferind strategii eficiente pentru implementare.

Așadar, hai să începem!

Ce implică monitorizarea concurenței?

Monitorizarea concurenței este o metodă prin care o organizație încearcă să identifice concurenții potențiali, să analizeze acțiunile acestora (cum ar fi campaniile de marketing, conținutul, modificările site-ului etc.), să anticipeze evoluțiile viitoare și să-și evalueze punctele forte și slabe. Aceasta ajută organizația să înțeleagă mai bine industria și publicul țintă, să identifice strategiile potrivite pentru a obține mai mult succes, precum și limitele de acțiune.

Monitorizarea concurenței este esențială pentru orice companie care dorește să rămână în fruntea competiției și să genereze strategii unice și profitabile. Iată de ce este extrem de utilă:

De ce este esențial să îți monitorizezi concurenții?

Orice strategie de afaceri este incompletă fără monitorizarea concurenței. Trebuie să înțelegi mișcările concurenților pentru a învăța ce funcționează și ce nu. Astfel, vei putea identifica strategii de succes și, dacă publicul tău este similar, le poți implementa și, eventual, îmbunătăți.

Să explorăm mai detaliat beneficiile monitorizării concurenței pentru afacerea ta:

Identificarea erorilor

Este adesea mai simplu să observi greșelile altora decât pe ale tale, și probabil mai rentabil. Utilizând datele colectate prin monitorizarea și analiza concurenților, poți identifica problemele asociate cu strategiile lor de marketing. Prin comparație cu propriile strategii, poți determina dacă faci aceleași greșeli și le poți corecta. Aceasta este o oportunitate de învățare, care te ajută să identifici ce să eviți în propria strategie de marketing.

Menținerea la curent cu tendințele actuale din industrie

Analiza concurenților îți oferă o perspectivă asupra tendințelor din industria ta. Astfel, poți folosi aceste informații pentru a-ți adapta campaniile, produsele și serviciile. Este esențial să fii la curent cu tendințele pentru a oferi publicului țintă ceea ce caută, în loc să continui cu modele învechite care îți pot îndepărta clienții.

Evaluarea punctelor forte și a slăbiciunilor

Analiza concurenților îți oferă o imagine clară asupra punctelor lor forte și slabe. Poți compara brandurile rivale pentru a înțelege unde excelezi și unde poți învăța de la ele, fie că este vorba de campanii de marketing, produse și servicii sau prețuri. De asemenea, poți corecta ceea ce lipsește în timp ce îți consolidezi planurile.

Descoperirea de noi branduri și segmente de public

Un număr semnificativ de start-up-uri și afaceri noi au fost lansate recent. Dacă nu știi cu cine concurezi, cum poți câștiga?

Prin monitorizarea concurenților, poți identifica noi competitori și strategiile care le-au permis să aibă un impact pozitiv asupra publicului. Aceste date te pot ajuta să-ți ajustezi sau să-ți optimizezi strategia și să rămâi în fruntea competiției.

Mai mult, monitorizarea concurenței te ajută să identifici noi segmente de public țintite de concurenți, oferindu-ți oportunitatea de a crește vânzările și veniturile.

Acum, cea mai importantă întrebare este: cum se realizează această monitorizare?

Cum să îți monitorizezi eficient concurența?

Înainte de a începe monitorizarea concurenților, este crucial să-i identifici. Trebuie să cunoști cei mai mari competitori, liderii din industrie și noii intrați. Verifică unde se află piețele lor țintă și dacă se suprapun cu ale tale. Află unde s-au extins concurenții tăi și care este performanța lor. Aceste informații te vor ajuta să identifici o piață potențială neexploatată pentru produsele și serviciile tale.

După ce ai o listă de concurenți, continuă monitorizarea noilor intrați. Iată câteva strategii pe care le poți implementa pentru a-ți monitoriza concurenții:

Verificarea regulată a site-ului lor web

Site-ul tău web este primul loc unde clienții vor ajunge pentru a verifica ofertele tale și modul în care produsele/serviciile tale le pot aduce beneficii. Dacă îl prezinți corespunzător, ei pot lua în considerare ofertele tale sau pot deveni cititori fideli.

Prin verificarea regulată a site-urilor concurenților, vei putea înțelege modificările recente, știrile, evenimentele și lansările de produse. Astfel, vei înțelege cum prezintă ei informațiile și cât de ușor de utilizat este site-ul lor.

Poți folosi informațiile pentru a îmbunătăți experiența clienților, creând un conținut web de calitate superioară, descrieri detaliate ale produselor, bloguri și articole informative, imagini relevante, informații de contact ușor accesibile, navigare intuitivă și alte elemente esențiale ale site-ului.

Gândește-te cum poți facilita accesul clienților la informații, cum poți optimiza procesul de plată, cum le poți oferi detalii de contact și cum poți îmbunătăți toate aceste aspecte. Poți folosi instrumente de monitorizare web, precum Visualping, pentru a verifica site-ul concurentului tău.

Monitorizarea paginilor de prețuri ale concurenților

Stabilirea prețurilor produselor și serviciilor este crucială, mai ales dacă ești nou în industrie. Chiar dacă ai o afacere consacrată, trebuie să monitorizezi prețurile concurenței pentru a te asigura că nu supraevaluezi sau subevaluezi ofertele tale.

Dacă supraevaluezi, riști să îți pierzi clienții, iar dacă subevaluezi, aceștia pot suspecta calitatea ofertelor tale. Cel mai eficient mod este să găsești un echilibru analizând cum o fac concurenții tăi. Te va ajuta să stabilești o strategie de preț eficientă, care să atragă mai mulți clienți către brandul tău, cu condiția ca produsele/serviciile tale să aibă o calitate corespunzătoare.

Pentru aceasta, verifică în mod regulat paginile de prețuri ale concurenților pentru a afla ce prețuri au stabilit pentru fiecare produs sau serviciu, ce caracteristici oferă la diverse intervale de preț, dacă includ sau nu perioade de încercare gratuite și alte aspecte conexe. Este important să faci această analiză în mod continuu pentru a fi la curent cu modificările de preț din industria ta.

Analizarea activităților online

Monitorizarea activităților online ale concurenților este avantajoasă. Trebuie să afli:

  • Ce fac ei online
  • Unde sunt menționați
  • Cu cine colaborează
  • Care sunt campaniile lor de PR și reclame
  • Ce produse și servicii promovează și așa mai departe

Aceasta se mai numește și monitorizare media, unde urmărești menționările de cuvinte cheie asociate cu un brand pe internet. Te va ajuta să obții informații valoroase, cum ar fi bloguri, site-uri web sau mass-media unde este menționat brandul, numele autorului, data publicării, locația, acoperirea, sentimentul publicului, interacțiunea, impactul și alte detalii.

Poți efectua monitorizarea media folosind un instrument de automatizare, pentru a identifica cuvinte cheie și mențiuni media relevante, pentru a primi notificări despre noi căutări legate de un anumit cuvânt cheie, pentru a monitoriza rețelele sociale etc.

O simplă căutare pe Google îți poate oferi o mulțime de informații despre activitatea concurenților. De exemplu, caută numele de brand al principalului concurent pe Google, apoi accesează instrumente și filtrează rezultatele după „ultimele 24 de ore” sau „săptămâna trecută” pentru a obține cele mai recente informații despre menționările acestuia.

După ce ai adunat toate aceste informații, compară-le cu propriile date pentru a-ți evalua performanța. Vei obține o perspectivă asupra punctelor tale slabe, a aspectelor care pot fi îmbunătățite și a punctelor forte. Astfel, îți vei optimiza strategiile.

Monitorizarea eforturilor lor de conținut

Analizarea conținutului concurenților te poate ajuta să înțelegi strategia lor. De asemenea, te va ajuta să determini dacă conținutul tău este mai bun sau dacă trebuie să-l îmbunătățești comparând performanțele conținutului tău cu al lor.

Această analiză poate fi realizată în mai multe moduri:

  • Evaluarea conținutului cu cele mai bune performanțe: analizează conținutul concurenților care are cele mai bune rezultate, precum blogurile și articolele, evaluând distribuirea în social media și nivelul de implicare. Poți afla pentru ce cuvinte cheie se clasează, ce subiecte atrag publicul lor, care este lungimea și calitatea conținutului și multe altele.
  • Descoperirea cuvintelor cheie de top: alegerea cuvintelor cheie potrivite poate îmbunătăți semnificativ strategia ta SEO și de conținut. Folosește instrumente pentru a monitoriza cuvintele cheie ale concurenților, datele despre volumul căutărilor, concurența pentru diverse cuvinte cheie etc.
  • Participarea la webinariile lor: webinariile sunt o formă excelentă de marketing de conținut, care te ajută să-ți implici publicul, să-ți poziționezi brandul și să demonstrezi expertiza într-un anumit domeniu de interes pentru publicul tău. Participă la webinariile concurenților pentru a afla cum procedează, indiferent dacă ești un brand nou sau experimentat. Acest lucru te va ajuta să evaluezi interesele, reacțiile și nivelul de interacțiune al publicului lor.
  • Abonarea la newsletterele sau actualizările prin e-mail: e-mailurile sunt încă eficiente, iar newsletterele au rezultate bune în strategia de conținut actuală, dacă sunt gestionate corect. Prin urmare, este util să analizezi modul în care concurenții tăi gestionează marketingul prin e-mail, tipul de informații pe care le prezintă, frecvența trimiterilor etc. De asemenea, vei afla informații despre cultura, campaniile, știrile și evenimentele lor și te vei putea adapta și îmbunătăți în mod continuu propriile strategii.

Monitorizarea prezenței concurenților pe rețelele sociale

Monitorizarea conturilor de social media ale concurenților este o altă strategie excelentă. Rețelele sociale sunt în continuă expansiune, iar clienții doresc să fie la curent cu conturile tale de social media pentru știri și actualizări.

Prin urmare, este esențial să le oferi conținut nou, unic și relevant pentru a-i menține interesați de brandul tău. Pentru aceasta, poți monitoriza prezența concurenților pe rețelele sociale, urmărind aspecte precum:

  • Platformele pe care le folosesc
  • Tipurile și frecvența postărilor pe care le distribuie
  • Subiectele pe care le abordează
  • Performanța postărilor lor
  • Cine interacționează cu postările lor
  • Conținutul din profilurile lor, precum biografiile de pe Instagram și Twitter

Adună aceste informații pentru a-ți îmbunătăți strategia de social media. De asemenea, actualizează-ți profilul de social media cu cele mai recente informații și încarcă în mod constant postări noi, valoroase, pe diverse platforme, pentru a interacționa cu utilizatorii, a atrage mai mulți urmăritori și a-ți crește șansele de conversie.

Monitorizarea strategiei de marketing

Monitorizează continuu strategia generală de marketing a concurenților tăi, analizeaz-o și compar-o cu a ta. Pentru aceasta, trebuie să fii atent la campaniile lor publicitare, la conținut, la e-mail marketing, la conferințe, la activitățile de PR, la webinarii, la afilieri și la multe altele. Află cu ce influenceri colaborează și cât de eficient funcționează planul pentru ei.

  • Monitorizarea activităților de PR, precum articolele de pe site-uri web și ziare, te va ajuta să înțelegi interesele lor media și să-ți îmbunătățești strategia de PR.
  • La fel, monitorizarea celor care acoperă activitatea concurenților tăi, precum bloggeri, jurnaliști, influenceri și alți creatori de conținut pe bloguri, site-uri web sau canale YouTube, te va ajuta să-ți descoperi oportunitățile. Poți folosi aceste informații pentru a construi o listă extinsă cu toți cei care pot vorbi despre brandul tău și pot prezenta produsele și serviciile tale, pentru a-ți oferi o vizibilitate mai mare în rândul publicului țintă.
  • Urmărește lansările de produse sau servicii noi ale concurenților și impactul acestora asupra clienților lor. Analizează reacțiile publicului pentru a înțelege dacă inițiativa lor a avut succes sau nu. Poți folosi aceste informații pentru a învăța cum să implementezi o strategie similară, dar mai eficientă.

Analizarea recenziilor clienților concurenților

Urmărirea recenziilor clienților concurenților îți va oferi o perspectivă asupra punctelor lor forte și slabe. Analizează-i ca și cum ai fi un client țintă, nu ca un competitor care încearcă să evidențieze doar aspectele negative.

Analizează produsele, serviciile și strategiile de marketing ale concurenților. Poți face acest lucru online și offline, dar online este cel mai simplu și rapid mod. Verifică recenziile online pe site-uri precum Google Customer Reviews, Yelp, Tripadvisor etc., relevante pentru ofertele tale.

Astfel, vei afla ce simt clienții în legătură cu produsele și serviciile unui anumit brand, ce dificultăți întâmpină când le folosesc și care este nivelul lor de satisfacție în legătură cu serviciile de asistență pentru clienți.

De asemenea, vei obține detalii despre prețuri, performanța de marketing și alte aspecte minore, care te pot ajuta să îți adaptezi produsele, serviciile și strategiile de marketing. De asemenea, vei evita să repeți aceleași greșeli ca și concurenții, îți vei îmbunătăți performanța și îți vei consolida punctele forte pentru a-ți satisface clienții într-o măsură mai mare.

Analizarea ofertelor de locuri de muncă

Aflarea pozițiilor pentru care angajează concurenții îți poate oferi o idee despre următoarea lor mișcare strategică.

De exemplu, dacă angajează un specialist PPC, în curând vor investi în publicitate plătită. Este un indiciu clar al strategiei lor de marketing, pe care o poți lua în considerare și o poți implementa mai eficient pentru a atrage mai mulți clienți potențiali și a crește conversiile.

Prin urmare, urmărește constant toate posturile pentru care angajează. Dacă dorești o strategie de marketing similară, începe căutările cât mai curând posibil și îmbunătățește-ți strategia sau dezvoltă oferte noi.

Automatizarea procesului de monitorizare

Nu în ultimul rând, monitorizarea concurenților poate fi ușurată semnificativ prin utilizarea unui instrument de automatizare, precum Visualping. Aceste instrumente îți pot schimba complet strategia de marketing, deoarece:

  • Automatizează procesul de căutare, economisind efortul și timpul necesar pentru sarcinile manuale
  • Procesează o cantitate mare de informații într-un timp scurt
  • Efectuează sarcini fără erori, prevenind întârzierile în campaniile de marketing și facilitând depășirea competiției
  • Adună informații mai rapid din orice colț al internetului

Pentru a înțelege cum te pot ajuta instrumentele de automatizare să îți monitorizezi concurenții, vom lua ca exemplu Visualping.

Visualping

Visualping este un instrument excelent pentru monitorizarea modificărilor site-urilor web și a strategiilor de marketing ale concurenților. Acesta te scutește pe tine și echipa ta de efortul de a naviga pe sute de pagini web ale concurenților și de a analiza fiecare pagină pentru a identifica modificările.

Trebuie doar să introduci adresa site-ului web vizat și să apeși pe „GO”. Instrumentul va afișa toate informațiile despre modificările recente. În plus, poți primi notificări despre modificări, furnizând adresa ta de e-mail și alegând o frecvență, cum ar fi la fiecare 5 minute, oră, zi sau săptămână. De asemenea, dispune de funcții avansate pentru a compara site-urile din punct de vedere vizual, textual, prin elemente sau zone.

Cel mai important, poți testa GRATUIT Visualping și poți vedea cum te poate ajuta să-ți monitorizezi concurenții și să beneficiezi de acest lucru.

Caracteristici

  • Analize simple și puternice pentru a monitoriza schimbările
  • Alerte prin text, e-mail, API, Slack etc.
  • Potrivit pentru o varietate de utilizări, precum monitorizarea prețurilor, urmărirea paginilor de cariere, lansările de produse noi pe eBay, urmărirea rețelelor sociale, monitorizarea reclamelor, modificările de trafic, rapoarte de cercetare, site-uri de știri etc.
  • A finalizat peste 5 miliarde de verificări și a notificat 800 de milioane de modificări până în prezent
  • Visualping este potrivit pentru companii de toate tipurile și pentru persoane fizice, precum specialiști în marketing de conținut, profesioniști SEO și mulți alții.

Prețuri

Poți alege abonamente lunare sau anuale pentru a utiliza resursele în funcție de nevoile tale. Prețurile sunt următoarele:

  • Starter: GRATUIT, 2 pagini/zi, 65 de verificări/lună
  • Intensiv: 13 USD/lună, 40 de pagini/zi, 1300 de verificări/lună, căutări de înaltă frecvență, asistență prin e-mail
  • 4k intensiv: 24 USD/lună, 130 de pagini/zi, 4000 de verificări/lună, căutări de înaltă frecvență, asistență prin e-mail
  • Intensiv 10k: 58 USD/lună, 333 de pagini/zi, 10.000 de verificări/lună, căutări de înaltă frecvență, asistență prin e-mail
  • Intensiv 20k: 97 USD/lună, 668 de pagini/zi, 20.000 de verificări/lună, căutări de înaltă frecvență, asistență prin e-mail
  • Planuri personalizate: contactează echipa de vânzări

Pentru corporații, există trei planuri, începând de la 20 USD/lună pentru 130 de verificări/zi și 4000 de verificări/lună, cu funcții suplimentare, precum:

  • Manager de cont dedicat
  • Instruire și demonstrații
  • Asistență telefonică
  • Garanție de funcționare de 99%
  • Servere securizate
  • 2 luni de serviciu GRATUIT pentru planurile anuale

Concluzie

Monitorizarea concurenței îți poate ajuta brandul în multe moduri, îmbunătățind strategia de marketing și prețurile, adaptând produsele și serviciile și atrăgând mai mulți clienți. Drept rezultat, poți înregistra mai mult succes în marketing și poți crește vânzările și veniturile. Pentru a economisi timp și efort, poți utiliza instrumente precum Visualping, pentru a obține informații competitive.